liger schreef:50 is niet veel, zeker niet voor quad (en hier begint weer dat zever van "waar meet je uw temp")
In ieder geval probeer eerst
1. stofzuigen
2. nieuwe koelpasta
3. overclock zo en kijk hoeveel de temperatuur stijgt. Bij zulke torens is het niet de maximale W dat ze kunnen afvoeren belangrijk maar de koelpasta en dergelijke
1. alles mooi uitgeblazen
2.ik gebruik nu zalman pasta die je kan uitsmeren
3.zou zo een spuit met pasta beter zijn?
Ken schreef:Offtopic: nice cabling.
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Kan je beter doen met 8 harde schijven en 1 dvd? je mag het altijd komen fixen hoor wan tik zie me er geen doen aan!
silencer schreef:overclocken: verbruikt een pak energie meer (en veel levert het toch niet op; hier
[email protected] stable terug op 3Ghz@62W idle gezet).
Geen idee of het veel zal opleveren maar bij blu ray encoding kan ik maar proberen want dat duurt zoooo lang
ivm fans: Heb 4 slipsstreams steken: Scythe Slip Stream 120mm fan 500rpm - 7.50dBA :7€
Deze hoor ik niet, mn scherm maakt meer lawaai (en anders hoor je het ook al bijna niet).
edit 5: Mijn voedingsfan is ook vervangen door een stiller exemplaar (voeding kwam als een van de stilste uit allerlei testen).
Deze is nieuw: Scythe Kaze Maru - 140 mm - 500rpm - 10dBa 10€ (Db's zegge niet alles, geluid mag vooral niet storend zijn, de scythe flex's zijn bijzonder storend).
Die ventilator die jij geselecteerd heb zou ik echt niet nemen:
(deze zat standaard op de cpu koeler maar er is eens iets tussen beland dus nu ratelt dat ding mij teveel)
22 dBA, 1220 omw/min: kan nooit echt stil zijn (heb hier ook die antec kast).
zien er zeer stille fans uit maar ehm zoals je ziet plaatsgebrek dus veel meer dan 1 zal ik er niet inkrijgen!
*mijn fan vooraan en achteraan draaien beide op 600 dus die hoef ik niet te vervangen.
ik bedoelde eigenlijk de fan op mijn cpu koeler zelf
mijn kast is volgeplakt met zo een moes voor gelduidreductie en ik moet zeggen dit helpt al zeer goed!
Nog iemand advies voor een goede cpu koeler?