nieuwe decoders op de markt belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

ik heb hem kom er zot mee :oops:
mijn vroegere decoder had ik het probleem als ik wilde terugspoelen dat hij in 95% van de gevallen 60 min ineens terugspoelde, en dan moest ik terug doorspoelen.
Oplossing stekker uit stopcontact halen en terug insteken was daarmee dan 2 dagen geholpen.
of stekker uittrekken insteken en dan power menu en ok dan was hij gereset maar dat hielp ook niet.
Zaterdag nieuwe full hd gekocht.
was iets aan het opnemen op één hd en wilde terug spoelen vtmhd maar dit werkte niet ! Bellen naar kd en die gast aah meneer ik zie dat ge al een paar problemen hebt gehad met uw decoder dus ik geef u een omruilnr en daarmee kan je in belgacomshop een nieuwe decoder ophalen. ( ondertussen weet ik al dat dit de oorzaak nie was maar gewoon nie kan wegens te weinig bandbreede vandaar dat ze deze in januari verhogen van 20 naar 30)
ik was blij had de laatste nieuwe decoder maar die is nog slechter !
bij opgenomen programmas kan je geen 30 sec meer doorspoelen met 1 druk op de knop .
En als ik opneem voor ganse week dan begint het !
Je kan een ganse serie opnemen bvb thuis maar als je dat vraagt neemt hij deze van de namiddag ook op, nuja dat is nog niet het ergste ! Als je een ganse week programmeerd en je kijk vervolgens naar de planning staat overal een R recording dus ok. Maar als hij 1 programma opneemt slaan de andere programmas automatisch over op X dus neemt hij NIKS meer op.
Terug gebeld naar de kd dienst en ze gaan iemand sturen om de lijn uit te meten (volgens mij heeft het totaal niks mee te maken) het zijn gewoon die decoders die op niks trekken
Laatst gewijzigd door proximusboy 18 dec 2009, 02:46, in totaal 1 gewijzigd.
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Probeer eens wat leestekens te gebruiken, dan is je bericht een pak leesbaarder.

Het probleem van dat hij een serie + heruitzendingen opneemt is volgens mij ook bij Telenet een probleem.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Er zijn nog problemen met de software van de decoder. Welke software heb je momenteel draaien ? Ga naar Menu, Instellingen, Info. Nog eventjes geduld, de nieuwe software komt er aan.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

raar dat ze het niet wisten op de kd
heb nr gekregen en ben net een nieuwe gaan halen
sw he.30.mpp1.rel2-57
hw iptv.sysco.sacis5020
ui he30.mpp1.rel2. - 24_ bgc
nokia 3500 TMF
quistnix
Erelid
Erelid

proximusboy schreef:raar dat ze het niet wisten op de kd
heb nr gekregen en ben net een nieuwe gaan halen
sw he.30.mpp1.rel2-57
hw iptv.sysco.sacis5020
ui he30.mpp1.rel2. - 24_ bgc
Deze release bevat inderdaad nog kinderziekten.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

kheb den indruk dat alles kinderziektes bevat
en wa zijn die
telenet of belgabrol tis een pot nat
nokia 3500 TMF
quistnix
Erelid
Erelid

proximusboy schreef:kheb den indruk dat alles kinderziektes bevat
en wa zijn die
Je moet wel weten dat Belgacom afhangt van verschillende andere bedrijven. Een simpele opmerking zoals "Belgabrol" is dan ook te kort door de bocht. Belgacom - zoals zoveel andere bedrijven - hangt af van externe firmas. In het geval van iDTV hangt Belgacom bvb. af van de bedrijven Cisco en Nokia Siemens. Het is al te gemakkellijk om alles op Belgacom te steken.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Als een product niet volwassen is, moet Belgacom dat maar niet op de markt brengen. En zeker voor een bedrijf dat beweert dat het beter is bij hen, dan bij de rest.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 6 keer

't Is idd erg, maar het is en blijft software.
Dat wordt altijd verder ontwikkeld als het al op de markt is.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

proximusboy schreef:kheb den indruk dat alles kinderziektes bevat
en wa zijn die
Daarom heeft satteliet-tv & dvb-t zo'n groot succes. Ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

ja daar hoor ik al veel klachten over
geen investeringen
teveel kanalen delen met zenders !
Ik kijk graag zelf wanneer ik wil en nie wat tvv beslist
nokia 3500 TMF
proximusboy
Pro Member
Pro Member

vandaag terug allemaal kruisjes naast de planning
dus terug niks opnemen
iemand een idee hoe dit op te lossen
nokia 3500 TMF
proximusboy
Pro Member
Pro Member

probleem zou moeten opgelost zijn .
Technieker langs geweest .
Ondertussen was er een nieuw probleem als de decoder al eens een probleem opnam en je keek ernaar, stopte het programma soms en begon er spontaan nen reset.
Hij heeft terug de vorige editie geplaats met de oude software
nokia 3500 TMF
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Was het trouwens vandaag niet dat belgacom hun nieuwe software ging uitrollen op de oude decoders?
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member

zou al enkele dagen geleden gestart zijn.
Afbeelding
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Bij mij is er nochtans niks veranderd aan de software op de decoder ...
proximusboy
Pro Member
Pro Member

de technieker zei 15 januari maat dat ze gingen vragen te wachten.
Zo te zien ist geluk
laat ons bidden :lol:
nokia 3500 TMF
quistnix
Erelid
Erelid

tomw schreef:Was het trouwens vandaag niet dat belgacom hun nieuwe software ging uitrollen op de oude decoders?
Uitgesteld ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:
tomw schreef:Was het trouwens vandaag niet dat belgacom hun nieuwe software ging uitrollen op de oude decoders?
Uitgesteld ...
Welke reden?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 300 keer

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:
Uitgesteld ...
Welke reden?
Als men iets "gratis" weggeeft dan mag je niet al te veel verwachten hé.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Laat BGC niet toe van eigen decoder te gebruiken? Ik dacht het op TVVlaanderen site gelezen te hebben in de vergelijking.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

En welke wil je dan wel gaan gebruiken? IPTV is voor zover ik weet niet gestandariseerd als DVB-S.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou het niet weten, .. maar misschien is het eens de moeite om dat uit te zoeken, .. denk nu niet dat BGC die rommel speciaal laten maken en ontworpen heeft dit is technologie die nog verkocht zal worden, mensen die zulke zaken ontwerpen willen er maximaal aan verdienen.

EDIT

http://en.wikipedia.org/wiki/IPTV daar vind je een lijst met providers

en het lijkt erop dat dreambox iptv heeft/ondersteund, .. dit bericht had gepost ben ik ff vlug gaan kijken, als ik dit in minder dan 2min vind denk je dan echt niet dat er wel een decoder zal zijn.

http://www.dvblogic.com/pressroom.php

Ge moet altijd denken als ik er kan aan denken bestaat het ! Er zullen niet veel dingen zijn die nuttig zijn waar jij kan aan denken die nog niet bestaan, wel realistisch blijven natuurlijk een tijdmachine gaat ge niet al te snel vinden.

Denk je echt als je het volgende leest dat je zelf geen media center kan bouwen?

http://www.digitale-televisie.be/module ... wtopic=780

en zelfs hier op het forum

http://ns1.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=10209
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

TomG schreef: IPTV is voor zover ik weet niet gestandariseerd als DVB-S.
Oh... en waarom niet volgens jou ?

IPTV is uiteindelijk IGMP (wat al veel langer bestaat als BGC TV) met H.264 (eveneens een standaard codec).
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

@Ofloo: het draait uiteindelijk allemaal om support. Nu heeft belgacom volledig de controle over hardware en software en in geval van problemen kunnen ze enkel bij belgacom komen zagen. Belgacom zal in het eerste geval zijn software aanpassen en naar de decoders sturen en in het 2e geval de decoder volledig swappen.

Dat is namelijk niet mogelijk met decoders die de klant zelf gekocht heeft in het buitenland, want waar moet hij dan heen in geval van problemen? Belgacom, ahnee want het is niet hun hardware en over de software hebben ze geen controle. De verkoper uit het buitenland? Dat gaat veel gezeur worden en een lange RMA procedure. Uiteindelijk zit de klant zonder televisie en is hij veel sneller geneigd om over te stappen naar de concurrentie.

Dit is trouwens ook één van dé redenen waarom de USB poort niet actief is, want dan moeten ze support gaan leveren op verschillende merken, modellen en uiteindelijk gaat de klant ontevreden zijn omdat hun prul niet werkt omdat er bv ntfs op staat ipv fat. De klant gaat dan ontevreden zijn tov dat ze van het begin zeggen: "we ondersteunen het niet".
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Trojan schreef:Dat is namelijk niet mogelijk met decoders die de klant zelf gekocht heeft in het buitenland, want waar moet hij dan heen in geval van problemen? Belgacom, ahnee want het is niet hun hardware en over de software hebben ze geen controle. De verkoper uit het buitenland? Dat gaat veel gezeur worden en een lange RMA procedure. Uiteindelijk zit de klant zonder televisie en is hij veel sneller geneigd om over te stappen naar de concurrentie.
En waarom kan dit wel bij videorecorders, TV's, GSM toestellen, internet modems, wireless routers, ... en nog honderd en één andere voorbeelden ? Juist, omdat de providers zich aan standaarden houden... en dat kan men perfect bij digitale TV ook, alléén wil men daar de controle 200% in handen houden, en een aardig centje bijverdienen met de verhuur/verkoop van die dingen.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Als je weet hoe belgacom tv werkt, je zou mijn post beter snappen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
quistnix
Erelid
Erelid

Trojan schreef:Als je weet hoe belgacom tv werkt, je zou mijn post beter snappen.
Kan ik enkel maar beamen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Trojan schreef:Als je weet hoe belgacom tv werkt, je zou mijn post beter snappen.
Ik weet best hoe BGC-TV werkt... dus wees concreet en geef me een reden waarom het niet zou werken (dergelijke praatjes zijn trouwens de typische provider praatjes, dezelfde praatjes die er 30 jaar voor gezorgt hebben dat je een telefoontoestel enkel bij BGC kon huren !).

Het feit dat je naar BGC-TV kan kijken met VLC is trouwens het mooiste bewijs dat het allemaal wel kan en puur op standaarden gebasseerd is (al komen we dan uiteindelijk bij het onderwerp encryptie terecht).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:@Ofloo: het draait uiteindelijk allemaal om support. Nu heeft belgacom volledig de controle over hardware en software en in geval van problemen kunnen ze enkel bij belgacom komen zagen. Belgacom zal in het eerste geval zijn software aanpassen en naar de decoders sturen en in het 2e geval de decoder volledig swappen.

Dat is namelijk niet mogelijk met decoders die de klant zelf gekocht heeft in het buitenland, want waar moet hij dan heen in geval van problemen? Belgacom, ahnee want het is niet hun hardware en over de software hebben ze geen controle. De verkoper uit het buitenland? Dat gaat veel gezeur worden en een lange RMA procedure. Uiteindelijk zit de klant zonder televisie en is hij veel sneller geneigd om over te stappen naar de concurrentie.

Dit is trouwens ook één van dé redenen waarom de USB poort niet actief is, want dan moeten ze support gaan leveren op verschillende merken, modellen en uiteindelijk gaat de klant ontevreden zijn omdat hun prul niet werkt omdat er bv ntfs op staat ipv fat. De klant gaat dan ontevreden zijn tov dat ze van het begin zeggen: "we ondersteunen het niet".
ik weet best dat het om support gaat, .. maar je kan toch ook niet blijven sukkelen met die rommel die ze mee leveren, .. ofwel kies je een alternatieve provider ofwel koop je zelf een decoder, als het mogelijk is waarom niet he, dit zijn keuzes die je voor jezelf moet uitmaken, .. bij mij werkte telenet ook niet al te best, die decoder hing ook meer vast dan wat anders, .. en het was dan nog duur ook, dus ben ik overgestapt op TVV, BGC was voor mij geen alternatief, .. omdat ik een alternatieve DSL provider gebruik, dus heb ik satelliet genomen, .. het was goedkoper en ik had keuze om zelf hardware te kiezen.

Ik vind het allemaal een beetje belachelijk waarom iets niet zou kunnen met iptv tenslotte kan het al jaren over de satelliet waarom zou het dan niet kunnen werken over het internet.
quistnix
Erelid
Erelid

Omdat het allemaal om support draait (én zeer zware financiële inspanningen). Ken je Apple en hun beperkte hardware en software support ? En alles draait enkel en alleen op hun producten ... Is er iets nieuws onder de zon ? Gelieve me het anders te laten weten.
quistnix
Erelid
Erelid

Eigenlijk is het veel simpeler. Als een bedrijf zoals Belgacom tientallen miljoenen euros uitgeeft aan R&D om te komen tot een technische oplossing voor IPTV, waarom zou dat zelfde bedrijf een standaard nastreven ter eer en glorie van de concurrenten die nooit een eurocent aan R&D hebben uitgegeven ? Dit is een technisch forum en ik ben zelf een technicus, maar ik snap ondertussen wel dat er ook moet worden nagedacht over het prijskaartje. Ik weet het, voor de klant moet het allemaal zo weinig mogelijk kosten, om niet te zeggen gratis. Wake up people !
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 300 keer

quistnix schreef: voor de klant moet het allemaal zo weinig mogelijk kosten, om niet te zeggen gratis. Wake up people !
Het is dat bedrijf zelf die reeds maanden aan een stuk reclame maakt met het woord 'gratis'. Nu moest het een werkend product zijn dan zou ik het nog aanvaardbaar vinden. Maar het product is zo brak als wat. Het werkt gewoon niet prettig. Wat waarschijnlijk ook de reden is dat ze noodgedwongen reclame maken met het woord 'gratis'.

Daarenboven 'gratis' bestaat niet in het leven. Het moet altijd betaald worden. Dat zie je ook aan de prijzen van Belgacom. Die zijn minstens dubbel zo hoog als in de rest van Europa.

p.s. is de aangekondigde upgrade of update van de software al een feit? Of is het weer voor onbepaalde tijd uitgesteld?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

quistnix schreef:Eigenlijk is het veel simpeler. Als een bedrijf zoals Belgacom tientallen miljoenen euros uitgeeft aan R&D om te komen tot een technische oplossing voor IPTV, waarom zou dat zelfde bedrijf een standaard nastreven ter eer en glorie van de concurrenten die nooit een eurocent aan R&D hebben uitgegeven ?
Je gelooft toch niet dat BGC één cent heeft uitgegeven aan R&D wat betreft IPTV (die standaard bestond trouwens al voor BGC ook maar z'n eerste decoder had staan). Ze kopen die apparatuur gewoon in bij externe vendors, net zoals hun decoders gekocht worden bij Cisco tegenwoordig (en Cisco zal z'n R&D gewoon verekenen in de prijs van die decoder, ongeacht aan welke partij het die zal leveren).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

quistnix schreef:Omdat het allemaal om support draait (én zeer zware financiële inspanningen). Ken je Apple en hun beperkte hardware en software support ? En alles draait enkel en alleen op hun producten ... Is er iets nieuws onder de zon ? Gelieve me het anders te laten weten.
Apple doet dat niet om support redenen, maar om de markt af te schermen.
Niet voor niets waren Macintosh computers met hun gesloten hardware jarenlang veel duurder dan hun PC concurrenten.
Met de iPhone is het allemaal nog veel erger, daar willen ze zelfs zelf scheidsrechter spelen over welke applicaties mogen verkocht worden via de iStore.
Niets te maken met support dus, maar alles met afschermen van de markt.
Er zijn daar trouwens al rechtszaken voor gevoerd (bij Apple natuurlijk, want in België/Vlaanderen mag alles als je veel geld hebt)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
quistnix
Erelid
Erelid

Muziekbos schreef:Maar het product is zo brak als wat. Het werkt gewoon niet prettig. Wat waarschijnlijk ook de reden is dat ze noodgedwongen reclame maken met het woord 'gratis'
Jij hebt waarschijnlijk geen VDSL2 verbinding ? Ik wel, sedert meer dan een jaar, en mijn perceptie is dat het geweldig goed werkt. Prachtig beeld in HD op mijn 40 inch LCD scherm, de menus, de EPG, enz. werken allemaal naar behoren. Maar goed, ik respecteer jouw gebruikers ervaring, de mijne is gewoon zo wat omgekeerd aan de jouwe. Ik moet er wel aan toevoegen dat Belgacom helemaal niet noodgedwongen reclame zit te maken met het woord 'gratis' omdat "het product zo brak als wat is". De marketing strategie is echt wel totaal anders en het heeft totaal niets te maken met een brak product.
quistnix
Erelid
Erelid

r2504 schreef:Je gelooft toch niet dat BGC één cent heeft uitgegeven aan R&D wat betreft IPTV (die standaard bestond trouwens al voor BGC ook maar z'n eerste decoder had staan). Ze kopen die apparatuur gewoon in bij externe vendors, net zoals hun decoders gekocht worden bij Cisco tegenwoordig (en Cisco zal z'n R&D gewoon verekenen in de prijs van die decoder, ongeacht aan welke partij het die zal leveren).
Het is maar hoe je het bekijkt i.v.m. R&D: IPTV stond in 2005 in zijn kinderschoenen, ongeacht het feit dat IPTV op dat moment een "standaard" was, is het gewoon zo dat Belgacom een leidende rol heeft gespeeld op vlak van IPTV (en dit blijft doen). Dacht je nu echt dat Belgacom zonder enige eigen expertise zomaar alles heeft gekocht ? Jij kent blijkbaar niet veel van de interne werking van Belgacom. De grootste investeringen zijn anderzijds wel de uitrol van meer dan 15.000 km glasvezel en het installeren van meer dan 11.000 ROPs. Enig idee over hoeveel honderden miljoenen euro dit gaat ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is juist. Belgacom maakt reclame met gratis digitale tv omdat het heel wat klanten heeft zien weggaan naar Telenet (en niet enkel voor digitale tv, hoor).
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Op zich kan die digitale TV sowieso toch niet winstgevend zijn? Of hebben jullie veel klanten als mijn vrouw die tot 30 euro per maand uitgeeft voor on demand?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

quistnix schreef:IPTV stond in 2005 in zijn kinderschoenen, ongeacht het feit dat IPTV op dat moment een "standaard" was, is het gewoon zo dat Belgacom een leidende rol heeft gespeeld op vlak van IPTV (en dit blijft doen). Dacht je nu echt dat Belgacom zonder enige eigen expertise zomaar alles heeft gekocht ?
Belgacom zou gek zijn moest het alles zomaar kopen, en evenzeer gek zijn moest het betalen om pioneer te zijn in IPTV. Voor dergelijke dingen doen leveranciers maar al te graag proof of concepts (en als potentiele klant betaal je daar weinig tot niets voor)... dus los van enige personeelskost (of je dit dan echt R&D wil noemen tot daar aan toe) om hieraan deel te nemen zou Belgacom echt dom zijn er veel geld aan uit te geven.
quistnix schreef:Jij kent blijkbaar niet veel van de interne werking van Belgacom. De grootste investeringen zijn anderzijds wel de uitrol van meer dan 15.000 km glasvezel en het installeren van meer dan 11.000 ROPs. Enig idee over hoeveel honderden miljoenen euro dit gaat ?
Ik ken inderdaad niet veel van de interne werking van Belgacom... maar ik denk niet dat men commercieel gezien dommer is dan de private sector. En ook al ontken ik niet dat er investeringen zijn gedaan voor de glasvezel en ROP's, dit heeft wederom niets te maken met R&D (trouwens als je de bedragen van het VDSL2 netwerk naast de omzet van één jaar plaatst zijn deze ook peanuts).

Ik wacht dus nog steeds op het eerste ernstige argument waarom Belgacom (en Telenet) de markt van de decoders gewoon ontoegankelijk maakt voor de concurrentie.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”