r2504 schreef:Eerst en vooral is dat de consument z'n probleem niet... je moet gewoon een deftig product krijgen.
En ten tweede is bandbreedte bandbreedte...
Sterker nog, vanaf een bepaalde bandbreedte heeft Belgacom een voordeel.
Immers, bij Telenet moeten al die zenders tegelijk op die kabel zitten.
Bij Belgacom alleen het aantal zenders dat tegelijk moet kunnen bekeken worden X de bandbreedte die door de zwaarste (=HD) zenders verbruikt wordt.
Dus als de zwaarste HD zender 10 Mbps gebruikt, en er maximaal 4 kanalen tegelijk moeten kunnen bekeken worden dan heeft Belgacom TV al genoeg met 40 Mbps om gelijk welke 4 zenders tegelijk te kunnen opnemen of bekijken.
Dat is bij Telenet niet het geval, want daar moeten al die kanalen tegelijk op die kabel te zitten.
r2504 schreef:en daar vind ik het bizar dat zelfs de slechtste Telenet zenders (welke dus ook ruim onder die 4 Mbits zitten) nog steeds een veel beter beeld geven dan wat ik dit weekend heb gezien.
Ik vraag mij dan ook af hoeveel bandbreedte die kanalen eigenlijk maar krijgen.
Ook de boxen zelf zitten er voor iets tussen.
Jaren geleden kaartte ik al het "blauwe randjes" probleem aan.
De streams waren toen nog niet beveiligd, en je kon dus streamen naar een PC en daarmee zonder verlies opnemen.
Toen ik dat beeld via PC HDMI aansluiting op mijn TV afspeelde had ik direct een veel beter beeld, wat toch vreemd is.
Ik heb de indruk dat er nog altijd problemen zijn met de weergaven van hetgeen in de box toekomt.