Telenet: niet gecodeerde digitale zenders via DVB-C

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Met mijn Philips TV, met ingebouwde DVB-C tuner, kan ik volgende zenders ontvangen op de kabel:

TV Zenders
2 - één
4 - Ketnet/Canvas
82 - één+
84 - Ketnet+/Canvas+
152 - France 3
155 - Arté Belgique
156 - TV5 Monde
181 - TVE
400 - Actua TV
401 - CNN
402 - CNBC Europe
403 - BBC World
600 - Cartoon/TCM
814 & 815 - Ketnet/Canvas HD
821 & 822 - één HD
824 - Ketnet+/Canvas+
825 - Ketnet/Canvas
828 - één
829 - één+

Radio Zenders
1900 - Radio 1
1901 - Radio 2 (Vl-Brabant)
1902 - MNM
1903 - StuBru
1904 - Klara
1905 - Klara Continuo
1906 - MNM Kids
1907 - nieuws+
1908 - RV Info
1909 - Sporza
1914 - Radio 2 (Antw)
1915 - Radio 2 (Limb)
1916 - Radio 2 (O-Vl)
1917 - Radio 2 (W-Vl)
1924 - Classic21 (niet gecodeerd, maar toch geen geluid) :?
alle andere (vb Q-Music) gecodeerd :cry:

* De getallen voor de zenders zijn de kanalen die mijn Philips TV toekende aan deze zenders.
Voor TV zijn dit (niet?) toevallig ook de zendernummers van de Digibox/Digicoder.
Voor Radio heeft Philips de 900-serie omgedoopt naar 1900 (de analoge zenders kwamen vanaf 901)

* Ook geen idee waarom sommige zenders op meerdere kanalen uitgezonden worden (gereserveerd voor toekomstige nieuwe zenders ?)

* De niet-gecodeerde digitale zenders die je via het toestel rechtsreeks kan ontvangen zijn van duidelijk betere kwalitiet dan via de Digicoder (via Scart) heb ik ondervonden. Een schande dat Telenet de meeste zenders codeert zodat je ze alleen via hun eigen hardware kan ontvangen.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Met een dreambox kun je naart schijnt tegenwoordig ook al die kanalen ontvangen(+ de gecodeerde wss ook).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

silencer schreef:Met een dreambox kun je naart schijnt tegenwoordig ook al die kanalen ontvangen(+ de gecodeerde wss ook).
Met een Dreambox kun je natuurlijk de ongecodeerde zenders ontvangen, als die één of meerdere DVB-C tuners heeft.
Dat kun je met een PC met DVB-C tuner ook.
De gecodeerde is een andere zaak, natuurlijk.
Die worden toch relatief goed beschermd door de nagra2 beveiliging.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

philippe.deleye schreef:Een schande dat Telenet de meeste zenders codeert zodat je ze alleen via hun eigen hardware kan ontvangen.
Mee eens, maar anders kunnen ze niet zien waar je naar kijkt, zodat ze geen profiel kunnen vastleggen van wat je interesses zijn.
Een goed profiel is geld waard voor marketing doeleinden.
Het ongemak voor de klant telt kennelijk niet.
Waarschijnlijk legt Belgacom ook vast waar je naar kijkt.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

kun je met die Philips ook dvb-t ontvangen?
heb nu recent zo'n Phlips aangeschaft die oa DVB-T mpeg4 supporteert (TNT) in Mediamarkt Oostende
maar naar het schijnt werkt dat dus overal behalve in België
waarom dan al die belgische boekjes stoefen dat hun tv's DVB-T ondersteund terwijl je er niks me zijt in Belgie?

het zoeken naar "digitale" kanalen levert alvast niets op?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Limburg schreef:
philippe.deleye schreef:Een schande dat Telenet de meeste zenders codeert zodat je ze alleen via hun eigen hardware kan ontvangen.
Mee eens, maar anders kunnen ze niet zien waar je naar kijkt, zodat ze geen profiel kunnen vastleggen van wat je interesses zijn.
daarvoor hoef je helemaal niet je eigen decoder te gebruiken
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

skynetbbs schreef:kun je met die Philips ook dvb-t ontvangen?
heb nu recent zo'n Phlips aangeschaft die oa DVB-T mpeg4 supporteert (TNT) in Mediamarkt Oostende
waarom dan al die belgische boekjes stoefen dat hun tv's DVB-T ondersteund terwijl je er niks me zijt in Belgie?
In principe zou je toch een, canvas, canvas+, la une, la deux, la trois en euronews moeten kunnen ontvangen.
skynetbbs schreef:het zoeken naar "digitale" kanalen levert alvast niets op?
Hangt er een antenne aan ?
philippe_d
Moderator
Moderator

skynetbbs schreef:kun je met die Philips ook dvb-t ontvangen?
het zoeken naar "digitale" kanalen levert alvast niets op?
De Philips kan ook DVB-T ontvangen ..... maar niet als je als land = Belgie instelt.
Probeer eens een ander land (vb: Zweden) en start dan terug het zoeken naar zenders.
Je krijgt nu een keuze tussen Antenne (DVB-T) of Kabel (DVB-C). In jouw geval "Antenne" kiezen: nu zou je wel enkele kanalen moeten vinden.

De Software van deze Philips toestellen moet dringend aangepast worden: blijkbaar is er geen digitale televisie in Belgie ;)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

DVB-T-aanbod is maar heel erg beperkt in België... In Frankrijk heb je 13 zenders op die manier die vrij te ontvangen zijn, maar heb je weer amper ontvangst...

Dat 'meten' van wie wanneer naar welke zender kijkt zal bij mij niet werken, ik heb geen netwerkkabel insteken in m'n digicorder.
Dat digitale tv ontvangen op de tv betere kwaliteit geeft dan via een digibox over SCART is logisch. Dat is namelijk wel digitaal, maar wordt analoog getoond op tv. Via HDMI-kabel zou dat verschil al veel minder zijn.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Via HDMI-kabel zou dat verschil al veel minder zijn.
en die optie heb je alleen met de HD Digicorder van 8 euro/maand ipv 4 euro/maand zekerst?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

skynetbbs schreef:
en die optie heb je alleen met de HD Digicorder van 8 euro/maand ipv 4 euro/maand zekerst?
Inderdaad... trouwens mensen met ingebouwde DVB-C decoder geven nog steeds aan dat de kwaliteit veel beter is dan via een Telenet decoder, zelfs via HDMI. Blijkbaar is de signaalverwerking van de decoders niet echt hoogstaand, al heb ik er persoonlijk geen klagen van.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:
Limburg schreef:
daarvoor hoef je helemaal niet je eigen decoder te gebruiken
Het hoeft niet, maar als iedereen zijn eigen toestel kan kiezen, kun je wel raden dat veel mensen ervoor gaan kiezen hun toestel niet interactief te maken.
En als er geen terugkoppeling is weten ze niet waarnaar je kijkt.
meon schreef:Dat digitale tv ontvangen op de tv betere kwaliteit geeft dan via een digibox over SCART is logisch. Dat is namelijk wel digitaal, maar wordt analoog getoond op tv. Via HDMI-kabel zou dat verschil al veel minder zijn.
Je moet dat ook niet overdrijven.
Alles komt digitaal toe tot op de digibox en wordt pas in de laatste fase opnieuw analoog gemaakt.
Zolang het RGB is en geen Svideo of composiet zal dat beeld er stukken beter uitzien dan gewoon analoog beeld, dat feitelijk gewoon composiet.

Ik denk dat velen het verschil tussen component (1080i), wat ook een analoog signaal is en HDMI (1080i) niet zullen zien.
Vergelijk maar met je PC, daar heb je VGA (analoog) en DVI/HDMI (digitaal).
Als je grafische kaart een beetje kwaliteit biedt zal je daar nauwelijks verschil in zien.
skynetbbs schreef:
Er zijn ook nog de HD digiboxen aan 6€/maand, hee.
Maar daar kan je natuurlijk niet intern mee opnemen.
r2504 schreef:
skynetbbs schreef:
Inderdaad... trouwens mensen met ingebouwde DVB-C decoder geven nog steeds aan dat de kwaliteit veel beter is dan via een Telenet decoder, zelfs via HDMI.
Ik denk dat dit wat overdreven is.
Alleen, eigen hardware biedt meer mogelijkheden.
Zo heb ik een TV die een CRT is maar toch een HD signaal kan verwerken (heeft HDMI en component ingangen).
Op SCART kan die 50Hz of 60Hz input verdubbelen naar 100Hz of 120Hz of 75Hz / 90 Hz (Pixelplus technologie die via interpolatie lijnen toevoegt).
Echter op HDMI of component is het 50Hz of 60Hz.
Waar 50Hz op een LCD of plasma niet flikkert, flikkert dit op een CRT enorm, zeker als het een 100Hz toestel is.
Op 60Hz geeft dit wel een rustig beeld, zij het dat de bewegingen wat minder vloeiend zijn (50 beelden per seconde omzetten naar 60 verversingen ligt niet voor de hand).
Maar probeer maar eens uit een HD digibox/digicorder een 60Hz output te krijgen.
Met een Dreambox 8000 of PC is dat geen enkel probleem.
Met een Dreambox kun je ook gemakkelijk 4 kanalen van dezelfde transponder opnemen met slechts één tuner.
Op een HD digicorder mag je al 2 toestellen zetten om hetzelfde te doen.
En als je in zo'n 8000 2 tuners steekt, mag je al een torentje bouwen van 4 HD digicorders om hetzelfde te kunnen doen.
Natuurlijk, door de encryptie kun je dat met niet veel zenders doen.
Maar je kunt dus gemakkelijk opnemen van één, één HD, Ketnet/Canvas, Ketnet/Canvas HD met één tuner.
Je kunt dus een film in HD bekijken, en hem ook in SD opnemen, zodat je makkelijker kunt omzetten naar DVD, mocht je na het bekijken hem willen archiveren.

4-dubbele post samengevoegd door mod Goztow
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Boulder, gelieve alles in één artikel te zetten en niet in 4 aparte. Ik voeg ze even samen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
liger
Elite Poster
Elite Poster

Het hoeft niet, maar als iedereen zijn eigen toestel kan kiezen, kun je wel raden dat veel mensen ervoor gaan kiezen hun toestel niet interactief te maken.
ja logisch toch, consument verkiest altijd boven MINDER functionaliteit :roll: Net zoals mensen meestel winkelkaartjes met "kortingen" weigeren.

Ze weten goed genoeg naar wat je kijkt hoor.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef: Ze weten goed genoeg naar wat je kijkt hoor.
idd zonet nog een installatie tegengekomen waarbij de analoge kabel tussen de digibox en tv niet meer voorzien werd en de klant verplicht wordt digitaal te kijken...
als de digibox kapot is of dienst weigerd kan de kabel die tussen versterker en digibox ligt niet rechtsstreeks in tv gestoken worden; is zo'n opvijsbare ding...
leuk...
en ze gaan dan nog met 2 stekkers lopen voor die telenet modem voor "feedback" :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:
ja logisch toch, consument verkiest altijd boven MINDER functionaliteit :roll:
Dat interactieve biedt niet zomaar extra mogelijkheden zonder meer.
Vergeet niet dat er dan ook een modem en zo moet hangen.
Ik kijk hier naar de digitale ongecodeerde zenders, en het enige dat ik nodig heb is een DVB-C tuner die rechtstreeks op de kabelaansluiting aangesloten is.
Niets van stroomvretende modem, splitter, enz.
En dus ook geen netwerkkabel die van de modem naar de digicorder moet lopen, laat staan ethernet over power doosjes.
Geef toe, met die kennis in het achterhoofd is het al een heel andere keuze dan extra functionaliteit of niet.
Als je dan nog weet dat het veelal die interactieve toestanden zijn die de boxen en corders vertragen en doen crashen ben je helemaal overtuigd.
liger schreef:Net zoals mensen meestel winkelkaartjes met "kortingen" weigeren.
Als zo'n klantenkaartje allerlei aanpassingen aan mijn portefeuille zou vereisen, zou ik het toch mooi laten liggen.
liger schreef:Ze weten goed genoeg naar wat je kijkt hoor.
Van de grote massa wel, maar niet van mij dus.
Zonder interactiviteit weten ze juist niets.
liger
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
liger schreef:
ja logisch toch, consument verkiest altijd boven MINDER functionaliteit :roll:
Dat interactieve biedt niet zomaar extra mogelijkheden zonder meer.
Vergeet niet dat er dan ook een modem en zo moet hangen.
Ik kijk hier naar de digitale ongecodeerde zenders, en het enige dat ik nodig heb is een DVB-C tuner die rechtstreeks op de kabelaansluiting aangesloten is.
Niets van stroomvretende modem, splitter, enz.
En dus ook geen netwerkkabel die van de modem naar de digicorder moet lopen, laat staan ethernet over power doosjes.
Geef toe, met die kennis in het achterhoofd is het al een heel andere keuze dan extra functionaliteit of niet.
Als je dan nog weet dat het veelal die interactieve toestanden zijn die de boxen en corders vertragen en doen crashen ben je helemaal overtuigd.
kabel van 1 box met andere verbinden + telenet komt zelf installeren. Niemand die telenet heeft, heeft mij ooit verteld dat ze daarom digi niet wouden.
Als zo'n klantenkaartje allerlei aanpassingen aan mijn portefeuille zou vereisen, zou ik het toch mooi laten liggen.
Het vereist wel invullen van enquete
liger schreef:Ze weten goed genoeg naar wat je kijkt hoor.
Van de grote massa wel, maar niet van mij dus.
Zonder interactiviteit weten ze juist niets.
tuurlijk niet van u, je kijkt naar sateliet :roll: Daar weet tvvlaanderen iets over :banana:
boulder
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef: kabel van 1 box met andere verbinden + telenet komt zelf installeren. Niemand die telenet heeft, heeft mij ooit verteld dat ze daarom digi niet wouden.
Leren lezen, liger.
Het ging er niet over of iemand al dan niet Telenet neemt, het ging erover of hij die interactiviteit erbij zal nemen.
Wie zegt immers dat die netwerkkabel ingeplugd blijft nadat de technieker weg is ?
Van mij zou er een kabel van de berging dwars door de living moeten lopen tot aan de TV, ofwel van die stroomvretende ethernet over power adapters.
Mocht ik het ooit nemen, vraag ik dat ze het gewoon met een netwerkkabel doen, en van zodra die installateur de deur uit is, kijk ik unplugged...
boulder schreef:Als zo'n klantenkaartje allerlei aanpassingen aan mijn portefeuille zou vereisen, zou ik het toch mooi laten liggen.
liger schreef:Het vereist wel invullen van enquete
Klopt, maar ik moet er geen grotere portefeuille voor kopen.
Zo'n netwerkkabel zit vaak compleet in de weg.
liger schreef:
boulder schreef:Zonder interactiviteit weten ze juist niets.
tuurlijk niet van u, je kijkt naar sateliet :roll: Daar weet tvvlaanderen iets over :banana:
:roll:
Je snapt er echt niets van.
Ook bij TV Vlaanderen zit er geen terugkoppeling.
Zonder terugkoppeling hebben ze er het raden naar wat ik kijk op welke zender en voor hoe lang.
320i
Elite Poster
Elite Poster

@liger: bespaar u de moeite... 't gaat over iets mbt Telenet... dus hij kan er niets positief over zeggen en wil absoluut gelijk hebben... Niet tegenstaande hij dan is mag uitleggen hoe hij een signaal kan ontvangen als er geen terug koppeling is... want de eerste terugkoppeling die bestaat en opgebouwd wordt is "ik wil kijken naar channel met nr x" en de sateliet laat dat door... ofwel kijkt hij naar zijn ca 5000 zenders in 1x op zijn CRT'ken dat kan ook...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

320i schreef:"ik wil kijken naar channel met nr x" en de sateliet laat dat door...
kanaalselectie gebeurd lokaal op de dvb-s tuner in je decoder...
net zoals dat bij een digibox op dvb-c gebeurd...
dat gebeurd niet op de satteliet in de ruimte...
320i
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:
320i schreef:"ik wil kijken naar channel met nr x" en de sateliet laat dat door...
kanaalselectie gebeurd lokaal op de dvb-s tuner in je decoder...
net zoals dat bij een digibox op dvb-c gebeurd...
dat gebeurd niet op de satteliet in de ruimte...
Ok, ik ben niet zo thuis in de sateliet wereld - ga zelfs meer zeggen: als dat werkt is dat ok voor mij :) - maar dan worden alle signalen continue gestuurd?
boulder
Elite Poster
Elite Poster

320i schreef:@liger: bespaar u de moeite... 't gaat over iets mbt Telenet... dus hij kan er niets positief over zeggen en wil absoluut gelijk hebben..
Neen, Liger is iemand die er de ballen van snapt maar graag het hoge woord voert.
320i schreef:Niet tegenstaande hij dan is mag uitleggen hoe hij een signaal kan ontvangen als er geen terug koppeling is...
want de eerste terugkoppeling die bestaat en opgebouwd wordt is "ik wil kijken naar channel met nr x" en de sateliet laat dat door... ofwel kijkt hij naar zijn ca 5000 zenders in 1x op zijn CRT'ken dat kan ook...
Hah, je bent dus al even slecht op de hoogte van de techniek als liger.
Hoe selecteert jouw analoge TV een kanaal, hoe selecteert je radio een kanaal, daar heb je ook geen terugkoppeling ?
Tip : zoek misschien eens op waarvoor een tuner dient, dan zul je het begrijpen.
Bij satelliet komt daar ook nog Diseqc bij, als je vanop meerdere satellieten wilt kunnen ontvangen.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

ja...

alleen voor "internet via satteliet" of "satteliet telefoons"(zoals ze Koen Wouters altijd interviewden tijdens Paris Roubaix dmv Iridium netwerk?)
is er sprake van feedback systemen... is volgens mij nog te duur voor Tv Vlaanderen...
en sinds kort kunnen ze midden op zee ook al smsjes sturen via satteliet telefoons blijkbaar (zal wel geen proximus zendmast zijn? :-)
320i
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
320i schreef:@liger: bespaar u de moeite... 't gaat over iets mbt Telenet... dus hij kan er niets positief over zeggen en wil absoluut gelijk hebben..
Neen, Liger is iemand die er de ballen van snapt maar graag het hoge woord voert.
320i schreef:Niet tegenstaande hij dan is mag uitleggen hoe hij een signaal kan ontvangen als er geen terug koppeling is...
want de eerste terugkoppeling die bestaat en opgebouwd wordt is "ik wil kijken naar channel met nr x" en de sateliet laat dat door... ofwel kijkt hij naar zijn ca 5000 zenders in 1x op zijn CRT'ken dat kan ook...
Hah, je bent dus al even slecht op de hoogte van de techniek als liger.
Hoe selecteert jouw analoge TV een kanaal, hoe selecteert je radio een kanaal, daar heb je ook geen terugkoppeling ?
Tip : zoek misschien eens op waarvoor een tuner dient, dan zul je het begrijpen.
Bij satelliet komt daar ook nog Diseqc bij, als je vanop meerdere satellieten wilt kunnen ontvangen.
Sprak ik tegen u? Neen toch, laat me dan ook gerust!
320i
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:ja...

alleen voor "internet via satteliet" of "satteliet telefoons"(zoals ze Koen Wouters altijd interviewden tijdens Paris Roubaix dmv Iridium netwerk?)
is er sprake van feedback systemen... is volgens mij nog te duur voor Tv Vlaanderen...
en sinds kort kunnen ze midden op zee ook al smsjes sturen via satteliet telefoons blijkbaar (zal wel geen proximus zendmast zijn? :-)
Tnx, weer iets bijgeleerd (op een positieve en opbouwende manier ;) )
boulder
Elite Poster
Elite Poster

320i schreef:Sprak ik tegen u? Neen toch, laat me dan ook gerust!
Neen, je maakte mij zwart.
Als je dat doet dan moet je je ook van antwoord verwachten.
En niemand spreekt hier individueel tegen iemand anders, het is een forum, dus iedereen leest mee.
320i
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
En niemand spreekt hier individueel tegen iemand anders, het is een forum, dus iedereen leest mee.
Ik maak u niet zwart, ik betoonde respect voor iemand dat zich telkens tegen uw gez**k verzet.
Uw begrijpend lezen is er nog altijd niet vooruit op gegaan! Anders had je jezelf ook van deze moeite bespaart, want ik vroeg u om mij GERUST te laten.

Kunt gij nu echt niet iedereen een plezier doen en uw pc verkopen, uw tv buiten gooien en overal al uw abo's opzeggen?
Waarom zit jij eigelijk op een forum als je toch enkel uw eigen wil groot doen lijken + altijd alles beter weten, maar zelfs geen gazet kunt open doen zonder dat je ambras of miserie hebt met het papier???

Waarschijnlijk heb je in het echte leven niet zoveel noten op uwe zang. 't zou alleszins niet lang duren, mijn eigen kennende, bij mij of ik klopte uwe toot toe.

Negen van de tien ben je dan nog zo'n schraal manneke dat op een 37cm tvke moet zitte zien, dat via sateliet kijkt omda hij buite zijn ocmw leefgeld geen dop meer krijgt en te stom is om werk te vinden.

Sorry dak zo uit de hoek kom, maar ik kan er mij in doodergeren in dit soort mensen! En ik wil ook duideiljk maken dat dit geen dreigement is in zijn richting, maar enkel een uiting (noem het een zwakte op dit moment) van hoe ik met zo'n soort mensen in het echte leven om ga.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

320i schreef:
boulder schreef:
Ik maak u niet zwart, ik betoonde respect voor iemand dat zich telkens tegen uw gez**k verzet.
Kortom, een ander noemt mij een zeikerd en jij valt hem bij, en dan zou ik u moeten gerust laten.
Beleefdheid is u inderdaad totaal vreemd, en met een dergelijke mentaliteit zou ik u aanraden om het voetbal op te zoeken, daar loopt veel van uw soort rond die graag roept en erop klopt als ze geen gelijk kunnen krijgen.
Ik zie trouwens niet dat je mij tegenspreekt met feiten, want dat is te moeilijk.
320i schreef:Sorry dak zo uit de hoek kom, maar ik kan er mij in doodergeren in dit soort mensen!
Ik erger mij net zo aan krapuul dat mensen persoonlijk aanvalt bij gebrek aan argumenten.
320i
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Ik erger mij net zo aan krapuul dat mensen persoonlijk aanvalt bij gebrek aan argumenten.
Met u heb ik proberen constructief te discussieren in de topic over "digitale tv een vooruitgang?" waar jij mij bleef verwijten dat ik Telenet verkoper was en waar je duidelijk liet zien dat je niet begrijpend kon lezen, want nergens beweerde ik dat prime à la carte gratis was als geen prime abonnée bent.
Dus waarom zou ik nog trachten te argumenteren? Heel UB kent jou mening over Telenet, en jou signature verduidelijkt dat nog eens extra, waarom moet je dan noodzakelijk in elke topic waar je Telenet zwart kunt maken gaan "leven"?

Om een voorbeeld te geven dat je ook kan "zonder je negatieve te moeten uiten op andere olo's waar je problemen mee hebt gehad" ben ik zelf (durf ik te stellen). Ik spreek dan omdat ik in mijn beroep hele dagen in contact sta met Belgacom en met hen dus continue moet discussieren. Ik durf dus zelfs stellen dat ik gefrustreerder loop op hun onprofessionele toestanden (bij storingen) die vaak de kop op steken, maar dat wil niet zeggen dat ik ga gaan bashen, of elke BGC minded topic ga gebruiken om die frustraties te uiten, of hun producten af te breken.

Iedereen zal bij elke operator / provider / kabelproducent al wel problemen hebben gehad, maar je moet je daar kunnen over zetten.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

How how how mannekes. Waarom zo op mekaar vitten?

Probeer vriendelijk te blijven, ook al voel je je aangevallen. Dingen laten escaleren op een forum is bijzonder eenvoudig en dat wil ik best vermijden :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster

320i schreef:Met u heb ik proberen constructief te discussieren in de topic over "digitale tv een vooruitgang?" waar jij mij bleef verwijten dat ik Telenet verkoper was en waar je duidelijk liet zien dat je niet begrijpend kon lezen, want nergens beweerde ik dat prime à la carte gratis was als geen prime abonnée bent.
Als je nu weer heel dezelfde discussie wilt herhalen, dan doe je dit maar.
Ik blijf erbij dat je manier van formuleren de verkeerde indruk gaf dat het gratis was.
En als het niet kunnen 'winnen' van een discussie in één topic ertoe leidt dat je op een ander direct op de man moet gaan spelen, dan ben je zeer zwak bezig.
320i schreef:Dus waarom zou ik nog trachten te argumenteren? Heel UB kent jou mening over Telenet, en jou signature verduidelijkt dat nog eens extra, waarom moet je dan noodzakelijk in elke topic waar je Telenet zwart kunt maken gaan "leven"?
Dat is uw visie.
Het grappige is dat ze dan weer op een ander forum denken dat ik anti-TV Vlaanderen ben en pro-kabel.
Dus als iedereen denkt dat ik voor iets anders sta, dan kun je misschien wel concluderen dat ik redelijk objectief ben.
Dat ik de fouten van de ene zie, en die van de andere.
Als je dit topic herleest zul je moeten toegeven dat mijn visie hier helemaal niet unilateraal negatief was.
Integendeel, iemand zegt dat het beeld op niets trekt op een digibox omdat het SCART is, in plaats van echt digitaal, en dan corrigeer ik die ook door erop te wijzen dat het alleen de laatste stap is die analoog is, en dat een analoge connectie niet noodzakelijk slecht is (component vs HDMI).
Maar dat heb je natuurlijk weer niet gezien.
Blijkbaar moet iedereen fanboy zijn van één of andere provider, een kritische houding waarbij je van diverse leveranciers de problemen en gebreken ziet, dat mag niet.
Welnu, ik weiger mij in die simplistische logica in te schrijven.
320i schreef:Om een voorbeeld te geven dat je ook kan "zonder je negatieve te moeten uiten op andere olo's waar je problemen mee hebt gehad" ben ik zelf (durf ik te stellen).
Zeg mij eens waarom iemand niet de problemen mag bespreken die het met OLO's heeft.
Moet ik mij bekennen als onvoorwaardelijke fan van één of ander merk of product, en dat dan tot in den treure verdedigen ?
Zo zit ik niet in elkaar.
Ik zeg het zoals ik het ervaar, positief of negatief.
Gisteren was mijn internet (en niet alleen dat van mij) 9 uur down bij Scarlet, moet ik daar nu over zwijgen ?
Moet ik doen alsof het niet bestaan heeft ?
Ben ik een ruziemaker omdat ik daar kritiek op heb ?
Natuurlijk niet.
320i schreef:...maar dat wil niet zeggen dat ik ga gaan bashen, of elke BGC minded topic ga gebruiken om die frustraties te uiten, of hun producten af te breken.
Ik bash niet, mijn beste.
Voor wat ik zeg geef ik gegronde redenen en motivatie aan.
Maar blijkbaar is Telenet uw lievelingsoperator en kun je daar niets negatiefs van verdragen.
320i schreef:Iedereen zal bij elke operator / provider / kabelproducent al wel problemen hebben gehad, maar je moet je daar kunnen over zetten.
En wat betekent dat je 'erover zetten' ?
Zwijgen als vermoord en doen alsof je nooit een probleem hebt gehad ?
Zeker een ander niet waarschuwen als je praktijken ziet die niet kunnen ?
En nog eens, de zaken waar ik het meeste problemen mee heb in het geval van Telenet hebben niets met technische beperkingen te maken, zoals een capaciteit van een lijn.
Het gaat over beperkingen die ze doelbewust inbouwen om de gebruiker te beknotten in zijn mogelijkheden.
Het is dan ook des te logischer dat ik daartegen opkom, want Telenet met vrije hardwarekeuze zou gewoon prachtig zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator

De originele topic ging over welke kanalen ongecodeerd op de kabel te ontvangen zijn, via een TV-toestel met ingebouwde DVB-C tuner. Ik had gehoopt dat hierop een (nuttige) discussie / bijdrage zou volgen over DVB-C, hoe afstemmen, enz ...
Jammer dat deze tread - volledig off-topic - uitgegroeid is tot een persoonlijle welles-nietes discussie / vete tussen enkele forum gebruikers.
Zulke disussies zijn volledig nutteloos voor de gemiddelde forumbezoeker, en verzieken dit medium.
Jammer.
Philippe.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

philippe.deleye schreef:De originele topic ging over welke kanalen ongecodeerd op de kabel te ontvangen zijn, via een TV-toestel met ingebouwde DVB-C tuner. Ik had gehoopt dat hierop een (nuttige) discussie / bijdrage zou volgen over DVB-C, hoe afstemmen, enz ...
Jammer dat deze tread - volledig off-topic - uitgegroeid is tot een persoonlijle welles-nietes discussie / vete tussen enkele forum gebruikers.
Zulke disussies zijn volledig nutteloos voor de gemiddelde forumbezoeker, en verzieken dit medium.
Jammer.
Philippe.
Als ik nog eens wat tijd over heb, zal ik nog eens mijn lijstje aanpassen.
Ik heb namelijk al eens zo'n lijstje gepubliceerd, alleen is het ondertussen natuurlijk verouderd vanwege de vele verschuivingen.
Zou leuk zijn als ik dat proces wat zou kunnen automatiseren, hoewel het dan waarschijnlijk niet meer in Excel formaat zou kunnen.

Dit was de oude versie :

http://rapidshare.com/files/231712897/t ... enties.xls
liger
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
liger schreef: kabel van 1 box met andere verbinden + telenet komt zelf installeren. Niemand die telenet heeft, heeft mij ooit verteld dat ze daarom digi niet wouden.
Leren lezen, liger.
Het ging er niet over of iemand al dan niet Telenet neemt, het ging erover of hij die interactiviteit erbij zal nemen.
Wie zegt immers dat die netwerkkabel ingeplugd blijft nadat de technieker weg is ?
begin ma zelf eerst te leren lezen, dat stond nergens in uw post. bovendien moet je al helemaal op uw kop gevallen zijn om nadat alles is geinstalleerd draden te gaan uittrekken.
Van mij zou er een kabel van de berging dwars door de living moeten lopen tot aan de TV, ofwel van die stroomvretende ethernet over power adapters.
Mocht ik het ooit nemen, vraag ik dat ze het gewoon met een netwerkkabel doen, en van zodra die installateur de deur uit is, kijk ik unplugged...
99/100 kan het allemaal niet schelen. Ik vraag me af of dat mensen die zonnepanelen plaatsen wel weten hoeveel Watt zo een ethernet eet :nono:
boulder schreef:Als zo'n klantenkaartje allerlei aanpassingen aan mijn portefeuille zou vereisen, zou ik het toch mooi laten liggen.
liger schreef:Het vereist wel invullen van enquete
Klopt, maar ik moet er geen grotere portefeuille voor kopen.
Zo'n netwerkkabel zit vaak compleet in de weg.
dat is weer zo van uw persoonlijke problemen dat je denkt iedereen heeft en je begint te extrapoleren tot oneindige.
liger schreef:
boulder schreef:Zonder interactiviteit weten ze juist niets.
:roll:
Je snapt er echt niets van.
Ook bij TV Vlaanderen zit er geen terugkoppeling.
Zonder terugkoppeling hebben ze er het raden naar wat ik kijk op welke zender en voor hoe lang.
[/quote]
ik vind het interessant om te zien hoe een persoon die "conspiracy" overal ziet niet zelfs over nadenkt dat de mensen van satteliet tv ook moeten weten naar wat mensen kijken. AL wat je kan is mijn woorden omdraaien om zo maar uw gelijk te krijgen. Net zoals in http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=23850
zijn uw posts leeg van inhoud
te denken dat uw "tocht" begon met zulke onzin als
Jaja omdat jij kabel niet kan laten trekken en die enkele wattjes niet wil laten "branden" gaan mensen interactiviteit opzettelijk uitschakelen.
Verder is posten op uw reacties zinloos

PS:
En als het niet kunnen 'winnen' van een discussie in één topic ertoe leidt dat je op een ander direct op de man moet gaan spelen, dan ben je zeer zwak bezig.
LOOOOOOOOOOOOOL
philippe.deleye schreef:De originele topic ging over welke kanalen ongecodeerd op de kabel te ontvangen zijn, via een TV-toestel met ingebouwde DVB-C tuner. Ik had gehoopt dat hierop een (nuttige) discussie / bijdrage zou volgen over DVB-C, hoe afstemmen, enz ...
Jammer.
Philippe.
Sorry Philippe
+1 om de offtopic posts te verwijderen/af te splitsen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:
boulder schreef:
Leren lezen, liger.
begin ma zelf eerst te leren lezen, dat stond nergens in uw post. bovendien moet je al helemaal op uw kop gevallen zijn om nadat alles is geinstalleerd draden te gaan uittrekken.
Heb ik dan niet letterlijk geschreven :
boulder schreef:Het hoeft niet, maar als iedereen zijn eigen toestel kan kiezen, kun je wel raden dat veel mensen ervoor gaan kiezen hun toestel niet interactief te maken.
Als je natuurlijk niet begrijpt dat de netwerkkabel nodig is voor de terugkoppeling en de interactiviteit, dan kan ik daar niets aan verhelpen.
Het staat er gewoon zwart op wit.
liger schreef:99/100 kan het allemaal niet schelen. Ik vraag me af of dat mensen die zonnepanelen plaatsen wel weten hoeveel Watt zo een ethernet eet :nono:
Peilingen gedaan of zo ?
Ik denk dat de meeste mensen het wel vervelend vinden als er kabels moeten getrokken worden, of als er constant dingen stroom zitten te verbruiken.
liger schreef:
boulder schreef:Zo'n netwerkkabel zit vaak compleet in de weg.
dat is weer zo van uw persoonlijke problemen dat je denkt iedereen heeft en je begint te extrapoleren tot oneindige.
Alsof je in om het even welk huis of appartement binnen kunt stappen en daar mooi een netwerkkabel leggen zonder dat die in de weg zit, of zonder dat er geboord moet worden.
liger schreef:ik vind het interessant om te zien hoe een persoon die "conspiracy" overal ziet niet zelfs over nadenkt dat de mensen van satteliet tv ook moeten weten naar wat mensen kijken.
Oh, ik zie conspiracies, nochtans ben ik het niet die over privacy begonnen is, maar de gebruiker met als naam "Limburg".
Ik leg alleen uit dat ze van mij niet zo'n profiel kunnen bijhouden.
Dat satellietzenders wel graag zouden weten wie er kijkt, en hoe lang en met hoeveel, dat zal wel zijn.
Makkelijk zullen ze het niet hebben, want er is geen terugkoppeling.
Dat belet natuurlijk niet dat zij vrijwiligers kunnen vragen om hun kijkgedrag door te geven, net zoals de kijkcijfers hier jaren aan een stuk doorgegeven werden.
En af en toe doen ze wel eens een poll om te vragen welke zender er zou mogen bijkomen bij TV Vlaanderen, of welke er weg mag.
Maar dan is het nog mijn individuele vrijheid om mee te doen of niet.
Dat is heel wat anders dan een systeem dat voortdurend bijhoudt naar wat ik aan het kijken ben.
liger schreef: AL wat je kan is mijn woorden omdraaien om zo maar uw gelijk te krijgen. Net zoals in http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=23850
Blijkbaar ben je ervan overtuigd dat als je iets maar vaak genoeg herhaalt dat de mensen het gaan geloven.
Het blijft nochtans zeer onjuist.
Wat dat andere topic betreft, ook daar heette het volgens jou dat er toch niemand was die erover viel dat hij zijn opnames niet op een normale manier kon overzetten naar DVD, of dat vrije keuze geen vraag was van de kijker, welnu, ik kan u wel zeggen dat als ik de zoekopdrachten bekijk die ertoe leiden dat iemand mijn homepage bezoekt het er vol van staat.
Als niemand er wakker van ligt, waarom zoeken ze dan naar :

"belgacom decoder usb poort
telenet indi zenders weg
vrij tv keuze
hd indi receiver defect
externe harddisk reageert niet
indi digibox zenders kwijt
onversleuteld basisaanbod"
liger schreef:Jaja omdat jij kabel niet kan laten trekken en die enkele wattjes niet wil laten "branden" gaan mensen interactiviteit opzettelijk uitschakelen.
Vreemd dan dat het andere posters waren die over interactiviteit begonnen, en over het gebrek aan privacy dat ermee gepaard gaat.
Vreemd dat je ook regelmatig op digitalcafe berichten leest van gebruikers die zich afvragen of ze die netwerkkabel mogen uittrekken.
liger schreef:Verder is posten op uw reacties zinloos
Op dat gebied ben je nochtans een zware recidivist.
liger schreef:Sorry Philippe
+1 om de offtopic posts te verwijderen/af te splitsen.
Wat schijnheilig, eerst de boel nog wat verder verzieken en dan sorry zeggen, allemaal in hetzelfde bericht.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

En op mijn blogpagina staat nu een actuele lijst met de frequenties en details van de ongeëncrypteerde zenders.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Dag Philippe

Ik zie dat je een Philips hebt met DVB-C tuner. Mag ik je hieromtrent een paar vragen stellen?

Kun je de kanaalkummers van de analoge/digitale kanalen wijzigen zodat je bijvoorbeeld volgende "zapvolgorde" hebt?
1: één HD
2: canvas HD
3: vtm (analoog)
4...

Moet je iets speciaals doen om de DVB-C kanalen te onvangen of volstaat het bij de installatie te zeggen dat je in Belgie woont en worden dan de analoge en digitale kanalen automatisch gevonden?

Is er veel kwaliteitsverschil tussen één analoog en één digitaal?

Heb je ook ervaring met DVB-T en weet je soms als het mogelijk zou zijn om met een soort antennefilter tegelijk een antenne en de telenet coax aan te sluiten op de antenne-ingang van de philips? Ik zou nl. graag de Franse zenders in Rekkem tegelijkertijd met de kabel kunnen bekijken zonder de fiche te moeten versteken want ik denk dat er geen overlapping is in frequenties.

Vriendelijk bedankt

Johan

philippe.deleye schreef:Met mijn Philips TV, met ingebouwde DVB-C tuner, kan ik volgende zenders ontvangen op de kabel:

TV Zenders
2 - één
4 - Ketnet/Canvas
82 - één+
84 - Ketnet+/Canvas+
152 - France 3
155 - Arté Belgique
156 - TV5 Monde
181 - TVE
400 - Actua TV
401 - CNN
402 - CNBC Europe
403 - BBC World
600 - Cartoon/TCM
814 & 815 - Ketnet/Canvas HD
821 & 822 - één HD
824 - Ketnet+/Canvas+
825 - Ketnet/Canvas
828 - één
829 - één+

Radio Zenders
1900 - Radio 1
1901 - Radio 2 (Vl-Brabant)
1902 - MNM
1903 - StuBru
1904 - Klara
1905 - Klara Continuo
1906 - MNM Kids
1907 - nieuws+
1908 - RV Info
1909 - Sporza
1914 - Radio 2 (Antw)
1915 - Radio 2 (Limb)
1916 - Radio 2 (O-Vl)
1917 - Radio 2 (W-Vl)
1924 - Classic21 (niet gecodeerd, maar toch geen geluid) :?
alle andere (vb Q-Music) gecodeerd :cry:

* De getallen voor de zenders zijn de kanalen die mijn Philips TV toekende aan deze zenders.
Voor TV zijn dit (niet?) toevallig ook de zendernummers van de Digibox/Digicoder.
Voor Radio heeft Philips de 900-serie omgedoopt naar 1900 (de analoge zenders kwamen vanaf 901)

* Ook geen idee waarom sommige zenders op meerdere kanalen uitgezonden worden (gereserveerd voor toekomstige nieuwe zenders ?)

* De niet-gecodeerde digitale zenders die je via het toestel rechtsreeks kan ontvangen zijn van duidelijk betere kwalitiet dan via de Digicoder (via Scart) heb ik ondervonden. Een schande dat Telenet de meeste zenders codeert zodat je ze alleen via hun eigen hardware kan ontvangen.

Philippe.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”