ADSL2+ Belgian-telecom (mobi*netwerk) wanneer?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

http://www.belgian-telecom.be/SiteV3/20 ... _ADSL.aspx

16 Mbps downloadsnelheid*
* De maximum downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.

Dit wordt al bijna 1 jaar beloofd, maar tot op heden niets....
ze beloven telkens de klanten te verwittigen die recht hebben op snelheidsverhoging.

Ik woon op 2,2 km. van de centrale

in maart 2009 liet ik door freedomnet linecheck doen:

Uw afstand tot de dichtsbijzijnde centrale bedraagt +/- 2207 meter.
U bent aansluitbaar voor de volgende producten:
ADSL2 (max 12 Mbps)

waarom wordt mijn profiel bij BTC dan niet naar 12 Mbit gewijzigd?

dus 16 Mbps ga ik nooit kunnen krijgen?

Is dat bij alle providers zo? voor de rest ben ik wel heel tevreden van BTC, dus ga niet direct overstappen, wegens gebrek aan beter alternatief....
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wat zij uw sync waarden?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

in bijlage vind U de technische gegevens uit mijn router.....
Bijlagen
sync_waarden_BTC_fritzbox_7270.pdf
(176.37 KiB) 34 keer gedownload
liger
Elite Poster
Elite Poster

13/26
down/up
sync op 6mbit/384
rare sync, 384up? Hmm

12 mbit is weinig waarschijnlijk
9mbit moet kunnen denk ik

Als ze enkel naar 12 opwaarderen dan weet je waarom ze u niet contacteren :)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

liger schreef:Als ze enkel naar 12 opwaarderen dan weet je waarom ze u niet contacteren :)
volgens de site naar 16 Mbit.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Het lijkt me maar een platte zoethouder.

Zolang Mobistar hun netwerk niet upgrade, zal je de eerste tijd niet hoger gaan.

De vraag is of Mobistar ooit nog in het ADSL2+ verhaal zal stappen, nu dat Belgacom (misschien) verplicht wordt hun VDSL open te stellen. Ik denk dus dat je eerst die definitieve uitspraak zal moeten afwachten.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

liger schreef:13/26
down/up
sync op 6mbit/384
rare sync, 384up? Hmm

12 mbit is weinig waarschijnlijk
9mbit moet kunnen denk ik

Als ze enkel naar 12 opwaarderen dan weet je waarom ze u niet contacteren :)
Dat is de synch van Mobistar. Hun profielen zijn 4/384 en 6/384. Ik zit op een 4/384.
liger
Elite Poster
Elite Poster

wist ni dat het mobistar netwerk was. (en titel slecht gelezen, duh :bang: )
In ieder geval je synt wel degelijk op 6mbit. Dus ik vermoed "soft" cap van 4mbit. 16 mbit ga je sowieso ni aankunnen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

antwoord BTC op 2/10/09

Verschillende van onze klanten zijn momenteel al overgeschakeld op ADSL2+. Verwacht wordt dat tegen begin 2010 ADSL2+ beschikbaar zal zijn in gans België.

Er zijn gesprekken met verschillende mogelijke partners om digitale televisie in ons aanbod op te nemen. Concrete informatie daaromtrent is echter nog niet beschikbaar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Lol, ik heb al een maand geleden een mail gestuurd naar hen. Nog steeds geen antwoord. Gaat daar lekker bij BT. Zelfs Dommel was sneller. :roll:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Lord Utopia schreef:Lol, ik heb al een maand geleden een mail gestuurd naar hen. Nog steeds geen antwoord. Gaat daar lekker bij BT. Zelfs Dommel was sneller. :roll:
Bij U begrijp ik dat ze niet antwoorden, cfr uw posts uit het verleden :?

Je gaat weer zeggen dat ik verkoper van BTC ben, maar als ik antwoord bijna altijd binnen de 24 u. antwoord. Vorige week probleem met extranet....donderdagavond gemaild, vrijdagmiddag om 14 u. probleem opgelost....

Als je mij -weer- niet gelooft, kan U het ticket doorsturen...

Blijf maar bij Mobi* :oops: , zat je voordien ook niet bij Skynet die je met hand en tand verdedigde en waar je niets verkeerd over mocht zeggen of je was een 'basher'
Lord Utopia
Erelid
Erelid

satsurfer schreef: Bij U begrijp ik dat ze niet antwoorden, cfr uw posts uit het verleden :?

Je gaat weer zeggen dat ik verkoper van BTC ben, maar als ik antwoord bijna altijd binnen de 24 u. antwoord. Vorige week probleem met extranet....donderdagavond gemaild, vrijdagmiddag om 14 u. probleem opgelost....

Als je mij -weer- niet gelooft, kan U het ticket doorsturen...

Blijf maar bij Mobi* :oops: , zat je voordien ook niet bij Skynet die je met hand en tand verdedigde en waar je niets verkeerd over mocht zeggen of je was een 'basher'
Waar jij over zaagt kerel. :roll:
Zet u over uw problemen die ge een paar maanden geleden hebt gehad.

Ik heb enkele kritische vragen gesteld aan BT en blijkbaar kunnen ze daar niet op antwoorden.

Ik ben altijd terug gecontacteerd door providers, behalve BT. Telenet antwoordde enkel als ik iets zei van 'opzeggen'.
Nee ik zat nooit bij Skynet, spijtig hé.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef:antwoord BTC op 2/10/09

Verschillende van onze klanten zijn momenteel al overgeschakeld op ADSL2+. Verwacht wordt dat tegen begin 2010 ADSL2+ beschikbaar zal zijn in gans België.

Er zijn gesprekken met verschillende mogelijke partners om digitale televisie in ons aanbod op te nemen. Concrete informatie daaromtrent is echter nog niet beschikbaar.
Toch wel een dubbel positief bericht.
320i
Elite Poster
Elite Poster

En kleine nuance die moet aangegeven worden:
indien uw lijn een verzwakking heeft van 2.5dB (of vertaald in een sync waarde 25 dB in de downstream) wordt 12M sowieso geweigerd.
drareg
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb ongeveer 14 maanden btc en zit nu sedert 8 maand op een download snelheid van 3,2 Mbps waar zij in de beginreclame 6 Mbps beloofden, nu is de reclame van 16 Mbps. Alhoewel ik slechts 2km van de centrale zit krijg ik zelf de beloofde 6 Mbps niet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

drareg schreef:Ik heb ongeveer 14 maanden btc en zit nu sedert 8 maand op een download snelheid van 3,2 Mbps waar zij in de beginreclame 6 Mbps beloofden, nu is de reclame van 16 Mbps. Alhoewel ik slechts 2km van de centrale zit krijg ik zelf de beloofde 6 Mbps niet.
Je hebt mij dit al verteld, maar dit vind ik zeer bizar....zit ook op 2,1 km. van de centrale.....en heb 6 Mbit profiel.

hoeveel dB send/receive heb je?

helpdesk niet voor info gevraagd? anders als je bij test-aankoop zit, eens aankaarten als ze er niets aan willen veranderen....
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

320i schreef:En kleine nuance die moet aangegeven worden:
indien uw lijn een verzwakking heeft van 2.5dB (of vertaald in een sync waarde 25 dB in de downstream) wordt 12M sowieso geweigerd.
320i, ook wanneer de verbinding over het mobistar netwerk loopt? Of gijselt BGC via de lastmile alles? Of is het gewoon zo simpel niet :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dfrog schreef: 320i, ook wanneer de verbinding over het mobistar netwerk loopt? Of gijselt BGC via de lastmile alles? Of is het gewoon zo simpel niet :)
Gebruikt Belgian Telecom het ADSL2+ netwerk van Belgacom? Of heeft Mobistar zelf een ADSL2+ -netwerk?

Als dat niet het geval is, maakt BT de klanten blaasjes wijs. Pas tegen begin 2010 overal in België ADSL2+? Nuja, had niets anders verwacht, volgens BT ging 2009 het jaar worden met Digitale tv, tot op vandaag nog steeds niet.

Ik zit volgens de lijnwaarden op 2.5 km van de centrale. Theoretisch geeft mij dat recht op een 6 Mb-profiel. Maar mijn lijnwaarden zijn blijkbaar te slecht en ik zit dus bijgevolg op een 4 Mb-profiel.
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

drareg schreef:Ik heb ongeveer 14 maanden btc en zit nu sedert 8 maand op een download snelheid van 3,2 Mbps waar zij in de beginreclame 6 Mbps beloofden, nu is de reclame van 16 Mbps. Alhoewel ik slechts 2km van de centrale zit krijg ik zelf de beloofde 6 Mbps niet.
Op de site van BTC staat toch duidelijk 16 Mbps downloadsnelheid* en dat sterretje verwijst naar "De maximum downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling." Dat is nu éénmaal inherent aan ADSL.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”