http://www.belgian-telecom.be/SiteV3/20 ... _ADSL.aspx
16 Mbps downloadsnelheid*
* De maximum downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.
Dit wordt al bijna 1 jaar beloofd, maar tot op heden niets....
ze beloven telkens de klanten te verwittigen die recht hebben op snelheidsverhoging.
Ik woon op 2,2 km. van de centrale
in maart 2009 liet ik door freedomnet linecheck doen:
Uw afstand tot de dichtsbijzijnde centrale bedraagt +/- 2207 meter.
U bent aansluitbaar voor de volgende producten:
ADSL2 (max 12 Mbps)
waarom wordt mijn profiel bij BTC dan niet naar 12 Mbit gewijzigd?
dus 16 Mbps ga ik nooit kunnen krijgen?
Is dat bij alle providers zo? voor de rest ben ik wel heel tevreden van BTC, dus ga niet direct overstappen, wegens gebrek aan beter alternatief....
ADSL2+ Belgian-telecom (mobi*netwerk) wanneer?
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Het lijkt me maar een platte zoethouder.
Zolang Mobistar hun netwerk niet upgrade, zal je de eerste tijd niet hoger gaan.
De vraag is of Mobistar ooit nog in het ADSL2+ verhaal zal stappen, nu dat Belgacom (misschien) verplicht wordt hun VDSL open te stellen. Ik denk dus dat je eerst die definitieve uitspraak zal moeten afwachten.
Zolang Mobistar hun netwerk niet upgrade, zal je de eerste tijd niet hoger gaan.
De vraag is of Mobistar ooit nog in het ADSL2+ verhaal zal stappen, nu dat Belgacom (misschien) verplicht wordt hun VDSL open te stellen. Ik denk dus dat je eerst die definitieve uitspraak zal moeten afwachten.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is de synch van Mobistar. Hun profielen zijn 4/384 en 6/384. Ik zit op een 4/384.liger schreef:13/26
down/up
sync op 6mbit/384
rare sync, 384up? Hmm
12 mbit is weinig waarschijnlijk
9mbit moet kunnen denk ik
Als ze enkel naar 12 opwaarderen dan weet je waarom ze u niet contacteren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
antwoord BTC op 2/10/09
Verschillende van onze klanten zijn momenteel al overgeschakeld op ADSL2+. Verwacht wordt dat tegen begin 2010 ADSL2+ beschikbaar zal zijn in gans België.
Er zijn gesprekken met verschillende mogelijke partners om digitale televisie in ons aanbod op te nemen. Concrete informatie daaromtrent is echter nog niet beschikbaar.
Verschillende van onze klanten zijn momenteel al overgeschakeld op ADSL2+. Verwacht wordt dat tegen begin 2010 ADSL2+ beschikbaar zal zijn in gans België.
Er zijn gesprekken met verschillende mogelijke partners om digitale televisie in ons aanbod op te nemen. Concrete informatie daaromtrent is echter nog niet beschikbaar.
-
- Erelid
Lol, ik heb al een maand geleden een mail gestuurd naar hen. Nog steeds geen antwoord. Gaat daar lekker bij BT. Zelfs Dommel was sneller. 

-
- Elite Poster
Bij U begrijp ik dat ze niet antwoorden, cfr uw posts uit het verledenLord Utopia schreef:Lol, ik heb al een maand geleden een mail gestuurd naar hen. Nog steeds geen antwoord. Gaat daar lekker bij BT. Zelfs Dommel was sneller.

Je gaat weer zeggen dat ik verkoper van BTC ben, maar als ik antwoord bijna altijd binnen de 24 u. antwoord. Vorige week probleem met extranet....donderdagavond gemaild, vrijdagmiddag om 14 u. probleem opgelost....
Als je mij -weer- niet gelooft, kan U het ticket doorsturen...
Blijf maar bij Mobi*

-
- Erelid
Waar jij over zaagt kerel.satsurfer schreef: Bij U begrijp ik dat ze niet antwoorden, cfr uw posts uit het verleden
Je gaat weer zeggen dat ik verkoper van BTC ben, maar als ik antwoord bijna altijd binnen de 24 u. antwoord. Vorige week probleem met extranet....donderdagavond gemaild, vrijdagmiddag om 14 u. probleem opgelost....
Als je mij -weer- niet gelooft, kan U het ticket doorsturen...
Blijf maar bij Mobi*, zat je voordien ook niet bij Skynet die je met hand en tand verdedigde en waar je niets verkeerd over mocht zeggen of je was een 'basher'

Zet u over uw problemen die ge een paar maanden geleden hebt gehad.
Ik heb enkele kritische vragen gesteld aan BT en blijkbaar kunnen ze daar niet op antwoorden.
Ik ben altijd terug gecontacteerd door providers, behalve BT. Telenet antwoordde enkel als ik iets zei van 'opzeggen'.
Nee ik zat nooit bij Skynet, spijtig hé.
- Dfrog
- Elite Poster
Toch wel een dubbel positief bericht.satsurfer schreef:antwoord BTC op 2/10/09
Ik heb ongeveer 14 maanden btc en zit nu sedert 8 maand op een download snelheid van 3,2 Mbps waar zij in de beginreclame 6 Mbps beloofden, nu is de reclame van 16 Mbps. Alhoewel ik slechts 2km van de centrale zit krijg ik zelf de beloofde 6 Mbps niet.
-
- Elite Poster
Je hebt mij dit al verteld, maar dit vind ik zeer bizar....zit ook op 2,1 km. van de centrale.....en heb 6 Mbit profiel.drareg schreef:Ik heb ongeveer 14 maanden btc en zit nu sedert 8 maand op een download snelheid van 3,2 Mbps waar zij in de beginreclame 6 Mbps beloofden, nu is de reclame van 16 Mbps. Alhoewel ik slechts 2km van de centrale zit krijg ik zelf de beloofde 6 Mbps niet.
hoeveel dB send/receive heb je?
helpdesk niet voor info gevraagd? anders als je bij test-aankoop zit, eens aankaarten als ze er niets aan willen veranderen....
- Dfrog
- Elite Poster
320i, ook wanneer de verbinding over het mobistar netwerk loopt? Of gijselt BGC via de lastmile alles? Of is het gewoon zo simpel niet320i schreef:En kleine nuance die moet aangegeven worden:
indien uw lijn een verzwakking heeft van 2.5dB (of vertaald in een sync waarde 25 dB in de downstream) wordt 12M sowieso geweigerd.

-
- Erelid
Gebruikt Belgian Telecom het ADSL2+ netwerk van Belgacom? Of heeft Mobistar zelf een ADSL2+ -netwerk?Dfrog schreef: 320i, ook wanneer de verbinding over het mobistar netwerk loopt? Of gijselt BGC via de lastmile alles? Of is het gewoon zo simpel niet
Als dat niet het geval is, maakt BT de klanten blaasjes wijs. Pas tegen begin 2010 overal in België ADSL2+? Nuja, had niets anders verwacht, volgens BT ging 2009 het jaar worden met Digitale tv, tot op vandaag nog steeds niet.
Ik zit volgens de lijnwaarden op 2.5 km van de centrale. Theoretisch geeft mij dat recht op een 6 Mb-profiel. Maar mijn lijnwaarden zijn blijkbaar te slecht en ik zit dus bijgevolg op een 4 Mb-profiel.
Op de site van BTC staat toch duidelijk 16 Mbps downloadsnelheid* en dat sterretje verwijst naar "De maximum downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling." Dat is nu éénmaal inherent aan ADSL.drareg schreef:Ik heb ongeveer 14 maanden btc en zit nu sedert 8 maand op een download snelheid van 3,2 Mbps waar zij in de beginreclame 6 Mbps beloofden, nu is de reclame van 16 Mbps. Alhoewel ik slechts 2km van de centrale zit krijg ik zelf de beloofde 6 Mbps niet.