Neckermann service 0.0 :-(

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Special_K
Premium Member
Premium Member

We hebben in januari een all-in reis voor 4 naar Turkije geboekt via de site van Neckermann.
Voorschot netjes betaald en niks meer gehoord. Enkele weken geleden nog eens gebeld om te vragen of ze nog een afrekening gingen sturen. Nee we moesten de rest maar gewoon betalen. Dit ook netjes gedaan. Ondertussen waren we al 10 dagen voor het vertrek en ik had nog geen tickets. Ik bellen en nu blijkt dat ze bij internetboekingen tegenwoordig geen tickets meer opsturen maar dat de klant ze doorgemailt krijgt en ze zelf maar moet afdrukken :roll: Ze verzekeren me aan de telefoon dat ik ze eerstdaags ging ontvangen. Niet dus. Uiteindelijk heb ik nog 4x ! moeten bellen alvorens ze ik ze dan vorige vrijdag ontvangen heb. Ik de 10 pagina's afgedrukt, lees ik dat dat ons vertrek 10 uur achteruitgeschoven is zodat we pas deze avond om 22:15 vertrekken. De eerste nacht waarvoor we vorstelijk betaald hebben gaan we dus op de luchthaven,vliegtuig en bus doorbrengen want we zullen (hopelijk) pas morgenvroeg in ons hotel aankomen. Ook nieuw bij Neckermann is dat als je je plaats wil kiezen in het vliegtuig (naast elkaar of aan het raam) nog een supplement moet betalen. Blijkbaar is het de touroperators er om te doen om op alle manieren geld uit de zakken te kloppen terwijl de service steeds minder voorstelt. Het is ook niet de eerste keer dat ik vaststel dat de vluchturen in de praktijk veel ongunstiger zijn dan bij het boeken van de reis en dat je dikwijls een dag teveel betaalt. Ik ga alvast nooit meer met Neckermann op reis: ze zijn bij de duurste maar doen het op geen enkel vlak beter dan hun goedkopere concurrenten.
Laatst gewijzigd door Special_K 20 aug 2009, 10:13, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Menselijk contact, dat heeft dus nog een waarde. Ik ging ook altijd hier bij het kleine lokale reisbureau maar heb moeten vaststellen dat het gebouw nu sinds een aantal weken te huur staat. Heeft de crisis haar tol geeist?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

'k Hoop dat de reis zelf nog meevalt. Laat dit voorval ze niet verpesten...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bij aanzienlijke vertraging krijg je toch schadevergoeding?

Hier hebben ze recent ook niet veel sympathie geoogst door driemaal hetzelfde kledingstuk terug te sturen ipv de correcte maat op te sturen.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Maglor schreef:'k Hoop dat de reis zelf nog meevalt. Laat dit voorval ze niet verpesten...
Nee hoor ik laat het niet aan mijn hart komen, we gaan gewoon genieten in een mooi land :-D
Het moest me gewoon ff van het hart en het is mss ook eens iets waar anderen iets aan hebben moesten ze nog een reisje boeken :wink:
Afbeelding
Special_K
Premium Member
Premium Member

cptKangaroo schreef:Bij aanzienlijke vertraging krijg je toch schadevergoeding?
Vorig jaar hadden we ook 12 uur vertraging door de staking van het bagagepersoneel en ik heb toen ook geen schadevergoeding bekomen.
Dat was trouwens ook met Neckermann.
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

cptKangaroo schreef:Bij aanzienlijke vertraging krijg je toch schadevergoeding?
Er is geen vertraging. De uren van de vlucht zijn aangepast en dus geen schadevergoeding. Bij de staking van verleden jaar is er ook geen schadevergoeding, reden: omstandigheden buiten hun wil of verantwoordelijkheid. Sla er de PDF met de EU regels maar op na daar staat perfect wanneer je recht hebt op een vergoeding.

Wanneer je zoals wij alles zelf doet (vlucht via website luchtvaartmaatschappij of boekingsite, hotels rechtstreeks e.d.) krijg je ook niets van papieren. Vliegtuigtickets zijn trouwens officieel al afgeschaft, Wij tonen onze reispas aan de check-in en that's it. Als backup heb ik dan wel de mail (e-confirmation met reserveringscode) maar die hebben we al een tijd niet meer moeten tonen.
Bij online boeken bij een luchtvaartmaatschappij kan je meestal bij het reserveren direct je zitjes aanklikken. Deze zomer bij Finnair (geboekt en betaald in october 2008) kon dat niet maar bij de heen vluchten waren de zitjes OK, bij de terugvlucht (volgens de website 2x rij 57, 1x rij 24) werden aan de check-in onze plaatsen netjes veranderd zodat we naast elkaar zaten, niet op de vleugel en 1 persoon aan het venster. Kost: 0 Euro. Nooit anders geweten. Het gaat wel steeds om lijnvluchten en dus niet om charters of lowcost maatschappijen die elke Euro uit hun passagiers proberen te persen.

Ter info: nooit hebben we ook maar 1 Eurocent fueltoeslag betaald terwijl ik overal van andere mensen hoorde dat ze extra rekeningen kregen van hun reisbureau. Op uitzondering van een citytrip met speciale aanbiedingen gaan alle reizen hier met "reisbureau on4bam" :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Special_K
Premium Member
Premium Member

Zelfs bij vertragingen krijg je zomaar geen vergoeding, enkel als een vlucht geannuleerd wordt heb je recht op een vergoeding.
Zo zijn er in het verleden vluchten geweest met 24h vertraging waarvoor de betrokkenen niet vergoed werden.
Het ergste van al is wel dat je als je heen reist je duur betaalde hotelaccomodatie wel al hebt betaald terwijl je ergens in op de luchthaven plakt. Zoals ik al aanhaalde stellen touroperators bij boekingen vaak interessante afreisuren voor terwijl in praktijk je vaak een pak later vertrekt en soms nog een pak vroeger terugreist zodat je in praktijk vaak meer dan twee dagen van je verblijf verliest. Ik vermoed dat ze dan ook foefelen met de hotelaccomodaties en ze bv gewoon niet aanbetalen voor iemand die zoals wij pas s'morgens de dag daarop aankomen. Het ergste dat je als reiziger geen kant op kan.

Hetzelfde voor de fuel tax, die werd vorig jaar gretig doorgerekend terwijl het nu heel stil blijft ondanks het feit dat de brandstofprijzen gevoelig gedaald zijn sinds het begin van dit jaar. Het is net zoals met de frieten die nooit goedkoper meer worden nadat ze eens duurder werden tengevolge van een mislukte aardappeloogst.
Soit binnen een goed uurtje vertrekken we naar de luchthaven om ondanks alles te genieten van een welverdiende vakantie :beerchug:
Tot binnen een dag of 12 :-D
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Special_K schreef:Het ergste dat je als reiziger geen kant op kan.
Toch wel. Ik heb het dan niet over een all-in, maar het is perfect mogelijk om vlucht en hotel(s) zelf te boeken. Het voordeel is dan dat je alles zelf in de hand hebt wat betreft vertrek en terugkeer uren. Heb je een creditkaart met inbegrepen verzekering dan hoef je zelfs geen bagage- of annulatieverzekering meer te nemen. Meestal is ook de omnium voor een huurwagen inbegrepen alsook repatriering.

BTW, sinds we alles zelf doen hebben we onze vluchten zelfs goedkoper dan via reisbureau.
Bye, Maurice
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

We zijn hier de laatste 3 jaar met Neckermann op reis geweest en nooit echt klagen gehad ivm vluchten. De vluchten waren altijd mooi op tijd. Ik denk dat de maximum vertraging een half uurtje was ofzo. Onze laatste reis richting Egypte was ook wel wat minder. De eerste kamer had kakkerlakken en mijn (ex ondertussen)-vriendin heeft ongeveer 7 dagen van de 12 op toilet gezeten. Ze heeft ginder zelfs 3 infusen gekregen tegen uitdroging enzo. Er was zelfs hotelpersoneel ziek van het eten. Ikzelf heb een spijsvertering van gewapend beton en ik heb ook wel een dag 2-3 buikloop gehad. We hebben klacht ingediend en kregen als antwoord terug: als je naar dat soort landen op reis gaat weet je dat het eten niet westers is en dat het al eens kan tegenvallen. Dat mijn ex daar 3 infusen gekregen heeft en dat we een doktersattest hadden was geen bewijs genoeg dat ze echt ziek geweest was. Natuurlijk hebben we met alle plezier het uitstapje richting Luxor uitgesteld wegens ziekte :(
Afbeelding
jmt
Starter
Starter

Wij hebben met Neckermann ook een slechte ervaring opgelopen, maar dan van een ander type.

Een drietal weken voor ons vertrek hebben we een autovakantie naar zuid-Frankrijk geboekt bij Neckerman. We hebben dit via de website gedaan omdat we dachten sneller zeker te zijn dat onze boeking geregistreerd werd. Alles ok op het eerste zicht. We hadden zelfs geluk dat we de zondag ipv de maandag konden vertrekken (minder files).

Nu, een tiental dagen voor ons vertrek wordt ons telefonisch gemeld dat die reis niet doorgaat omdat onze bestemming niet klaar is. Ze stellen ons een alternatief voor, maar na checken op de website van neckerman en zoover wisten we dat dit ons niet zou liggen. Normaal verwacht je zelfs iets meer --ervaring van collega's bij andere maatschappijen-- maar dat hoefde voor ons zelfs niet. OK, terugbellen dan maar naar de betaallijn (!). Steeds andere personen aan de lijn, en geen oplossing. Dan maar langsgaan bij het neckermann reisbureau, maar daar bleek dat ze ons niet konden (mochten?) helpen: indien via het web geboekt, dan moet je alles via de hot-line of helpdesk regelen. We hebben geen enkel ander voorstel gekregen, hoewel we steeds hebben proberen via telefoon en mail contact houden. Zelfs de mensen van het reisbureau hebben wat proberen tussen te komen. De woensdag voor ons vertrek zijn we dan maar overgegaan tot annuleren van de reis --alles is trouwens netjes terug betaald, dat moet wel gezegd worden. We zijn dan maar bij de concurrentie (Jetair) binnengestapt. Die trouwens geen neckermann verkopen, hou zou dat komen? Na 30 minuten was onze reis geboekt: enkele telefoons, we mochten zelfs betalen via overschrijving omdat ze geen visa aanvaardden. We waren dus zeker niet veeleisend wat bestemming betrof (behalve de regio, languedoc tot camargue). Bij Jetair wisten ze me te zeggen dat ze geen nieuwbouw bestemmingen opnemen in hun gamma om dergelijke problemen te vermijden.

Vreemd dat men dit niet kan/wil doen bij neckermann. Ik heb er mijn idee over en dat is het volgende: als je een vliegvakantie boekt, dan zal de touroperator ook met annulatiekosten zitten als de klant annuleert. Bij een autovakantie is dit niet het geval.

Deze tekst heb ik dan gemaild naar neckermann bij onze annulatie en ook ingevuld op hun klachten site:
De moeizame wisselwerking tussen de verschillende personen in de helpdesk, waarbij telkens moest blijken dat de informatie die wij meegaven onvoldoende werd bijgehouden en het ontbreken van een link naar de reisbureaus is een grote tekortkoming in uw dienstverlening. Tot onze spijt moeten wij u ook melden dat we in de toekomst geen gebruik meer zullen maken van de reizen die door Neckermann of zusterfirmas worden aangeboden. Wij hebben kostbare tijd verloren om een alternatief te vinden --na jullie melding dat onze bestemming niet klaar was een goeie week voor ons vertrek-- en hebben hier (ten onrechte blijkbaar) gerekend op de service van een reisagentschap.
De reactie is geplaatst op 8 juli 2009, maar nog steeds geen reactie van neckerman, behalve de automatische antwoordmail.

Nooit meer neckermann voor ons, gelukkig is er concurrentie genoeg.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Ondertussen zijn we terug in het land.
We zijn uiteindelijk om kwart na twaalf 's nachts met ruim twee uur vertraging vertrokken zodat we na een transfer van twee uur een half ! om tegen 8 uur s'morgens in het hotel waren en we meteen aan de ontbijtafel konden. Je vraagt je af waarvoor je die nacht wordt geacht te betalen als je er toch niet slaapt. Ik zal het eens aan de mensen van Neckermann vragen maar ik verwacht er eerlijk gezegd niks van.
Soit, Club Ali-Bey in Manavgat is een prachtig complex met heerlijk eten en een leuk aquapark voor de kids. Het was er wel echt goed toeven, het leuke is dat Sunjets het ook aanbiedt zodat ik nog eens terug kan gaan :twisted:
Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Voor mij nooit geen georganiseerde reizen meer :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Special_K
Premium Member
Premium Member

Vandaag toch nog een reactie van Neckermann ontvangen:

Code: Selecteer alles

Geachte heer xxxx
Geachte mevrouw xxxx

Wij hebben uw feedback over uw verblijf in Antalya goed ontvangen en met veel interesse doorgenomen. Wij danken u voor het toevertrouwen van uw vakantie aan onze reisorganisatie. 

Ondanks de vele inspanningen die wij leveren om onze klanten een zorgeloze en kwalitatieve reis aan te bieden, stellen wij vast dat uw vakantie niet helemaal naar wens verlopen is. 

Wij betreuren de door u vermelde problemen ten zeerste en bieden u bijgevolg onze oprechte verontschuldigingen aan. 

Na onderzoek van uw dossier kunnen wij u meedelen dat wij uiteraard beseffen dat het voor u belangrijk is om zo veel mogelijk van de vakantie te kunnen genieten. Het is dan ook ideaal wanneer de heenreis een ochtend- en de retour een avondvlucht is. Hoewel wij hiernaar streven zijn dergelijke uren vluchttechnisch niet altijd haalbaar. De vluchturen worden ook onder voorbehoud vermeld bij de reservatie daar zij steeds onderhevig kunnen zijn aan wijzigingen. Ondanks het feit dat de praktijk aantoont dat de meeste vakantievluchten de vooropgestelde timing respecteren, kunnen de vluchturen en -schema's uitzonderlijk gewijzigd worden omwille van operationele redenen. .
Hierover was u ook geïnformeerd voor vertrek in onze rubriek “Belangrijk om te weten / Vervoer” op pagina 69 van onze prijzenbrochure: Chartervluchten worden flexibel ingezet. Het kan voorkomen dat we omwille van beschikbaarheden en bezetting van vliegtuigen of omwille van technische of operationele redenen vluchtschema’s wijzigen waardoor de oorspronkelijke gemelde uurregeling nog verandert. Dergelijke wijzigingen kunnen geen prijsaanpassing of terugbetaling met zich meebrengen.

Wij willen u vervolgens ook meedelen dat op vluchten de bepalingen van het Verdrag van Montreal en de Europese Verordening nr. 261/2004 van toepassing zijn inzake de aansprakelijkheid in het luchtvaartverkeer. Deze bepalingen stipuleren dat er geen compensatie kan toegekend worden indien de oorzaak van de vertraging een technisch probleem was en/of verband houdt met de veiligheid van de passagiers. Wij betreuren echter wel deze vertraging. 

Wij betreuren het tevens dat de transfer van de luchthaven naar uw hotel lang heeft geduurd. Deze duur wordt echter steeds bepaald door het aantal reizigers die bij de verschillende hotels onderweg worden afgezet. 

Wij wensen u ook onze oprechte verontschuldigingen aan te bieden voor de ongemakken met de reisdocumenten. Het betreurt ons dat u de tickets pas laat hebt ontvangen en dat u hiervoor meerdere malen hebt contact moeten opnemen met onze reisorganisatie. Wij willen u hiervoor een waardebon ter waarde van 50 EUR aanbieden als compensatie voor dit ongemak. Deze waardebon vindt u in de bijlage en kunt u gebruiken bij uw volgende reis bij Neckermann. (behalve bij bestemmingen uit de Dichtbij Brochure)

Wij bieden u tenslotte nogmaals onze oprechte excuses aan voor het geleden ongemak en wij hopen dat u desondanks toch nog kunt terugblikken op enkele aangename en mooie vakantieherinneringen in Antalya.

Met vriendelijke groeten,

xxxxx
Dossierbeheerder
Customer Service

Bottomline is dat ze het allemaal betreuren en maar dat ze eigenlijk niks verkeerd doen en enkel voor mijn gemaakte kosten om toch aan mijn tickets te geraken me 50 !!! Euro korting op een volgende reis willen geven. (Mijn vorige reis kostte €4500 )
Soit ik zal volgend jaar zeker een keer of drie op reis gaan maar het zal niet met Neckermann zijn, die bon mogen ze van mijn part houden want de waarde staat nog niet voor een fractie in voor het geleden verlies en ik ga het niet weer riskeren om hetzelfde mee te maken.
Ik krijg sinds kort, via mijn werkgever, trouwens 5% korting bij Jetair en daar moet je bovendien niet bijbetalen als je naast je vrouw en kids op het vliegtuig wilt zitten.
Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik heb ook net een all in reis met Neckermann gedaan.
Bij mij is alles wel uiterst correct en goed verlopen
2 maand op voorhand geboekt via de website van Neckermann (5 personen)
betaald met creditcard
Vlieguren waren zoals voorzien, vliegtuig was op tijd, transfer van en naar hotel ook
Wij zaten met 5 naast elkaar zonder enige toeslag
daarbij schitterend hotel tegen een prijs waar de andere operatoren totaal niet konden aan tippen (-200 euro pp)
Alle vouchers werden zoals beloofd 10 dagen op voorhand met de post opgestuurd.

Misschien hebben ze bijgeleerd uit jouw klacht ???
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: Misschien hebben ze bijgeleerd uit jouw klacht ???
Ik betwijfel het. Geen enkele firma is 100% goed of slecht. Bij klachten speelt dan nog mee hoe men deze verwerkt en de "schade" weer goedmaakt. Het valt mij echter op dat het meestal dezelfde reisorganisaties zijn die zich bij klachten op allerhande manieren uit de slag trekken.

Het "schuiven met uren" is een dikwijls toegepaste truc waarbij de reiziger al vlug vakantietijd verliest. Meestal weten ze zelf bij het boeken al dat je een late vlucht hebt maar verkopen ze wel een vroeg vertrek.

BTW, ook als je alles zelf doet kan je problemen hebben. Die los je dan ook zelf op :wink:
Toen we 1.5 jaar terug aankwamen in een 5 maanden op voorhand geboekt verbijf in een B&B in Key West, Fl bleek dat onze reservatie gewist was door de eigenares en dat we slechts 2 nachten daar konden slapen i.p.v 5. We hebben volgehouden dat dit "unacceptable" was terwijl de eigenares bleef rondbellen voor een alternatief. We zijn uiteindelijk naar een hotelletje in de buurt gegaan (iets duurder maar geen extra kosten voor ons), kregen een fles wijn, kregen ons ontbijt toch nog in de B&B en kregen een voucher van $50 voor een restaurant. Niet slecht om even de "lastige klant" uit te hangen :wink:
Bye, Maurice
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

on4bam schreef:Toen we 1.5 jaar terug aankwamen in een 5 maanden op voorhand geboekt verbijf in een B&B in Key West, Fl bleek dat onze reservatie gewist was door de eigenares en dat we slechts 2 nachten daar konden slapen i.p.v 5. We hebben volgehouden dat dit "unacceptable" was terwijl de eigenares bleef rondbellen voor een alternatief. We zijn uiteindelijk naar een hotelletje in de buurt gegaan (iets duurder maar geen extra kosten voor ons), kregen een fles wijn, kregen ons ontbijt toch nog in de B&B en kregen een voucher van $50 voor een restaurant. Niet slecht om even de "lastige klant" uit te hangen :wink:
Zo moet het dan ook, een mooie oplossing. Zeker als die andere B&B meevalt :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”