Wij hebben met Neckermann ook een slechte ervaring opgelopen, maar dan van een ander type.
Een drietal weken voor ons vertrek hebben we een autovakantie naar zuid-Frankrijk geboekt bij Neckerman. We hebben dit via de website gedaan omdat we dachten sneller zeker te zijn dat onze boeking geregistreerd werd. Alles ok op het eerste zicht. We hadden zelfs geluk dat we de zondag ipv de maandag konden vertrekken (minder files).
Nu, een tiental dagen voor ons vertrek wordt ons telefonisch gemeld dat die reis niet doorgaat omdat onze bestemming niet klaar is. Ze stellen ons een alternatief voor, maar na checken op de website van neckerman en zoover wisten we dat dit ons niet zou liggen. Normaal verwacht je zelfs iets meer --ervaring van collega's bij andere maatschappijen-- maar dat hoefde voor ons zelfs niet. OK, terugbellen dan maar naar de betaallijn (!). Steeds andere personen aan de lijn, en geen oplossing. Dan maar langsgaan bij het neckermann reisbureau, maar daar bleek dat ze ons niet konden (mochten?) helpen: indien via het web geboekt, dan moet je alles via de hot-line of helpdesk regelen. We hebben geen enkel ander voorstel gekregen, hoewel we steeds hebben proberen via telefoon en mail contact houden. Zelfs de mensen van het reisbureau hebben wat proberen tussen te komen. De woensdag voor ons vertrek zijn we dan maar overgegaan tot annuleren van de reis --alles is trouwens netjes terug betaald, dat moet wel gezegd worden. We zijn dan maar bij de concurrentie (Jetair) binnengestapt. Die trouwens geen neckermann verkopen, hou zou dat komen? Na 30 minuten was onze reis geboekt: enkele telefoons, we mochten zelfs betalen via overschrijving omdat ze geen visa aanvaardden. We waren dus zeker niet veeleisend wat bestemming betrof (behalve de regio, languedoc tot camargue). Bij Jetair wisten ze me te zeggen dat ze geen nieuwbouw bestemmingen opnemen in hun gamma om dergelijke problemen te vermijden.
Vreemd dat men dit niet kan/wil doen bij neckermann. Ik heb er mijn idee over en dat is het volgende: als je een vliegvakantie boekt, dan zal de touroperator ook met annulatiekosten zitten als de klant annuleert. Bij een autovakantie is dit niet het geval.
Deze tekst heb ik dan gemaild naar neckermann bij onze annulatie en ook ingevuld op hun klachten site:
De moeizame wisselwerking tussen de verschillende personen in de helpdesk, waarbij telkens moest blijken dat de informatie die wij meegaven onvoldoende werd bijgehouden en het ontbreken van een link naar de reisbureaus is een grote tekortkoming in uw dienstverlening. Tot onze spijt moeten wij u ook melden dat we in de toekomst geen gebruik meer zullen maken van de reizen die door Neckermann of zusterfirmas worden aangeboden. Wij hebben kostbare tijd verloren om een alternatief te vinden --na jullie melding dat onze bestemming niet klaar was een goeie week voor ons vertrek-- en hebben hier (ten onrechte blijkbaar) gerekend op de service van een reisagentschap.
De reactie is geplaatst op 8 juli 2009, maar nog steeds geen reactie van neckerman, behalve de automatische antwoordmail.
Nooit meer neckermann voor ons, gelukkig is er concurrentie genoeg.