Welke provider zal ik eens kiezen?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Hoi :D

Ik heb deze thread gelezen:

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=21&t=11310

En er ook wel wat van opgestoken. Samen met de andere threads in de fora van de afzonderlijke providers kom ik tot de conclusie dat ik behoorlijk met mijn handen in 't haar zit :argue:

Laat ik eens samenvatten:

- Ik heb inmiddels geleerd dat VDSL alleen zin heeft als je < 1,5 km van de centrale verwijderd bent. Zo niet, dan kun je net zo goed ADSL2+ nemen.

- In dit forum las ik dat Tele2 een grap heeft dat je weliswaar een modem/router van hun koopt maar dat je het master password/administrator password niet krijgt. Dat is onvoorstelbaar voor mij ( :eek: ); nog los van dat waar ik voor betaal van mij is is het van de gekke dat mijn provider wel in kan loggen op mijn eigen router en daar van alles op kan rommelen en ik zelf niet. Exit Tele2 dus. Weet iemand of er nog meer providers zijn met dit soort fratsen?

- Tot dusver heb ik 'afgewerkt' het voormalige Xs4all (nu Evonet), Edpnet en thans zit ik op Dommel. Ik ben bij allen weggegaan omdat ze waardeloze service leverden: uitval/storingen en een helpdesk bemand door nietswetende sokken die de schuld in ons klanten proberen te schuiven. Dommel spande - en spant - daarbij overigens de kroon (de anderen waren al erg, maar Dommel is nog veel erger). Ik kan alleen maar bevestigen wat alle anderen hier ook schrijven: je bent aan de goden overgeleverd als je de helpdesk probeert te contacteren: telefoon wordt niet opgenomen, mail wordt niet beantwoord (het maakt niets uit hoevaak je de mail forward; je krijgt gewoon geen reactie). Over Dommel heb ik me zo vaak boos gemaakt dat ik gewoon nog liever mijn mail via de postduif laat bezorgen ( :mrgreen: ) dan nog iets met hen te moeten doen: als klant hoef je mijn voeten niet te kussen maar je zou kunnen onthouden dat ik klant ben en overeenkomstig kunnen handelen.

- Gelet op mijn ervaringen met de drie vorigen dacht ik 'dus maar eens een andere, en niet een van die drie'. En aldus keek ik hier en op userbase, om vervolgens maar aan 't zwaar bier te gaan, want, amai: wat een misere. Het lijkt dat elke ISP zo ongeveer hetzelfde flikt: klanten voorliegen en negeren.

- Ik dacht eens naar Scarlet te gaan, maar met wat ik hier allemaal gelezen heb heb ik zoiets van 'laat maar weer'. Dus ook geen DXAdsl, want dat is, zo lees ik hier, hetzelfde netwerk (net als EDPnet dus, en die had ik al gehad en blonk uit door een gebrek aan customerservice).

-Telenet is kabel, en ik ben eigenlijk van oudsher tegen kabelinternet omdat dat minder veilig is (althans, zo herinner ik me van vroeger, bij kabelinternet wordt je verbinding gedeeld met andere klanten 'in het blok waarin je zit': die andere klanten kunnen jouw verkeer dan 'sniffen', en bij Adsl heb je dat probleem niet). Ik heb aan de andere kant hier veel reacties gelezen dat de verbinding van Telenet wel weer stabiel zou zijn, en dat pleit dan weer voor ze. Anderzijds, in het duurste abo is de datalimiet 100 GB / maand, en dat is voor mij de ene maand ruim voldoende maar de andere maand helemaal niet. Bovendien komt Telenet arrogant op me over, en daar ben ik allergisch voor ,-)

- Via dit forum vond ik ook deze lijst:

http://www.aanbieders.be/particulieren/ ... ctgegevens

Veel van die providers hebben hier uberhaubt geen apart forum: zijn dit 'in de marge rommelaars' waar je ver van moet blijven, of zijn er mensen met gefundeerde positieve ervaringen?

Ik ben jullie dankbaar voor hulp in mijn keuze. Ik constateer dat:
1. De markt in Belgie vergeleken met die in Nederland nog veel te weinig liberaal is: we hebben een serieuze aanbieder nodig die ons eens serieus neemt: die kan zo in een keer de hele markt openbreken en marktleider worden;
2. Het nog steeds 100 keer meer te verkiezen is om Belgisch bier te drinken dan je door de jungle van de sharks die de ISP's zijn te moeten zien te wurmen 8O

Alvast hartstikkel bedankt voor jullie hulp ,-)

Groetjes,

P.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kijk eens op www.xs.be . Een mooi, onafhankelijk overzicht.

Voor de rest, zou ik ook eens kijken naar *gulp* Belgacom. Ik weet echter niet wat je downloadprofiel en budget is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ik persoonlijk was begonnen met internet via,euhh,weet het niet meer,in ieder geval een ter ziele vergane isp.Daarna overgestapt ,mn vanwwege volume naar Dommel,maar 63 euro per maand voor een beetje volume,viel me toch tegen.Nu ben ik vanaf begin dit jaar bij Scarlet,no limit ,en ik moet zeggen,dit is een zeer fijne provider.Alles werd snel geregeld,de overstap dan he,ik zit op ongeveer 1.8 km van de centrale,ik haal zo'n 600 kb/s met nieuwsservers.Mijn volume was eerst het geweldige aan alles,maar nu ik onbeperkt limiet heb kom ik toch niet boven de 300 gb.
Dus al met al scarlet is een fijne provider.
Live life to the Max
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Palingworst schreef:-Telenet is kabel, en ik ben eigenlijk van oudsher tegen kabelinternet omdat dat minder veilig is (althans, zo herinner ik me van vroeger, bij kabelinternet wordt je verbinding gedeeld met andere klanten 'in het blok waarin je zit': die andere klanten kunnen jouw verkeer dan 'sniffen', en bij Adsl heb je dat probleem niet).
Ik denk dat je teveel straffe verhaaltjes hebt gelezen... misschien dit al eens als een start lezen; http://www.sans.org/reading_room/whitep ... t=hsoffice
Palingworst schreef:Ik heb aan de andere kant hier veel reacties gelezen dat de verbinding van Telenet wel weer stabiel zou zijn, en dat pleit dan weer voor ze. Anderzijds, in het duurste abo is de datalimiet 100 GB / maand, en dat is voor mij de ene maand ruim voldoende maar de andere maand helemaal niet.
Telenet is inderdaad stabiel en geeft je ook wat ze zeggen... 15 Mbits is minimum een dikke 14 Mbits, geen 13, 10, 7 of wat dan ook, waar je ook zit (en moest het toch zijn dan is dit een puur technisch probleem dat men ook zal oplossen, in dat opzicht zeker geen klagen). Wat het volume betreft, tja... prioriteiten lossen dat misschien op.
Palingworst schreef:Bovendien komt Telenet arrogant op me over, en daar ben ik allergisch voor ,-)
200% correct... TN kan arrogant zijn, maar Dommel was dat waarschijnlijk niet ? Het is maar hoe je het bekijkt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

roulette ?
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Goztow schreef:Kijk eens op http://www.xs.be . Een mooi, onafhankelijk overzicht.

Voor de rest, zou ik ook eens kijken naar *gulp* Belgacom. Ik weet echter niet wat je downloadprofiel en budget is.
Op zich een handige site, bedankt daarvoor :wink:

Maar het probleem blijft natuurlijk: wie daarvan doet zijn werk ook echt naar behoren? Wie haalt niet gewoon de fratsen uit zoals een router waar ze aan kunnen rommelen wat ze willen en waarvan jij niet het wachtwoord hebt, wie capt je niet af, wie heeft geen helpdesk die uitblinkt door non-response danwel incompetentie, etcetera (Dommel-trauma :oops: ).

BGC is eigenlijk een no-go voor me; die producten van hen zijn niet meer van deze tijd (hoge prijs/laag downloadvolume). Ik zie graag een provider met goede service die niet doet alsof wij allemaal nog net afkomen van het inbellen via een 33k-modem en het al geweldig vinden als we wel *wow* een hele volle 1GB per maand kunnen downloaden aan de speed van 1x de postduif tegen 5x de hoofdprijs ( :lol: )
Laatst gewijzigd door Palingworst 24 jul 2009, 18:26, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat is je budget en downloadlimiet?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Goztow schreef:Wat is je budget en downloadlimiet?
Jij bent snel :eek:

Tsja, limiiet schommelt nogal: de ene maand is 40GB genoeg, de volgende maand zit ik rond de 100-150. Budget is een gevoelskwestie: ik kijk niet op een euro (in 't redelijke) kwaliteit is me meer waard. Maar de offers van bijvoorbeeld BGC en Telenet vind ik teveel lijken op klanten uitmelken, dus daar heb ik uit principe een afkeer tegen (waarmee ik bedoel: stel dat BGC 60 eur vraagt terwijl het niet bekend staat om zijn klantvriendelijkheid terwijl provider X eveneens 60 eur vraagt maar meer service- en kwaliteitsgericht is dan zou ik met de 60 eur van BGC een probleem hebben, en met de 60 eur van provider X niet. Ik ben nogal een principiele; een klant is een klant, die moet je als zodanig behandelen :lol: ).

En over BGC, die halen toch van die fratsen uit met de in de eerste plaats al verplichte modem/router waar je in de tweede plaats zelf nog niet in kunt? Exit dus. Dat gaat me echt veel en veel te ver.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

regeri schreef:Ik persoonlijk was begonnen met internet via,euhh,weet het niet meer,in ieder geval een ter ziele vergane isp.Daarna overgestapt ,mn vanwwege volume naar Dommel,maar 63 euro per maand voor een beetje volume,viel me toch tegen.Nu ben ik vanaf begin dit jaar bij Scarlet,no limit ,en ik moet zeggen,dit is een zeer fijne provider.Alles werd snel geregeld,de overstap dan he,ik zit op ongeveer 1.8 km van de centrale,ik haal zo'n 600 kb/s met nieuwsservers.Mijn volume was eerst het geweldige aan alles,maar nu ik onbeperkt limiet heb kom ik toch niet boven de 300 gb.
Dus al met al scarlet is een fijne provider.
Dan ben jij die ene tevreden Scarletklant die ze hebben :lol:

(Grapje, no offense (!) :beerchug: )

Maar serieus, jij bent een van de weinigen waarvan ik een positieve referentie lees. Nu weet ik dat dat ook niet alles zegt (klagers zijn altijd talrijker dan mensen die tevreden zijn) maar ik meen te hebben begrepen dat Scarlet dezelfde grap heeft met een verplicht modem waar je zelf niet in kunt, en dan vallen ze voor mij ook al af. Tel daarbij de (kennelijke) disconnects elke 36 uur en de capping zodat Scarlet 24 nu opeens Scarlet 12 geworden is, in combinatie met de vele klachten die ik las, en er loopt toch een rilling over mijn rug als ik aan Scarlet denk (terwijl ze initieel juist op mijn shortlist stonden).
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

r2504 schreef:Ik denk dat je teveel straffe verhaaltjes hebt gelezen... misschien dit al eens als een start lezen; http://www.sans.org/reading_room/whitep ... t=hsoffice
Thanks, het kan goed zijn dat mijn kennis niet klopt; ik wist - en weet - niet beter dan wat ik jaren terug allemaal eens gelezen heb :wink:

Het probleem met het document dat je nu post is dat ik het technisch inzicht van een baksteen heb, dus ik begrijp er allemaal geen komkommer van ( :lol: )

Vervolgens: het is voorzover ik het zie een working paper, het is - voor mij - niet duidelijk wat de hele security community hier vervolgens van vindt.
r2504 schreef:Telenet is inderdaad stabiel en geeft je ook wat ze zeggen... 15 Mbits is minimum een dikke 14 Mbits, geen 13, 10, 7 of wat dan ook, waar je ook zit (en moest het toch zijn dan is dit een puur technisch probleem dat men ook zal oplossen, in dat opzicht zeker geen klagen). Wat het volume betreft, tja... prioriteiten lossen dat misschien op.
Tsja, prioriteiten, prioriteiten, prioriteiten, maar het is de omgekeerde volgorde als ik me aan moet passen aan mijn provider in de zin van datalimieten; hij moet mij gewoon een product bieden waar ik mee uit de voeten kan (en kan dan natuurlijk een overeenkomstige prijs stellen).
r2504 schreef:200% correct... TN kan arrogant zijn, maar Dommel was dat waarschijnlijk niet ? Het is maar hoe je het bekijkt.
Dommel was nog niet eens arrogant; Dommel was helemaal niets want ze reageren gewoon helemaal nergens op :lol:

Maar mijn punt is eigenlijk een beetje: van de ene slechte/arrogante inruilen voor de andere word ik depressief; ik wou er graag eens op vooruit gaan door eindelijk eens bij een provider te komen die zijn klanten wel serieus neemt. Dat ik daarvoor een paar euro meer moet betalen? Soit.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Ofloo schreef:roulette ?

:bang: :bang: :bang:

Ik vrees wel eens dat je gelijk hebt :nana:

( :wink: )

't Is toch van de zotte hoe we hier achter lopen op Nederland, nietwaar? Allemaal providertjes die lekker de markt afromen, lekker cosy. Tijd om de Bipt te bellen. Ah, prioriteiten gelet op effectiviteit: ik plan dat telefoongesprek ergens in 3014 :lol:
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Als EDPnet negatief uitblinkt in customer service, dan kan ik die ervaring alvast niet delen...

Voor kwaliteit ga je bij Telenet of Belgacom moeten zijn en afdokken, bij de andere providers ga je nu eenmaal compromissen moeten leren sluiten.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Palingworst schreef:
Ofloo schreef:roulette ?

:bang: :bang: :bang:

Ik vrees wel eens dat je gelijk hebt :nana:

( :wink: )

't Is toch van de zotte hoe we hier achter lopen op Nederland, nietwaar? Allemaal providertjes die lekker de markt afromen, lekker cosy. Tijd om de Bipt te bellen. Ah, prioriteiten gelet op effectiviteit: ik plan dat telefoongesprek ergens in 3014 :lol:
t' is maar hoe je het bekijkt hé , dat we " achterlopen" op breedband en telefonie consumentenprijzen is juist,
maar je kan rustig eindeloze lijsten maken van goederen, diensten, vastgoed , gezondheidszorg ..... die in Nederland veel veel duurder zijn dan Belgie.
Stop maar met klagen en denken dat we achterlopen op Nederland.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

t' is maar hoe je het bekijkt hé , dat we " achterlopen" op breedband en telefonie consumentenprijzen is juist,
maar je kan rustig eindeloze lijsten maken van goederen, diensten, vastgoed , gezondheidszorg ..... die in Nederland veel veel duurder zijn dan Belgie.
Stop maar met klagen en denken dat we achterlopen op Nederland.
Wat jij er nu allemaal bijhaalt is uberhaubt niet het onderwerp van dit topic, maar goed nu je er om vraagt: goederen en diensten zijn door de bank duurder in Belgie dan in Nederland, vandaar dat zoveel Belgen hun inkopen in Nederland gaan doen. Het vastgoed is hier nog veel meer overgewaardeerd dan in Nederland (hint: GEMIDDELDE prijzen in functie van de fiscaliteiten) - en dan nog los van de bouwkwaliteit van de huizen hier die zeker niet beter is dan die in Nederland (wel hetzelfde type huizen vergelijken: Belgische krotten versus Nederlandse krotten respectievelijk Belgische echte villas (ik bedoel niet al die vrijstaande piepkleine huisjes die we hier 'villa' noemen) versus Nederlandse villas), de Nederlanders hebben de kosten van de gezondheidszorg in ieder geval beter op orde dan wij Belgen aangezien hier iedereen voor elk wissewasje naar het ziekenhuis loopt omdat de kost daarvan toch niet volledig op hem drukken, en laat ons het vooral niet hebben over ons begrotingstekort versus dat van Nederland, of het feit dat Belgen het vroegst van iedereen op pensioen gaan en ook nog veel te weinig werken. Autos zijn hier wel goedkoper dan in Nederland, maar of dat nu zo'n zegen is laat ik maar even in 't midden.

Maar zoals ik al zei, wat mij betreft is dit uberhaubt niet het topic: het topic is breedbandaanbieders. Ik ben alleen maar even beleefd om je te antwoorden.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Dfrog schreef:Als EDPnet negatief uitblinkt in customer service, dan kan ik die ervaring alvast niet delen...

Voor kwaliteit ga je bij Telenet of Belgacom moeten zijn en afdokken, bij de andere providers ga je nu eenmaal compromissen moeten leren sluiten.
Thanks. Wellicht is EDPNet verbeterd sinds ik er 1,5-2 jaar geleden bij zat? Dat zou natuurlijk kunnen :-D

(Maar ja, eens een slechte ervaring ben ik net een olifant, ik onthou alles, en waarom zou ik een provider die ooit een slechte service bood en niets gedaan heeft om dat goed te maken even later nog eens belonen door toch weer bij 'm terug te komen?)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

als die veranderd is, waarom niet? o_O
Je kiest uiteindelijk uit bestaande opties op moment van.. keuze :D


PS: ik raad dxadsl aan.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

liger schreef:als die veranderd is, waarom niet? o_O
Je kiest uiteindelijk uit bestaande opties op moment van.. keuze :D


PS: ik raad dxadsl aan.
Ik zit nu even naar het jaarverslag van de ombudsman over 2008 te kijken (pag 12): Dommel heeft een spectaculaire stijging van de klachten met 1577% ( :eek: ) sinds 2007, en EDPnet volgt ook nog met 97%. Tele2 en Scarlet zijn allebei afgenomen met 40%, maar goed, de kenners hier vrezen voor Scarlet nog meer problemen ivm die overnames, daar loopt DxADSL kennelijk ook overheen, en Tele2 geeft je een modem/router waar je zelf niet het admin wachtwoord van krijgt.

Wat een drama zeg, dat uitzoeken van een nieuwe provider :cry:
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

Hmm, ik zou gewoon geen internet meer nemen :roll:
dan zit je altijd goed :-D
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

tarzan1990 schreef:Hmm, ik zou gewoon geen internet meer nemen :roll:
dan zit je altijd goed :-D
:lol:

Ah, die mooie jaren '70 en '80: 'internet, wasda?'. Ik zit wel eens te denken hoeveel nuttiger ik mijn tijd toen besteedde :bang:

Tijd voor bier :beerchug:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

If you pay nuts, you get monkeys.

Als je kwaliteit hoog in het vaandel voert én dan nog eens een stevig verbruik kan laten optekenen, zijn er weinig opties... Enerzijds heb je Telenet met hun kabel: kwalitatief toch echt zowat het beste dat er is, alleen jammer dat verbruik zo duur is en dat ze hun klanten als kleine kinderen behandelen. Ben zelf echter járen tevreden klant geweest, tot ik echt nood had aan meer volume, maar niet bereid was om de prijs bij Telenet daarvoor te betalen. Desalniettemin, lijkt deze provider erg geschikt voor je (als ik het zo een beetje lees).

Dan heb je nog Belgacom: ook een netwerk dat érg stabiel is, maar meer nog dan Telenet, heeft dat zo zijn prijs. Uiteraard ga je dan voor VDSL2 en uiteraard wordt er dan een verplichte modem in je maag gespietst. Scarlet is ondertussen de low-budget dochter geworden van Belgacom en zo ook alle afgeleiden (en dan denk ik bv. aan dxADSL).

Verder heb je nog enkele anarchisten, zoals Dommel (technisch ben ik erg tevreden, de helpdesk is een RAMP), zoals Tele2 (dat lijkt echt roulette, je hebt zeer tevreden klanten en zeer ontevreden klanten...) en zoals Evonet (maar daar kom je van?).

Bottom line: je moet in internet-België van vandaag áltijd compromissen sluiten en het is aan jou om te kiezen op welk vlak.

Persoonlijke noot/ervaring: Dommel mag dan qua klantvriendelijkheid (helpdes, dienst facturatie, algemene directie) wel een hoopje rancuneuze boeren lijken, zolang er niets mis gaat (lees: bv. met ne "simpele" NetConnect) is er geen vuiltje aan de lucht. Ik ben persoonlijk erg tevreden, maar dat is ook omdat ik nog nooit echt beroep heb moeten doen op de helpdesk voor cruciale zaken (zoals een verbinding die niet werkt, factuur die in veelvoud via domiciliëring van de rekening is gegaan, e.d.).
ooh. shiny.
firaz86
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:43

Is er ondertussen al een keuze gevallen ?

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe provider en heb het topic doorgelezen . Hoe meer ik lees hoe moeilijker de keuze wordt.
Tot een jaartje geleden gebruikte ik Turbonet van TN, maar momenteel maak ik gebruik van expressnet , met 3 vaste lijnen (2 zakelijk , 1 prive) , en digitaal televisie van telenet .
Ik ben geen extreme internet gebruiker maar met 25 gig. maandelijks kom ik net niet toe omdat we meerdere computers aangesloten hebben (soms tot 5).
Daarbovenop gebeurt het wel is af en toe dat al mijn lijnen, kabel en internet wegvallen door 'een storing in de regio ' en telenet is gewoon te duur vind ik

Mijn eerste keuze was gevallen voor Scarlet one . Als kabel gebruiker heb ik niet veel verstand van adsl networking , maar de telefoniste deelde me mee dat Scarlet overgestapt is op het nieuwe vdsl2 systeem en dat deze wel vrij stabiel is . Toen ik Belgacom heb gebeld wouden ze niet vertellen wat de afstand is van mijn thuis tot de telefooncentrale (ik heb verstaan dat dit een invloed heeft op op je snelheid) ook toen ik het belgacom nr. van mijn buren opgeef, is het enigste wat ze kwijt willen dat ik gebruik zal kunnen maken van 12mbit/s .
Scarlet biedt nog geen digitaal televisie aan maar daar komt blijkbaar eind augustus verandering in . Nu vraag ik mij af of het wel slim is om nu een abonement af te sluiten terwijl er binnen enkele weken een nieuwe dienst bijkomt en waarschijnlijk dus ook nieuwe promoties. (aansluiting duurt ongeveer 6 weken en ik wil zo snel mogelijk weg bij telenet)

Geeft Scarlet waar voor zijn geld ?
Zijn er andere/betere alternatieven ?(ik woon in Herent)

Graag jullie reacties hierover.
Alvast bedankt .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

firaz86 schreef:Ik ben geen extreme internet gebruiker maar met 25 gig. maandelijks kom ik net niet toe omdat we meerdere computers aangesloten hebben (soms tot 5).
25 GB is het oude volume van ExpressNet, wanneer je vandaag beschikt over een Shake met de ExpressNet formule (aangezien je toch ook digitale TV en misschien telefonie hebt) is het volume 45 GB. Snelheden zijn dan ook 20 Mbps downstream, en 1 Mbps upstream (later dit jaar nog hoger dacht ik). Voor meer info http://telenet.be/1120/0/1/nl/thuis/sha ... shake.html
firaz86 schreef:Daarbovenop gebeurt het wel is af en toe dat al mijn lijnen, kabel en internet wegvallen door 'een storing in de regio '
Ik kan natuurlijk niet oordelen hoe stabiel TN is bij jou in de regio, maar het zou me verbazen dat dit vaak voorkomt. Als algemene regel mag je ervan uitgaan dat kabel nog steeds veruit de meest stabiele oplossing is zoals cloink in z'n vorige post ook al aangaf.
firaz86 schreef:en telenet is gewoon te duur vind ik
Goedkoop zijn ze niet... de vraag is hoeveel stabiliteit je waard is (al ontken je dat blijkbaar wel). Aangezien je ook diverse diensten van hen afneemt is het niet altijd eenvoudig een gelijkwaardig product te vinden aan een goedkopere prijs.
firaz86 schreef:de telefoniste deelde me mee dat Scarlet overgestapt is op het nieuwe vdsl2 systeem en dat deze wel vrij stabiel is . Toen ik Belgacom heb gebeld wouden ze niet vertellen wat de afstand is van mijn thuis tot de telefooncentrale (ik heb verstaan dat dit een invloed heeft op op je snelheid) ook toen ik het belgacom nr. van mijn buren opgeef, is het enigste wat ze kwijt willen dat ik gebruik zal kunnen maken van 12mbit/s
Indien men effectief VDSL2 gebruikt speelt de afstand tot de centrale geen rol meer... je bent dan namelijk verbonden met ROP's, of kasten die binnen de km van je huis staan. Het feit dat men dus dergelijke informatie geeft zou me toch een beetje verontrusten... weet de telefoniste eigenlijk wel wat ze verkoopt ?
firaz86 schreef:Geeft Scarlet waar voor zijn geld ? Zijn er andere/betere alternatieven ?(ik woon in Herent)
Alles hangt af van wat je prioriteiten zijn, en als je nu al problemen hebt met de stabiliteit (en ook niet echt behoefte hebt aan enorm grote volumes) zou ik zeker niet in een ADSL avontuur stappen, en minimaal kiezen voor VDSL2 via Belgacom (wat evenmin goedkoop is). De vraag is ook wat je verwacht van digitale TV (hoeveel toestellen heb je, kijkt je nog analoog ook, ...)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef: 25 GB is het oude volume van ExpressNet, wanneer je vandaag beschikt over een Shake met de ExpressNet formule (aangezien je toch ook digitale TV en misschien telefonie hebt) is het volume 45 GB. Snelheden zijn dan ook 20 Mbps downstream, en 1 Mbps upstream (later dit jaar nog hoger dacht ik). Voor meer info http://telenet.be/1120/0/1/nl/thuis/sha ... shake.html
Dan heb je het over ExpressNet XL. Indien je ExpressNet XL afzonderlijk wilt gebruiken, dan betaal je daar ook 59 euro per maand voor. Indien je een shake met ExpressNet XL neemt, dan betaal je minstens 52 euro. M.a.w. je betaalt minstens 10 euro per maand meer om 20 GB meer te kunnen downloaden, enkel de downloadsnelheid is met 5 Mbps sneller dan zijn standaard variant.
De uploadsnelheid van EN XL zal niet meer stijgen, deze heeft al een verhoging gekregen van 512 kbps naar 1 Mbps.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:M.a.w. je betaalt minstens 10 euro per maand meer om 20 GB meer te kunnen downloaden
Aangezien hij ook telefonie en digitale TV heeft zou ik eerder stellen dat hij voor 7 euro extra... telefonie in gans Europa heeft, gratis een HDTV decoder krijgt, 20 GB extra volume, 5 Mbps meer downstream heeft, en 256 Kbits meer upstream. Het is dus maar hoe je het bekijkt ! (veel kans dus dat z'n factuur zal dalen ipv. stijgen)
Lord Utopia schreef:De uploadsnelheid van EN XL zal niet meer stijgen, deze heeft al een verhoging gekregen van 512 kbps naar 1 Mbps.
ExpressNetXL is reeds 1 Mbps, standaard ExpressNet is momenteel aangepast van 512 Kbits naar 768 Kbits, en zal later dit jaar inderdaad stijgen naar 1 Mbps.
firaz86
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:43

Eerst en vooral , bedankt voor jullie zeer snelle reacties .

in 2009 heb ik al 3 pannes gehad waarbij mijn communicatie op zen minst 3 uur is weggevallen, geen probleem we zijn niet verslaafd aan bellen en surfen , Maar als je een zaak runt waar bestellingen voornamelijk telefonisch binnenkomen , is dit wel een kleine ramp. Dan spreek ik nog niet eens over 2008 toen er hier werken aan de gang waren. Maar goed , ik neem aan (of ik aanvaard gewoon) dat zulke toestanden bij andere providers ook evenveel mogelijk zijn.

Als ik mijn abonnement (enkel het prive gedeelte) zo grof bereken kom ik het volgende uit:
ExpressNet: 43€
freephone: 18€ (optie buurlanden, 5 €, even terzijde gelaten)
analoog kabel: 18€
huur digibox: 4€
==> 83€

Dus die ExpressNet XL (59€) is nog geen slechte deal. Maar zit daar dan ook de prijs van abonnementskosten van de kabel bij in ? Anders kom ik gewoon weer hetzelfde uit .
Bij scarlet wist men mij te vertellen dat ik binnenkort voor 51€ : internet aan 12mbit , één telefoonlijn en digitaal televisie kon krijgen (dus geen abonnements kosten meer voor kabel).
Die 8€ winst (scarlet pakket 52€ <=> expressnet XL 59€) is niet gigantisch , maar op jaarbasis maakt dit wel iets uit . Natuurlijk heb ik dan wel niet evensnel internet maar ik veronderstel dat 12mbit wel een degelijk snelheid is , Toch ?

wij hebben 3 tv's en 5 Pc's . Er wordt bij ons gemiddeld 2 uur televisie gekeken per week (tenminste kabel) dus veel verwachtingen heb ik er zeker niet van . Maar ik heb het toch behouden, waarom zou je analoog kijken als je ook digitaal hebt . En telenet heeft mij ook wijsgemaakt dat het fiscaal voordeliger is *no comment*


beide paketten klinken wel goed maar ik ben er nog altijd niet volledig aan uit .
hoe dan ook er moet verandering komen in het formule dat ik nu gebruik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

firaz86 schreef:Dus die ExpressNet XL (59€) is nog geen slechte deal. Maar zit daar dan ook de prijs van abonnementskosten van de kabel bij in ? Anders kom ik gewoon weer hetzelfde uit .
Nee, kabel abonnement betaal je steeds apart (al is het tegenwoordig ook maandelijks op je factuur te vinden)... prijs is zo'n 13 euro per maand, wat je dus in totaal op 72 euro brengt met de HD Digicorder inbegrepen ipv. een Digibox (ipv. 83 euro)
firaz86 schreef:wij hebben 3 tv's
Vergeet digitale TV via de telefoonlijn dan al maar... in het beste geval kan je nu 2 of misschien zelfs drie streams krijgen, maar deze zijn vast toegewezen aan een specifieke decoder. Maw. zelfs al kijk je dus maar op één plaats, dan nog kan je op die plaats niet iets tegelijk opnemen omdat er geen stream is. Digitale TV via koper is (misschien) leuk als je echt maar één TV hebt.
firaz86 schreef:En telenet heeft mij ook wijsgemaakt dat het fiscaal voordeliger is *no comment*
Vermoedelijk heb je het over 12% BTW ipv. 21% BTW op je kabel indien je digitale TV hebt (al begrijp ik helemaal niet hoe je aan 18 euro per maand komt, zelfs niet met 21%)
firaz86 schreef:beide paketten klinken wel goed maar ik ben er nog altijd niet volledig aan uit
Dat is iets dat iedereen voor zichzelf moet beslissen... overweeg echter alle factoren zeer duidelijk (je hangt er namelijk voor één jaar terug aan vast).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als je uw huidige abo omzet in een Diamondshake+ dan heb je: internet (expressNet XL 20Mbps down, 1Mbps Up, 45GB volume), telefonie (freephone Europe) & HdTV = 59€ +13€ kabel = 72€.

http://telenet.be/1120/0/1/nl/thuis/sha ... an-59.html

HdTv via internet scarlet of belgacom met meerdere streams (3TV's) dan trek je ook nog uw internet plat, waardoor er bijna niets meer overblijft (+- 2Mbps) om te surfen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patje schreef:HdTv via internet scarlet of belgacom met meerdere streams (3TV's) dan trek je ook nog uw internet plat, waardoor er bijna niets meer overblijft (+- 2Mbps) om te surfen.
VDSL2 heeft hier theoretisch wel genoeg bandbreedte voor... alléén denk ik niet dat je vandaag de dag meer dan twee streams kan krijgen (en daar het aantal streams vast hangt aan de decoder is het helemaal niet flexibel en zijn je mogelijkheden enorm beperkt).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

3streams max vandaag
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
firaz86
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:43

Ik moet toegeven service is wel een sterk punt van TN , gistere om 22u nog gebeld om mijn abonement te wijzigen , no problem zo gefixed.

ben dus overgestapt op diamondshake . Het is wel spijtig dat telenet niet vanzelf hun bestaande klanten op de hoogte brengen van nieuwe tarieven .
Ik betaal bij de zelfde provider nu minder voor : meer snelheid, meer volume , 'meer' tv en telefonie . (eenmalige activeringskosten buiten beschouwing gelaten)

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

firaz86 schreef:'meer' tv
Geen idee welke Shake je nu exact hebt... maar weet dan ook dat je mogelijks recht hebt op een HD Digicorder nu.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

r2504 schreef:
firaz86 schreef:'meer' tv
Geen idee welke Shake je nu exact hebt... maar weet dan ook dat je mogelijks recht hebt op een HD Digicorder nu.
firaz86 schreef:Ik moet toegeven service is wel een sterk punt van TN , gistere om 22u nog gebeld om mijn abonement te wijzigen , no problem zo gefixed.

ben dus overgestapt op diamondshake . Het is wel spijtig dat telenet niet vanzelf hun bestaande klanten op de hoogte brengen van nieuwe tarieven .
Ik betaal bij de zelfde provider nu minder voor : meer snelheid, meer volume , 'meer' tv en telefonie . (eenmalige activeringskosten buiten beschouwing gelaten)

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Yeps was goed gedaan van TN om nog rond 22u.00 alles aan te passen :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”