![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ik heb deze thread gelezen:
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=21&t=11310
En er ook wel wat van opgestoken. Samen met de andere threads in de fora van de afzonderlijke providers kom ik tot de conclusie dat ik behoorlijk met mijn handen in 't haar zit :argue:
Laat ik eens samenvatten:
- Ik heb inmiddels geleerd dat VDSL alleen zin heeft als je < 1,5 km van de centrale verwijderd bent. Zo niet, dan kun je net zo goed ADSL2+ nemen.
- In dit forum las ik dat Tele2 een grap heeft dat je weliswaar een modem/router van hun koopt maar dat je het master password/administrator password niet krijgt. Dat is onvoorstelbaar voor mij (
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
- Tot dusver heb ik 'afgewerkt' het voormalige Xs4all (nu Evonet), Edpnet en thans zit ik op Dommel. Ik ben bij allen weggegaan omdat ze waardeloze service leverden: uitval/storingen en een helpdesk bemand door nietswetende sokken die de schuld in ons klanten proberen te schuiven. Dommel spande - en spant - daarbij overigens de kroon (de anderen waren al erg, maar Dommel is nog veel erger). Ik kan alleen maar bevestigen wat alle anderen hier ook schrijven: je bent aan de goden overgeleverd als je de helpdesk probeert te contacteren: telefoon wordt niet opgenomen, mail wordt niet beantwoord (het maakt niets uit hoevaak je de mail forward; je krijgt gewoon geen reactie). Over Dommel heb ik me zo vaak boos gemaakt dat ik gewoon nog liever mijn mail via de postduif laat bezorgen (
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Gelet op mijn ervaringen met de drie vorigen dacht ik 'dus maar eens een andere, en niet een van die drie'. En aldus keek ik hier en op userbase, om vervolgens maar aan 't zwaar bier te gaan, want, amai: wat een misere. Het lijkt dat elke ISP zo ongeveer hetzelfde flikt: klanten voorliegen en negeren.
- Ik dacht eens naar Scarlet te gaan, maar met wat ik hier allemaal gelezen heb heb ik zoiets van 'laat maar weer'. Dus ook geen DXAdsl, want dat is, zo lees ik hier, hetzelfde netwerk (net als EDPnet dus, en die had ik al gehad en blonk uit door een gebrek aan customerservice).
-Telenet is kabel, en ik ben eigenlijk van oudsher tegen kabelinternet omdat dat minder veilig is (althans, zo herinner ik me van vroeger, bij kabelinternet wordt je verbinding gedeeld met andere klanten 'in het blok waarin je zit': die andere klanten kunnen jouw verkeer dan 'sniffen', en bij Adsl heb je dat probleem niet). Ik heb aan de andere kant hier veel reacties gelezen dat de verbinding van Telenet wel weer stabiel zou zijn, en dat pleit dan weer voor ze. Anderzijds, in het duurste abo is de datalimiet 100 GB / maand, en dat is voor mij de ene maand ruim voldoende maar de andere maand helemaal niet. Bovendien komt Telenet arrogant op me over, en daar ben ik allergisch voor ,-)
- Via dit forum vond ik ook deze lijst:
http://www.aanbieders.be/particulieren/ ... ctgegevens
Veel van die providers hebben hier uberhaubt geen apart forum: zijn dit 'in de marge rommelaars' waar je ver van moet blijven, of zijn er mensen met gefundeerde positieve ervaringen?
Ik ben jullie dankbaar voor hulp in mijn keuze. Ik constateer dat:
1. De markt in Belgie vergeleken met die in Nederland nog veel te weinig liberaal is: we hebben een serieuze aanbieder nodig die ons eens serieus neemt: die kan zo in een keer de hele markt openbreken en marktleider worden;
2. Het nog steeds 100 keer meer te verkiezen is om Belgisch bier te drinken dan je door de jungle van de sharks die de ISP's zijn te moeten zien te wurmen 8O
Alvast hartstikkel bedankt voor jullie hulp ,-)
Groetjes,
P.