Sinds ik overgestapt ben op homeconnect (oktober vorig jaar) is mijn panel op hun website gelimiteerd tot de 'I' (informatie) knop.
Mijn vorige webruimte was 'vervallen' door het omschakelen naar homeconnect volgens dommel. Ik heb al ettelijke tickets aangemaakt al van in den beginne... Steeds ging het snel opgelost zijn.. ondertussen krijg ik zelfs geen antwoord meer op die tickets!!!
Dus :
website
• 200 mb persoonlijke webruimte
• eigen website adres
• http://www.uwkeuze.be
• 1.000 mb dataverkeer per maand
diversen
• uw eigen .be domeinnaam inbegrepen
NIET zo, ondertussen heb wel al de hele tijd de volle pot betaald. Verder ging 12Mbps geen probleem zijn eens belgacom hier klaar zou zijn.. Ik kan belgacom tv nemen maar bij dommel geen 12Mbps goed snelheden zijn nooit gegarandeerd en er kan dan ook geen punt van gemaakt worden.
Gezien homeconnect een 'nieuw' contract is zou ik nog tot oktober vasthangen aan hun.
Hoe kan ik hen officiëel in gebreke stellen en kostenloos opkrassen?
Gratis opstappen bij ingebreke stelling?
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17
Je kan Dommel opzeggen als je hen,zoals in uw geval gebeurt,een grove fout en nalatigheid kan verwijten.
Stuur een aangetekend schrijven met de vermelding van hun fouten en nalatigheid
en geef ze 14 dagen tijd om te zorgen dat het in orde is.
Schrijf ook ,dat wanneer het niet in orde is,ze het contract als verbroken mogen beschouwen wegens zware fouten van hun zijde.
Betaal niet meer en laat ze maar een proces beginnen.
Ze zullen rekeningen en dreigementen sturen,maar trek u daar niets van aan
Op de rechtbank zal je,als Dommel zou gaan procederen,in uw gelijk gesteld worden.
Maak printscreentjes van de tickets en emails die je al gestuurt hebt en kunnen gebruikt worden als bewijs.
En bestel een abonnement op een ander.
Stuur een aangetekend schrijven met de vermelding van hun fouten en nalatigheid
en geef ze 14 dagen tijd om te zorgen dat het in orde is.
Schrijf ook ,dat wanneer het niet in orde is,ze het contract als verbroken mogen beschouwen wegens zware fouten van hun zijde.
Betaal niet meer en laat ze maar een proces beginnen.
Ze zullen rekeningen en dreigementen sturen,maar trek u daar niets van aan
Op de rechtbank zal je,als Dommel zou gaan procederen,in uw gelijk gesteld worden.
Maak printscreentjes van de tickets en emails die je al gestuurt hebt en kunnen gebruikt worden als bewijs.
En bestel een abonnement op een ander.
Laatst gewijzigd door destertjes 18 jun 2009, 23:31, in totaal 1 gewijzigd.
Hey, Heronic
Het kan misschien erg belangerijk klinken hé, maar iedereen met een homeconnect abonnement ziet enkel een I staan op het crm paneel...
Het domein, en webspace kan je aanvragen via de software van de bijgeleverde CD, waar je alles geactiveerd hebt..., 't is maar dat je het weet
grtz,
Jimmy
Het kan misschien erg belangerijk klinken hé, maar iedereen met een homeconnect abonnement ziet enkel een I staan op het crm paneel...
Het domein, en webspace kan je aanvragen via de software van de bijgeleverde CD, waar je alles geactiveerd hebt..., 't is maar dat je het weet
grtz,
Jimmy
Dat mochten ze in een van die vele tickets wel eens zeggen als dat het geval isjimghw schreef:Hey, Heronic
Het kan misschien erg belangerijk klinken hé, maar iedereen met een homeconnect abonnement ziet enkel een I staan op het crm paneel...
Het domein, en webspace kan je aanvragen via de software van de bijgeleverde CD, waar je alles geactiveerd hebt..., 't is maar dat je het weet
grtz,
Jimmy
Misschien volgende keer eens klikken op die gelimiteerde knop die je vertelt dat je Homeconnect kan beheren via de Homelink toepassing.
Niet alleen dat ook de brief bij aankoop die dit uitlegt, en dan nog eens zelf het gebruik van Homelink om je Homeconnect te activeren.
In mijn mening waren er genoeg aanwijzingen dat deze toepassing belangrijk was...
De enige ingebrekestelling hier is uw vaardigheid om zo dingen op te merken.
Niet alleen dat ook de brief bij aankoop die dit uitlegt, en dan nog eens zelf het gebruik van Homelink om je Homeconnect te activeren.
In mijn mening waren er genoeg aanwijzingen dat deze toepassing belangrijk was...
De enige ingebrekestelling hier is uw vaardigheid om zo dingen op te merken.
:3
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Dank u Fred, zeer snuggere opmerking..
Als antwoord heb ik al gehad dat het een gekend probleem was dat soms voorkwam bij de omschakeling en dat ze dat asap gingen aanpakken...
En inderdaad als ik vandaag op die I knop krijg krijg ik inderdaad die melding te zien
please manage your homeconnect settings through the homelink software on your computer
Moet aangepast zijn!!! Hier stond een grotere melding! met data limiet enzv... Ja ook NA aansluiting homeconnect.
Dat zou ik ZEKER gezien hebben beste..
Verder heb ik er de brief met de gegevens ivm activatie eens bijgenomen om de software op deze pc te installeren en activeren, daar staat niks van in.. of moet ik die eens doorfaxen?
Ik heb hier destijds zelfs telefoonisch contact met hen over gehad!!
Als antwoord heb ik al gehad dat het een gekend probleem was dat soms voorkwam bij de omschakeling en dat ze dat asap gingen aanpakken...
En inderdaad als ik vandaag op die I knop krijg krijg ik inderdaad die melding te zien
please manage your homeconnect settings through the homelink software on your computer
Moet aangepast zijn!!! Hier stond een grotere melding! met data limiet enzv... Ja ook NA aansluiting homeconnect.
Dat zou ik ZEKER gezien hebben beste..
Verder heb ik er de brief met de gegevens ivm activatie eens bijgenomen om de software op deze pc te installeren en activeren, daar staat niks van in.. of moet ik die eens doorfaxen?
Ik heb hier destijds zelfs telefoonisch contact met hen over gehad!!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Blijkbaar toch te moeilijk voor de helpdesk van Dommel, of ze hadden het zo uitgelegd.Yogi schreef:je moet gewoon je Homelink software openen, inloggen, en daarna op een tab staat webspace en domein naam aanvragen... toch niet moeilijk?
en dan krijg je gewoon : "er is een fout opgetreden bij het verbinden naar de server, probeer het later opnieuw"Yogi schreef:je moet gewoon je Homelink software openen, inloggen, en daarna op een tab staat webspace en domein naam aanvragen... toch niet moeilijk?
...
Ik heb de laatste versie gedownload (of denk dat toch) via http://www.dommel.com/setup.zipverb schreef:Ik had hetzelfde probleem, na herinstallatie werkt die Homelink software eindelijk naar behoren.
en ik krijg nog altijd dezelfde melding
v2.06
...
"probeer het later opnieuw" was dus echt later.
Ik heb het vandaag nog is geprobeerd en nu werkt het wel (ik had wel gisteren nog een mail gestuurd om te zeggen dat het niet werkte).
Dat het nu is omdat ik een mail gestuurd heb of omdat er toch een tijdelijk probleem was weet ik niet ... maar who cares als het uiteindelijk werkt (alle nu is het wachten, want voor de rest kan ik niets meer doen)
Ik heb het vandaag nog is geprobeerd en nu werkt het wel (ik had wel gisteren nog een mail gestuurd om te zeggen dat het niet werkte).
Dat het nu is omdat ik een mail gestuurd heb of omdat er toch een tijdelijk probleem was weet ik niet ... maar who cares als het uiteindelijk werkt (alle nu is het wachten, want voor de rest kan ik niets meer doen)
...
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
@topicstarter
Wat de 12 mbits betreft ga ik voor mijn geval spreken... toen ik dommel werd stond aangegeven dat het voor mij beschikbaar was. Daarna heeft er zelfs een tijd gestaan dat city-connect beschikbaar zou worden (en bij de buren niet , fout in database?) ... en nu staat er weer dat 4.6 het maximum is.
En dat terwijl ik volgens de technieker die de aansluiting deed op een ROP aangesloten ben helemaal niet ver van hier (aantal straten ver, maar het kabelverloop kan natuurlijk wat verder zijn)
Alleszins ik kan maar 1 tv aansluiten moest ik bgc tv nemen ... dus zolang belgacom zijn klanten geen hogere snelheid geeft, ga ik dommel niet in gebreke stellen voor iets waar ze weinig invloed op hebben. Mijn vriendin haar GO abbo staat ook nog steeds op 4.6 en is bena even duur dan mijn homeconnect
Wat de 12 mbits betreft ga ik voor mijn geval spreken... toen ik dommel werd stond aangegeven dat het voor mij beschikbaar was. Daarna heeft er zelfs een tijd gestaan dat city-connect beschikbaar zou worden (en bij de buren niet , fout in database?) ... en nu staat er weer dat 4.6 het maximum is.
En dat terwijl ik volgens de technieker die de aansluiting deed op een ROP aangesloten ben helemaal niet ver van hier (aantal straten ver, maar het kabelverloop kan natuurlijk wat verder zijn)
Alleszins ik kan maar 1 tv aansluiten moest ik bgc tv nemen ... dus zolang belgacom zijn klanten geen hogere snelheid geeft, ga ik dommel niet in gebreke stellen voor iets waar ze weinig invloed op hebben. Mijn vriendin haar GO abbo staat ook nog steeds op 4.6 en is bena even duur dan mijn homeconnect
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik heb net gekeken en 13/10/09 (eerste homeconnect factuur) kan ik vrij opstappen.
Ik heb de webruimte vandaag proberen activeren en nu werkte het eindelijk!
Ik heb wel een ander subdomain moeten kiezen omdat mijn oude (netconnect) nog altijd aktief (volgens hun systeem want ernaartoe surfen is onmogelijk) is waar ik ze verleden maand ook al vanop de hoogte gesteld heb.
Het werkt nu, mooi allemaal nu nog kunnen bellen
"Het door u gevormde nummer antwoord niet" Had ik tot nu toe weinig last van ik bel nl amper, het geklaag van mijn vrouw en familie (want ja ons bellen is meestal ook een probleem) vond ik dan ook niet zo erg maar nu we besloten hebben de zolder af te werken en een homecinema te plaatsen had ik toch graag enkele telefoontjes kunnen doen.. aanemers en sommige winkels zijn nu eenmaal beter bereikbaar via gsm/telefoon dan per mail. Het zou fijn zijn mocht ik eens weten wanneer ik wel en niet kan bellen. Bij scarlet kan je je dommel modem gebruiken en zij locken de voip niet..
eventjes in het scarlet forum snuisteren.
Het enige waar ik nog langer ergernissen voor over zou kunnen hebben alhoewel de maat ver vol zijn de nieuwsgroepen giganews is en blijft de beste.
@Fluppeke
Toen ik overschakelde stond hier ook 12Mbps voor mij niet dus. Op zich vind ik het niet zo erg maar hun laksheid en al die kleine dingen ergeren mij te hard (Die websruimte na 9 maand eindelijk ok, althans ongeveer ok want mijn oude bijn ik kwijt en kan ik niet meer aan, ook al is die niet in gebruik, "het door u gevormde nummer antwoord niet", werkelijke snelheid niet zoals aangekondigd (4 ivp 12))
edit : scarlet heeft geen nieuwsgroepen meer
Ik heb de webruimte vandaag proberen activeren en nu werkte het eindelijk!
Ik heb wel een ander subdomain moeten kiezen omdat mijn oude (netconnect) nog altijd aktief (volgens hun systeem want ernaartoe surfen is onmogelijk) is waar ik ze verleden maand ook al vanop de hoogte gesteld heb.
Het werkt nu, mooi allemaal nu nog kunnen bellen
"Het door u gevormde nummer antwoord niet" Had ik tot nu toe weinig last van ik bel nl amper, het geklaag van mijn vrouw en familie (want ja ons bellen is meestal ook een probleem) vond ik dan ook niet zo erg maar nu we besloten hebben de zolder af te werken en een homecinema te plaatsen had ik toch graag enkele telefoontjes kunnen doen.. aanemers en sommige winkels zijn nu eenmaal beter bereikbaar via gsm/telefoon dan per mail. Het zou fijn zijn mocht ik eens weten wanneer ik wel en niet kan bellen. Bij scarlet kan je je dommel modem gebruiken en zij locken de voip niet..
eventjes in het scarlet forum snuisteren.
Het enige waar ik nog langer ergernissen voor over zou kunnen hebben alhoewel de maat ver vol zijn de nieuwsgroepen giganews is en blijft de beste.
@Fluppeke
Toen ik overschakelde stond hier ook 12Mbps voor mij niet dus. Op zich vind ik het niet zo erg maar hun laksheid en al die kleine dingen ergeren mij te hard (Die websruimte na 9 maand eindelijk ok, althans ongeveer ok want mijn oude bijn ik kwijt en kan ik niet meer aan, ook al is die niet in gebruik, "het door u gevormde nummer antwoord niet", werkelijke snelheid niet zoals aangekondigd (4 ivp 12))
edit : scarlet heeft geen nieuwsgroepen meer
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Pro Member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ben ook van plan om dommel op te zeggen omdat sommige sites gewoon niet meer toegankelijk zijn.
Deze avond heb ik nog een standaard opzegbrief gedownload en ik maak er een vermelding van.
Deze avond heb ik nog een standaard opzegbrief gedownload en ik maak er een vermelding van.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Dat is te danken aan hun fenomenale dns servers die ik al na 2 dagen dommelen vervangen heb door https://www.opendns.com/start/ omdat ik ook vaak last had van onbereikbare sites.reyntjensw schreef:Ik ben ook van plan om dommel op te zeggen omdat sommige sites gewoon niet meer toegankelijk zijn.
Deze avond heb ik nog een standaard opzegbrief gedownload en ik maak er een vermelding van.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?