Gratis opstappen bij ingebreke stelling?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Sinds ik overgestapt ben op homeconnect (oktober vorig jaar) is mijn panel op hun website gelimiteerd tot de 'I' (informatie) knop.
Mijn vorige webruimte was 'vervallen' door het omschakelen naar homeconnect volgens dommel. Ik heb al ettelijke tickets aangemaakt al van in den beginne... Steeds ging het snel opgelost zijn.. ondertussen krijg ik zelfs geen antwoord meer op die tickets!!!

Dus :

website

• 200 mb persoonlijke webruimte
• eigen website adres
http://www.uwkeuze.be
• 1.000 mb dataverkeer per maand

diversen

• uw eigen .be domeinnaam inbegrepen


NIET zo, ondertussen heb wel al de hele tijd de volle pot betaald. Verder ging 12Mbps geen probleem zijn eens belgacom hier klaar zou zijn.. Ik kan belgacom tv nemen maar bij dommel geen 12Mbps goed snelheden zijn nooit gegarandeerd en er kan dan ook geen punt van gemaakt worden.

Gezien homeconnect een 'nieuw' contract is zou ik nog tot oktober vasthangen aan hun.
Hoe kan ik hen officiëel in gebreke stellen en kostenloos opkrassen?
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Je kan Dommel opzeggen als je hen,zoals in uw geval gebeurt,een grove fout en nalatigheid kan verwijten.
Stuur een aangetekend schrijven met de vermelding van hun fouten en nalatigheid
en geef ze 14 dagen tijd om te zorgen dat het in orde is.
Schrijf ook ,dat wanneer het niet in orde is,ze het contract als verbroken mogen beschouwen wegens zware fouten van hun zijde.
Betaal niet meer en laat ze maar een proces beginnen.
Ze zullen rekeningen en dreigementen sturen,maar trek u daar niets van aan
Op de rechtbank zal je,als Dommel zou gaan procederen,in uw gelijk gesteld worden.
Maak printscreentjes van de tickets en emails die je al gestuurt hebt en kunnen gebruikt worden als bewijs.
En bestel een abonnement op een ander.
Laatst gewijzigd door destertjes 18 jun 2009, 23:31, in totaal 1 gewijzigd.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik weet niet hoe het zit, maar vergeet zeker niet dat Dommel "eigenaar" is van uw telefoonnummer.
En of ze dat zomaar vrijgeven (of moet vrijgeven)?
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Hey, Heronic

Het kan misschien erg belangerijk klinken hé, maar iedereen met een homeconnect abonnement ziet enkel een I staan op het crm paneel...

Het domein, en webspace kan je aanvragen via de software van de bijgeleverde CD, waar je alles geactiveerd hebt..., 't is maar dat je het weet :-)

grtz,
Jimmy
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

jimghw schreef:Hey, Heronic

Het kan misschien erg belangerijk klinken hé, maar iedereen met een homeconnect abonnement ziet enkel een I staan op het crm paneel...

Het domein, en webspace kan je aanvragen via de software van de bijgeleverde CD, waar je alles geactiveerd hebt..., 't is maar dat je het weet :-)

grtz,
Jimmy

Dat mochten ze in een van die vele tickets wel eens zeggen als dat het geval is :wink:
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Misschien volgende keer eens klikken op die gelimiteerde knop die je vertelt dat je Homeconnect kan beheren via de Homelink toepassing.

Niet alleen dat ook de brief bij aankoop die dit uitlegt, en dan nog eens zelf het gebruik van Homelink om je Homeconnect te activeren.

In mijn mening waren er genoeg aanwijzingen dat deze toepassing belangrijk was...

De enige ingebrekestelling hier is uw vaardigheid om zo dingen op te merken.
:3
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dank u Fred, zeer snuggere opmerking..
Als antwoord heb ik al gehad dat het een gekend probleem was dat soms voorkwam bij de omschakeling en dat ze dat asap gingen aanpakken...
En inderdaad als ik vandaag op die I knop krijg krijg ik inderdaad die melding te zien

please manage your homeconnect settings through the homelink software on your computer

Moet aangepast zijn!!! Hier stond een grotere melding! met data limiet enzv... Ja ook NA aansluiting homeconnect.
Dat zou ik ZEKER gezien hebben beste..

Verder heb ik er de brief met de gegevens ivm activatie eens bijgenomen om de software op deze pc te installeren en activeren, daar staat niks van in.. of moet ik die eens doorfaxen?

Ik heb hier destijds zelfs telefoonisch contact met hen over gehad!!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

je moet gewoon je Homelink software openen, inloggen, en daarna op een tab staat webspace en domein naam aanvragen... toch niet moeilijk?
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Yogi schreef:je moet gewoon je Homelink software openen, inloggen, en daarna op een tab staat webspace en domein naam aanvragen... toch niet moeilijk?

Blijkbaar toch te moeilijk voor de helpdesk van Dommel, of ze hadden het zo uitgelegd.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Yogi schreef:je moet gewoon je Homelink software openen, inloggen, en daarna op een tab staat webspace en domein naam aanvragen... toch niet moeilijk?

en dan krijg je gewoon : "er is een fout opgetreden bij het verbinden naar de server, probeer het later opnieuw"
...
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik had hetzelfde probleem, na herinstallatie werkt die Homelink software eindelijk naar behoren.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

verb schreef:Ik had hetzelfde probleem, na herinstallatie werkt die Homelink software eindelijk naar behoren.

Ik heb de laatste versie gedownload (of denk dat toch) via http://www.dommel.com/setup.zip
en ik krijg nog altijd dezelfde melding
v2.06
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

"probeer het later opnieuw" was dus echt later.
Ik heb het vandaag nog is geprobeerd en nu werkt het wel (ik had wel gisteren nog een mail gestuurd om te zeggen dat het niet werkte).
Dat het nu is omdat ik een mail gestuurd heb of omdat er toch een tijdelijk probleem was weet ik niet ... maar who cares als het uiteindelijk werkt (alle nu is het wachten, want voor de rest kan ik niets meer doen)
...
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

@topicstarter

Wat de 12 mbits betreft ga ik voor mijn geval spreken... toen ik dommel werd stond aangegeven dat het voor mij beschikbaar was. Daarna heeft er zelfs een tijd gestaan dat city-connect beschikbaar zou worden (en bij de buren niet , fout in database?) ... en nu staat er weer dat 4.6 het maximum is.
En dat terwijl ik volgens de technieker die de aansluiting deed op een ROP aangesloten ben helemaal niet ver van hier (aantal straten ver, maar het kabelverloop kan natuurlijk wat verder zijn)

Alleszins ik kan maar 1 tv aansluiten moest ik bgc tv nemen ... dus zolang belgacom zijn klanten geen hogere snelheid geeft, ga ik dommel niet in gebreke stellen voor iets waar ze weinig invloed op hebben. Mijn vriendin haar GO abbo staat ook nog steeds op 4.6 en is bena even duur dan mijn homeconnect ;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik heb net gekeken en 13/10/09 (eerste homeconnect factuur) kan ik vrij opstappen.

Ik heb de webruimte vandaag proberen activeren en nu werkte het eindelijk!
Ik heb wel een ander subdomain moeten kiezen omdat mijn oude (netconnect) nog altijd aktief (volgens hun systeem want ernaartoe surfen is onmogelijk) is waar ik ze verleden maand ook al vanop de hoogte gesteld heb.

Het werkt nu, mooi allemaal nu nog kunnen bellen :)
"Het door u gevormde nummer antwoord niet" Had ik tot nu toe weinig last van ik bel nl amper, het geklaag van mijn vrouw en familie (want ja ons bellen is meestal ook een probleem) vond ik dan ook niet zo erg maar nu we besloten hebben de zolder af te werken en een homecinema te plaatsen had ik toch graag enkele telefoontjes kunnen doen.. aanemers en sommige winkels zijn nu eenmaal beter bereikbaar via gsm/telefoon dan per mail. Het zou fijn zijn mocht ik eens weten wanneer ik wel en niet kan bellen. Bij scarlet kan je je dommel modem gebruiken en zij locken de voip niet..
eventjes in het scarlet forum snuisteren.

Het enige waar ik nog langer ergernissen voor over zou kunnen hebben alhoewel de maat ver vol zijn de nieuwsgroepen giganews is en blijft de beste.

@Fluppeke
Toen ik overschakelde stond hier ook 12Mbps voor mij niet dus. Op zich vind ik het niet zo erg maar hun laksheid en al die kleine dingen ergeren mij te hard (Die websruimte na 9 maand eindelijk ok, althans ongeveer ok want mijn oude bijn ik kwijt en kan ik niet meer aan, ook al is die niet in gebruik, "het door u gevormde nummer antwoord niet", werkelijke snelheid niet zoals aangekondigd (4 ivp 12))

edit : scarlet heeft geen nieuwsgroepen meer :(
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben ook van plan om dommel op te zeggen omdat sommige sites gewoon niet meer toegankelijk zijn.
Deze avond heb ik nog een standaard opzegbrief gedownload en ik maak er een vermelding van.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

reyntjensw schreef:Ik ben ook van plan om dommel op te zeggen omdat sommige sites gewoon niet meer toegankelijk zijn.
Deze avond heb ik nog een standaard opzegbrief gedownload en ik maak er een vermelding van.
Dat is te danken aan hun fenomenale dns servers die ik al na 2 dagen dommelen vervangen heb door https://www.opendns.com/start/ omdat ik ook vaak last had van onbereikbare sites.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”