Iedereen had deze lijst eenvoudig kunnen meenemen, maar vooral wat hing die lijst daar te doen

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... _uitslagenOfloo schreef:Wie heeft er trouwens gewonnen?
Dat kan ik begrijpen, maar niet dat deze gewoon publiekelijk in te kijken (en door kwaadwilligen eenvoudig mee te nemen) waren.meon schreef:Die boeken zijn normaal toch voor de bijzitters, om te kunnen aanduiden wie geweest is en wie niet?
Op zich maakt dat niet echt veel uit... de coalitievorming is veel belangrijker, en die gaat zeker niet makkelijk worden.Ofloo schreef:Wie heeft er trouwens gewonnen?
En dan vraagt men zich af waarom de mensen zich afvragen wat nog het nut is van het stemmen of de democratie ...r2504 schreef: Op zich maakt dat niet echt veel uit... de coalitievorming is veel belangrijker, en die gaat zeker niet makkelijk worden.
Het zou pas leuk worden moest men de grootste partijen (tot men aan 50+1 komt) verplichten een coalitie te vormen.Sasuke schreef:En dan vraagt men zich af waarom de mensen zich afvragen wat nog het nut is van het stemmen of de democratie ...
Ik heb ook zo'n flauw vermoeden... het ligt alvast enorm moeilijk. Bart De Wever heeft een grote mond opgezet dat hij niet in een praatcafé wil stappen (terecht wat mij betreft), maar CD&V geeft net aan dergelijke gezellige babbel met Wallonie wel te zien zitten. Het is dus niet voor niets dat het kartel stuk gelopen is... en aangezien de standpunten blijkbaar enkel scherper zijn geworden lijkt mij een coalitie tussen CD&V en NVA dan ook niet realistisch... tenzij Bart De Wever op z'n buik wil gaan ?Goztow schreef:Ik voorspel dat er noch in Wallonië, noch in Vlaanderen en waarschijnlijk ook niet in Brussel wijzigingen aan de coalitie gaan zijn.
Dat zijn de kieslijsten.r2504 schreef:Toen ik vanmorgend stond aan te schuiven in het kiesbureau hingen daar aan de muur een aantal documenten, ... maar wat mij het meest verbaasde was een volledige lijst van iedereen die moest stemmen in het betreffende kiesbureau, inclusief adres en rijksregisternummer
Inderdaad maar het blijven communicerende vaten... en het geheel blijft dus zwak net omdat het cordon sanitaire er is (het is namelijk een utopie dat op een dag iedere VLB'er en LDD'er op de N-VA gaat stemmen).Ofloo schreef:Volgens mij zijn die van het vlaams blok allemaal op NVA aan het stemmen, .. omdat ze beginnen in te zien dat die gasten nooit aan de macht geraken.
Twijfel je daar soms nog aan... het blijft mij steeds verwonderen hoe naief een politicus kan zijn.cptKangaroo schreef:Als de Walen echt niet wil praten
Hadden die proteststemmen dan vroeger geen mening (al was ze misschien niet expliciet gericht op de problematiek rond de staatshervorming) omdat ze op het Vlaams Belang stemden ? Nu het feit is dat de regerende partijen zich nog nooit iets hebben aangetrokken van de protest stemmers... waarom zou dat nu anders zijn ?cptKangaroo schreef:Het feit dat al die proteststemmen van het Vlaams Belang nu wel een mening tonen via NVA en LDD, toont toch wel aan dat men de impasse beu is, denk ik.
Tenzij ze een 2/3 meerderheid hebben natuurlijk, ik vind het eigenlijk een beetje een gek systeem maakt niet uit op wat ge stemt die zelfde klootzak zit er jaar erop weer bij ..r2504 schreef:Twijfel je daar soms nog aan... het blijft mij steeds verwonderen hoe naief een politicus kan zijn.cptKangaroo schreef:Als de Walen echt niet wil praten
Hadden die proteststemmen dan vroeger geen mening (al was ze misschien niet expliciet gericht op de problematiek rond de staatshervorming) omdat ze op het Vlaams Belang stemden ? Nu het feit is dat de regerende partijen zich nog nooit iets hebben aangetrokken van de protest stemmers... waarom zou dat nu anders zijn ?cptKangaroo schreef:Het feit dat al die proteststemmen van het Vlaams Belang nu wel een mening tonen via NVA en LDD, toont toch wel aan dat men de impasse beu is, denk ik.
Als N-VA niet oplet zal het ook ervaren wat het is deel uit te maken van het cordon sanitaire... dan wel niet om de vreemdelingen, maar om de Walen ! Het resultaat zal alvast hetzelde zijn... je stem is min of meer verloren.
Jahoor, ze zullen elke partij in het cordon smijten als hun visie niet overeenkomt met die van u. Dat Cordon mag trouwens afgeschaft worden, totaal ondemocratisch. Ik zeg niet dat ik voor het VB ben (heb gestemd op N-VA trouwens).r2504 schreef:
Als N-VA niet oplet zal het ook ervaren wat het is deel uit te maken van het cordon sanitaire... dan wel niet om de vreemdelingen, maar om de Walen ! Het resultaat zal alvast hetzelde zijn... je stem is min of meer verloren.
tis democratisch aangezien je eigenlijk "uw stem" hebt overhandigd aan een politic. In feiti handelt hij ipv U, dat is allesLord Utopia schreef:Jahoor, ze zullen elke partij in het cordon smijten als hun visie niet overeenkomt met die van u. Dat Cordon mag trouwens afgeschaft worden, totaal ondemocratisch. Ik zeg niet dat ik voor het VB ben (heb gestemd op N-VA trouwens).r2504 schreef:
Ik ben het eigenlijk eens, verkiezingen zijn in BE gewoon schijn door het cordon zal steeds iedere partij mee regeren, .. om 2/3 meerderheid te halen, normaal zou je zeggen de grootste wint, .. heeft ook zijn andere kanten maar nu is het zo dat dat BE zo klein en verdeelt is dat het gewoon niet meer uitmaakt waar je op stemt, dezelfde zitten er toch terug misschien wel met wat meer of minder zetels maar ze zitten er weer, .. langs de andere kant is het dan ook zo dat enkel de grootste partij vertegenwoordigt wordt indien je het cordon afschaft en dus dat enkel een deel van het land zijn stem gehoord wordt, .. maar langs de andere kant stem is voor of tegen als 50% + 1 wordt bereikt wordt dat ook uitgevoerd.Lord Utopia schreef:Jahoor, ze zullen elke partij in het cordon smijten als hun visie niet overeenkomt met die van u. Dat Cordon mag trouwens afgeschaft worden, totaal ondemocratisch. Ik zeg niet dat ik voor het VB ben (heb gestemd op N-VA trouwens).r2504 schreef:
Tja, men zal 7 miljard moeten besparen volgend jaar... maar je gelooft toch niet dat men dat zal doen door het politieke apparaat te optimaliseren (je zou gek zijn als je kon beslissen over het bestaan van je eigen job en salaris)... het zal wel eerder de zoveelste al dan niet verdoken belastingverhoging worden !Ofloo schreef:Men zegt altijd magistraten, ambtenaren moeten uitgedund worden, maar misschien zou men hetzelfde moeten doen voor politici ! Hebben wij in BE echt zoveel ministers nodig !?
De overheid zou soms meer wat als een private firma moeten gerund worden. Wat meer denken aan wat echt nodig is ipv ruggenkrabberij en geldschepperij. Ik dacht dat ik ooit ergens gelezen heb dat de overheid hetzelfde werk zou kunnen doen met 20% van het huidige personeelsbestand mits verregaande optimalisaties. Dit hier is alvast een mooi voorbeeld van een leuke aanpassing. Nu nog de belastingscontroles deftig doen en we zijn er.r2504 schreef:Tja, men zal 7 miljard moeten besparen volgend jaar... maar je gelooft toch niet dat men dat zal doen door het politieke apparaat te optimaliseren (je zou gek zijn als je kon beslissen over het bestaan van je eigen job en salaris)... het zal wel eerder de zoveelste al dan niet verdoken belastingverhoging worden !Ofloo schreef:Men zegt altijd magistraten, ambtenaren moeten uitgedund worden, maar misschien zou men hetzelfde moeten doen voor politici ! Hebben wij in BE echt zoveel ministers nodig !?
Daar gaat het dan ook al vaak fout... als je kijkt naar de IT projecten bij de overheid (denk maar aan justitie).Sub Zero schreef:mits verregaande optimalisaties