Privacy in kiesbureaus

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Toen ik vanmorgend stond aan te schuiven in het kiesbureau hingen daar aan de muur een aantal documenten, met onder andere een kieswetboek, een lijst met straffen... maar wat mij het meest verbaasde was een volledige lijst van iedereen die moest stemmen in het betreffende kiesbureau, inclusief adres en rijksregisternummer :eek:

Iedereen had deze lijst eenvoudig kunnen meenemen, maar vooral wat hing die lijst daar te doen :???:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Die boeken zijn normaal toch voor de bijzitters, om te kunnen aanduiden wie geweest is en wie niet?
Enfin ja, bij ons hing enkel de gebruikelijke dingen aan de muren: reglementen en kieslijsten.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Qua privacy heb ik enkel eens omhoog gekeken in het stemhokje, om te zien of er geen camera meekeek :-D
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

daar heb ik zelfs niet aan gedacht, maar dan langs de andere kant denk je nu echt dat als dit zo is dat ze meekijken dat ze dit via camera doen? 'k Denk eerder dat ze het dan gewoon via de computer doen :p

Wie heeft er trouwens gewonnen?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ofloo schreef:Wie heeft er trouwens gewonnen?
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... _uitslagen
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:Die boeken zijn normaal toch voor de bijzitters, om te kunnen aanduiden wie geweest is en wie niet?
Dat kan ik begrijpen, maar niet dat deze gewoon publiekelijk in te kijken (en door kwaadwilligen eenvoudig mee te nemen) waren.
Ofloo schreef:Wie heeft er trouwens gewonnen?
Op zich maakt dat niet echt veel uit... de coalitievorming is veel belangrijker, en die gaat zeker niet makkelijk worden.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

r2504 schreef: Op zich maakt dat niet echt veel uit... de coalitievorming is veel belangrijker, en die gaat zeker niet makkelijk worden.
En dan vraagt men zich af waarom de mensen zich afvragen wat nog het nut is van het stemmen of de democratie ...

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:En dan vraagt men zich af waarom de mensen zich afvragen wat nog het nut is van het stemmen of de democratie ...
Het zou pas leuk worden moest men de grootste partijen (tot men aan 50+1 komt) verplichten een coalitie te vormen.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Ik ben ook benieuwd naar de coalitie. Let men op de verkiezing en wordt het CD&V - VLD - NVA
Of toch terug een klassiek CD&V-VLD-SPA
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Ik voorspel dat er noch in Wallonië, noch in Vlaanderen en waarschijnlijk ook niet in Brussel wijzigingen aan de coalitie gaan zijn. In Wallonië en Brussel zal Ecolo wat meer te zeggen krijgen, maar that's it. Een maat voor niks.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Ik voorspel dat er noch in Wallonië, noch in Vlaanderen en waarschijnlijk ook niet in Brussel wijzigingen aan de coalitie gaan zijn.
Ik heb ook zo'n flauw vermoeden... het ligt alvast enorm moeilijk. Bart De Wever heeft een grote mond opgezet dat hij niet in een praatcafé wil stappen (terecht wat mij betreft), maar CD&V geeft net aan dergelijke gezellige babbel met Wallonie wel te zien zitten. Het is dus niet voor niets dat het kartel stuk gelopen is... en aangezien de standpunten blijkbaar enkel scherper zijn geworden lijkt mij een coalitie tussen CD&V en NVA dan ook niet realistisch... tenzij Bart De Wever op z'n buik wil gaan ?

En als dat al niet complex genoeg is heeft men nog een derde partij nodig (allen trouwens voorstander van dergelijk praatcafé) wat enkel Bart De Wever z'n eis nog meer onder druk zal zetten. Wederom dus de vraag of NVA niet gaat bedanken voor de coalitie... en dan zitten we terug bij OpenVLD en SPA.

Spijtig dat het VLB iets te extreem en vuilgebekt is... mits wat politieke moed zou CD&V, VLB en NVA nochtans een mooie coalitie zijn. LDD, als geen lid van het cordon en meer realistisch, is trouwens al evenmin een goede vriend van Kris Peeters, trouwens mathematisch komen we er dan niet, en hebben we ook nog eens de groenen nodig.

Het worden spannende dagen/weken... en zelfs al heeft men dan een coalitie... hoe snel zal ze dan terug uit elkaar vallen.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Voor het federale niveau is het wel ideaal als de huidige coalities standhouden, zeker in Wallonië... Of het voor het beleid van ons landje aarde aan de dijk brengt, is een andere vraag.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

r2504 schreef:Toen ik vanmorgend stond aan te schuiven in het kiesbureau hingen daar aan de muur een aantal documenten, ... maar wat mij het meest verbaasde was een volledige lijst van iedereen die moest stemmen in het betreffende kiesbureau, inclusief adres en rijksregisternummer
Dat zijn de kieslijsten.
Iedere partij of iedere kandidaat kan die aanvragen op papier of electronische drager, tegen kostprijs.
Ze mogen enkel voor verkiezingsdoeleinden gebruikt worden. :cop:
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

maw wat op het federaal niveau is komt nu ook op vlaams niveau, .. BE valt gewoon stil, .. ik weet niet maar volgens mij is den belg gewoon te stom om te kiezen, .. ze kiezen 2keer voor dezelfde miserie !?

Volgens mij zijn die van het vlaams blok allemaal op NVA aan het stemmen, .. omdat ze beginnen in te zien dat die gasten nooit aan de macht geraken.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Zal gewoon terug hetzelfde worden, alle notoire postjespakkers en nu grote verliezers zijn hun kazak al volledig aan het omdraaien.
Op Zondag onder de spots nog kiezen voor de oppositie kwelen de bekjes op Maandag al een gans ander liedje.

Snap de mensen hier echt niet, half Belgie hebben die kloefklaffers verkocht en toch blijft men daar op stemmen djeez..... :x
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ofloo schreef:Volgens mij zijn die van het vlaams blok allemaal op NVA aan het stemmen, .. omdat ze beginnen in te zien dat die gasten nooit aan de macht geraken.
Inderdaad maar het blijven communicerende vaten... en het geheel blijft dus zwak net omdat het cordon sanitaire er is (het is namelijk een utopie dat op een dag iedere VLB'er en LDD'er op de N-VA gaat stemmen).

Forca Flandria is als concept niet slecht en de enige manier om af te rekenen met de gevestigde waarden. Het enige probleem is dat de onderlinge partijen te scherpe kantjes hebben, en zolang ook zij niet in staat zijn om tot een overkomst te komen zullen we altijd afhangen van SPA en OpenVLD.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Als de Walen echt niet wil praten, gaat men uiteindelijk belanden bij een Vlaamse regering die de federale regering gewoon failliet laat gaan. Het feit dat al die proteststemmen van het Vlaams Belang nu wel een mening tonen via NVA en LDD, toont toch wel aan dat men de impasse beu is, denk ik.

CD&V + NVA + SP.A is voor mij de eerlijkste coalitie, en met die links/rechts balans misschien de beste kans om de onderhandelingen van de staatshervorming vooruit te helpen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

cptKangaroo schreef:Als de Walen echt niet wil praten
Twijfel je daar soms nog aan... het blijft mij steeds verwonderen hoe naief een politicus kan zijn.
cptKangaroo schreef:Het feit dat al die proteststemmen van het Vlaams Belang nu wel een mening tonen via NVA en LDD, toont toch wel aan dat men de impasse beu is, denk ik.
Hadden die proteststemmen dan vroeger geen mening (al was ze misschien niet expliciet gericht op de problematiek rond de staatshervorming) omdat ze op het Vlaams Belang stemden ? Nu het feit is dat de regerende partijen zich nog nooit iets hebben aangetrokken van de protest stemmers... waarom zou dat nu anders zijn ?

Als N-VA niet oplet zal het ook ervaren wat het is deel uit te maken van het cordon sanitaire... dan wel niet om de vreemdelingen, maar om de Walen ! Het resultaat zal alvast hetzelde zijn... je stem is min of meer verloren.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Zoals je zelf aanhaalt: het cordon maakte er een echte proteststem van want er zat gegarandeerd een passieve oppositie aan vast, en nu kiest men toch voor partijen die actief mee kunnen regeren, vind ik.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
cptKangaroo schreef:Als de Walen echt niet wil praten
Twijfel je daar soms nog aan... het blijft mij steeds verwonderen hoe naief een politicus kan zijn.
cptKangaroo schreef:Het feit dat al die proteststemmen van het Vlaams Belang nu wel een mening tonen via NVA en LDD, toont toch wel aan dat men de impasse beu is, denk ik.
Hadden die proteststemmen dan vroeger geen mening (al was ze misschien niet expliciet gericht op de problematiek rond de staatshervorming) omdat ze op het Vlaams Belang stemden ? Nu het feit is dat de regerende partijen zich nog nooit iets hebben aangetrokken van de protest stemmers... waarom zou dat nu anders zijn ?

Als N-VA niet oplet zal het ook ervaren wat het is deel uit te maken van het cordon sanitaire... dan wel niet om de vreemdelingen, maar om de Walen ! Het resultaat zal alvast hetzelde zijn... je stem is min of meer verloren.
Tenzij ze een 2/3 meerderheid hebben natuurlijk, ik vind het eigenlijk een beetje een gek systeem maakt niet uit op wat ge stemt die zelfde klootzak zit er jaar erop weer bij ..

op dees manier verandert er natuurlijk nooit iets.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
Jahoor, ze zullen elke partij in het cordon smijten als hun visie niet overeenkomt met die van u. Dat Cordon mag trouwens afgeschaft worden, totaal ondemocratisch. Ik zeg niet dat ik voor het VB ben (heb gestemd op N-VA trouwens).
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
r2504 schreef:
Jahoor, ze zullen elke partij in het cordon smijten als hun visie niet overeenkomt met die van u. Dat Cordon mag trouwens afgeschaft worden, totaal ondemocratisch. Ik zeg niet dat ik voor het VB ben (heb gestemd op N-VA trouwens).
tis democratisch aangezien je eigenlijk "uw stem" hebt overhandigd aan een politic. In feiti handelt hij ipv U, dat is alles
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
r2504 schreef:
Ik ben het eigenlijk eens, verkiezingen zijn in BE gewoon schijn door het cordon zal steeds iedere partij mee regeren, .. om 2/3 meerderheid te halen, normaal zou je zeggen de grootste wint, .. heeft ook zijn andere kanten maar nu is het zo dat dat BE zo klein en verdeelt is dat het gewoon niet meer uitmaakt waar je op stemt, dezelfde zitten er toch terug misschien wel met wat meer of minder zetels maar ze zitten er weer, .. langs de andere kant is het dan ook zo dat enkel de grootste partij vertegenwoordigt wordt indien je het cordon afschaft en dus dat enkel een deel van het land zijn stem gehoord wordt, .. maar langs de andere kant stem is voor of tegen als 50% + 1 wordt bereikt wordt dat ook uitgevoerd.

Men zegt altijd magistraten, ambtenaren moeten uitgedund worden, maar misschien zou men hetzelfde moeten doen voor politici ! Hebben wij in BE echt zoveel ministers nodig !?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ofloo schreef:Men zegt altijd magistraten, ambtenaren moeten uitgedund worden, maar misschien zou men hetzelfde moeten doen voor politici ! Hebben wij in BE echt zoveel ministers nodig !?
Tja, men zal 7 miljard moeten besparen volgend jaar... maar je gelooft toch niet dat men dat zal doen door het politieke apparaat te optimaliseren (je zou gek zijn als je kon beslissen over het bestaan van je eigen job en salaris)... het zal wel eerder de zoveelste al dan niet verdoken belastingverhoging worden !
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

r2504 schreef:
Ofloo schreef:Men zegt altijd magistraten, ambtenaren moeten uitgedund worden, maar misschien zou men hetzelfde moeten doen voor politici ! Hebben wij in BE echt zoveel ministers nodig !?
Tja, men zal 7 miljard moeten besparen volgend jaar... maar je gelooft toch niet dat men dat zal doen door het politieke apparaat te optimaliseren (je zou gek zijn als je kon beslissen over het bestaan van je eigen job en salaris)... het zal wel eerder de zoveelste al dan niet verdoken belastingverhoging worden !
De overheid zou soms meer wat als een private firma moeten gerund worden. Wat meer denken aan wat echt nodig is ipv ruggenkrabberij en geldschepperij. Ik dacht dat ik ooit ergens gelezen heb dat de overheid hetzelfde werk zou kunnen doen met 20% van het huidige personeelsbestand mits verregaande optimalisaties. Dit hier is alvast een mooi voorbeeld van een leuke aanpassing. Nu nog de belastingscontroles deftig doen en we zijn er.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sub Zero schreef:mits verregaande optimalisaties
Daar gaat het dan ook al vaak fout... als je kijkt naar de IT projecten bij de overheid (denk maar aan justitie).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Het zijn gewoon prutsers en niks meer, ..
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”