Laatste tijd hoge ping

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb een nieuwe modem/router gekocht omdat mijn oude het heeft begeven en die geïnstalleerd toen ze bij Scarlet problemen hadden met de elektriciteitsvoorziening. Ik heb sinds dat die problemen er waren bij Scarlet gemerkt dat ik soms (zoals nu) last heb van hoge pings, als ik een webpagina wil zien dan duurt het een tijd voordat die is geladen en bij een online spel is m'n ping ook veel hoger dan dat ik normaal heb.

Code: Selecteer alles

ping google.be

Pingen naar google.be [216.239.59.104] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=65 ms TTL=243
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=63 ms TTL=243
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=68 ms TTL=243
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=75 ms TTL=243

Ping-statistieken voor 216.239.59.104:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 63ms, Maximum = 75ms, Gemiddelde = 67ms


Zijn er nog mensen met dit probleem, dus dat ze de laatste tijd een hoge ping hebben of ben ik de enige ?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hm ping naar google.be geeft pings tss 70-90, wat idd hoog is. (dxadsl)
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Even getest hier en het is toch lager als bij jullie. Bij mijn 1e zag ik wel dat die naar een ander ip verwees als bij AnD, dus ik heb daarna het andere ip ook eens gepingt:

Code: Selecteer alles

ping google.be

Pingen naar google.be [74.125.77.104] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=19 ms TTL=244
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=17 ms TTL=244
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=18 ms TTL=244
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=17 ms TTL=244

Ping-statistieken voor 74.125.77.104:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 17ms, Maximum = 19ms, Gemiddelde = 17ms

ping 216.239.59.104

Pingen naar 216.239.59.104 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=32 ms TTL=244
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=30 ms TTL=244
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=31 ms TTL=244
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=32 ms TTL=244

Ping-statistieken voor 216.239.59.104:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 30ms, Maximum = 32ms, Gemiddelde = 31ms


Alles gaat ook snel open zoals altijd al. Het enige probleem dat ik hier heb is dat ik hoegenaamd nooit nog de maximum snelheid haal. Op eender welk moment van de dag en al een paar maanden zo. Vroeger kreeg ik altijd maximum snelheid op eender welk moment. Dit is wel rot aangezien mijn max 3.3 mbit is en dus zowiezo al traag is.
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

krijgt er ook van.. mn downloads op newsgroepen gaan niet boven de 350kbyte/sec de laatste tijd. tot voor kort was dit ook maar enkel op piekuren, nu ook al bijna de rest van de dag
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

dries@driesv:~$ ping google.be -c5
PING google.be (72.14.221.104) 56(84) bytes of data.
64 bytes from google.be (72.14.221.104): icmp_seq=1 ttl=245 time=22.4 ms
64 bytes from google.be (72.14.221.104): icmp_seq=2 ttl=245 time=78.3 ms
64 bytes from google.be (72.14.221.104): icmp_seq=3 ttl=245 time=21.8 ms
64 bytes from google.be (72.14.221.104): icmp_seq=4 ttl=245 time=23.8 ms
64 bytes from google.be (72.14.221.104): icmp_seq=5 ttl=245 time=23.5 ms

--- google.be ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4005ms
rtt min/avg/max/mdev = 21.868/34.019/78.321/22.163 ms

Downloadsnelheid ook geen probleem.

Al moet ik wel zeggen dat mijn ping rond half 8 ook heel hoog lag. (rond 80-90ms) Maar geen last met de downloadsnelheid.

PS: dxAdsl via Scarlet
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

das iets raar. normaal ligt ping naar google.be bij mij +-20ms
nu +-40ms (ip die begint met 216)
als ik ping naar 74.125.... 22ms
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Vreemd hé? En 1 maand geleden lagen jullie er niet van wakker? Of wel? :???:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dit is zeker <1 maand bij me.
heb enkele andere sites geprobeerd en die lijken in orde te zijn.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dat van google komt door
http://www.fudzilla.com/index.php?optio ... 2&Itemid=1
http://googleblog.blogspot.com/2009/05/ ... about.html
An error in one of our systems caused us to direct some of our web traffic through Asia, which created a traffic jam.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb een Scarlet No Limit .. donderdag was een soort migratie van de lijn, niet goed begrepen wat het was.

Sinds toen ..

Pinging http://www.scarlet.be [193.74.71.30] with 32 bytes of data:

Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=89ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=42ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=93ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=83ms TTL=249

Ping statistics for 193.74.71.30:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 42ms, Maximum = 93ms, Average = 76ms

of

Pinging http://www.l.google.com [74.125.77.147] with 32 bytes of data:

Reply from 74.125.77.147: bytes=32 time=120ms TTL=244
Reply from 74.125.77.147: bytes=32 time=118ms TTL=244
Reply from 74.125.77.147: bytes=32 time=113ms TTL=244
Reply from 74.125.77.147: bytes=32 time=76ms TTL=244

Ping statistics for 74.125.77.147:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 76ms, Maximum = 120ms, Average = 106ms

om te zwijgen over het pingen van hun dns servers..

NU ik speel veel online en ping tijd zijn zeer belangrijk.. Met zo'n tijden kan ik gewoon niet spelen..
Voor de "migratie" was alles OK nu zo.. Ik zal maar morgen bellen naar hun klanten dienst want dit is gewoon onaanvaardbaar.

Om de zwijgen van de snelheid, ik vind het echt gek da ze da "Volume, snelheid, kwaliteit, prijs" noemen de enigste is de prijs want voor de snelheid & kwaliteit geef ik wel een dikke 0.

Afbeelding

Afbeelding

eerste is naar mechelen,tweede naar brussels

Gewoon zwaar erover...i



en volgens doen ze aan pakket shapping of zoiets want overdag gaat het wel "wat" vlotter.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Vandaag is het weer zover. Als ik naar speedtest.net ga en klik op brussel als server dan heb ik een ping van 92 ms en als ik Mechelen kies dan heb ik 115 ms.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

DxADSL (via Scarletnetwerk):

Speedtest.net - Brussel: 82ms
Google.be: 74ms
192.168.1.1: 3ms

Ik merk wel niets van de surfsnelheid. Speedtest geeft ook 5.2 Mbps aan.

Het is spitsuur op internet en we weten allemaal hoe het Scarletnetwerk daar soms op reageert.
Binnenkort misschien allemaal op het Belgacomnetwerk.

Ge kunt altijd eens contact opnemen met Scarlet, al zie ik dat niet direct iets uithalen.

(Bij mij stoort die hoge ping amper, omdat ik toch gewoon maar surf)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

driesve schreef:
Ge kunt altijd eens contact opnemen met Scarlet, al zie ik dat niet direct iets uithalen.

Ik denk dat ik dat ook eens ga doen. :)
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hi,

Deze morgen met Scarlet TD gebeld.. Ze gingen dat onderzoeken schijnt..
Ondertussen zit ik altijd met hoge pingen & lage snelheid.. al 4 dagen..(had al de zaterdag gebeld eig.)

Mijn laaste pingen naar google :

Pinging http://www.l.google.com [74.125.77.99] with 32 bytes of data:

Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=40ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=114ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=107ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=116ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=36ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=127ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=30ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=82ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=89ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=93ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=37ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=100ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=50ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=115ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=35ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=81ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=85ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=93ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=34ms TTL=244
Request timed out.
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=84ms TTL=244
Request timed out.
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=84ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=94ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=31ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=85ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=72ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=82ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=91ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=103ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=69ms TTL=244

Ping statistics for 74.125.77.99:
Packets: Sent = 31, Received = 29, Lost = 2 (6% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 30ms, Maximum = 127ms, Average = 77ms

Nu http://www.scarlet.be

Pinging http://www.scarlet.be [193.74.71.30] with 32 bytes of data:

Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=44ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=92ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=97ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=100ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=22ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=68ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=65ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=110ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=35ms TTL=249
Request timed out.
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=64ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=82ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=99ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=106ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=73ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=117ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=48ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=80ms TTL=249
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=83ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=124ms TTL=249
Reply from 193.74.71.30: bytes=32 time=92ms TTL=249


Afbeelding
Afbeelding

nog straffer.. mijn download vanuit amsterdam is beter !

Afbeelding

mis nog een trace route ..

Tracing route to http://www.scarlet.be [193.74.71.30]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms [192.168.1.1]
2 20 ms 20 ms 22 ms ip-81-x-x-x.dsl.scarlet.be [81.x.x.x]
3 84 ms 97 ms 109 ms atm6-0-0-100.ndl-pe01.mpl.scarlet.be [195.95.30.53]
4 115 ms 101 ms 113 ms gig5-0-0-205.vil-pe08.mpl.scarlet.be [193.74.71.252]
5 36 ms 28 ms 31 ms http://www.scarlet.be [193.74.71.30]

Trace complete.

en nu http://www.google.be
Tracing route to http://www.l.google.com [74.125.79.104]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms [192.168.1.1]
2 15 ms 17 ms 16 ms ip-81-x-x-x.dsl.scarlet.be [81.x.x.x]
3 68 ms 71 ms 64 ms atm6-0-0-100.ndl-pe01.mpl.scarlet.be [195.95.30.53]
4 56 ms 58 ms 47 ms 194.119.228.145
5 126 ms 96 ms 83 ms so-0-0-0.bru21.ip.tiscali.net [77.67.66.157]
6 81 ms 119 ms 87 ms xe-4-3-0.ams10.ip.tiscali.net [89.149.185.93]
7 59 ms 198 ms 84 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
8 112 ms 106 ms 99 ms 209.85.248.93
9 131 ms 130 ms 127 ms 64.233.175.246
10 62 ms 57 ms 45 ms 72.14.239.197
11 152 ms 121 ms * 209.85.255.122
12 129 ms 124 ms 134 ms ey-in-f104.google.com [74.125.79.104]

Trace complete.

Schiterend die waarden ! pfff en da na een "upgrade" naar het bgc netwerk .. heb meer den indruk dat op een "downgrade" ga hier

Ik word er stilaan gek van..
Morgen nog een terugbellen..
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

De laatste 5 dagen stekt het serieus in de prak zella en verbeteren doet het niet. Dat het af en toe tijdens de piekuren wat trager gaat oké maar dit lijkt me niet meer normaal.

Last Result:
Download Speed: 362 kbps (45.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 344 kbps (43 KB/sec transfer rate)

Afbeelding
Afbeelding

Lijnwaarden zijn in orde. Normaal haal ik zo rond de 400KB/s download en 50KB/s upload.
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nu is alles weggevallen hier.. geen internet niet meer...
Zal weer bellen morgen vroeg..
Ondertussen op het net via het wifi van mijn buur...

Het is dus al 4 dagen dat ik bel en zeg dat het serieus mis aan het gaan is, hopelijk is er morgen reactie
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kunnen mss ook zeggen van welke tel.nr zone jullie zijn (mss zien we een trend)
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

telefoonzone 014 is het hier
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hier zone 016
DaSe
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:57

Gisteren zelfde probleem in zone 050

Eerst internet eruit en daarna niet meer vooruit te krijgen.
parsifal98
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:11

eddyfr schreef:De laatste 5 dagen stekt het serieus in de prak zella en verbeteren doet het niet. Dat het af en toe tijdens de piekuren wat trager gaat oké maar dit lijkt me niet meer normaal.

Last Result:
Download Speed: 362 kbps (45.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 344 kbps (43 KB/sec transfer rate)


Lijnwaarden zijn in orde. Normaal haal ik zo rond de 400KB/s download en 50KB/s upload.


Zone 09 hier en al ganse week snelheden vergelijkbaar met bovenstaande. Echt niet te doen.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja ja.. nu heb ik al 3 keer gebeld.. het probleem is naar tweede lijn td gemoved maar ik kan nog steeds geen deftige ping of snelheid hebben...
Na migratie naar het "BGC netwerk" is het katastrofale aan het gaan ..
Wij zijn wel consumer (geen bus.) en dan is het blijkbaar niet belangrijk genoeg.. ma die waarden toonen aan dat het iets SERIEUS MIS is met hun zogezegd "migratie"..
Heb scarlet bijna juist een jaar nooit geen probleem gehad van die aard.. er is NIKS die nog deftig werkt..
Da belooft wel voor de toekomst want laatste keer dat ik belde hebben ze mij gezegd dat ze bij BGC het probleem aan het onderzoeken waren...
Ik vraag me af waarom BGC da moet doen want normaal zou scarlet alleen het netwerk gebruiken van BGC en niet hun servers.. pfff 5 dagen al.. das wel heel lang..
Aja.. om te zwijgen over het probleem in hun datacenter 2 weken geleden.. gewoon 14h plat.. Voor een pro-datacenter die contracten afsluiten met SLA da ga wel een hoop geld kosten aan die mannen in schade vergoeding..
Hoop doet leven zeker..

Afbeelding
Afbeelding

Pinging www.l.google.com [74.125.79.104] with 32 bytes of data:

Reply from 74.125.79.104: bytes=32 time=264ms TTL=244
Reply from 74.125.79.104: bytes=32 time=230ms TTL=244
Reply from 74.125.79.104: bytes=32 time=277ms TTL=244
Request timed out.

Ping statistics for 74.125.79.104:
Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 230ms, Maximum = 277ms, Average = 257ms

Ik zal maar star trek gaan zien deze avond..
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bon.. voor de 5de keer met scarlet gebeld.. sinds vandaag hebben ze herkend dat er een "probleem" is na de migratie..
Op hun status pagina is da wel te zien .. Kga geen commentaar geven over het feit dat het 5 dagen duurt om dat in te zien..
Nu.. herstelling kan tot 2 weken duren .. WOOOOOOOOOOOOOOOOW...
Dan noem ik echt "Service" ... 2 weken ? zijn ze gek geworden of wat ?gx
Ik begrijp wel da wij geen bussiness gebruikers zijn ma toch hé .. 2 weken.. mijn internet is nutelloos met pings boven >100ms
begrijp wie dat wil ma das is ZEER on-professioneel, nooit eerder zoiets gezien...
Aja,.. die upgrade/migratie is nodig want scarlet ga digitale Tv aanbieden via het vdsl2/bgc netwerk, hopelijk ga ik dan ook hoger syncen dan 4200/512 met mijn 20Mb adsl2 lijn...

pfff als ik da allemaal al geweten op voorhand, mijn laag sync en nu zo probleem was ik daar NOOIT gegaan.. liever iets meer betalen maar wel een betrouwbaar service hebben..
parsifal98
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:11

Deze avond is het alvast ok hier (zone 09).
Afbeelding
Ladytron
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:42

Sinds hun stroompanne daar, werkt mijn internet ook niet meer naar behoren.
downloaden +/- aan 15kb, youtube laad gewoon niet meer, website's duren minutenlang om te laden.

Heb ook eens ingelogd met een skynet account (van iemand uit de familie), direct een perfecte snelheid (300kb en meer).
Al eens gemaild naar scarlet, maar je moet de klantendienst contacteren, waar ik nu totaal geen zin in heb.

gelukkig heb ik ook nog wifi van de buren dat ik kan misbruiken, als deze problemen blijven verder duren zal ik toch ook wel kijken om over te stappen. tis altijd iets!
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ladytron schreef:Al eens gemaild naar scarlet, maar je moet de klantendienst contacteren, waar ik nu totaal geen zin in heb.


Tja, wat verwacht je nu eigenlijk ? Sommige mensen .... 't is altijd iets.
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

Mss best da je de klantendienst contacteert hé? der zouden waarschijnlijk enkele testen moeten gebeuren vooraleer ze dit kunnen melden.. en een technisch dossier eventueel aanmaken hé .. normale gang van zaken toch? niet?
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nu zijn wij 14 dagen verder ...

ik heb 5 keer gebeld..

Heb een mail gekregen da het ticket gesloten is ..

"Wij hebben genoteerd dat u onlangs een vraag heeft gesteld of een probleem heeft gemeld betreffende uw ADSL20 abonnement. Via deze e-mail echter willen we u meedelen dat ons Customer Contact Center uw vraag als beantwoord heeft beschouwd. Bijgevolg zullen wij uw dossier hieromtrent afsluiten. Het dossiernummer waarvan sprake is SCT000000932 Mochten er echter nog vragen zijn, gelieve dan contact op te nemen met ons Customer Contact Center op het nummer 02 275 27 27."

Nu mijn ping tijden..

ping www.google.be

Pinging www.l.google.com [74.125.77.99] with 32 bytes of data:
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=211ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=197ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=217ms TTL=244
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=177ms TTL=244
Ping statistics for 74.125.77.99:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 177ms, Maximum = 217ms, Average = 200ms

Zoals jullie zien is het probleem echt opgelost.. PFFFFFFFFFFFFFFFFFF kost moe word ik van die mannen..

Toekomstige klanten zou ik zeker nie aanrande om naar Scarlet te gaan...

14 dagen en nog niks opgelost.. Hoe is het in godsnaam mogelijk!!! wat doen die tech guys ginder?
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

beste,

zit u in een van de volgende regio's ?
....

Uw breedbandverbinding (Scarlet ADSL & One) ???status_partial???

Beste klant, momenteel kan u hinder ondervinden van een tragere internetverbinding in de regio’s Luik, Gent & Genk. We hebben reeds verbeteringen aangebracht om dit te verhelpen en stellen alles in het werk om tegen uiterlijk begin juni de situatie opnieuw te normaliseren.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Begin juni ?

Ik ben van zone 016 dus geen brussel, genk of gent dacht ik

straf.. en dan na een "migratie" en de faktuur zeker blijven betalen voor iets die NIET werk.
Ik zal nog bellen bij de Td voor het 6de keer .. gek gek gek gek.
Ik hou u op de hoogte..
Afbeelding
Afbeelding


Bon.. blijkbaar is er een probleem zeggen ze .. ze gaan weer contact opnemen met BGC... al 14 dagen dat die speleke duurt..
Die waarde boven .. ondenkbaar, mijn internet is gewoon onbruikbaar ...merci scarlet
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gisteren was mijn internet helemaal plat... geen ip enz..

Deze morgen weer gebeld naar Scarlet..
Ik kreeg wel een IP maar nu zit ik op een nog lagere profiel dan vroeger, waarom is den vraag wel want voor hun migratie naar het bgc netwerk werkte alles naar wens.
Nu ok, ge zou verwachten da nu eindelijk in orde zou zijn.. niks van waar.
Mijn ping tijden zijn altijd boven de normale warden

Afbeelding
Afbeelding

Heb gezegd dat ik niet akkord was met een nog lagere profiel dan vroeger want inderdaad voor hun migratie was er GEEN PROBLEMEN.

Nu heb ik ook de nieuwe faktuur ontvangen en hun administratie gebeld.. blijk dat ik de faktuur moeten betalen en ze zullen krediteren wanneer het probleem ga opgelost zijn.. Dat is nu ff lachen zeker.. ze kunnen niet eens zeggen wanneer het ga opgelost zijn.. kan morgen zijn, kan binnen een jaar ... who's know?

Dan heb ik gevraagd naar de mogelijkheid voor opzeging, schijnt dat ik dan de helf van de prijs voor de rest van het duur van het contract moeten betalen.. Nog eens vindt ik da wel heel raar.. Ik betaal voor een dienst .. ik heb die dienst niet en er ziet ernaar uit dat het nog heel lang ga duren voor een oplossing, ik heb mijn internet toegang nodig en vooral lage pings (een normale service zou je denken) en ze kunnen da nie leveren.. dan zou ik nog een schade vergoeding moeten betalen .. Das de wereld op zijn kop ..

Merci belgacom voor scarlet over te nemen .. ellende alom, en ik zal nooit niet meer een klant doorsturen naar scarlet.

Ik hoop binnenkort de schakelen naar Dommel want wat ik hier meemaak is niet goed te praten.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Als je kan aantonen dat ze de 1 Mbit niet halen, dan kan je volgens mij spreken van het niet-aanbieden van de dienst waar je voor betaalt en zou je in principe kostenloos kunnen opzeggen. Maar dat aantonen, das een ander paar mouwen ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
error
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2009, 15:25

Zelfde probleem hier (zone 03). Sinds eergisteren ligt mijn downloadsnelheid onder de 1 MB/s. Af en toe is deze iets hoger (zoals nu)
Afbeelding
Afbeelding


, maar nog steeds beduidend trager dan de 10 mbps die ik voordien haalde.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

wootie schreef:Gisteren was mijn internet helemaal plat... geen ip enz..

Deze morgen weer gebeld naar Scarlet..
Ik kreeg wel een IP maar nu zit ik op een nog lagere profiel dan vroeger, waarom is den vraag wel want voor hun migratie naar het bgc netwerk werkte alles naar wens.
Nu ok, ge zou verwachten da nu eindelijk in orde zou zijn.. niks van waar.
Mijn ping tijden zijn altijd boven de normale warden

Afbeelding
Afbeelding

Heb gezegd dat ik niet akkord was met een nog lagere profiel dan vroeger want inderdaad voor hun migratie was er GEEN PROBLEMEN.

Nu heb ik ook de nieuwe faktuur ontvangen en hun administratie gebeld.. blijk dat ik de faktuur moeten betalen en ze zullen krediteren wanneer het probleem ga opgelost zijn.. Dat is nu ff lachen zeker.. ze kunnen niet eens zeggen wanneer het ga opgelost zijn.. kan morgen zijn, kan binnen een jaar ... who's know?

Dan heb ik gevraagd naar de mogelijkheid voor opzeging, schijnt dat ik dan de helf van de prijs voor de rest van het duur van het contract moeten betalen.. Nog eens vindt ik da wel heel raar.. Ik betaal voor een dienst .. ik heb die dienst niet en er ziet ernaar uit dat het nog heel lang ga duren voor een oplossing, ik heb mijn internet toegang nodig en vooral lage pings (een normale service zou je denken) en ze kunnen da nie leveren.. dan zou ik nog een schade vergoeding moeten betalen .. Das de wereld op zijn kop ..

Merci belgacom voor scarlet over te nemen .. ellende alom, en ik zal nooit niet meer een klant doorsturen naar scarlet.

Ik hoop binnenkort de schakelen naar Dommel want wat ik hier meemaak is niet goed te praten.

Als je toch van hun af wil zijn dan zou ik ze in gebreke stellen, maar zoals Goztow zegt, je moet dit kunnen aantonen. Ofwel eens proberen via de ombudsman.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nu lees ik dat bij dommel sommige klanten ook met dezelfde problemen zitten dus vermoed ik dat het probleem zich bij het bgc netwerk ligt.

mijn waarde om 19h00 :

Afbeelding
Afbeelding

Ik ga morgen bij den ombudsman een dossier indienen denk ik...

Nu ik zou wel willen proberen met een login van iemand met een Skynet/BGC account maar ik ken niemand in mijn omgeving met zo'n account.
Moest iemand mij willen helpen daarmee.. PM mij zou ik zeggen..
error
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2009, 15:25

Hier lijkt alles terug in orde.

Afbeelding
Afbeelding
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

wootie schreef:14 dagen en nog niks opgelost.. Hoe is het in godsnaam mogelijk!!! wat doen die tech guys ginder?


Koffietje drinken met een koekske, eens zuchten, zich wat verzetten, nog een koekske pakken, zuchten, wat schuiven, .... :banana: Daar kunnen enkel die "tech guys" op antwoorden hé. Ze zijn ondertussen opgeslokt door Belgacom dus vanaf nu zitten ze aan de bron en zouden ze alles in 1 - 2 - 3 moeten kunnen oplossen. De paraplu opsteken met "het is de schuld van Belgacom" kan nu niet meer hé. :nono:
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey,

Ik kga knettergek worden denk ik...

Dus na mijne zoveelste telefoontje met scarlet...

Eergisteren heeft mijn profiel teruggebracht op 3.3, was vroeger (voor de migratie) 4.6 zonder probleem.
Heb gevraagd aan Scarlet om mijn terug te zetten op 4.6 maar dan kan volgens hun niet want BGC aanvaard dat niet. TOF.

(mijn waarde van mijn lijn zijn : 3360kb att 44db / snr 20db / tx pwr 19.5dbm
512kb att 24db/ snr 14db / tx pwr 11.5dbm

Theorie zegt dat ik upstream zou max op 7456kbps kunnen syncen. werkelijkheid is wel anders maar 4.6 is ZEKER haalbaar.

Nu het oorspronkelijk probleem is steeds niet opgelost .. kei hoge pings... dan zal da wel een deze opgelost zijn zeide ze bij Scarlet want BGC ging extra "links" aanlegen.

WAT EEN BEDROG IS DAT WEER!!!!!

Mijn buurman die ook bij scarlet zit en geen migratie heeft gehad heeft tot nu toe geen problemen!!! Het huis naast mij hé..
Zal ne keer gaan zien op hoeveel dat hij synct deze avond...

Ik ben geswitch van abo begin van het jaar (20 No limit) want ik had GEEN probleem met mijn ADSL2 lijn ; ik syncen toen op 4.6 ma ik was daarmee tevreden.

Nu na migratie zijn er kei veel problemen, terug vallen op een 3.3 profiel en hoge pings zijn onaanvaarbaar. Ik heb een contract van 1 jaar in januari gesloten en zit dus vast met die miserie..

Heeft iemand een idée hier om mij te helpen want ik ben radeloos, wat kan ik nog doen ? Ik voel me met mijn rug tegen de muur geduwd.
Merci BGC voor het "prachtige" service da jullie leveren.
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

woot, laat mij iet weten als er een oplossing is .. ik zou dit graag ook weten ... dat mensen zoals jij en meerdere hier omtrent ook iets kunnen aan doen...
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey Monkey..

Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen om terug een deftige internet connectie te krijgen.
Ik overweeg om een brief te schrijven naar verschillende medias en instanties (krant, politiekers, enz...) om dat soort "manoeuvre" aan te kaarten.

Het monopoly van BGC op het copper netwerk is hier duidelijk... Scarlet kan niets doen zonder BGC en BGC weirgert iets aan te doen want ik ben Scarlet klant...

Een klacht bij ombudsman is zinloos want ik heb degelijk een "connectie", de kwaliteit daarvan wordt niet in aanmerking genomen.

Het beste zou zijn dat ik mijn contract kan opzeggen zonder schade vergoeding maar Scarlet heeft mij gezegd dat ik voor de rest van het contract (7maanden) een schade vergoeding zou moeten betalen gelijk aan de helft van de prijs van mijn abo. dus 7x10€.

En dan last but not least .. opzeggen .. maar dan wat ? welke provider nemen ?

Trouwens ik vind het ook gek dat BGC geen centrale heeft in een volwaardig gemeente als Herent... Alle Herentenars moeten zich tevreden stellen met een centrale op 3,5km op de Vismarkt in Leuven terwijl technische oplossingen zijn die hogere snelheiden toelaten.

Ik kan alleen maar vastellen dat het BIPT had gelijk wanneer hij tegen was in het dossier van verkoop van Scarlet aan BGC.
Laatst gewijzigd door wootie op 29 mei 2009, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”