Weepee op Bbox2, hulp?

Plaats reactie
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Beste,

Ik heb een Belgacom VDSL2 12 Mbit verbinding + BelgacomTV. Nu probeer ik al enkele dagen een Weepee account te configureren op mijn Bbox2, maar dat lukt niet. Ik krijg telkens een error wanneer de modem probeert te registreren.

Mijn weepee servers:
SIP SERVER: [ ssw8.weepee.org ]
STUN SERVER: [ stun0.weepee.org ]

Ik heb hiervoor iTalk gehad, werkte perfect
Ik heb ook 12voip gestest, werkte ook, maar signaal viel weg na enkele uren.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb een Fritzbox achter mijn bbox2 steken, dus daar heb jij natuurlijk niets aan. Ik meen me echter te herinneren dat ik een aantal maanden terug eens contact met Weepee opgenomen heb met de vraag of ik mijn Weepee-instellingen in de bbox2 kon inbrengen en die zo als ATM kon gebruiken. Ik dacht dat ze me toen geantwoord hebben dat dit niet werkte (voor god weet welke reden)...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Maglor schreef:Ik heb een Fritzbox achter mijn bbox2 steken, dus daar heb jij natuurlijk niets aan. Ik meen me echter te herinneren dat ik een aantal maanden terug eens contact met Weepee opgenomen heb met de vraag of ik mijn Weepee-instellingen in de bbox2 kon inbrengen en die zo als ATM kon gebruiken. Ik dacht dat ze me toen geantwoord hebben dat dit niet werkte (voor god weet welke reden)...
Ik heb nog niemand gehoord die:
1) VOIP heeft kunnen laten werken op de bbox (buiten i-talk)
2) i-talks heeft kunnen laten werken op andere een router (buiten de bbox)
Volgens mij werkt de VOIP van de bbox op een virtual network, en niet op het openbare internet ??

Een FritzBox achter een bbox werkt wel perfect, zowel uitgaande als binnenkomende gesprekken ...

Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb nu een Linksys router er tussen gehangen samen met een Siemens Gigaset 470 IP, en dit werkt nu prima!
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb nu sinds vanmorgen problemen met mijn Bbox2 + Fritzbox 7050 (icm Weepee).

Bij inkomende gesprekken hoor ik degene die me opbelt, maar hij kan mij niet horen. Nog iemand met dit probleem?

EDIT: Nevermind, nothing a modem reboot can't solve... :lol:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

De oplossing is de volgende: de standaard poort voor sip is op de BBox
ingesteld op 5060 (zelfs als "telephony" op disable staat) en dat
blokkeert alle toestellen achtere de BBox.
Dus de standaard poort op de BBox veranderen, en het probleem is opgelost.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

[email protected] schreef:De oplossing is de volgende: de standaard poort voor sip is op de BBox
ingesteld op 5060 (zelfs als "telephony" op disable staat) en dat
blokkeert alle toestellen achtere de BBox.
Dus de standaard poort op de BBox veranderen, en het probleem is opgelost.
Ure
Deze oplossing kan je alleen maar gebruiken als je geen I-Talk hebt. Bij een BBox waarop een I-Talk configuratie draait, kan je heel waarschijnlijk de SIP poort niet veranderen (anders werkt je I-Talk niet meer).

Maar ook zonder poorten te wijzigen heb ik bij een kennis een FritzBox 7050 achter een BBox gehangen, en dit werkt perfect, binnenkomend en uitgaand (er staat ook een WeePee account op).
De UPnP zorgt ervoor dat beide toestellen met elkaar praten, en een willekeurige poort op de BBox (vb 5064) geforward wordt naar de SIP poort van de FritzBox. Dus binnenkomende calls op poort 5064 worden automatisch naar de FritzBox gestuurd op poort 5060.
Dit werkt natuurlijk alleen als je via een SIP provider geregistreerd bent (met IP + poortnr). Rechstreekse calls naar het SIP-uri van deze gebruiker lukken niet, gezien deze standaard op 5060 aankomen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

Nee hoor werkt ook met italk ... de bbox stuurt zijn register vanaf dan gewoon uit op 5061 ofzo ...

het probleem is dat veel toestellen (Zoals die van siemens bvb) je niet kan kiezen wat de poort is ... en die werken dus niet meer,
sommige toestellen kiezen een dynamische poort ... en die werken dan weer wel ... achter die bbox2,

nu het blijkt dat er bbox2`s zijn waarop er geen problemen zijn ook niet met 5060... ik heb nog niet kunnen achterhalen of er daar een andere firmware op draait ...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”