kleine schets wat er aan de hand is :
Ik zit op kot met nog 14 andere mensen in Gent. Onze internet provider is i4s, zij leveren ons internet via een Telenetlijn. Elke gebruiker op kot hier heeft een eigen account van i4s zelf waarmee we moeten inloggen indien we op internet gaan (gewoon de eerste website waar je naartoe surft).
Elk account heeft ook een limiet van 4Gb per maand. Maar iedere maand komen we na een bepaalde tijd op smallband terecht, nuja niemand van ons die verstond waarom dit gebeurde dus belden we altijd gewoon en dan konden we weer 2 a 3 dagen surfen tot we weer op smallband kwamen.
Maar overlaatst kregen we een brief van Telenet in onze post waar er stond dat onze lijn vermeerdert was naar 25Gb (standaard brief die we thuis ook kregen). Dan kwam het natuurlijk snel uit waarom we op smallband geraakten, normaal zou I4s ons toch een 60Gb minimum moeten geven (want we kunnen ook zelf volumeblokken voor onze persoonlijke account bijkopen aan 2€). Ook zien we duidelijk dat ze de laatste tijd niet meer veel zin hebben om ons van smallband te halen indien we het einde van de maand halen (+- 4 dagen voor het einde van de maand). Nu is dit wel zeer vervelend want iedereen op kot heeft hier nu eenmaal breedband nodig om bestanden te downloaden van school (er zitten hier ict'ers, grafisch designers etc). Iemand die weet wat e er tegen kunnen doen? Zou een brief naar de ombudsdienst nuttig zijn?
thanks
