i4s limiet problemen

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
najdo
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2009, 13:54

Hallo,
kleine schets wat er aan de hand is :
Ik zit op kot met nog 14 andere mensen in Gent. Onze internet provider is i4s, zij leveren ons internet via een Telenetlijn. Elke gebruiker op kot hier heeft een eigen account van i4s zelf waarmee we moeten inloggen indien we op internet gaan (gewoon de eerste website waar je naartoe surft).
Elk account heeft ook een limiet van 4Gb per maand. Maar iedere maand komen we na een bepaalde tijd op smallband terecht, nuja niemand van ons die verstond waarom dit gebeurde dus belden we altijd gewoon en dan konden we weer 2 a 3 dagen surfen tot we weer op smallband kwamen.

Maar overlaatst kregen we een brief van Telenet in onze post waar er stond dat onze lijn vermeerdert was naar 25Gb (standaard brief die we thuis ook kregen). Dan kwam het natuurlijk snel uit waarom we op smallband geraakten, normaal zou I4s ons toch een 60Gb minimum moeten geven (want we kunnen ook zelf volumeblokken voor onze persoonlijke account bijkopen aan 2€). Ook zien we duidelijk dat ze de laatste tijd niet meer veel zin hebben om ons van smallband te halen indien we het einde van de maand halen (+- 4 dagen voor het einde van de maand). Nu is dit wel zeer vervelend want iedereen op kot heeft hier nu eenmaal breedband nodig om bestanden te downloaden van school (er zitten hier ict'ers, grafisch designers etc). Iemand die weet wat e er tegen kunnen doen? Zou een brief naar de ombudsdienst nuttig zijn?

thanks :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wat ik mij afvraag, als je met verschillende mensen zit die het internet zwaar gebruikt, waarom zit je bij Telenet? Er zijn genoeg alternatieven zonder limiet. Voor 80 EUR heb je een VDSL2-product zonder limiet bij Belgacom aan 20/1.4 Mbps.

Deel die 80 EUR/ voorbeeld 8 = elk 10 EUR per maand. Zet Qos aan op uw router en iedereen heeft vlot internet zonder limiet voor een zeer lage prijs.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lol... i4s koopt een spotgoedkoop lijntje aan bij Telenet en verkoopt dit voor dikke centen verder aan jullie.

De enige toegevoegde waarde is dat ze iedereen z'n volume apart afrekenen en dus niemand de situatie kan misbruiken.

Ik zou zeggen... neem gewoon zelf een lijn bij Telenet (een Turbo Shake, dan heb je 100 GB en zelfs nog een telefoonlijn ook), deel de kostprijs onder de 14 personen (da's dus 5 euro per maand) en je hebt gemiddeld 7 GB per persoon. Het enige wat je nodig hebt is discipline en een beetje fair play.

Een ander alternatief is een ADSL provider die geen limieten heeft, al moet je dan de de snelheid weer delen door 14, en het is leuker 25 Mbps te delen door 14, dan 4 Mbps delen door 14 (tenzij je goede cijfers kan hebben op een ADSL2+ lijn).
najdo
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2009, 13:54

Zelf ook al veel aan gedacht, jammer genoeg ziet de kotbaas dat niet echt zitten omdat dat weer extra werk en zorgen voor hem zullen zijn. Ik zal het toch wel eens opnieuw vragen op het einde van het jaar maar ik zie er niet veel hoop in.
Is er anders soms geen mogelijkheid via de ombudsdienst of iets dergelijks? Alles valt wel mee (behalve dattek soms moet mezelf inhouden om maar 2 volumeblokken bij te kopen iedere maand) behalve het feit dat soms iedereen op smallband zit, in het contract staat dat we betalen voor een account met 4Gb en breedband en eenmaal dat je erover zit geen internet meer hebt, maar er staat niet in dat plots heel het kot op smallband kan vliegen omdat we niet allemaal samen inhouden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

najdo schreef:Is er anders soms geen mogelijkheid via de ombudsdienst of iets dergelijks?


Ligt allemaal moeilijk denk ik... de vraag is eerst al welke overeenkomst i4s heeft met Telenet, en of het dergelijke "onderverhuur" wel mag doen. Gans de situatie rond koten is eigenlijk redelijk complex, tenzij je een provider hebt die geen limieten heeft. In alle andere gevallen komt er administratie aan te pas die niemand echt wil, zeker de kotbaas niet.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Ligt allemaal moeilijk denk ik... de vraag is eerst al welke overeenkomst i4s heeft met Telenet, en of het dergelijke "onderverhuur" wel mag doen. Gans de situatie rond koten is eigenlijk redelijk complex, tenzij je een provider hebt die geen limieten heeft. In alle andere gevallen komt er administratie aan te pas die niemand echt wil, zeker de kotbaas niet.



Geen idee wat i4s betreft, heb het zelf nooit gehad.
Er is echter nog een firma die een gelijkaardig product aanbied.
Van hen weet ik dat ze wél een overeenkomst hebben met verschillende ISP's en wél correct werken.
Mijn vriendin had het vroeger ook op kot en dat werkte perfect, zelden of nooit problemen.
Google maar eens op "internet voor studentenkamers" ofzo

HTH
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”