Hey,
Ik zit met een case waar ik op het wijde interwebs niet meteen een oplossing voor gevonden heb.
Ik heb een aantal Cisco 7960 ip telefoons die aan een PoE switch hangen samen met 2 callmanager clusters. Eentje actief, en eentje als backup.
Nu is het de bedoeling dat in situatie X de telefoons zo snel mogelijk wisselen van callmanager. Ik heb in labomgeving al verschillende invalshoeken geprobeerd en het "resetten" van de telefoons vanuit de callmanager is zowat de kortste methode. Probleem is dat de telefoons afaik enkel via de webinterface van de actieve Callmanager kunnen gereset worden. We moeten er echter vanuit gaan dat dat in situatie X niet mogelijk is (callmanager onbereikbaar).
Heeft iemand een idee hoe ik een soft reset kan forceren zonder dit op de actieve callmanager te doen?
Andere optie is het cyclen van de power op de switch, maar die harde reset duurt veel te lang (1min+).
Mercikes
Cisco IP phone resetten
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Beste,
Heb tot vorig jaar me redelijk veel bezig gehouden met het Cisco UC500 product. Ik refereerde altijd naar dit document:
http://voiceccie.wordpress.com/2007/10/ ... -ip-phone/
Succes !
Grtz,
Sasuke
Heb tot vorig jaar me redelijk veel bezig gehouden met het Cisco UC500 product. Ik refereerde altijd naar dit document:
http://voiceccie.wordpress.com/2007/10/ ... -ip-phone/
Succes !
Grtz,
Sasuke
Hey, bedankt voor de link, maar het is niet helemaal wat ik nodig heb.
De telefoons moeten samen resetten bij situatie X. Dit moet volledig automatisch gebeuren en is handmatig onmogelijk gezien het grote aantal telefoons (honderden). Ik heb intussen even gesproken met een aantal "voice" mensen en die zeggen allemaal dat de telefoons enkel een soft reset bericht van de callmanager accepteren . Het begint naar onmogelijk te ruiken.
De telefoons moeten samen resetten bij situatie X. Dit moet volledig automatisch gebeuren en is handmatig onmogelijk gezien het grote aantal telefoons (honderden). Ik heb intussen even gesproken met een aantal "voice" mensen en die zeggen allemaal dat de telefoons enkel een soft reset bericht van de callmanager accepteren . Het begint naar onmogelijk te ruiken.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Als je weet hoe je het met de CLI moet doen op de callmanager kan je dat scripten hé ... je kan bijvoorbeeld een txtfile maken met de nodige cisco commands (vergeet je enable e.d. niet) en wanneer nodig de txt file als input gebruiken voor een telnet of ssh sessie... enfin, lijkt me toch niet onmogelijk. Maar wel te lastig om via dit forum te regelenSantaSCSI schreef:Hey, bedankt voor de link, maar het is niet helemaal wat ik nodig heb.
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
En wat is situatie 'x' ? Zo snel mogelijk wisselen is niet altijd aangeraden... (Ik ben geen Cisco expert maar wel met een ander merk)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
off topic: Met een Alcatel OXE centrale is dit standaard zonder onderbreking, je hebt 2 ip adressen per callserver: 1 main adres, 1 main role adres en 1 standby role adres:
bvb
10.0.0.1 is main
10.0.0.2 is role main
10.0.0.3 is role standby
deze adressen zijn gedefineerd op callserver 1 dus deze heeft standaard 10.0.0.1 en 10.0.0.2
callserver 2 heeft 10.0.0.1 en 10.0.0.3
callserver 2 staat standby en is te bereiken op 10.0.0.3 maar als er zich een probleem op doet op callserver 1 dan switch hij naar 10.0.0.1 , de callserver1 reboot en gaat in standby met enkel adres 10.0.0.2 . Telefoons resetten niet, gesprekken blijven door lopen (mits misschien 1 seconde onderbreking)
misschien is dit ook mogelijk met een ciso maar dien je extra configuratie te doen? daar heb ik niet direct weet van.
Grtz
bvb
10.0.0.1 is main
10.0.0.2 is role main
10.0.0.3 is role standby
deze adressen zijn gedefineerd op callserver 1 dus deze heeft standaard 10.0.0.1 en 10.0.0.2
callserver 2 heeft 10.0.0.1 en 10.0.0.3
callserver 2 staat standby en is te bereiken op 10.0.0.3 maar als er zich een probleem op doet op callserver 1 dan switch hij naar 10.0.0.1 , de callserver1 reboot en gaat in standby met enkel adres 10.0.0.2 . Telefoons resetten niet, gesprekken blijven door lopen (mits misschien 1 seconde onderbreking)
misschien is dit ook mogelijk met een ciso maar dien je extra configuratie te doen? daar heb ik niet direct weet van.
Grtz