Ik zit met een case waar ik op het wijde interwebs niet meteen een oplossing voor gevonden heb.
Ik heb een aantal Cisco 7960 ip telefoons die aan een PoE switch hangen samen met 2 callmanager clusters. Eentje actief, en eentje als backup.
Nu is het de bedoeling dat in situatie X de telefoons zo snel mogelijk wisselen van callmanager. Ik heb in labomgeving al verschillende invalshoeken geprobeerd en het "resetten" van de telefoons vanuit de callmanager is zowat de kortste methode. Probleem is dat de telefoons afaik enkel via de webinterface van de actieve Callmanager kunnen gereset worden. We moeten er echter vanuit gaan dat dat in situatie X niet mogelijk is (callmanager onbereikbaar).
Heeft iemand een idee hoe ik een soft reset kan forceren zonder dit op de actieve callmanager te doen?
Andere optie is het cyclen van de power op de switch, maar die harde reset duurt veel te lang (1min+).
Mercikes
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)