Bron: http://www.edpnet.be/BE/EDPnet/Algemene ... oorwaarden
Mijn oog viel vooral op:
Euh? Jaarlijks te betalen, verplicht?3.1 Behoudens anders schriftelijk bepaald, vereisen de internetdiensten de betaling van een opstartkost waarna een periodieke facturatie volgt.
3.2 De verrekening van de factuur geschiedt in principe en behoudens specifiekere schriftelijke bepalingen jaarlijks, waarbij de klant/abonnee per post of per email een factuur ontvangt. Betalingen gebeuren aldus jaarlijks en op voorhand.
Euh, dus ik moet als bedrijf, wil ik maandelijks verrekend worden, sowieso per domiciliëring betalen?4. Betalings- en leveringsvoorwaarden voor dsl-abonnementen
4.1 Abonnementen die per maand dienen betaald te worden, worden met domiciliëring vooraf betaald. Abonnementen die per jaar dienen betaald te worden, worden per overschrijving of kredietkaart vooraf betaald.
EDPnet heeft dit vroeger ook gevraagd, dit was toen nog voor de businessklant vrij te kiezen (misschien nu nog, officieus?)
Er staat bij dat dit voor nieuwe business klanten geldt, ik hoop in elk geval niet dat ze dit voor de bestaande klanten ook invoeren. Ik betaal zeker geen jaar op voorhand, en al zeker niet als men dit mij verplicht!
Deze nieuwe voorwaarden vind ik nogal "gutsy" van EDPnet, zeker aangezien de nationale operatoren bezig zijn hun snelheid en volume te verhogen. En laten we eerlijk zijn, qua stabiliteit is een Belgacom of Telenet toch nog een ander verhaal dan een BROBAII reseller. Toch? Waarom dan hun voorwaarden voor de businessklanten minder aantrekkelijk maken?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ik hoor graag jullie mening
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)