Sinds een aantal maanden ben ik overgeschakeld van Netconnect naar Cityconnect " adsl2+ annex m " met de beloofde 3mbit up en 24 Mbit down!!
Nu tot zo een maand geleden heb ik kunnen genieten van snelheden die schommelden tussen 2 - 2,5 Mbit > upload < en tussen de 15 - 17 Mbit download en een zalig ping van maar slechts 13-15 msec !!
Sindsdien is mijn aparatuur (modem, pc) noch de instellingen ervan veranderd , toch lees ik van mijn modem waardes af dat mijn upload in het bijzonder is gedaald naar beneden de 1 Mbit en de ping is gestegen naar maar liefst 70ms
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Al gauw, was het duidelijk dat de oorzaak bij de eindgebruik (bij mij dus) moest liggen en ergens iets verkeerd ingesteld was bij mij thuis en dat men niets zou hebben veranderd aan mijn adsl lijn!! M.a.w de instelling die al die tijd bij mij juist stonden, staan plots verkeerd zonder ook maar iets te hebben veranderd
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
En als klap op de vuurpijl kreeg ik op het einde van het gesprek dan nog eens te horen van die vriendelijke meneer en ik citeer ; ..zoek het nu maar zelf uit... waarna hij de telefoon inhaakte !
Het is maar wat je klantsvriendelijk noemt!
Wat moet ik daar nou allemaal van geloven !?
Bij deze doe ik ook een oproep aan tal van mensen die dit aan de lijve hebben ondervonden om dit mee te delen in dit draadje aub.
edit: Nog eventjes dit vermelden: Ik woon slechts een 6 a 700 meter van de centrale (oostende). Als ik die kwibus van dommel helpdesk mag geloven staat zelfs de korte tot héél korte afstand tussen centrale en gebruiker niet meer garant voor mooi lijnwaardes en/of snelheden
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
groetjes
Fouteboel,