Vroegtijdige afsluiting??!!??

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
YcKe
Starter
Starter

Nu al een geruime tijd ben ik het beu bij dommel, dit komt onderandere door de o zo "vriendelijke" service en de beloofde snelheids verhoging die er nooit zal komen...
Dus ging ik opzoek naar een alternatief. Ik kwam terecht bij scarlet adsl20 no limit.

Ik nam contact met hen op en ze stelde een contract op(Aansluiting zou op 13 februari plaats vinden). Ze zeide me dat ik een aangetekende schrijven moest doen naar dommel maar aangezien ze ook email als aangetekend schrijven aanvaarden deed ik het per email.
Dus ik stuurde een mail naar dommel met het verzoek om mijn internet op 23/02/2009 op te zeggen. Na 2 dagen kreeg ik nog altijd geen antwoord dus ik belde hen. De werknemer zei dat hij het ging verder vertelle aan zijn collega maar ik zou nog een opzeg maand moeten betalen voor de maand Maart... Oké, tegen men zin moest ik dit wel accepteren omdat ik een dag te laat was... De volgende dag belde ik weer naar dommel, weer die vriendelijk werknemer die mij al herkende :-D Leuke woorde wisseling gehad de dag der voor... Ik stelde hem de vraag wanneer de afsluiting was van mijn lijn. Hij zei dat dat ten vroegste eind februari, begin maart was...
Nu zijn we 30 januari... En mijn internet lijn is opgezegd... Wat moet ik nu doen? Ze kunnen toch niet verwachten dat ik nog voor de maand Maart ga betalen als ik nog niet eens de volledige maand februari kan gebruiken?

Ben ik nu helemaal verkeerd of is dit een perfect voorbeeld van een onprofessionele firma? :bang:
Graag hulp, want weet het echt niet meer en betalen voor iets wat ik niet krijg??? Wie doet dat wel graag? :?

mvg YcKe
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Als u op 13/2 uw scarlet word geactiveerd log je met uw scarlet logingegevens in en je bent vertrokken.

En Dommel is dat normaal gezien ,ook.

welk abo had je en via welke telefoonlijn gebruik je internet ,een raw copper of een classic/discovery lijn ? ?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Alles hangt af van je contract. Als daar in vermeld staat dat opzeg via mail ùag (oudere contracten) dan is dat zo en moet je niet aangetekend opzeggen. Je moet inderdaad een maand opzeg geven en als je echt tot op de letter het contract volgt dan hoef je niet naar de datum te kijken. Nergens staat dat de begin/einddatum moet samenvallen met je "vernieuwingsdatum".
Blijkbaar is je renewdate de 21ste. Je hebt opgezegd 23 januari en zou dus tot de 23 februari moeten blijven en nog 2 dagen extra moeten betalen. Vermits Dommel je nu al afgesloten heeft lijkt mij dat contractbreuk en mocht het mij overkomen dan betaalde ik niets meer. Zorg eerst wel dat je zeker weet dat je toegang tot Dommel echt afgesloten is en stuur hen een aangetekende zending waarin je hen wijst op de contractbreuk.

Edit: wat is je status op het crmpanel?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

on4bam , ze moeten daadwerkelijk zelf reageren op de mail om "aangenomen" te zijn , bij de TS is dit niet zo

al reageren ze met :"je moet aangetekend opzeggen" , op dat moment ben je in je recht met een ouder contract om te zeggen dank u voor de bevesteging van men opzeg zoals in mijn contract stat via mail

in het geval van de TS had ie dus veel sneller moeten opzeggen via mail maar om zeker te zijn via aangetekend schrijven

wat heeft de TS nu om op te staan ? niets

aan de telefoon eh mijnheer hebben ze gezegd dit en dat

uhuh ....

en het weigeren te betalen van openstaande facturen , of ze nu rechtvaardig zijn of niet die openstaande facturen , lijd vroeg of laat altijd naar de earl cancellation fee's hoor !
The eternal and true pessimist :D
hey69
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

ik heb eerst mijn scarlet besteld, geactiveerd gehad, en dan pas hebk (nu dus :) ) mn mail verstuurd naar dommel voor mn 13de maand opzeg.kga straks ook een briefke schrijven en aangetekent versturen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

a3ke schreef:on4bam , ze moeten daadwerkelijk zelf reageren op de mail om "aangenomen" te zijn , bij de TS is dit niet zo

al reageren ze met :"je moet aangetekend opzeggen" , op dat moment ben je in je recht met een ouder contract om te zeggen dank u voor de bevesteging van men opzeg zoals in mijn contract stat via mail
Bij mij was dat ook zo, een mail dat ik aangetekend moest sturen... Ik heb ook geantwoord "bedankt voor de bevestiging van ontvangst" ;-)
Blijkbaar zijn ze nu slimmer gworden en reageren ze daar niet meer op.

Het feit blijft dat Dommel hem met onmiddelijke ingang afgesloten heeft (dus check via crm of dat zo is) en dat is contractbreuk van Dommel.

Ik heb een vermoeden (enkel vermoeden) dat het telefoongesprek van de OP niet zo heel vriendelijk verlopen is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
YcKe
Starter
Starter

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties!!

De status van mijn internet is "Active"... Maar wanneer ik ga kijken naar welk ip mij toegezegd is staat er het volgende...
"currently this login is not connected to the dommel.com adsl network"

Dit komt gwn omdat ik gwn niet op het netwerk van belgacom zelf geraak...
Volgens mij hebbe ze mijn internetlijn bij belgacom te vroeg opgezegd.(Kan ook niet conntecten met een skynet account wat ik voordien wel kon)

De telefoon lijn is onafhankelijk via belgacom(classic lijn) aangekocht, dus die heeft dommel zeker niet in handen. Hij werkt ook nog dus dat kan het probleem niet zijn volgens mij.

Op dit moment heb ik een adsl netconnect account... Maar wel 1 waar ik niets mee ben op dit moment :-(

Mvg Yannick
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Heb ook de overstap gemaakt van dommel naar scarlet.
Gisteren kon ik met dommel niet meer op internet.
De helpdesk van dommel vertelde me dat er geen probleem was en er waarschijnlijk een probleem was met mijn modem.
Andere modem aangesloten, zelfde probleem.
Wat bleek nu. Scarlet had de overzetting in de centrale reeds gemaakt en mij daar een email van gestuurd, met inlog en gebruiksnaam.
Daar ik echter niet meer op internet kon, was het ook onmogelijk om mijn mails te lezen.
Gelukkig kon ik vlug eens mijn gmail nazien bij de buren en enkele minuten later was ik terug online.
Rare manier van werken bij scarlet.
Misschien ben jij ook wel overgezet. Ik heb mijn aanvraag voor scarlet gedaan vorig weekend. Er is dus maar een dag of vijf geweest tussen aanvraag en oplevering.
YcKe
Starter
Starter

Juist een telefoontje gedaan met Scarlet.
De activatie wordt pas 13 februari uitgevoerd. De persoon wist mij te zeggen dat hij geen gegevens van mijn lijn kan opvragen waardoor hij zeker wist dat zij nog niets met mij te maken hebben. Het enige wat ik nu kan bedenken is dat dommel mijn lijn bij belgacom heeft opgezegd...

In dat geval, wat moet ik dan doen? Moet ik die rekening van Maart dan nog betalen? Heb ik recht op een schadevergoeding van het aantal dagen zonder internet?

Mvg YcKe
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

blidi schreef:Heb ook de overstap gemaakt van dommel naar scarlet.
Ik heb mijn aanvraag voor scarlet gedaan vorig weekend .Gelukkig kon ik vlug eens mijn gmail nazien bij de buren en enkele minuten later was ik terug online.
Binnenkort weer een :"hoezo kosten aangerekend door dommel ?" topic ? ;)
The eternal and true pessimist :D
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Toen ik van Dommel naar Scarlet ging heb ik 2 brieven ontvangen met mijn inloggegevens van Scarlet zodat ik kon inloggen, dat noem ik service. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”