De dag na de aansluiting van mijn discovery-lijn door Belgacom (was 10 december) heb ik mijn klantengegevens van BGC doorgegeven aan BT zodat ze de lijn van BGC konden overnemen voor mijn internet activatie. Ik heb tot vandaag BT al regelmatig gebeld en blijkbaar hebben ze nog steeds van Belgacom geen antwoord gekregen op hun vraag voor de overname van de lijn. Het is nu dus al een maand dat BGC gewoon weigerd te reageren op hun aanvraag. Vandaag gingen ze dan nog eens proberen te bellen maar ze zeggen dat belgacom gewoon geen antwoord wil geven.
Bij gevallen als deze dient BT een klacht in bij de regulator, maar ze zeggen dat ze al gemerkt hebben dat dit niks uithaald.
Dit is toch een heel smerig spelletje dat BGC speelt, want zo krijgt BT (en andere providers) een slechte naam omdat ze mijn niet kunnen aansluiten, terwijl de schuld eigenlijk bij BGC ligt. Maar als er mensen bij BT een aansluiting aanvragen en die weten niet dat het BGC is die verantwoordelijk is, dan gaan ze denken dat BT slechte service heeft en mss zelfs hun activatie laten annuleren.
Voor BT betekend dit inkomstenderving en ik moet terwijl abonnement blijven betalen bij BGC.
Het is toch schandalig dat BGC zo misbruik maakt van het feit dat het telefoonnet van hen is en de alternatieve providers via hun moeten voor aansluitingen. De mensen die ze in hun Belgacom-TV val lokken die zullen hun aansluiting wel snel krijgen waarschijnlijk.
Maar ook ik kreeg toen ik hen belde voor het aansluiten van een nieuwe lijn direct bij de telefonische aanvraag een datum dat de techniekers bij mij zouden komen. En toen moest er zelfs de straat voor opengegooid worden. Maar als een andere provider het vraagt dan kan dit blijkbaar niet.
En het is niet zo dat de techniekers geen tijd hebben, maar ze zoals ik al zei weigeren ze gewoon op de aanvraag van BT te antwoorden.
Ondertussen zit mijn vriendin in het huisje op haar internet verbinding te wachten

Ik denk dat ik de telecom regulator toch ook eens een mailtje ga sturen