belgacom saboteert alternatieve provider!

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Zoals te lezen in het Bebox topic heb ik dus een tijdje geleden beslist om in ons huisje voor het Bebox abonnement te gaan van Belgian Telecom.
De dag na de aansluiting van mijn discovery-lijn door Belgacom (was 10 december) heb ik mijn klantengegevens van BGC doorgegeven aan BT zodat ze de lijn van BGC konden overnemen voor mijn internet activatie. Ik heb tot vandaag BT al regelmatig gebeld en blijkbaar hebben ze nog steeds van Belgacom geen antwoord gekregen op hun vraag voor de overname van de lijn. Het is nu dus al een maand dat BGC gewoon weigerd te reageren op hun aanvraag. Vandaag gingen ze dan nog eens proberen te bellen maar ze zeggen dat belgacom gewoon geen antwoord wil geven.
Bij gevallen als deze dient BT een klacht in bij de regulator, maar ze zeggen dat ze al gemerkt hebben dat dit niks uithaald.

Dit is toch een heel smerig spelletje dat BGC speelt, want zo krijgt BT (en andere providers) een slechte naam omdat ze mijn niet kunnen aansluiten, terwijl de schuld eigenlijk bij BGC ligt. Maar als er mensen bij BT een aansluiting aanvragen en die weten niet dat het BGC is die verantwoordelijk is, dan gaan ze denken dat BT slechte service heeft en mss zelfs hun activatie laten annuleren.

Voor BT betekend dit inkomstenderving en ik moet terwijl abonnement blijven betalen bij BGC.

Het is toch schandalig dat BGC zo misbruik maakt van het feit dat het telefoonnet van hen is en de alternatieve providers via hun moeten voor aansluitingen. De mensen die ze in hun Belgacom-TV val lokken die zullen hun aansluiting wel snel krijgen waarschijnlijk.
Maar ook ik kreeg toen ik hen belde voor het aansluiten van een nieuwe lijn direct bij de telefonische aanvraag een datum dat de techniekers bij mij zouden komen. En toen moest er zelfs de straat voor opengegooid worden. Maar als een andere provider het vraagt dan kan dit blijkbaar niet.

En het is niet zo dat de techniekers geen tijd hebben, maar ze zoals ik al zei weigeren ze gewoon op de aanvraag van BT te antwoorden.

Ondertussen zit mijn vriendin in het huisje op haar internet verbinding te wachten :-(

Ik denk dat ik de telecom regulator toch ook eens een mailtje ga sturen :x
Laatst gewijzigd door Braindamage 16 jan 2009, 23:37, in totaal 1 gewijzigd.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Tjah altijd al een beetje gedacht dat ze soms 'dirty tricks' spelen daar.
mailtje sturen naar de ombudsdienst kan mogelijk wel helpen
KliKje
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:Tjah altijd al een beetje gedacht dat ze soms 'dirty tricks' spelen daar.
mailtje sturen naar de ombudsdienst kan mogelijk wel helpen
KliKje
Heb juist formulier ingevuld, is zien wat ze daar zeggen.

Al is het ook een overheidsdienst en BGC een overheidsbedrijf :?
En zoals BT dus al zei lijkt het niet veel te helpen. Maarja, hopen dat het wel helpt.

Heb tegen BT trouwens gezegd dat ze bij het volgende contact met BGC moeten zeggen dat ook ik zo'n klacht ging indienen bij de regulator
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Betsaat er zo geen Europese ombudsdienst ?
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Topje van de ijsberg...Het is gewoon te gek voor woorden dat je afhangt van een concurrent om dingen voor je klanten gedaan te krijgen. Lachwekkend, en alleen in België...
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Van Quickenborne lijkt mij toch wel aanstalte te maken om wat aan de situatie te willen veranderen (las ik enkele dagen terug in De Standaard ivm KPN) en geloof dat hij ook wat dingen bij het BIPT had veranderd.

Misschien ook eens uw verhaal daar te placeren. Hoe meer die kabinetten overspoelt wordt met dergelijke verhalen, hoe eerder ze geneigd zijn iets aan te doen. Heb al ondervonden dat we veel op forum zitten te klagen maar dat die verhalen en klachten quasi nooit op zo'n diensten terechtkomen.

Niet iedereen is een vazal van Belgacom of Telenet
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Silence schreef:Niet iedereen is een vazal van Belgacom of Telenet
Niet iedereen, maar wel altijd diegene die in de meerderheid zitten. De mannen die op het einde van de rit de balans moeten opmaken dus...
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Silence schreef:Van Quickenborne lijkt mij toch wel aanstalte te maken om wat aan de situatie te willen veranderen (las ik enkele dagen terug in De Standaard ivm KPN) en geloof dat hij ook wat dingen bij het BIPT had veranderd.

Misschien ook eens uw verhaal daar te placeren. Hoe meer die kabinetten overspoelt wordt met dergelijke verhalen, hoe eerder ze geneigd zijn iets aan te doen. Heb al ondervonden dat we veel op forum zitten te klagen maar dat die verhalen en klachten quasi nooit op zo'n diensten terechtkomen.

Niet iedereen is een vazal van Belgacom of Telenet
Gisterenavond dus gedaan, vandaag nog geen berichtje terug gekregen, afwachten dus.

Trouwens ook nog geen berichtje van BT, dus die hebben ook nog niks gehoord van BGC
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Belgacom is nog altijd een overheidsbedrijf en monopolist op nationaal vlak. Zolang het BIPT blijft slapen en de Europa en de overheid niet ingrijpt is Belgacom op zijn gemak en kunnen ze verder doen met hun machtsmisbruik op de ADSL markt.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

AnD schreef:Betsaat er zo geen Europese ombudsdienst ?
ETSI

Maar dat is niet echt een regulator
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Ze hebben bij Belgian Telecom vandaag eindelijk een antwoord gehad van BGC. Eind volgende week zou ik een verbinding moeten hebben.
Dat werd tijd ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

braindamage, kun je je titel aanpassen? Ofwel saboteerde ofwel saboteert
Patrick V
Starter
Starter

Ik vermoed zelfs dat ze via Scarlet net hetzelfde van plan zijn, zie maar naar de fluctuaties op het netwerk van Scarlet.
Net zoals bij Belgacom zijn daar eerder uw centen welkom!
Maar upgraden, onderhoud, herstellingen uitvoeren daar hebben ze vanaf heden precies problemen mee, en ondertussen zitten ze in de klanten hunne portemonnee ... en maar nieuwe klanten aansluiten goed wetende dat er netwerkcapaciteitsproblemen zijn, zelfde aftroggel en bedenkelijke handelspraktijken als bij het moederbedrijf Belgacom! Dagvaarding of ludieke website ... gezameijk zou leuk zijn! Ik heb al contact hierover opgenomen met de Europese Commissie, blijkbaar gaat het ook daar traag, is het daarom dat onze snelheid gaat omhoog en omlaag?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:braindamage, kun je je titel aanpassen? Ofwel saboteerde ofwel saboteert
sorry, spelling is nooit mijn beste vak geweest :oops:
Patrick V schreef:Ik vermoed zelfs dat ze via Scarlet net hetzelfde van plan zijn, zie maar naar de fluctuaties op het netwerk van Scarlet.
Net zoals bij Belgacom zijn daar eerder uw centen welkom!
Maar upgraden, onderhoud, herstellingen uitvoeren daar hebben ze vanaf heden precies problemen mee, en ondertussen zitten ze in de klanten hunne portemonnee ... en maar nieuwe klanten aansluiten goed wetende dat er netwerkcapaciteitsproblemen zijn, zelfde aftroggel en bedenkelijke handelspraktijken als bij het moederbedrijf Belgacom! Dagvaarding of ludieke website ... gezameijk zou leuk zijn! Ik heb al contact hierover opgenomen met de Europese Commissie, blijkbaar gaat het ook daar traag, is het daarom dat onze snelheid gaat omhoog en omlaag?
Sja, zolang ze vrij spel hebben kunnen we er toch niks tegen doen. Buiten dus kiezen voor een alternatieve provider, die dan weer afhangt van BGC ...
Mja of het nu het scarlet of het BGC netwerk is (en was) de aansluitingen in de centrale dienen toch door BGC te gebeuren
zaza
Starter
Starter

Ik zit met een gelijkaardig probleem. Ik heb een telefoonlijn bij Belgacom en een ADSL abonnement bij Euphony. Dit is al zo sinds augustus 2005 en dit zonder enige probleem. Ik ben 2 weken geleden verhuisd, en doordat ik van telefoonzone veranderde kreeg ik een nieuw nummer. De ganse verhuis van de lijn heb ik telefonisch via de klantendienst van Belgacom geregeld. Gisteren komt de Belgacom technieker langs om mijn lijn te activeren. Mijn telefoonlijn werkt, een ADSL signaal is er echter niet. Ik heb verschillende keren heen en weer gebeld naar de klantendienst van Euphony en naar de klantendienst van Belgacom. Volgens Euphony (en zo staat het ook op hun website en in hun algemene voorwaarden) moet Belgacom het ADSL signaal mee verhuizen. Het is algemeen geweten dat ze dit vaak niet doen om op die manier internetklanten terug te winnen (mensen worden het wachten beu, denken dat de provider in fout is, zeggen abo op en nemen ADSL abonnement bij Belgacom). De verhuisprocedure die Euphony op zijn website beschrijft is identiek als de procedure bij andere alternatieve providers (zoals bv EDPNet). De technische dienst van Euphony (zéér vriendelijke en behulpzame mensen!) gaat nu proberen om via hun contacten bij Belgacom de verhuis van het ADSL signaal in orde te krijgen. Ik was trouwens niet de eerste in deze situatie, ze krijgen continu van die klachten ivm Belgacom. Machtsmisbruik noemt men dat. Afwachten of Euphony iets geregeld krijgt, ik ben ondertussen een brief naar de Ombudsdienst voor Telecommunicatie aan het voorbereiden.
Bijkomend detail: bij de aanvraag van mijn verhuis had ik aan Belgacom expliciet gevraagd om alle diensten, tariefformules, signalen,… te verhuizen. Toen ik gisteren de klantendienst van Belgacom opbelde ivm het ADSL signaal heb ik terloops gevraagd of het tariefplan Happy Time (gratis bellen na 17u en in de weekends) toch ook verhuisd is. Wat blijkt nu? Ze hebben dit NIET verhuisd. Ze gingen het onmiddellijk aanpassen en verzekerden me dat het Happy Time tariefplan gewoon zou doorlopen zonder onderbreking. Ik heb vanmorgen via de e-services van de Belgacomwebsite de stand van mijn factuur nagekeken en de gesprekken van gisterenavond (na 17u) zijn allemaal gefactureerd! De facturatiedienst van Belgacom wist me vandaag te vertellen dat ik gewoon de factuur moet afwachten, na ontvangst van de factuur hen moet opbellen en dan stellen zij een creditnota op! Toen ik me kwaad maakte over de ganse gang van zaken werd de telefoon gewoon neergelegd. Het kan puur toeval zijn dat het tariefplan niet verhuisd is, maar het lijkt me toch allemaal verdacht. Ik heb de indruk dat Belgacom alles probeert om extra geld te incasseren (internetproviders boycotten, goedkopere tariefplannen niet meeverhuizen,…).
Een mooi verhaal voor de ombudsdienst...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

zaza schreef: Toen ik me kwaad maakte over de ganse gang van zaken werd de telefoon gewoon neergelegd. Het kan puur toeval zijn dat het tariefplan niet verhuisd is, maar het lijkt me toch allemaal verdacht. Ik heb de indruk dat Belgacom alles probeert om extra geld te incasseren (internetproviders boycotten, goedkopere tariefplannen niet meeverhuizen,…).
Een mooi verhaal voor de ombudsdienst...
Zou dit een typisch gedrag kunnen zijn van een monopolist die misbruik maakt van zijn positie? :angel:
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb vandaag een mailtje gekregen dat mijn klacht over Belgacom ontvankelijk verklaard is en dat de klacht naar mensen van Belgacom verstuurd is.

zoals al gezegd heb ik ondertussen wel al een activatiedatum gekregen (vrijdag), maar ik hoop dat ze desalsnog toch eens duidelijk maken aan Belgacom dat deze praktijken niet kunnen ...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:Ik heb vandaag een mailtje gekregen dat mijn klacht over Belgacom ontvankelijk verklaard is en dat de klacht naar mensen van Belgacom verstuurd is.

zoals al gezegd heb ik ondertussen wel al een activatiedatum gekregen (vrijdag), maar ik hoop dat ze desalsnog toch eens duidelijk maken aan Belgacom dat deze praktijken niet kunnen ...
Op hoop van zegen
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hopelijk houden ze zich dan ook aan die Activatie datum :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Belgacom heeft zich aan de datum gehouden, het internet werkt :-)

Blijkbaar hebben ze wel alleen maar het ADSL signaal geactiveerd, want ik krijg nog steeds een kiestoon als ik de hoorn van de haak neem. Heb juist ook nog eens proberen te bellen naar het oude nummer en ik krijg de toon dat hij aan het bellen is. Momenteel hangt er thans geen telefoon meer aan die lijn :?
Misschien wordt dat signaal er pas aan het einde van de maand afgehaald ofzo :???:
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”