Onstabiel internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Azrael
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2009, 13:55

Ik ben al 2 jaar klant bij Dommel en tot voor kort er zeer tevreden over. Sinds enkele weken geleden begon de verbinding steeds onstabiel te worden in de avond, disconnects letterlijk om de 5 minuten. 's Morgens en in de namiddag was het wel nog goed, 400kbps zoals gewend. We hadden Dommel gemaild over deze disconnects en ze hebben blijkbaar nu onze snelheid verlaagd omdat het zo beter zou moeten werken, maar dat doet het dus niet. Nog steeds valt de verbinding weg om de 5 minuten in de avond en onze snelheid is nu verlaagd naar 220-320kbps op diezelfde download servers.

Hoe kunnen we dit probleem verhelpen? We hebben al geprobeerd een andere router te gebruiken omdat dat misschien het probleem was maar geen verschil te merken.

We zitten in de zone 011.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Post je lijnwaarden (snelheidsprofiel, line attenuation en noise margin) eens. Daar kunnen we misschien iets uit leren.
AcidBaron
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:04

check ook eens als je Attainable data rate constant verandert bij een router restart en als je download valt je internet dan 'bijna' weg tot 0 bytes en dan terug start op de maximum snelheid en zo constant?

Kan zijn dat je dezelfde problemen als ik heb sinds en normaal moet je bellen om je snelheid te verlagen ben verrast dat ze echt iets hebben gedaan want normaal moet je 'altijd' bellen en krijg je nooit op technische klachten een niet-standard mail terug.
Azrael
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2009, 13:55

Waar kan ik die lijnwaarden vandaan halen? Ik heb gekeken bij 192.168.0.1 maar ik vind het nergens.
AcidBaron
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:04

Welke router heb jij?

Bij ieder router is dat anders en normaal is het http://192.168.178.1/
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Azrael schreef:We hadden Dommel gemaild over deze disconnects en ze hebben blijkbaar nu onze snelheid verlaagd omdat het zo beter zou moeten werken, maar dat doet het dus niet. Nog steeds valt de verbinding weg om de 5 minuten in de avond en onze snelheid is nu verlaagd naar 220-320kbps op diezelfde download servers.

Hoe kunnen we dit probleem verhelpen? We hebben al geprobeerd een andere router te gebruiken omdat dat misschien het probleem was maar geen verschil te merken.


Ik zie dat ze weer bezig zijn met hun standaard support oplossing. Verlagen van de lijn snelheid *zuchts*. Beste dat je kan doen, is zagen achter een BC technieker voor je lijn te laten onderzoeken... En doe de moeite niet voor dommel hun support. Uiteindelijk ga je meer tijd, frustratie enz kwijt zijn dan wat anders. Zaag lang genoeg ( als ze reageren ) tot ze een BC technieker sturen. Kost je 70 euro of zo als de fout lang je kant ligt, en als het aan de lijn, of dslam ligt ( aka BC hun deel ), kost het je niets. Het is goedkoper zelf met de 70 euro te betalen, dan de hoeveelheid uren/dagen die je gaat spenderen voor dommel hun support, de dagen/weken/maanden dat je lijn problematische is enz...

Heeft iemand eigenlijk als iets anders gekregen van Dommel hun support in zo een geval dan: "Lijn uitmeten". "Lijn verlangen van snelheid" ... Herhaal?
AcidBaron
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:04

Nope altijd hetzelfde

"U lijn waarden zijn toch nog oke"
"een snelheids verlaging kan u internet mss stabieler maken"

En als je één keer die makkelijke oplossing kiest hoef je je nooit te verwachten op een verbetering twee keer laten doen en nu is mijn verbinding nog slechter dan 1,5 jaar geleden bij BGC.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Vermits de problemen tijdsgebonden zijn is het misschien een capaciteitsprobleem? op andere subfora worden gelijkaardige problemen ook aangehaald.
AcidBaron
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:04

manu schreef:Vermits de problemen tijdsgebonden zijn is het misschien een capaciteitsprobleem? op andere subfora worden gelijkaardige problemen ook aangehaald.


lijkt mij ook het geval, ik weet via een belgacom medewerker dat the buurt centrale overvol moet zitten en als het in één buurt zo is zou het me niet onwaarschijnlijk zijn dat het elders ook zo is.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Azrael schreef:Ik ben al 2 jaar klant bij Dommel en tot voor kort er zeer tevreden over. Sinds enkele weken geleden begon de verbinding steeds onstabiel te worden in de avond, disconnects letterlijk om de 5 minuten. 's Morgens en in de namiddag was het wel nog goed, 400kbps zoals gewend. We hadden Dommel gemaild over deze disconnects en ze hebben blijkbaar nu onze snelheid verlaagd omdat het zo beter zou moeten werken, maar dat doet het dus niet. Nog steeds valt de verbinding weg om de 5 minuten in de avond en onze snelheid is nu verlaagd naar 220-320kbps op diezelfde download servers.

Hoe kunnen we dit probleem verhelpen? We hebben al geprobeerd een andere router te gebruiken omdat dat misschien het probleem was maar geen verschil te merken.

We zitten in de zone 011.

modem of telefoontoestel kapot wss? kan ook aan de lijn liggen.
Azrael
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2009, 13:55

Na hoe lang zagen gaan ze zo'n BC technieker sturen om de lijn te onderzoeken? Hopelijk dat ze niet eerst weer eens de "snelheid verlagen" oplossing gaan toepassen op mijn lijn.
Ik heb de speedtest vandaag gedaan en dit belabberd resultaat krijg ik:
Afbeelding
Deze speedtest heb ik nog van toen er nog geen problemen waren:
Afbeelding

Het ligt volgens mij niet aan onze routers want we hebben het met 2 verschillenden geprobeerd en telkens weer disconnects en belabberde snelheden.

Misschien dat ik eens moet overwegen om over te stappen naar een andere provider
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 maa 2008, 22:33

Allé, en die zitten nu niet op het "overvolle" onstabiele Scarlet netwerk? :roll:
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Gekend probleem,in ieder geval ik heb dit ook ,ik geloof vorig jaar,gehad en nu bleek iets in de verdeelkast te zijn(centrale).belgacom technieker was wel langsgeweest en alles doorgemeten ,ook binnenshuis.
Dus misschien dat het probleem zich in de centrale bevind.
Daarna heb ik in ieder geval nooit meer disconnects gehad. :lol:
Live life to the Max
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Prototype schreef:Allé, en die zitten nu niet op het "overvolle" onstabiele Scarlet netwerk? :roll:


Nee, want dan krijg je dit:

Afbeelding
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jun 2007, 02:18

Eventjes dit topic innemen.

Ook ik zit enige tijd met een onstabiel internet. Ik blijf online maar regelmatig zakt de snelheid naar 0.

Ik kan er geen vast tijdstip opplakken: soms in de vooravond, soms 's nachts, soms heel veel op 1 uur, soms weinig. Maar er gaat geen dag voorbij dat de snelheid zakt.

Het best kan ik het zien aan de statistieken van bv utorrent/emule waar het visueel soms een berglandschap lijkt met diepe dalen.

Wanneer het gebeurt, valt één lampje (Line sync) van de modem tijdelijk weg. Ik heb nog een oude Alcatel modem van Belgacom. Verder is het ook zo dat er een heel lange telefoonkabel tussen pc en telefoon ligt. De telefoon komt vooraan binnen en de pc staat achteraan in het huis.

Waaraan zou het kunnen liggen?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”