Ik ben al 2 jaar klant bij Dommel en tot voor kort er zeer tevreden over. Sinds enkele weken geleden begon de verbinding steeds onstabiel te worden in de avond, disconnects letterlijk om de 5 minuten. 's Morgens en in de namiddag was het wel nog goed, 400kbps zoals gewend. We hadden Dommel gemaild over deze disconnects en ze hebben blijkbaar nu onze snelheid verlaagd omdat het zo beter zou moeten werken, maar dat doet het dus niet. Nog steeds valt de verbinding weg om de 5 minuten in de avond en onze snelheid is nu verlaagd naar 220-320kbps op diezelfde download servers.
Hoe kunnen we dit probleem verhelpen? We hebben al geprobeerd een andere router te gebruiken omdat dat misschien het probleem was maar geen verschil te merken.
We zitten in de zone 011.
Onstabiel internet
check ook eens als je Attainable data rate constant verandert bij een router restart en als je download valt je internet dan 'bijna' weg tot 0 bytes en dan terug start op de maximum snelheid en zo constant?
Kan zijn dat je dezelfde problemen als ik heb sinds en normaal moet je bellen om je snelheid te verlagen ben verrast dat ze echt iets hebben gedaan want normaal moet je 'altijd' bellen en krijg je nooit op technische klachten een niet-standard mail terug.
Kan zijn dat je dezelfde problemen als ik heb sinds en normaal moet je bellen om je snelheid te verlagen ben verrast dat ze echt iets hebben gedaan want normaal moet je 'altijd' bellen en krijg je nooit op technische klachten een niet-standard mail terug.
Ik zie dat ze weer bezig zijn met hun standaard support oplossing. Verlagen van de lijn snelheid *zuchts*. Beste dat je kan doen, is zagen achter een BC technieker voor je lijn te laten onderzoeken... En doe de moeite niet voor dommel hun support. Uiteindelijk ga je meer tijd, frustratie enz kwijt zijn dan wat anders. Zaag lang genoeg ( als ze reageren ) tot ze een BC technieker sturen. Kost je 70 euro of zo als de fout lang je kant ligt, en als het aan de lijn, of dslam ligt ( aka BC hun deel ), kost het je niets. Het is goedkoper zelf met de 70 euro te betalen, dan de hoeveelheid uren/dagen die je gaat spenderen voor dommel hun support, de dagen/weken/maanden dat je lijn problematische is enz...Azrael schreef:We hadden Dommel gemaild over deze disconnects en ze hebben blijkbaar nu onze snelheid verlaagd omdat het zo beter zou moeten werken, maar dat doet het dus niet. Nog steeds valt de verbinding weg om de 5 minuten in de avond en onze snelheid is nu verlaagd naar 220-320kbps op diezelfde download servers.
Hoe kunnen we dit probleem verhelpen? We hebben al geprobeerd een andere router te gebruiken omdat dat misschien het probleem was maar geen verschil te merken.
Heeft iemand eigenlijk als iets anders gekregen van Dommel hun support in zo een geval dan: "Lijn uitmeten". "Lijn verlangen van snelheid" ... Herhaal?
Nope altijd hetzelfde
"U lijn waarden zijn toch nog oke"
"een snelheids verlaging kan u internet mss stabieler maken"
En als je één keer die makkelijke oplossing kiest hoef je je nooit te verwachten op een verbetering twee keer laten doen en nu is mijn verbinding nog slechter dan 1,5 jaar geleden bij BGC.
"U lijn waarden zijn toch nog oke"
"een snelheids verlaging kan u internet mss stabieler maken"
En als je één keer die makkelijke oplossing kiest hoef je je nooit te verwachten op een verbetering twee keer laten doen en nu is mijn verbinding nog slechter dan 1,5 jaar geleden bij BGC.
lijkt mij ook het geval, ik weet via een belgacom medewerker dat the buurt centrale overvol moet zitten en als het in één buurt zo is zou het me niet onwaarschijnlijk zijn dat het elders ook zo is.manu schreef:Vermits de problemen tijdsgebonden zijn is het misschien een capaciteitsprobleem? op andere subfora worden gelijkaardige problemen ook aangehaald.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
modem of telefoontoestel kapot wss? kan ook aan de lijn liggen.Azrael schreef:Ik ben al 2 jaar klant bij Dommel en tot voor kort er zeer tevreden over. Sinds enkele weken geleden begon de verbinding steeds onstabiel te worden in de avond, disconnects letterlijk om de 5 minuten. 's Morgens en in de namiddag was het wel nog goed, 400kbps zoals gewend. We hadden Dommel gemaild over deze disconnects en ze hebben blijkbaar nu onze snelheid verlaagd omdat het zo beter zou moeten werken, maar dat doet het dus niet. Nog steeds valt de verbinding weg om de 5 minuten in de avond en onze snelheid is nu verlaagd naar 220-320kbps op diezelfde download servers.
Hoe kunnen we dit probleem verhelpen? We hebben al geprobeerd een andere router te gebruiken omdat dat misschien het probleem was maar geen verschil te merken.
We zitten in de zone 011.
Na hoe lang zagen gaan ze zo'n BC technieker sturen om de lijn te onderzoeken? Hopelijk dat ze niet eerst weer eens de "snelheid verlagen" oplossing gaan toepassen op mijn lijn.
Ik heb de speedtest vandaag gedaan en dit belabberd resultaat krijg ik:
Deze speedtest heb ik nog van toen er nog geen problemen waren:
Het ligt volgens mij niet aan onze routers want we hebben het met 2 verschillenden geprobeerd en telkens weer disconnects en belabberde snelheden.
Misschien dat ik eens moet overwegen om over te stappen naar een andere provider
Ik heb de speedtest vandaag gedaan en dit belabberd resultaat krijg ik:
Deze speedtest heb ik nog van toen er nog geen problemen waren:
Het ligt volgens mij niet aan onze routers want we hebben het met 2 verschillenden geprobeerd en telkens weer disconnects en belabberde snelheden.
Misschien dat ik eens moet overwegen om over te stappen naar een andere provider
- regeri
- Pro Member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
- Locatie: Riemst
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Gekend probleem,in ieder geval ik heb dit ook ,ik geloof vorig jaar,gehad en nu bleek iets in de verdeelkast te zijn(centrale).belgacom technieker was wel langsgeweest en alles doorgemeten ,ook binnenshuis.
Dus misschien dat het probleem zich in de centrale bevind.
Daarna heb ik in ieder geval nooit meer disconnects gehad.
Dus misschien dat het probleem zich in de centrale bevind.
Daarna heb ik in ieder geval nooit meer disconnects gehad.
Live life to the Max
Eventjes dit topic innemen.
Ook ik zit enige tijd met een onstabiel internet. Ik blijf online maar regelmatig zakt de snelheid naar 0.
Ik kan er geen vast tijdstip opplakken: soms in de vooravond, soms 's nachts, soms heel veel op 1 uur, soms weinig. Maar er gaat geen dag voorbij dat de snelheid zakt.
Het best kan ik het zien aan de statistieken van bv utorrent/emule waar het visueel soms een berglandschap lijkt met diepe dalen.
Wanneer het gebeurt, valt één lampje (Line sync) van de modem tijdelijk weg. Ik heb nog een oude Alcatel modem van Belgacom. Verder is het ook zo dat er een heel lange telefoonkabel tussen pc en telefoon ligt. De telefoon komt vooraan binnen en de pc staat achteraan in het huis.
Waaraan zou het kunnen liggen?
Ook ik zit enige tijd met een onstabiel internet. Ik blijf online maar regelmatig zakt de snelheid naar 0.
Ik kan er geen vast tijdstip opplakken: soms in de vooravond, soms 's nachts, soms heel veel op 1 uur, soms weinig. Maar er gaat geen dag voorbij dat de snelheid zakt.
Het best kan ik het zien aan de statistieken van bv utorrent/emule waar het visueel soms een berglandschap lijkt met diepe dalen.
Wanneer het gebeurt, valt één lampje (Line sync) van de modem tijdelijk weg. Ik heb nog een oude Alcatel modem van Belgacom. Verder is het ook zo dat er een heel lange telefoonkabel tussen pc en telefoon ligt. De telefoon komt vooraan binnen en de pc staat achteraan in het huis.
Waaraan zou het kunnen liggen?