Scarlet ADSL 20 NO LIMIT snelheidsfuxuaties

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Zerreth
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2008, 18:58

Sinds 2 dagen ben ik overgestapt van Dommel Netconnect (ADSL) naar Scarlet ADSL 20 NO LIMIT (ADSL2+)
Nu heb ik wel last van enorme snelheidsfluxuaties, waarbij de snelheid toch wel echt barslecht wordt.
Waar ik in het begin een snelheid van 500 a 600 Kb/sec haalde (via rapidshare) haal ik nu zo tussen de 100 a 200 Kb/sec.

Nu hebben we scarlet hierover gecontacteerd en na een lijnmeting zeggen zij wat we zeker minimum 6 mbit moeten halen en dat het probleem bij ons thuis moet liggen. Nu in onze router configuratie heb ik de mogelijkheid om de DSL modulation op ADSL2+ te zetten. (nu staat hij op MultiMode)
Maar als ik dat doe krijg ik compleet geen DSL signaal meer. Is het mogelijk dat mijn router (Linksys WAG160N Annex A) de juiste ADSL2+ standaard die Scarlet hanteert niet ondersteunt ?

Screenshot van config
Afbeelding

Net genomen Speedtest meting (haalde zo'n 1.5 mbit) - is al iets beter dan wat ik een half uur geleden had...
Afbeelding

Elke vorm van hulp is zeer welkom...
Laatst gewijzigd door Zerreth 27 dec 2008, 15:29, in totaal 1 gewijzigd.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Heb zelf een WAG 200G, is ongeveer hetzelfde toestel.

Ben je zeker dat er in jou buurt wel ADSL2+ is?

Ik heb ook adsl 20 no limit, maar geen adsl2+ in wezemaal, gewoon multimode gebruiken dus.

Ik ben gesynced op 3,3 Mbit, normaal gezien zouden ze de lijn nog eens moeten nakijken want ik zou zeker 6MBit kunne halen.

Voor zover ik weet, heeft Scarlet gewoon last van capaciteitsproblemen, tijdens drukke uren verbruikt hun datacenter gewoon meer dan ze kunnen leveren :bang:
Zerreth
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2008, 18:58

Dat is leuk dan, wat ben ik met geen download limiet als ik maar loop te downloaden aan 112 kb/sec ?
Het hoogste wat hij tot nu toe heeft bereikt is 500 kb/sec en dat is ergens om 2u 's nachts. en dat behoud hij ook maar voor zo'n 10 min...
Nuja na even weer wat praten met de helpdesk van Scarlet gaan ze iemand van de technische dienst sturen om te kijken hoe het hier zit. (gratis)
Onze router is ook volgens hen perfect voorzien om alles te ontvangen dus we gaan wel zien hoe het uitdraait.
En volgens hun site zouden wij zogezegd binnen de ADSL2+ zone vallen. (wat ik nu ten zeerste begin te betwijfelen)

Afbeelding VS Afbeelding

^ is al groot verschil he... :?
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Ja, da's dus capaciteitsproblemen, die heb ik ook van 5 uur tot 8 uur 's avonds.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Yanman.be schreef:Ja, da's dus capaciteitsproblemen, die heb ik ook van 5 uur tot 8 uur 's avonds.

Inderdaad, dat was voor mij een reden om van EDPnet naar Dommel over te stappen (van het Scarlet naar Belgacom netwerk m.a.w.). Sindsdien nooit geen problemen meer gehad. Je moet eens vragen dat ze een VP upgrade doen op hun centrale.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Yanman.be schreef:
Ben je zeker dat er in jou buurt wel ADSL2+ is?

Ik heb ook adsl 20 no limit, maar geen adsl2+ in wezemaal, gewoon multimode gebruiken dus.

Instanties mogen daar wel eens aandacht aan schenken want ik ken ook ondertussen al enkele mensen (mijn oom en neef o.a) die dachten dat ze op 20Mbit zouden belanden. Is wel plezant als je overal met je 20 staat te leuren als het overgrote deel dat gewoon niet eens kan nemen. Mijn oom bvb schakelde over van Dommel (en neen die had geen problemen, was vooral om de prijs te doen) naar scarlet en die komt nu eigenlijk best bedrogen uit. Vraag mij af of dat echt wel de manier is waarop je consumenten aan je moet binden.

Gelukkig ben ik zelf wat kritischer maar ik snap best wel als ik die aanbiedingen zie dat mensen zich laten ringeloren. Toen ik bvb de dropdown zag was ik ook even in de veronderstelling dat ook in onze gemeente ADSL2+ beschikbaar was... .

Pas op het is een schitterende aanbieding als je het kunt krijgen, maar ze mogen toch wel wat duidelijker zijn in communicatie. De tekst van de 6Mb is zo opgesteld dat je eigenlijk even veel weet als voordien.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Silence schreef:
Yanman.be schreef:
Ben je zeker dat er in jou buurt wel ADSL2+ is?

Ik heb ook adsl 20 no limit, maar geen adsl2+ in wezemaal, gewoon multimode gebruiken dus.


Gelukkig ben ik zelf wat kritischer maar ik snap best wel als ik die aanbiedingen zie dat mensen zich laten ringeloren. Toen ik bvb de dropdown zag was ik ook even in de veronderstelling dat ook in onze gemeente ADSL2+ beschikbaar was...


Hoezo als je besteld staat er toch als je aansluitbaar bent op ADSL2+?

20Mbit halen via ADSL2+ is maar voor weinigen weggelegd, ze zetten toch bij elke provider "TOT xxMbit"? ;)
Zerreth
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2008, 18:58

Dan nog als ze zeggen dat je de 6 mbit moet halen, moeten ze hun users niet cappen rond de 100 a 200 kbyte/sec he, dit is gewoonweg trager dan de gewone ADSL variant. Dit voelt gewoonweg aan alsof ik met de lotto bezig ben, elke ochtend moet ik opstaan hopend dat ik vandaag eens boven de 140 kbyte/sec haal.

En mijn lijn kan nog redelijke snelheden aan hoor, mn router weet me dat wel te vertellen :
Afbeelding

Dus ergens zijn dit gewoonwel leugens vanuit scarlet uit, zelfs al kan je lijn de snelheden aan, limiteren ze de hele boel toch omdat hun datacenter het aantal users niet aankan. Dus de realiteit is : je kan snel gaan, je krijgt het enkel niet van ons... (scarlet)

(PS :daarnet haalde ik zowat voor 20 minuten een snelheid van 580kbyte/sec, daarna weer gedaald naar 170 kbyte/sec)
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

flt schreef:Bericht door Zerreth op zo dec 28, 2008 18:48
Hoezo als je besteld staat er toch als je aansluitbaar bent op ADSL2+?


Nu ik vind dat eerlijk gezegd een omgekeerde manier van redeneren dat ik iets moet gaan bestellen om dan het bestelproces te gaan afbreken, gewoon om zoiets essentieel te weten te komen. Bij dommel weet ik het via een simpel formuliertje want uiteindelijk is zo'n online applicatie geen rocket science. T'is gewoon commercieel niet interresant voor scarlet om klaarblijkelijk open kaart te spelen.

Nog ergens waar ik het aan merk is dat het zo ontzettend moeilijk is om via mail dergelijke info te weten te komen, zeg maar onmogelijk. Je moet bellen waar je direct een vlotte verkoper aan de lijn hebt en die u eigenlijk alles wijs kan maken. Bij een mail heb ik tenminste nog een bewijs moest iets anders worden opgeleverd dan beloofd. Bij een ander provider mailke sturen - lijnwaardes opgeven - en je hebt een idee wat er kan.

En zelf als ik het doe via het bestellen krijg ik uiteindelijk het bericht

Proficiat, u bent aansluitbaar op Scarlet ADSL20. Wij starten het technisch onderzoek om vast te stellen op welke maximum snelheid we uw lijn kunnen opleveren en zullen u dit zo snel mogelijk bevestigen. De maximum snelheid is afhankelijk van de kwaliteit en de afstand van uw lijn tot de centrale en van de kwaliteit van uw binnenbekabeling. De downloadsnelheid zal maximaal 20 Mbps zijn.

Dus weet je eigenlijk even veel. Althans ik weet dat mijn snelheid iets zal zijn tussen 0,1 en 20Mbps

20Mbit halen via ADSL2+ is maar voor weinigen weggelegd, ze zetten toch bij elke provider "TOT xxMbit"?

Je moet haast in de centrale gaan wonen, maar dat neemt niet weg dat het overgrote deel het moet doen met ADSL snelheden terwijl de schijn wordt gewekt dat het hier gaat over een veel snellere verbinding. Ik kan begrijpen dat mensen teleurgesteld zijn want 6Mbps is uiteindelijk 3x (rond af naar beneden, ben nog braaf) zo traag als de 20Mbps waar er grondig marketing rond wordt gevoerd. Als je dan zoals de TS zelf met mindere snelheden moet doen dan ben je volgens mij totaal niet vrolijk en durf ik wedden dat hij/zij zich bedrogen voelt.

Hoe meer ik dergelijke verhalen zie of lees is dat nu online of in mijn omgeving, hoe meer ik overtuigd ben dat het hier gewoon gaat over puur bedrog. Uiteindelijk hoeveel % zit niet op die 6Mbps profiel ? In mijn omgeving (vrienden, kennissen,..) alleszins niemand.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Silence schreef:
flt schreef:Bericht door Zerreth op zo dec 28, 2008 18:48
Hoezo als je besteld staat er toch als je aansluitbaar bent op ADSL2+?


Nu ik vind dat eerlijk gezegd een omgekeerde manier van redeneren dat ik iets moet gaan bestellen om dan het bestelproces te gaan afbreken, gewoon om zoiets essentieel te weten te komen.

Ik heb het gedaan, een week nadien belt er een verkoper die vraagt waarom ik het toen heb afgebroken, om alsnog er proberen voor te zorgen dat ze verkopen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Yanman.be schreef:
Silence schreef:
flt schreef:Bericht door Zerreth op zo dec 28, 2008 18:48
Hoezo als je besteld staat er toch als je aansluitbaar bent op ADSL2+?


Nu ik vind dat eerlijk gezegd een omgekeerde manier van redeneren dat ik iets moet gaan bestellen om dan het bestelproces te gaan afbreken, gewoon om zoiets essentieel te weten te komen.

Ik heb het gedaan, een week nadien belt er een verkoper die vraagt waarom ik het toen heb afgebroken, om alsnog er proberen voor te zorgen dat ze verkopen.

Paar maand terug heb ik ook dat bestelproces gedaan, met de gekende gevolgen een verkoper die belt, adsl2+ was hier niet beschikbaar (zat bij belgacom en die wisten het maar al te goed) die verkoper beweerde dat er wel adsl2+ was ... na een paar minuten bekende hij dat er nog apparatuur zou moeten geplaats worden door scarlet voor adsl2+ maar dat hij niet wist wanneer dat zou gebeuren _ ik vertelde hem toen ik dat Telenet besteld had de dag ervoor, dat ik gewoon es wilde de site bekijken, amai boos dat hem was toen ik zei dat ik telenet besteld had en niet meer wou veranderen van mijn standpunt _ smeet hij boos de telefoon neer.
Volledig akkoord wat silence vertelt, scarlet zijn echte bedriegers en laten de mensen in de waan dat ze 20Mbps zullen hebben, maar de meesten zullen nooit geen upgrade krijgen van snelheid!
Moeten ze echt zo'n bedrog plegen om klanten te lokken .... triestig BroL Providerke !!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Zelf pin ik mij niet vast op die 20Mbps, zou al tevreden zijn met 12Mbps, maar het zou toch wel handig zijn dat men een indicatie geeft wat er bij de mensen mogelijk is. Bij alle providers is dat mogelijk buiten scarlet.

Zijn er uberhaupt mensen die op 12Mbps belanden (want ik dacht dat ADSL2+ al een heel grote dekking had) ipv de 6Mbps ? Want ik las gisteren dat scarlet sowieso een nationale dekking van 12Mbps beloofd. Maar er is een wezen groot verschil tussen beloven en iets doen !

Indien ja is dat dan nog hun eigen netwerk - die op bepaalde punten overzadigd is , woon in Meulebeke en denk aan kortrijk - op is dat het Belgacom netwerk ? Dat zijn zaken die niet moeten op de site staan maar voor mijzelf vind ik dat wel belangrijk om weten. Dat is iets wat mij minder interreseert aan IT en is iets wat ik bijgevolg het raden naar heb.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Patje schreef:Volledig akkoord wat silence vertelt, scarlet zijn echte bedriegers en laten de mensen in de waan dat ze 20Mbps zullen hebben, maar de meesten zullen nooit geen upgrade krijgen van snelheid!
Moeten ze echt zo'n bedrog plegen om klanten te lokken .... triestig BroL Providerke !!

Het is fijn voor de mensen die de 20MB kunnen krijgen. En hoeveel procent van de klanten kan over dat lijntype beschikken? Ik versta evenmin dat ze hiermee weg geraken. Dit is pure misleiding.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb er hier dan ook al veel voor gewaarschuwd,die snelheden waar Scarlet mee uitpakt zijn ''theoretische ' snelheden,meestal krijgt u een 6 MBPS lijn,(indien u meerkrijgt des te beter natuurlijk) de FUP zal dan wel weer geloofwaardig zijn.
Denk er ook aan,het is niet omdat u dicht tegen een centrale woont dat u meer krijgt dan 6 MBPS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aapje_Eksel
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2007, 21:12

Yanman.be schreef:Ja, da's dus capaciteitsproblemen, die heb ik ook van 5 uur tot 8 uur 's avonds.


In Eksel op het moment ook ...
1,7 Mb is het maximum, normaal 4 Mb ...
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Hier in elk geval niet

Afbeelding

Ga nog even wachten met het reageren op anderen tot ik op ADSL2+ zit ;)
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

fluppie schreef:Ik heb er hier dan ook al veel voor gewaarschuwd,die snelheden waar Scarlet mee uitpakt zijn ''theoretische ' snelheden,meestal krijgt u een 6 MBPS lijn,(indien u meerkrijgt des te beter natuurlijk) de FUP zal dan wel weer geloofwaardig zijn.
Denk er ook aan,het is niet omdat u dicht tegen een centrale woont dat u meer krijgt dan 6 MBPS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Theoretisch of niet feit blijft (en ik heb niemand het tot nu toe zien weerleggen) dat er bewust een andere indruk wordt gewekt. Tot op het moment dat je zelf besteld krijg je de indruk dat het gaat over 20Mbps. Men maakt ergens de melding van 6Mbps maar overal wordt bewust de indruk gemaakt dat het gaat over 20Mbps of toch snelheden hoger dan 6Mbps. Anders snap ik die vergelijkingen niet waar zo naastig mee wordt uitgepakt op de scarlet website met Telenet, Tele Pure ADSL 12 , etc. want "Vergelijk zelf" staat er netjes te pronken.

Ik heb zo een bruin vermoeden dat de realiteit dat het overgrote deel van de consument het moet doen met snelheden van slechts 6Mbps, totaal niet commercieel interessant is. Het zou die vergelijkingen eigenlijk redelijk belachelijk maken, als dat nu al zo niet is gezien het hier gaat over een minderheid.

Bij andere providers heb die afscheiden ADSL2+ / ADSL wel. Als ik bij Tele2 Pure ADSL 12 wil bestellen dan krijg ik netjes het antwoord dat ze het niet kunnen leveren op mijn adres en krijg ik vrijblijvend eventueel alternatieven. Bij scarlet eerst bestellen en dan laten we wel nog eens iets weten als we het hebben "berekend". Allez ja de meeste mensen hebben dan al ondertussen hun andere provider (niemand betaald graag dubbel) opgezegd en dan is het meestal al te laat.

Ik snap totaal hun filosofie niet zo goed. Het misleiden van consumenten lijkt mij toch niet echt een goeie basis waarvan die laatste een lang engagement aangaat of veel vertrouwen schept.

Trouwens vanop zdnet

Scarlet laat ook weten dat het een nationale dekking heeft van 12 Mbps.

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=96235

Ze moeten dat toch eens uitleggen aan mensen die op basis van dit hebben ingetekend om dan opgescheept te worden met een 6Mbps lijntje... . Zou graag eens willen procentueel zien op welke snelheid nieuwe klanten hier belanden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Volledig juist,als men het Scarlet produkt besteld MOET men er rekening mee houden dat men slechts een 6 MBPS lijn krijgt,het is zo en niet anders,Heb het Scarlet One6 produkt,(al een goede 2 jaar) als ik een nieuw contract teken,gaan ze kijken welke lijn er mogelijk is,(bij mij is het zeker weer een 6 MBPS lijn,ik woon in een zeer klein dorpje,500 meter v.d. centrale)het is dus nooit zo dat u de garantie heeft op meer dan 6MBPS.De 20 MBPS zijn grote uitzonderingen (het kan natuurlijk wel eens gebeuren).Hou er dus rekening mee!!!!!!!!
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

ik woon in diest,
ik woon wel 500meter van de centrale, en heb 12mbit constant.
Is geen 20mbit maar is even snel als belgacom dat ik hiervoor had, maar no limit, is gewoon zalig.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Dus jij zit effectief op 12 Mbps? Ik dacht dat Scarlet alleen 6 Mbps levert. De verkoper die me belde zei waarom heb je het bestelproces afgebroken, 20 Mbps is toch een geweldig product? Ik zeg dat ik wel moest doen alsof ik bestel om de snelheid te weten te komen. Ik zeg die 20 Mbps bestaat alleen in sprookjes, dat zijn 10 mensen in Antwerpen, Brussel of Gent die dat kunnen bestellen, en de 98% andere mensen kunnen op hun kin kloppen. Hij moest dat toegeven en moest dan uiteindelijk ook nog eens toegeven dat ze enkel 6 Mbps leveren.

Ik heb nochtans bevestiging van DXadsl dat ik hier 12 kan krijgen. Als het zo zit dat Scarlet ook 12 levert, dan is het een mooie overstap denk ik. Als zij aan de dubbele snelheid tegenover 6mbps half zo traag zijn, dan ben ik nog even snel als nu of beter. En ik spaar 10 euro/maand uit tegenover EDPnet. Ik neem aan dat die 12 Mbps verloopt via het Belgacom netwerk. Dus mogen we dan ook normale en stabiele snelheden verwachten?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Scarlet heeft een nationale dekking van 12 Mbps ;)
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Lord Utopia schreef:Scarlet heeft een nationale dekking van 12 Mbps ;)


Dan vraag ik mij af waarom ik nog steeds op 6 Mbps zit met mijn Adsl 20?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Op veel plaatsen is er gewoon nog geen Adsl2+/Vdsl(2) dus van een nationale dekking kan er geen sprake zijn.
ze maken de mensen echt vanalles wijs! :nono:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Allé, als ik het goed begrijp zullen veel mensen ontgoocheld zijn als men afgaat op die 20Mbits. Kan er contact opgenomen worden met de dienst tegen bedriegelijke reclame? Dit door alle objectieve informatie te verzamelen hier op Userbase en op Tik? Of zou dat te moeilijk zijn?
Langs de andere kant krijg je max 4 tot 6Mbits, FUP en een prijs die veel lager ligt dan de traditionele 4Mbits lijntjes.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Zambo schreef:Allé, als ik het goed begrijp zullen veel mensen ontgoocheld zijn als men afgaat op die 20Mbits. Kan er contact opgenomen worden met de dienst tegen bedriegelijke reclame? Dit door alle objectieve informatie te verzamelen hier op Userbase en op Tik? Of zou dat te moeilijk zijn?
Langs de andere kant krijg je max 4 tot 6Mbits, FUP en een prijs die veel lager ligt dan de traditionele 4Mbits lijntjes.


Ben vandaag naar de solden geweest en er hingen aan het venster borden van "TOT -70%" maar toen ik binnenging was het maar -40% op de artikelen die ik wou!
Aanklagen die handel! :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:Op veel plaatsen is er gewoon nog geen Adsl2+/Vdsl(2) dus van een nationale dekking kan er geen sprake zijn.
ze maken de mensen echt vanalles wijs! :nono:

Theoretisch ADSL2+ op 85%, VDSL(2) in die resterende 15%, behalve in Rollegem-Kapelle :P
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Lord Utopia schreef:
Patje schreef:Op veel plaatsen is er gewoon nog geen Adsl2+/Vdsl(2) dus van een nationale dekking kan er geen sprake zijn.
ze maken de mensen echt vanalles wijs! :nono:

Theoretisch ADSL2+ op 85%, VDSL(2) in die resterende 15%, behalve in Rollegem-Kapelle :P

Is er eigenlijk een manier om dit te weten te komen ? Want ik heb zo het gevoel dat scarlet niet al te graag op voorhand zegt hoe de situatie zal zijn op vlak van snelheid.

En wanneer ADSL2+ beschikbaar is in uw gemeente beland je daar als nieuwe klant daar automatisch op ?
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Je kan via de site van Belgacom wel laten testen of je Digitale TV in HD kan krijgen op je lijn. Dit komt in essentie neer op ADSL2+ of VDSL.

http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/jsp/dynamic/checkAvailability?serviceCode=2&division=RES

Op die webpagina kan je die test laten uitvoeren.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Niet dus, zoals ik al dacht.

Volgens deze eerste evaluatie is Belgacom TV in standaardkwaliteit beschikbaar op deze lijn en kan u 2 tv-toestellen aansluiten. Het is op deze lijn echter niet mogelijk Belgacom TV in HD te ontvangen.


Wel opvallend dat hier in WVL vele steden gewoon nog niet aangesloten zijn (vraag mij af wat ze verstaan onder nationaal)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik denk niet dat ze je aansluiten op HD als er enkel ADSL2+ beschikbaar is.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Lord Utopia schreef:Ik denk niet dat ze je aansluiten op HD als er enkel ADSL2+ beschikbaar is.

Ik heb eens een mailke gestuurd naar dxadsl om te vragen wat de snelheid is die ze hier kunnen opleveren. Want via al die omwegen en gedoe weet ik idd ook niet zoveel.

Als zij 12Mbits kunnen opleveren dan zal het bij een ander ook wel zo zijn en tenslotte hebben ze ook een goed aanbod. Niet dat ik eigenlijk veel reden heb om weg te gaan bij dommel buiten de prijs en de lage snelheid (geen zin om 99 euro te gaan ophoesten voor een snelheidsverhoging en dan nog te veel te betalen in vergelijking met andere aanbieders).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:
Patje schreef:Op veel plaatsen is er gewoon nog geen Adsl2+/Vdsl(2) dus van een nationale dekking kan er geen sprake zijn.
ze maken de mensen echt vanalles wijs! :nono:

Theoretisch ADSL2+ op 85%, VDSL(2) in die resterende 15%, behalve in Rollegem-Kapelle :P

Tjah theoretisch daar zeg je het, die % mag men ook met een korreltje zout nemen _ in de praktijk kunnen er wss niet zoveel aangesloten worden.
ma bon ik lig er niet meer wakker van, daarom ben ik ook overgestapt naar Telenet omdat er hier geen adsl2+/vdsl(2) is. kben nu tevreden dat ik toch een snelle lijn heb, adsl is passé :p
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Silence schreef:Niet dus, zoals ik al dacht.

Volgens deze eerste evaluatie is Belgacom TV in standaardkwaliteit beschikbaar op deze lijn en kan u 2 tv-toestellen aansluiten. Het is op deze lijn echter niet mogelijk Belgacom TV in HD te ontvangen.


Wel opvallend dat hier in WVL vele steden gewoon nog niet aangesloten zijn (vraag mij af wat ze verstaan onder nationaal)


Hier zelfde, ook west vlaanderen (noorden, onder Brugge)......
Niet da'k geinteresseerd ben in hun TV maar moest scarlet voor zelfde geld dus 20Mb of 12Mb of zoiets leveren, zou mooi zijn voor die prijs
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

"Je kan via de site van Belgacom wel laten testen of je Digitale TV in HD kan krijgen op je lijn. Dit komt in essentie neer op ADSL2+ of VDSL".

Bij mij blijkt alles mogelijk i.v.m.digitale tv in HD (volgens Belgacom website). Dus kan ik alleen maar concluderen, dat het niet aan de centrale of de lijn en/of bekabeling ligt, maar dat het dus zuiver onwil of gemakzucht is van Scarlet om mij op een 20 Mbit profiel te zetten.En dit ondanks het feit dat mijn gemeente (Zwijndrecht) wel degelijk vermeld wordt op de Scarlet website. :bang:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Silence schreef:Niet dus, zoals ik al dacht.

Volgens deze eerste evaluatie is Belgacom TV in standaardkwaliteit beschikbaar op deze lijn en kan u 2 tv-toestellen aansluiten. Het is op deze lijn echter niet mogelijk Belgacom TV in HD te ontvangen.


Wel opvallend dat hier in WVL vele steden gewoon nog niet aangesloten zijn (vraag mij af wat ze verstaan onder nationaal)


In het zuiden is HD-tv beschikbaar + aansluiting van 2 televisie toestellen
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Hm, misschien is mijn eerste gelegde verband tussen de test van die digitale-TV test en welke technologieën er beschikbaar zijn.

Als je 2 TV's kan aansluiten, betekent dat dat je 2 keer een 4 mbit-stroom kan binnenkrijgen. Da's enkel mogelijk met ADSL2+ of VDSL. VDSL levert over't algemeen wel hogere bandbreedtes op (omdat de kast in 99% van de gevallen binnen de kilometer staat). Dus misschien is't juiste verband het volgende:
  • 2 TV-toestellen aan te sluiten = ADSL2+
  • 2 toestellen en HD = VDSL

Nu is er ook nog een tweede iets: Scarlet kan ofwel de infrastructuur van Belgacom volledig gebruiken (DSLAM's inclusief), en dan krijg je op ADSL2+ hoogstens 12 mbps. Als ze hun eigen DSLAM's gebruiken, bieden ze maximum 20 mbps aan. VDSL is zoals we allemaal weten nog niet beschikbaar voor andere providers dan Belgacom zelf ...
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Zambo schreef:In het zuiden is HD-tv beschikbaar + aansluiting van 2 televisie toestellen
Wel ik woon zelf in Meulebeke (niet zo ver van kortrijk) dus dat is redelijk zuid.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Fietsventje schreef:Nu is er ook nog een tweede iets: Scarlet kan ofwel de infrastructuur van Belgacom volledig gebruiken (DSLAM's inclusief), en dan krijg je op ADSL2+ hoogstens 12 mbps. Als ze hun eigen DSLAM's gebruiken, bieden ze maximum 20 mbps aan. VDSL is zoals we allemaal weten nog niet beschikbaar voor andere providers dan Belgacom zelf ...

Hmm makes sense ! Ik was in de veronderstelling dat je via multicast 2 toestellen kon aansluiten op BelgacomTV. Weet niet waar ik dat idee heb vandaag gehaald.

Met 12mbps zou ik zelf al heel tevreden zijn om eerlijk te zijn. Het is ook niet dat ik verwacht dat ze in deze kleine stad 20 mbps zouden aanbieden.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Nog een keer uppen. Nu dat dommel de nieuwsgroepen heeft gecastreerd door van provider te veranderen, ben ik nu toch op zoek naar een andere provider. Ik twijfel tussen dxadsl en scarlet maar vergis ik mij of is dit gewoon hetzelfde netwerk want met al die resellers is er voor iemand die zich daar niet dagdagelijks mee bezig houd, moeilijk om iets aan vast te knopen.

Ik heb gelezen en gehoord dat in kortrijk scarlet problematisch is. Heeft dat ook gevolgen voor de steden omliggend of heeft dat enkel te maken met de lokale knooppunten ?
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Volgens een eerste evaluatie is Belgacom TV in hoge definitie (HD) beschikbaar op deze lijn en kan u 2 TV-toestellen aansluiten.
* indien u niet beschikt over een HD TV toestel kan u uiteraard in standaardkwaliteit kijken.


Dus, dat is ADSL2+ of VDSL in mijn buurt. Dus 12MBit als het ADSL2+ van belgacom is, of 6MBit als het VDSL is.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”