flt schreef:Bericht door Zerreth op zo dec 28, 2008 18:48
Hoezo als je besteld staat er toch als je aansluitbaar bent op ADSL2+?
Nu ik vind dat eerlijk gezegd een omgekeerde manier van redeneren dat ik iets moet gaan bestellen om dan het bestelproces te gaan afbreken, gewoon om zoiets essentieel te weten te komen. Bij dommel weet ik het via een simpel formuliertje want uiteindelijk is zo'n online applicatie geen rocket science. T'is gewoon commercieel niet interresant voor scarlet om klaarblijkelijk open kaart te spelen.
Nog ergens waar ik het aan merk is dat het zo ontzettend moeilijk is om via mail dergelijke info te weten te komen, zeg maar onmogelijk. Je moet bellen waar je direct een vlotte verkoper aan de lijn hebt en die u eigenlijk alles wijs kan maken. Bij een mail heb ik tenminste nog een bewijs moest iets anders worden opgeleverd dan beloofd. Bij een ander provider mailke sturen - lijnwaardes opgeven - en je hebt een idee wat er kan.
En zelf als ik het doe via het bestellen krijg ik uiteindelijk het bericht
Proficiat, u bent aansluitbaar op Scarlet ADSL20. Wij starten het technisch onderzoek om vast te stellen op welke maximum snelheid we uw lijn kunnen opleveren en zullen u dit zo snel mogelijk bevestigen. De maximum snelheid is afhankelijk van de kwaliteit en de afstand van uw lijn tot de centrale en van de kwaliteit van uw binnenbekabeling. De downloadsnelheid zal maximaal 20 Mbps zijn.
Dus weet je eigenlijk even veel. Althans ik weet dat mijn snelheid iets zal zijn tussen 0,1 en 20Mbps
20Mbit halen via ADSL2+ is maar voor weinigen weggelegd, ze zetten toch bij elke provider "TOT xxMbit"?
Je moet haast in de centrale gaan wonen, maar dat neemt niet weg dat het overgrote deel het moet doen met ADSL snelheden terwijl de schijn wordt gewekt dat het hier gaat over een veel snellere verbinding. Ik kan begrijpen dat mensen teleurgesteld zijn want 6Mbps is uiteindelijk 3x (rond af naar beneden, ben nog braaf) zo traag als de 20Mbps waar er grondig marketing rond wordt gevoerd. Als je dan zoals de TS zelf met mindere snelheden moet doen dan ben je volgens mij totaal niet vrolijk en durf ik wedden dat hij/zij zich bedrogen voelt.
Hoe meer ik dergelijke verhalen zie of lees is dat nu online of in mijn omgeving, hoe meer ik overtuigd ben dat het hier gewoon gaat over puur bedrog. Uiteindelijk hoeveel % zit niet op die 6Mbps profiel ? In mijn omgeving (vrienden, kennissen,..) alleszins niemand.