sneeuw verdwijnt en wimax verschijnt

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:
Provider

De vrijgekomen ruimte die ontstaan zijn door het afschaffen van het analoge frequenties, die vrij te ontvangen waren, gaat uiteindelijk de baan ruimen voor WiMax ipv. extra digitale tv. Volgens minister Van Quickenborne zal dat de internet markt helpen openbreken, omdat er daar minder concurrentie zou zijn dan voor de digitale tv. De licenties hiervoor zullen in 2009 worden uitgedeeld door BIPT op basis van wie de meeste investeringen plant te doen, ipv. van wie het meeste bied.

bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Robbe schreef:De licenties hiervoor zullen in 2009 worden uitgedeeld door BIPT op basis van wie de meeste investeringen plant te doen, ipv. van wie het meeste bied.
Op die manier hebben de huidige oligopolisten dus meteen weeral een voorsprong. Het zijn net zij die de budgetten hebben om dergelijke investeringen te doen, en niet een nieuwe kleinere speler.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

r2504 schreef:Op die manier hebben de huidige oligopolisten dus meteen weeral een voorsprong. Het zijn net zij die de budgetten hebben om dergelijke investeringen te doen, en niet een nieuwe kleinere speler.
Bij een veiling is dat nog veel meer het geval dus ik vind het wel goed. Degene met het beste plan krijgt de licenties, eerlijker kan niet.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

r2504 schreef:
Robbe schreef:De licenties hiervoor zullen in 2009 worden uitgedeeld door BIPT op basis van wie de meeste investeringen plant te doen, ipv. van wie het meeste bied.
Op die manier hebben de huidige oligopolisten dus meteen weeral een voorsprong. Het zijn net zij die de budgetten hebben om dergelijke investeringen te doen, en niet een nieuwe kleinere speler.
Mwa, dat is negatief gezien he. Anderzijds hadden de oligopolisten de kleinere spelers eruitgeboden. Nu zijn we toch zekerder dat ze "de mogelijkheid" niet opkopen om er achteraf niets mee te doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Dfrog schreef:Mwa, dat is negatief gezien he.
Ik vind het eerder een realistische kijk op de zaak.

Het zou beter zijn moest men de grote spelers zoals een BGC/Telenet gewoon uitsluiten van een bepaald segment. Maw. splits de beschikbare frequenties op in twee, en laat de nieuwe spelers bieden op één deel, en de grote spelers op een ander deel.
Xi
Pro Member
Pro Member
Provider

Lees op welke manier brengt het het meeste geld in de kas.

En voor een of andere reden denk ik dat wimax in dat spectrum zo goed als waardeloos is r2504 zal daar waarschijnlijk wel meer over kunnen schrijven dan ik.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vraag me af wat voor marktaandeel wimax zal kunnen halen, naast de huidige adsl en kabelmogelijkheden en de 3G-netwerken...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”