De vrijgekomen ruimte die ontstaan zijn door het afschaffen van het analoge frequenties, die vrij te ontvangen waren, gaat uiteindelijk de baan ruimen voor WiMax ipv. extra digitale tv. Volgens minister Van Quickenborne zal dat de internet markt helpen openbreken, omdat er daar minder concurrentie zou zijn dan voor de digitale tv. De licenties hiervoor zullen in 2009 worden uitgedeeld door BIPT op basis van wie de meeste investeringen plant te doen, ipv. van wie het meeste bied.
bron
sneeuw verdwijnt en wimax verschijnt
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Op die manier hebben de huidige oligopolisten dus meteen weeral een voorsprong. Het zijn net zij die de budgetten hebben om dergelijke investeringen te doen, en niet een nieuwe kleinere speler.Robbe schreef:De licenties hiervoor zullen in 2009 worden uitgedeeld door BIPT op basis van wie de meeste investeringen plant te doen, ipv. van wie het meeste bied.
Bij een veiling is dat nog veel meer het geval dus ik vind het wel goed. Degene met het beste plan krijgt de licenties, eerlijker kan niet.r2504 schreef:Op die manier hebben de huidige oligopolisten dus meteen weeral een voorsprong. Het zijn net zij die de budgetten hebben om dergelijke investeringen te doen, en niet een nieuwe kleinere speler.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Mwa, dat is negatief gezien he. Anderzijds hadden de oligopolisten de kleinere spelers eruitgeboden. Nu zijn we toch zekerder dat ze "de mogelijkheid" niet opkopen om er achteraf niets mee te doen.r2504 schreef:Op die manier hebben de huidige oligopolisten dus meteen weeral een voorsprong. Het zijn net zij die de budgetten hebben om dergelijke investeringen te doen, en niet een nieuwe kleinere speler.Robbe schreef:De licenties hiervoor zullen in 2009 worden uitgedeeld door BIPT op basis van wie de meeste investeringen plant te doen, ipv. van wie het meeste bied.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik vind het eerder een realistische kijk op de zaak.Dfrog schreef:Mwa, dat is negatief gezien he.
Het zou beter zijn moest men de grote spelers zoals een BGC/Telenet gewoon uitsluiten van een bepaald segment. Maw. splits de beschikbare frequenties op in twee, en laat de nieuwe spelers bieden op één deel, en de grote spelers op een ander deel.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik vraag me af wat voor marktaandeel wimax zal kunnen halen, naast de huidige adsl en kabelmogelijkheden en de 3G-netwerken...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken