Belgacom Comfort View voor verbetering vatbaar

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Vanavond ... lap .. ik had het weer eens voor en kon me de haren wel uit mijn hoofd trekken :-(

Ik zet bij het begin van Witse de decoder op pauze om de kleine in haar bed te steken.
Kom ik beneden,... misduw ik mij van knopke ... lap .... alles wat de decoder tijdens de pauze-functie heeft opgenomen kwijt :x

Dat is nu iets wat belgacom bij één van hun volgende software updates wel eens iets zou mogen aan doen vind ik.
Een melding, een tussenstap in de vorm van een pop-up venstertje bvb. die je meld dat als je bij een eerder vernoemde actie, knopke misduwen .... je het risico loopt van het opgenomen materiaal kwijt te spelen en die ervoor zorgt dat je nog terug kan.

Wat denken jullie daarvan :???:
Ik hoop alvast dat belgacom hier ook af en toe eens komt lezen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja, daar ben ik het met je eens. Of nog beter: dat hij de laatste gepauzeerde uitzending altijd nog 10 minimum minuten blijft opslaan zodat je verder kan kijken vanaf waar je bent starten met opnemen als je binnen de 10 minuten terugkomt op die post. Handig als je niet zeker bent of je wil verder kijken en indien je af en toe eens een foutje maakt.

Ook: een optie om alles wa opgenomen is weg te wissen. Ik heb nu een 30-tal serie-afleveringen staan en dat gaat lang duren om die één voor één weg te krijgen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kan je dan niet gewoon terugspoelen met BGC-TV :eek:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

r2504 schreef:Kan je dan niet gewoon terugspoelen met BGC-TV :eek:
Jawel, het probleem is dat als je van kanaal wisselt (bijvoorbeeld door verkeerde knop te drukken), al het "opgenomene" (want dat is hoe je terugspoelt) weg is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

tja, ik begrijp je hoor maar als ge op het verkeerd knopje drukt....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Jawel, het probleem is dat als je van kanaal wisselt (bijvoorbeeld door verkeerde knop te drukken), al het "opgenomene" (want dat is hoe je terugspoelt) weg is.


Wel dom... bij TN neemt hij alles op wat je de laatste x uur hebt bekeken... ongeacht of je nu 37 keer van zender switched (al die switches staan er dus ook gewoon op).
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Wel dat doet Comfort View van BelgacomTV niet ... zou ook al een oplossing/verbetering kunnen zijn.
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

De oplossing voor jouw probleem lijkt me vrij simpel : Op het juist knopje drukken :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

r2504 schreef:
Goztow schreef:Jawel, het probleem is dat als je van kanaal wisselt (bijvoorbeeld door verkeerde knop te drukken), al het "opgenomene" (want dat is hoe je terugspoelt) weg is.


Wel dom... bij TN neemt hij alles op wat je de laatste x uur hebt bekeken... ongeacht of je nu 37 keer van zender switched (al die switches staan er dus ook gewoon op).


Ik denk dat het iets van 3 uur is dat de box alles bijhoudt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zambo schreef:Ik denk dat het iets van 3 uur is dat de box alles bijhoudt.


Je kan dit instellen, standaard staat het inderdaad op 3u.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Handig ... allée daar Belgacom ... jullie weten wat gedaan :!:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Xplod schreef:Handig ... allée daar Belgacom ... jullie weten wat gedaan :!:


Kunnen ze nu bij Belgacom al opnemen en ondertussen naar een andere zender kijken? Of tegelijkertijd twee opnames doen? Of twee opnames doen en ondertussen (analoog) naar een derde programma kijken?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zambo schreef:
Xplod schreef:Handig ... allée daar Belgacom ... jullie weten wat gedaan :!:


Kunnen ze nu bij Belgacom al opnemen en ondertussen naar een andere zender kijken? Of tegelijkertijd twee opnames doen? Of twee opnames doen en ondertussen (analoog) naar een derde programma kijken?
Ja, maar het hangt af van op welk profiel je zit.

Als je op adsl1 en dus op 4 Mbit profiel zit, lukt dit niet. Op adsl2 9 of 12 Mbit profiel kan je opnemen en kijken naar een andere zender tegelijk. Op 6 Mbitprofiel kan dat niet.

Op VDSL2 kan je 2 streams opnemen en kijken naar een andere tegelijkertijd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Goztow schreef:..... Op VDSL2 kan je 2 streams opnemen en kijken naar een andere tegelijkertijd.


2 streams opnemen en 1 kijken ... allée vooruit .... zeker van :???:

Nog niet geprobeerd hier .... wat ook kan is 1 HD stream kijken en 1 opnemen tegelijk ... no problem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zambo schreef:Of twee opnames doen en ondertussen (analoog) naar een derde programma kijken?


Dat zal je bij BGC nooit kunnen omdat er gewoon geen analoog signaal is (in tegenstelling tot TN). Of je naar een derde programma kan kijken dat je reeds hebt opgenomen... geen idee (bij TN kan het trouwens wel).
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik dacht dat hij het enkel over het digitale had :wink:
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Op dit moment is via de decoder twee streams het maximum. Je kan dus niet tegelijk twee dingens opnemen en naar een derde kijken.

Tenzij je via de PC (VLC Player) kijkt. Via de PC kan je met een VDSL2-lijn op dit moment vier SD-streams tegelijk bekijken en/of opnemen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik had het dus over 2 streams opnemen d.m.v. 2 decoders. Dat was niet helemaal duidelijk, denk ik.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Anthony schreef:Op dit moment is via de decoder twee streams het maximum. Je kan dus niet tegelijk twee dingens opnemen en naar een derde kijken.

Tenzij je via de PC (VLC Player) kijkt. Via de PC kan je met een VDSL2-lijn op dit moment vier SD-streams tegelijk bekijken en/of opnemen.


Dat zou idd nu wel moeten kunnen ja :roll: ... dus eigenlijk zou het dan wel weer mogelijk moeten zijn .... theoretisch .. om mijn 2de decoder ook terug te laten registreren en te gebruiken :roll:
Aja ... zolang ik geen HD kijk op de éne ... heeft de andere vrijspel nietwaar.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Xplod schreef:
Anthony schreef:Op dit moment is via de decoder twee streams het maximum. Je kan dus niet tegelijk twee dingens opnemen en naar een derde kijken.

Tenzij je via de PC (VLC Player) kijkt. Via de PC kan je met een VDSL2-lijn op dit moment vier SD-streams tegelijk bekijken en/of opnemen.


Dat zou idd nu wel moeten kunnen ja :roll: ... dus eigenlijk zou het dan wel weer mogelijk moeten zijn .... theoretisch .. om mijn 2de decoder ook terug te laten registreren en te gebruiken :roll:
Aja ... zolang ik geen HD kijk op de éne ... heeft de andere vrijspel nietwaar.

In principe wel, maar om één of andere reden laat Belgacom nog altijd niet toe dat men officieel vier streams ontvangt (twee decoders met twee streams elk). Het gaat dus voorlopig enkel via de PC. :?.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”