Goendi schreef:Wat een ridicule post. Ik ruk mijn haren uit. Eerst en vooral: enkel zaakvoerders kunnen aangetekende zendingen aftekenen, of mensen die daartoe een machtiging hebben. Zo opmerkelijk is het dus niet: je weet dus at ze er niet waren op het tijdstip dat de postbode kwam, so what? Omdat ze een bedrijf leiden impliceert dit heus niet at ze 24/7 op hun kantoor kamperen.
En dat terzijde: het is niet omdat er maandag een aangetekende zending komt dat ze die moéten afhalen op dinsdag? Net zoals jij rechten en plichten hebt, hebben zij dat ook. Dus dat "ik zal ff wat vertellen"... Laat het maar als het zo'n kinderachtig gelul is.
Hier even op antwoorden. Wat je zegt is BS dat enkel de zaakvoerder of gemachtigde personen kunnen ontvangen.
We deden niets anders in mijn vorige werkplekken. Ik heb nog geen enkel firma gekend waarbij je als personeel lid, niet mocht aftekenen van een zending. Als deze
niet specifiek geadresseerde is op naam van de zaakvoerder, is er geen vuiltje in de lucht, en kan ieder personeelslid deze aftekenen.
Ik spreek uit ervaring, aangezien de zaakvoerders max 1 * aanwezig waren op de maand ( en dan voor een max een uurtje of 2 ).
En, voor een IT bedrijf is het meestal logische dat er één van de 2 zaakvoerders aanwezig zijn. Dit doet mij eerlijk gezegd denken aan men vorig job, waar ook 2 zaakvoerders waren, die er nooit waren. En het personeel moest met de weinig volk, de problemen te boven blijven. En als je iets hoorde van de bazen, was het de zoveelste herstructurering, die totaal zot was, omdat men totaal niet wist wat er in de firma gaande was, en wat de situatie enkel maar erger maakte.
Zodus, hij heeft alle recht dat de aangetekende opzeg correct afgehandeld wordt. En weet je wie de dupe hiervan zal worden? De Klant, en het Personeel.
Want de klant zal 9/10 kans een maand of meer te veel aangerekend worden, omdat niemand van het personeel op de hoogte is, en deze moeten dan de mess opruimen nadat de klant een half dozijn kwade mails / brieven stuurt. En dat gewoon omdat men de moeite niet doet om een aangetekende brief in ontvangst te nemen of op tijd af te halen.
Btw: Een aangetekende brief opgestuurd op Donderdag, komt aan op Vrijdag!
Daarbij, is er zelf geen wettelijke verplichting dat er één zaakvoerder aanwezig dient te zijn op de hoofdzetel van een firma?!