Aangetekende zending en Dommel
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Beste mensen,
ik zal u nog eens iets anders vertellen over dommel, vorige week donderdag heb ik een aangetekende brief verstuurd naar dommel met de opzegging van mijn contract,heb zo een papier meegekregen van de post waarop je kan zien waar je zending is (via post.be/tracker ) , wat blijkt nu , de aangetekende zending is aangeboden aan dommel vorige week vrijdag maar er was niemand blijkbaar aanwezig op de hoofdzetel (wat ik al vreemd vind ) , de postbode heeft een bericht achtergelaten om de aangetekende zending in ontvangst te komen nemen op het postkantoor in Diepenbeek.
Ondertussen zijn we al dinsdag en de zending is blijkbaar nog niet afgehaald door dommel .
//edit meon: afgesplitst van het "Dommel nuanceert problemen"-nieuwsbericht
ik zal u nog eens iets anders vertellen over dommel, vorige week donderdag heb ik een aangetekende brief verstuurd naar dommel met de opzegging van mijn contract,heb zo een papier meegekregen van de post waarop je kan zien waar je zending is (via post.be/tracker ) , wat blijkt nu , de aangetekende zending is aangeboden aan dommel vorige week vrijdag maar er was niemand blijkbaar aanwezig op de hoofdzetel (wat ik al vreemd vind ) , de postbode heeft een bericht achtergelaten om de aangetekende zending in ontvangst te komen nemen op het postkantoor in Diepenbeek.
Ondertussen zijn we al dinsdag en de zending is blijkbaar nog niet afgehaald door dommel .
//edit meon: afgesplitst van het "Dommel nuanceert problemen"-nieuwsbericht
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Wat een ridicule post. Ik ruk mijn haren uit. Eerst en vooral: enkel zaakvoerders kunnen aangetekende zendingen aftekenen, of mensen die daartoe een machtiging hebben. Zo opmerkelijk is het dus niet: je weet dus at ze er niet waren op het tijdstip dat de postbode kwam, so what? Omdat ze een bedrijf leiden impliceert dit heus niet at ze 24/7 op hun kantoor kamperen.Beste mensen,
En dat terzijde: het is niet omdat er maandag een aangetekende zending komt dat ze die moéten afhalen op dinsdag? Net zoals jij rechten en plichten hebt, hebben zij dat ook. Dus dat "ik zal ff wat vertellen"... Laat het maar als het zo'n kinderachtig gelul is.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Schiet me niet dood maar ik heb van een collega gehoord dat je een aangetekende brief kan sturen en als niemand die gaat afhalen je nog nergens staat. Hij beweerde dat als je een aangetekende brief verzend je dan nog niet stevig in je schoenen staat. Dat is wat die zei.fieldoxide schreef:Beste mensen,
Hier even op antwoorden. Wat je zegt is BS dat enkel de zaakvoerder of gemachtigde personen kunnen ontvangen.Goendi schreef:Wat een ridicule post. Ik ruk mijn haren uit. Eerst en vooral: enkel zaakvoerders kunnen aangetekende zendingen aftekenen, of mensen die daartoe een machtiging hebben. Zo opmerkelijk is het dus niet: je weet dus at ze er niet waren op het tijdstip dat de postbode kwam, so what? Omdat ze een bedrijf leiden impliceert dit heus niet at ze 24/7 op hun kantoor kamperen.
En dat terzijde: het is niet omdat er maandag een aangetekende zending komt dat ze die moéten afhalen op dinsdag? Net zoals jij rechten en plichten hebt, hebben zij dat ook. Dus dat "ik zal ff wat vertellen"... Laat het maar als het zo'n kinderachtig gelul is.
We deden niets anders in mijn vorige werkplekken. Ik heb nog geen enkel firma gekend waarbij je als personeel lid, niet mocht aftekenen van een zending. Als deze niet specifiek geadresseerde is op naam van de zaakvoerder, is er geen vuiltje in de lucht, en kan ieder personeelslid deze aftekenen.
Ik spreek uit ervaring, aangezien de zaakvoerders max 1 * aanwezig waren op de maand ( en dan voor een max een uurtje of 2 ).
En, voor een IT bedrijf is het meestal logische dat er één van de 2 zaakvoerders aanwezig zijn. Dit doet mij eerlijk gezegd denken aan men vorig job, waar ook 2 zaakvoerders waren, die er nooit waren. En het personeel moest met de weinig volk, de problemen te boven blijven. En als je iets hoorde van de bazen, was het de zoveelste herstructurering, die totaal zot was, omdat men totaal niet wist wat er in de firma gaande was, en wat de situatie enkel maar erger maakte.
Zodus, hij heeft alle recht dat de aangetekende opzeg correct afgehandeld wordt. En weet je wie de dupe hiervan zal worden? De Klant, en het Personeel.
Want de klant zal 9/10 kans een maand of meer te veel aangerekend worden, omdat niemand van het personeel op de hoogte is, en deze moeten dan de mess opruimen nadat de klant een half dozijn kwade mails / brieven stuurt. En dat gewoon omdat men de moeite niet doet om een aangetekende brief in ontvangst te nemen of op tijd af te halen.
Btw: Een aangetekende brief opgestuurd op Donderdag, komt aan op Vrijdag!
Daarbij, is er zelf geen wettelijke verplichting dat er één zaakvoerder aanwezig dient te zijn op de hoofdzetel van een firma?!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je ooit tijdens een rechtzaak kan aantonen dat er een aangetekende zending was die men niet is komen afhalen, dan sta je toch enorm sterk volgens mij.AnD schreef:Hij beweerde dat als je een aangetekende brief verzend je dan nog niet stevig in je schoenen staat. Dat is wat die zei.
Dat is jammer genoeg voor een deel correct.AnD schreef:Schiet me niet dood maar ik heb van een collega gehoord dat je een aangetekende brief kan sturen en als niemand die gaat afhalen je nog nergens staat. Hij beweerde dat als je een aangetekende brief verzend je dan nog niet stevig in je schoenen staat. Dat is wat die zei.
Neem eender welke firma die in financiële problemen zit, en je mag er zeker van zijn, dat men hun er alles aan zal doen, om geen aangetekende zendingen te gaan ophalen.
Als de partij niet op de hoogte is van de inhoud van de aangetekende zending, kan men zich in onschuld wassen. Natuurlijk, als het echt tot een rechtszaak komt, zal dat excuus niet lang blijven staan. Want er is een verwachting dat de zaakvoerder ( of een gemachtigde persoon ) deze zendingen in ontvangst neemt.
Maar dat wordt vaak gedaan om aan schuldeisers te kunnen ontduiken. Een aangetekende brief is in de ogen van eender welke zaakvoerder, een probleem dat erbij komt. Ofwel een openstaande schuld, ofwel een klant die vertrekt, of een ander probleem. Je kan stellen dat een aangetekende brief, vaak de boodschapper van slecht nieuws is. Je stuurt geen aangetekende brief op voor een "dank u". Nee, vaak is het omdat je bewijs wilt, dat wat je schrijft, ook aangekomen is, en dat de tegenpartij op de hoogte is.
Nu, in dommel hun geval ga ik niets beweren van financiën, maar het is idd nogal flagrant dat een aangetekende brief genegeerd wordt. Maar ja, hetzelfde kunnen we zeggen over de online tickets / mail support van enkel weken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Arqentus schreef:
Daarbij, is er zelf geen wettelijke verplichting dat er één zaakvoerder aanwezig dient te zijn op de hoofdzetel van een firma?!
Die je tenvroegste vrijdag nammidag kan afhalen . Dus is het rap maandag . In andere bedrijven is het ook zo , iemand van de arbeiders mag geen aangetekende post aannemen , dit dient door een gemachtigd persoon van de directie ( secretaresse ,personeels dienst , maar zeker niet de helpdesker die ook maar een gewone arbeider of bediende is ) .
Ik weet niet juist hoelang een aangetekende zending op de post blijft liggen ( dacht 5 werkdagen ), daarna gaat ie terug naar afzender , en dan pas heb je een zaak (bij tn gaan zulke poststukken ook verloren , ook als ervoor afgetekend is ) .
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Ik ben 8 jaar postbode geweest, ik meen dus recht te hebben te mogen spreken mbt. tot de aangetekende zendingen: een aangetekende zending gericht aan een firma of ook een derde persoon kan worden uitgereikt aan iedere gevolmachtigde op vertoon van een postvolmacht op diens naam. Volgens dit principe kan de zaakvoerder van een bedrijf bijvoorbeeld een aantal personen aanduiden en de gepaste volmachten aanvragen bij de post. Meestal worden er enkele voorzien voor administratief personeel, zoals e.g. secretaresses die dagelijks met de ontvangst en verwerking van de correspondentie gelast zijn.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Dhr. Dom en Mevr. Schevernels volmachten hebben voorzien voor enkele personeelsleden die als verantwoordelijk kunnen optreden bij hun afwezigheid... Gezien de geringe omvang hun bedrijf acht ik die kans eerder klein in dat men naast zichzelf nog vele andere volmachten heeft voorzien (hier moet worden voor betaald) ...
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Dhr. Dom en Mevr. Schevernels volmachten hebben voorzien voor enkele personeelsleden die als verantwoordelijk kunnen optreden bij hun afwezigheid... Gezien de geringe omvang hun bedrijf acht ik die kans eerder klein in dat men naast zichzelf nog vele andere volmachten heeft voorzien (hier moet worden voor betaald) ...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Niks BS... Leer u informeren? En sorry, maar uw praktijkvoorbeelden geven eerder stof tot nadenken over het wettelijk kader waar je vorige werkgevers in opereren, dan over de correctheid van mijn post. Je moet wel degelijk gemachtigd zijn om een aangetekende zending in ontvangst te nemen, in het andere geval heeft die aangetekende zending gewoonweg geen waarde.Hier even op antwoorden. Wat je zegt is BS dat enkel de zaakvoerder of gemachtigde personen kunnen ontvangen.
We deden niets anders in mijn vorige werkplekken. Ik heb nog geen enkel firma gekend waarbij je als personeel lid, niet mocht aftekenen van een zending. Als deze niet specifiek geadresseerde is op naam van de zaakvoerder, is er geen vuiltje in de lucht, en kan ieder personeelslid deze aftekenen.
Ik spreek uit ervaring, aangezien de zaakvoerders max 1 * aanwezig waren op de maand ( en dan voor een max een uurtje of 2 ).
En, voor een IT bedrijf is het meestal logische dat er één van de 2 zaakvoerders aanwezig zijn. Dit doet mij eerlijk gezegd denken aan men vorig job, waar ook 2 zaakvoerders waren, die er nooit waren. En het personeel moest met de weinig volk, de problemen te boven blijven. En als je iets hoorde van de bazen, was het de zoveelste herstructurering, die totaal zot was, omdat men totaal niet wist wat er in de firma gaande was, en wat de situatie enkel maar erger maakte.
Zodus, hij heeft alle recht dat de aangetekende opzeg correct afgehandeld wordt. En weet je wie de dupe hiervan zal worden? De Klant, en het Personeel.
Want de klant zal 9/10 kans een maand of meer te veel aangerekend worden, omdat niemand van het personeel op de hoogte is, en deze moeten dan de mess opruimen nadat de klant een half dozijn kwade mails / brieven stuurt. En dat gewoon omdat men de moeite niet doet om een aangetekende brief in ontvangst te nemen of op tijd af te halen.
En U laatste zin is helemaal hilarisch... Ik volg zelfs de redenering niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
fieldoxide je begint stilletjes aan de trekjes van Ceurriux te krijgen.
Denk je nu echt dat er niemand op kantoor zal zijn. Dat geloof je toch zelf niet man.
Er kunnen verschillende reden zijn waarom op dat ogenblik de aangetekende zending niet aangenomen is.Je mag het nog zo vreemd vinden als je wil maar het zij zo.
Als de postbode hier iets aan de deur moet afgeven en of dit nu een aangetekende zending is of een pakje dat maakt niet uit maar ik kan het pas de eerstvolgende werkdag zelf gaan afhalen op het postkantoor.
Denk je nu echt dat er niemand op kantoor zal zijn. Dat geloof je toch zelf niet man.
Er kunnen verschillende reden zijn waarom op dat ogenblik de aangetekende zending niet aangenomen is.Je mag het nog zo vreemd vinden als je wil maar het zij zo.
Als de postbode hier iets aan de deur moet afgeven en of dit nu een aangetekende zending is of een pakje dat maakt niet uit maar ik kan het pas de eerstvolgende werkdag zelf gaan afhalen op het postkantoor.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Lol, ze gaan er al direct een gevangenis van maken ook :"DArqentus schreef: Daarbij, is er zelf geen wettelijke verplichting dat er één zaakvoerder aanwezig dient te zijn op de hoofdzetel van een firma?!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
de aangetekenden hebben 15 dagen de tijd om hun brief gaan af te halen.
indien zij nu beslissen om 1 keer per week naar de post te gaan is dat toch hun ding?
heb er twee weken geleden ook eentje verzonden en die werd ook niet onmiddellijk aanvaard.
de post heeft me echter wel correct geïnformeerd, info terug te vinden via hun track systeem
indien zij nu beslissen om 1 keer per week naar de post te gaan is dat toch hun ding?
heb er twee weken geleden ook eentje verzonden en die werd ook niet onmiddellijk aanvaard.
de post heeft me echter wel correct geïnformeerd, info terug te vinden via hun track systeem
Code: Selecteer alles
Bericht gelaten:
Aangezien deze zending niet kon worden uitgereikt aan de geadresseerde, heeft de postbode een bericht in zijn bus achtergelaten. De geadresseerde beschikt dan over een termijn van 15 kalenderdagen vanaf de dag na de datum van aanbieding om de zending af te halen op het hierboven vermelde adres. Als de zending een gerechtsbrief is, wordt deze termijn ingekort tot 8 kalenderdagen. Na afloop van deze bewaartermijn wordt de zending teruggestuurd naar de afzender, met de vermelding "Niet opgevraagd".
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb de aangetekende brief geadresseerd aan de firma 'Schedom NV ' ,
en niet aan de heer Dom .
Wou dit gewoon even vermelden , maar er zijn hier blijkbaar een aantal mensen die hier vrij 'agressief ' op reageren .
Laat het ons hier maar verder bij laten .
Wou dit gewoon even vermelden , maar er zijn hier blijkbaar een aantal mensen die hier vrij 'agressief ' op reageren .
De dommel ridders vechten voor hun leven hé, wat verwacht je als je de klachten draken dagelijks moet afslachten om koning Bart en koningin Sandra te beschermen .fieldoxide schreef:Ik heb de aangetekende brief geadresseerd aan de firma 'Schedom NV ' ,
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Jezus, Fieldoxide zegt iets en bam, direct meteen je gelijk willen bewijzen en liefst op zo'n kleinerend mogelijke toon.Goendi schreef:Wat een ridicule post. Ik ruk mijn haren uit. Eerst en vooral: enkel zaakvoerders kunnen aangetekende zendingen aftekenen, of mensen die daartoe een machtiging hebben. Zo opmerkelijk is het dus niet: je weet dus at ze er niet waren op het tijdstip dat de postbode kwam, so what? Omdat ze een bedrijf leiden impliceert dit heus niet at ze 24/7 op hun kantoor kamperen.
Kan jij nu niks normaal zeggen? Moet je op het forum met je grote mond een gebrek in real-life compenseren of zo? Niet veel gerealiseerd krijgen in het echte leven en dan maar uit frustratie razen op het Internet? In je jeugd niet genoeg of net teveel aan moeder's tiet gehangen? Wat een eersteklas eikel reactie heb je hier weer eens neergepend...
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik geloof zelfs langer als het gaat om een postbox, dan geloof ik dat het 30 dagen wordt.decat schreef:de aangetekenden hebben 15 dagen de tijd om hun brief gaan af te halen.
Code: Selecteer alles
Bericht gelaten: Aangezien deze zending niet kon worden uitgereikt aan de geadresseerde, heeft de postbode een bericht in zijn bus achtergelaten. De geadresseerde beschikt dan over een termijn van 15 kalenderdagen vanaf de dag na de datum van aanbieding om de zending af te halen op het hierboven vermelde adres. Als de zending een gerechtsbrief is, wordt deze termijn ingekort tot 8 kalenderdagen. Na afloop van deze bewaartermijn wordt de zending teruggestuurd naar de afzender, met de vermelding "Niet opgevraagd".
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Heb je niks orginelers dan een paar pubercliché's om me naar mijn oren te gooien? Vooral die moeders tiet ingeving getuigt van de nodige dosis creativiteit. Zelf opgekomen, of moest je toch eerst het nodige opzoekingswerk verrichten?Jezus, Fieldoxide zegt iets en bam, direct meteen je gelijk willen bewijzen en liefst op zo'n kleinerend mogelijke toon.
Kan jij nu niks normaal zeggen? Moet je op het forum met je grote mond een gebrek in real-life compenseren of zo? Niet veel gerealiseerd krijgen in het echte leven en dan maar uit frustratie razen op het Internet? In je jeugd niet genoeg of net teveel aan moeder's tiet gehangen? Wat een eersteklas eikel reactie heb je hier weer eens neergepend..
En FF on topic: heeft een aangetekende zending *iets* te zien met het artikel op Zdnet? Draagt het iets bij aan deze topic? En dan nog enkel om te muggenziften dat die niet is afgetekend op de dag van afgifte, en de dag er na nog niet is opgehaald. FF serieus blijven eh, van Dommel kun je de laatste tijd misschien veel zeggen, maar die post in deze topic is er ver over, en is op zich een uiting van frustratie. Om nog maar te zwijgen over hun prioriteitenlijstje: ik betwijfel dat opzeggende klanten op nr1 staan om te verwerken.
Nog een edit: modjes, splits het gezeik na die aangetekende zending eens af. Het heeft absoluut -niets- te maken met de initiële topic.
En misschien ook al die zever uit alle postings halen waarin personen worden uitgemaakt voor Dommel fanboys??? Ben die zever ook kotsbeu. Het enige dat je hier mag doen, is zeggen:"ja, ze hadden die aangetekende brief moeten aanvaarden, Dom had gewoonweg aanwezig moeten zijn, zo simpel is het. Die mens heeft toch niks te doen en is erg onbekwaam". Als je dat niet zegt, ben je hier een fanboy, en daar ruk ik ook m'n haren van uit. Ik heb hier gewoon geen zin meer om te reageren op berichten, omdat, als je ze tegen spreekt, je toch verwijten naar je kop krijgt. L-Army, respect dat jij het nog zo lang volhoudt.Goendi schreef:Nog een edit: modjes, splits het gezeik na die aangetekende zending eens af. Het heeft absoluut -niets- te maken met de initiële topic.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
--------------zippit ----------------
Ik dacht dat brieven, ook aangetekende, officieel 3 werkdagen onderweg zijn. Ik zou m'n cursus handelsrecht nog eens moeten afstoffen
En daarnaast kan je dacht ik een aangetekende zending tot 2 weken op het postkantoor laten liggen eer het wordt teruggestuurd naar afzender.
Ik dacht dat brieven, ook aangetekende, officieel 3 werkdagen onderweg zijn. Ik zou m'n cursus handelsrecht nog eens moeten afstoffen
En daarnaast kan je dacht ik een aangetekende zending tot 2 weken op het postkantoor laten liggen eer het wordt teruggestuurd naar afzender.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
klopt meon en decat
Bij vaak gestelde vragen staat:
Hoe en waar kan ik aangetekende zendingen ontvangen?
- Indien u afwezig bent als de postbode langskomt, heeft u 15 dagen om uw zending in uw Postkantoor of PostPunt af te halen.
- U kunt om een tweede aanbieding van het poststuk bij u thuis vragen.
- Tot slot kunt u ook vragen om de zending door te sturen naar een ander postkantoor of naar uw werkadres.
Bij vaak gestelde vragen staat:
Hoe en waar kan ik aangetekende zendingen ontvangen?
- Indien u afwezig bent als de postbode langskomt, heeft u 15 dagen om uw zending in uw Postkantoor of PostPunt af te halen.
- U kunt om een tweede aanbieding van het poststuk bij u thuis vragen.
- Tot slot kunt u ook vragen om de zending door te sturen naar een ander postkantoor of naar uw werkadres.
Waarom het zo moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan
Ik had,:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 887#255887
al beter hier gezet
grts
Ik had,:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 887#255887
al beter hier gezet
grts
Laatst gewijzigd door ceurrrix 18 sep 2008, 17:30, in totaal 1 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Wanneer ze een uittreksel van het Belgisch Staatsblad met daarin de oprichting van het bedrijf en dus ook de namen van de bedrijfsleiders laten zien, kan de aangetekende zending uitgereikt worden aan die bedrijfsleider(s), ze hebben dus niet zelf een volmacht nodig.Stormlord schreef:Gezien de geringe omvang hun bedrijf acht ik die kans eerder klein in dat men naast zichzelf nog vele andere volmachten heeft voorzien (hier moet worden voor betaald) ...
Ik heb zelf 10 jaar bij de Post gewerkt en vond die volmachten altijd al een geldklopperij, zeker omdat ze jaarlijks vernieuwd én betaald moeten worden.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Je mag dan misschien wel gelijk hebben, besef je nu niet dat je zelf even erg bezig bent?deej schreef:Jezus, Fieldoxide zegt iets en bam, direct meteen je gelijk willen bewijzen en liefst op zo'n kleinerend mogelijke toon.
Kan jij nu niks normaal zeggen? Moet je op het forum met je grote mond een gebrek in real-life compenseren of zo? Niet veel gerealiseerd krijgen in het echte leven en dan maar uit frustratie razen op het Internet? In je jeugd niet genoeg of net teveel aan moeder's tiet gehangen? Wat een eersteklas eikel reactie heb je hier weer eens neergepend...
Never argue with an idiot. He'll drag you down to his level and beat you with experience.
--> "idiot" in het algemeen, ik viseer niemand in het bijzonder. Wie hierop reageert, bekent kleur...
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Plus Member
Een niet-afgehaalde aangetekende brief is ook een bewijsmiddel maar je moet die dan bewaren en niet opendoen. Men heeft 14 dagen tijd om een aangetekende zending af te halen en daar ben jij als verzender niet aansprakelijk voor.AnD schreef:Schiet me niet dood maar ik heb van een collega gehoord dat je een aangetekende brief kan sturen en als niemand die gaat afhalen je nog nergens staat. Hij beweerde dat als je een aangetekende brief verzend je dan nog niet stevig in je schoenen staat. Dat is wat die zei.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Een teruggekeerde aangetekende brief is eigenlijk zelfs het enigste bewijs dat je hebt dat je die specifieke brief hebt gestuurd.
Het enigste dat de handtekening van een aangetekend schrijven bewijst, is dat de postbode een envelop heeft afgegeven. Wie zal bewijzen dat het een brief bevatte die een internetabonnement opzegt.
Eigenlijk is de enigste correcte manier van een aangetekend schrijven, je brief laten bezorgen door een deurwaarder.
Heb zelfs nog een straffere bewering (komt van persoon die zich bij de post bezig houdt met sorteercentra en dus ook met de vormgeving van brieven en zo): een aangetekende zending bezorgt door de post is zelfs nooit geldig. In de wet is vastgelegd dat een aangetekende zending enkel geldig kan zijn als ie verzegeld is met was en een zegelafdruk
Maar allé, dat doet er eigenlijk niet toe
Zou niet te snel van stapel lopen met die aangetekende zending. Zoals al gezegd, zou het me niet verwonderen mochten ze maar één keer per week naar de post gaan om dan alles in één keer af te halen
Het enigste dat de handtekening van een aangetekend schrijven bewijst, is dat de postbode een envelop heeft afgegeven. Wie zal bewijzen dat het een brief bevatte die een internetabonnement opzegt.
Eigenlijk is de enigste correcte manier van een aangetekend schrijven, je brief laten bezorgen door een deurwaarder.
Heb zelfs nog een straffere bewering (komt van persoon die zich bij de post bezig houdt met sorteercentra en dus ook met de vormgeving van brieven en zo): een aangetekende zending bezorgt door de post is zelfs nooit geldig. In de wet is vastgelegd dat een aangetekende zending enkel geldig kan zijn als ie verzegeld is met was en een zegelafdruk
Maar allé, dat doet er eigenlijk niet toe
Zou niet te snel van stapel lopen met die aangetekende zending. Zoals al gezegd, zou het me niet verwonderen mochten ze maar één keer per week naar de post gaan om dan alles in één keer af te halen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Kamagurka,
dat klopt - maar geldt dan ook enkel voor de zaakvoerders van een bedrijf...
Postvolmachten kunnen ook voor derden aan derden en voor bedrijven aan derden (e.g. secretaresse, een werknemer).
Kenneth,
een aangetekende zending is bij mijn weten een geldig wettelijk middel. Je kan evt. een venster in de enveloppe voorzien - bij de post zetten ze daar dan ook een stempel door zodat je dubbel bewijs hebt dat je een aangetekend schrijven met deze inhoud hebt opgestuurd - de brief en het venster in de enveloppe komen immers perfect overeen. Je kan idd. ook je schrijven laten aanbieden door een gerechtsdeurwaarder, of je kan je brief ook persoonlijk gaan afgeven en laten afteken op een dubbel van je brief voor ontvangst.
Soit, maar ik denk dat we aan het afdwalen zijn: bij mijn weten hebben de zaakvoerders van Dommel idd. 15 kalenderdagen de tijd om hun aangetekende zending af te halen of te laten doorsturen naar ander adres, zoniet gaat de zending retour en heb je dan ook geldig bewijs dat deze zending is aangeboden maar nooit afgehaald.
Mvg,
David
dat klopt - maar geldt dan ook enkel voor de zaakvoerders van een bedrijf...
Postvolmachten kunnen ook voor derden aan derden en voor bedrijven aan derden (e.g. secretaresse, een werknemer).
Kenneth,
een aangetekende zending is bij mijn weten een geldig wettelijk middel. Je kan evt. een venster in de enveloppe voorzien - bij de post zetten ze daar dan ook een stempel door zodat je dubbel bewijs hebt dat je een aangetekend schrijven met deze inhoud hebt opgestuurd - de brief en het venster in de enveloppe komen immers perfect overeen. Je kan idd. ook je schrijven laten aanbieden door een gerechtsdeurwaarder, of je kan je brief ook persoonlijk gaan afgeven en laten afteken op een dubbel van je brief voor ontvangst.
Soit, maar ik denk dat we aan het afdwalen zijn: bij mijn weten hebben de zaakvoerders van Dommel idd. 15 kalenderdagen de tijd om hun aangetekende zending af te halen of te laten doorsturen naar ander adres, zoniet gaat de zending retour en heb je dan ook geldig bewijs dat deze zending is aangeboden maar nooit afgehaald.
Mvg,
David