facturatie Belgacom technieker

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

Enkele weken had ik internet problemen (uren lang zonder verbinding) en toen was de dommel helpdesk zo vriendelijk om een belgacom technieker langs te sturen. Nu is mij verteld, aan de telefoon dat als het probleem bij mij ligt ik de verplaatsingskosten moet betalen iets van een 49 euro (denk ik). Geen probleem heb met modems/splitters/routers/kabels zitten zeulen maar niets gevonden dus was redelijk zeker dat het probleem niet bij mij ligt.

De belgacom technieker komt langs en vind niets. Mijn aansluitingen zijn goed en voor de rest kan hij het probleem niet lokaliseren. 3 Dagen later komt een 2de technieker (nadat ik weer naar dommel helpdesk belde) die hetzelfde vaststelt. Ik bedank deze persoon, biedt hem zelfs een fris drankje aan en hij vertrekt. Het probleem is tot op heden niet opgelost maar komt nu pas om de 5-6 dagen voor (en minder lang) dus heb mij er maar bij neergelegd.

Nu vandaag krijg ik mijn maandelijkse Belgacom factuur. 70,25 euro zonder btw extra kosten - Forfaitair bedrag - Herstel. Ik neem contact op met Belgacom administratie en deze vertellen mij dat dit standaard is en zij elk herstel sowieso aan de klant doorrekenen als het gaat om een 'externe' ISP en dat ik maar bij mijn ISP moet gaan klagen. De dommelhelpdesk is nu zo vriendelijk om, nadat ik alles heb uitgelegd en om meer uitleg vraag het volgende terug te sturen.

Geachte,

Gelieve contact op te nemen met belgacom mbt fakturen die door hen aan u zijn uitgeschreven.

met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,


Of ze gelijk hebben of niet laat ik in het midden maar mijn werkelijke vraag blijft on opgelost.

Heeft dommel een overeenkomst met belgacom dat als het probleem niet bij de klant en niet bij dommel ligt belgacom moet opdraaien voor de interventie aangezien het over hun infrastructuur gaat ?

Iemand hier op UB een antwoord toevallig ?

Alvast bedankt.
Beo.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Beostar schreef:Enkele weken had ik internet problemen (uren lang zonder verbinding) en toen was de dommel helpdesk zo vriendelijk om een belgacom technieker langs te sturen. Nu is mij verteld, aan de telefoon dat als het probleem bij mij ligt ik de verplaatsingskosten moet betalen iets van een 49 euro (denk ik). Geen probleem heb met modems/splitters/routers/kabels zitten zeulen maar niets gevonden dus was redelijk zeker dat het probleem niet bij mij ligt.

De belgacom technieker komt langs en vind niets. Mijn aansluitingen zijn goed en voor de rest kan hij het probleem niet lokaliseren. 3 Dagen later komt een 2de technieker (nadat ik weer naar dommel helpdesk belde) die hetzelfde vaststelt. Ik bedank deze persoon, biedt hem zelfs een fris drankje aan en hij vertrekt. Het probleem is tot op heden niet opgelost maar komt nu pas om de 5-6 dagen voor (en minder lang) dus heb mij er maar bij neergelegd.

Nu vandaag krijg ik mijn maandelijkse Belgacom factuur. 70,25 euro zonder btw extra kosten - Forfaitair bedrag - Herstel. Ik neem contact op met Belgacom administratie en deze vertellen mij dat dit standaard is en zij elk herstel sowieso aan de klant doorrekenen als het gaat om een 'externe' ISP en dat ik maar bij mijn ISP moet gaan klagen. De dommelhelpdesk is nu zo vriendelijk om, nadat ik alles heb uitgelegd en om meer uitleg vraag het volgende terug te sturen.

Geachte,

Gelieve contact op te nemen met belgacom mbt fakturen die door hen aan u zijn uitgeschreven.

met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,


Of ze gelijk hebben of niet laat ik in het midden maar mijn werkelijke vraag blijft on opgelost.

Heeft dommel een overeenkomst met belgacom dat als het probleem niet bij de klant en niet bij dommel ligt belgacom moet opdraaien voor de interventie aangezien het over hun infrastructuur gaat ?

Iemand hier op UB een antwoord toevallig ?

Alvast bedankt.
Beo.


Op je vraag kan ik ook eerlijk gezegd niet direct antwoorden buiten dat ze hier ook kosten voor aanleg van nieuwe dropline hebben gerekend terwijl ze dit gratis deden tot aan de rooilijn , verder zijn ze niet hoeven/mogen komen van me :D) en toch wilde BCG me 180 € en meer laten dokken , dit heb ik (online) betwist en de discolijn al betaald en jaja 5 werkdagen later briefje in de bus dat de gecombineerde kosten (die 180 € in totaal) niet hadden mogen aangerekend worden)

maar men reden van reactie is meer , jij hebt antwoord via mail dan dommel gehad ofwat ??? :-D :-D

share us your secret !

sorry voor sarcasme maar pfff , ik vertik het gewoon nog om betalend (al is het zonaal noooogmaals te gaan gaan belle nen klagen en te horen krijgen dat ik bvb men boostpack niet in het eerste jaar kan opzeggen terwijl ze GVD zelf dit hebben aangekondigd dat het wel kan

sorry to bust your topic ;)

ik zou dus manueel online betwisten met je e-services ding daar en de lijnkosten die je naders altijd betaald zo dan al manueel betalen , aanzie ik ook toch nog steeds als "sign of goodwill" , BCG ondervond ik dus ook , dommel niet :evil:

ex-fanboy dommel a3ke
The eternal and true pessimist :D
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Ik zou de kost in elk geval betwisten en Dommel hiervoor laten opdraaien.
U heeft namelijk geen technicus gevraagd. Dit heeft Dommel voorgesteld, toch?

Maar hoe je dit best doet?
Je kan 2 kanten uit.
Ofwel bel je en vraag je de persoon voor een cn en je verzwijgt het hele alternatieve ISP verhaal en claimt een onterechte dienstverlening van BGC die sowieso gratis moest zijn.
Als u steeds een goede klant bent geweest (én in het laatste jaar nog geen CN gevraagd) is die 70 € via een tooltje snel gewist (als commerciële geste, omdat u dat als klant waard bent).

Ofwel ombudsdienst, maar we weten ook dat Dommel hier niet goed op reageert.


Kbegin zelf ook al de kriebels te krijgen nu ik 2 maanden geleden per fax, aangetekend schrijven + ticket mijn boostpack heb opgezegd en NOG STEEDS geen confirmatie of het verwijderen van het pack.
EN ja, heb ook reeds diverse malen vruchteloos gebeld.
Betalen doe ik steeds het volledige bedrag, kzou er niet aan mogen denken om in de clinch te gaan met de Dommel administratie.
:-(
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Belgacom is verantwoordelijk om indien het probleem aan hun infrastructuur ligt dit gratis te verhelpen. Anders sturen ze sowieso een factuur. Mijn ervaring is wel dat als je niet bij Belgacom ADSL bent het probleem altijd wel op een of andere manier aan jou ligt.

Er valt niet veel over te argumenteren, dommel kiest er namelijk niet voor dat belgacom jou factureert. Als je het zelfde probleem bij een andere provider had (of dat nu edpnet, dxadsl, vitaya-adsl of eender wat is) moest je ook betalen. Is een klein beetje machtsmisbruik van Belgacom vermoed ik, maar hoe gaan we dat bewijzen. Ik zal er eens met een bevriende Belgacom technieker over spreken, misschien dat hij weet hoe het net zit.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

toen was de dommel helpdesk zo vriendelijk om een belgacom technieker langs te sturen. Nu is mij verteld, aan de telefoon dat als het probleem bij mij ligt ik de verplaatsingskosten moet betalen iets van een 49 euro (denk ik).


Eigenlijk hadden ze bij dommel moeten zeggen, dat de interventie mogelijk tegen betaling was en de correcte prijs van zo een interventie vermelden.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Euhm, dat hebben ze toch gedaan? Ze hebben hem gezegd dat hem een kost aangerekend kan worden indien het probleem zich bij hem bevindt.

Belgacom bevestigt dat het probleem niet bij hem ligt, maar rekent hem toch een kost aan omdat (wie weet?) hij bij een alternatieve ISP zit.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Maglor schreef:Euhm, dat hebben ze toch gedaan? Ze hebben hem gezegd dat hem een kost aangerekend kan worden indien het probleem zich bij hem bevindt.

Belgacom bevestigt dat het probleem niet bij hem ligt, maar rekent hem toch een kost aan omdat (wie weet?) hij bij een alternatieve ISP zit.


Heb soortgelijk probleem...
internet lag er elke 3 minuten uit... Dommel kreeg het niet opgelost...
ik had ook modem/bekabeling vervangen...
belgacom laten afkomen...
die vond ook niets... maar heeft m'n 4mbit profiel naar 3.3mbit profiel gedowngrade...
sindsdien gaat het wat beter...
Dommel heeft dan die 70euro dmv m'n domiciliatie afgerekend dus ik kon niet "weigeren" te betalen... bij domicile mag dommel eender welk bedrag aan je bank vragen... als de bank betaald krijg je pas een email van Dommel dat je bedankt bent voor je gift...

ik krijg geen email reacties meer van dommel
ook tickets worden niet meer behandeld door dommel
alleen telefonisch krijg je ze nog aan de lijn... en verwijzen ze je door naar de ombudsdienst...
en de ombudsdienst die blaffen ze af...

neen voor service moet je niet bij Dommel zijn... dan kan je beter naar Telenet gaan...

Ook bij andere klanten is het zo erg...Scarlet...tele2.... allen hebben deze problemen al voorgehad dat klanten opeens last krijgen van hun verbinding... en de klant zit te zwalpen tussen Belgacom en hun isp...

spijtig dat Belgacom de alternatieve isp's chanteert via ons...
Doelbewust worden onze werkende internet verbindingen gesaboteerd in de hoop dat we terugkeren naar Belgacom...maar hoe ga je dat bewijzen? :-)
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

belgacom chanteert ?

hoe zou jij zijn moest jij je infrastructuur voor een bodemprijs moeten verhuren aan concurrenten ?
alleja stel je eens in de plek van belgacom.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Rimson schreef:
hoe zou jij zijn moest jij je infrastructuur voor een bodemprijs moeten verhuren aan concurrenten ?


klap je zo die chantage goed?
Dat is geen reden. Regels moeten ze respecteren, zo simpel is het...

En anders mag het BIPT eens beginnen met monsterboetes. Tzal snel gedaan zijn.
de koe zegt boe
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Rimson schreef:belgacom chanteert ?
hoe zou jij zijn moest jij je infrastructuur voor een bodemprijs moeten verhuren aan concurrenten ?
alleja stel je eens in de plek van belgacom.


opsplitsen die boel natuurlijk!
net zoals de gas & electriciteitsmarkt mag van mij de kabel & telefoon ook bij een "netbeheerder" komen ...

hoe kun je anders tot een eerlijke concurrentie komen?

op UMTS kan het wel... Base & Proximus & Mobistar zijn goed op weg ... nu nog iemand die flatfee aanbiedt...
Binnenkort heb je dus geen nood meer aan een "adsl" of "telefoon"lijn... het kan dan allemaal via umts.... de umts routertjes zijn er ook al als je met meer dan 1 toestel wilt.

Alsook kan elke smartphone een umts - wifi gateway vormen :-)
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 mar 2008, 22:33

Rimson schreef:hoe zou jij zijn moest jij je infrastructuur voor een bodemprijs moeten verhuren aan concurrenten ?

Die infrastructuur is betaald door ONS (Belgen excl. politiekers).
Het onderhoud aan die infrastructuur betalen WIJ (Wij betalen aan onze provider, onze provider betaald aan BGC)
Rimson schreef:alleja stel je eens in de plek van belgacom.

Ik zou mijn klanten die al jaaaaaaaren veel te veel betalen (freephone en varianten bestaan nog niet zo lang, de zone's zijn nog niet zo lang afgeschaft) dankbaar zijn.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Prototype schreef:
Rimson schreef:hoe zou jij zijn moest jij je infrastructuur voor een bodemprijs moeten verhuren aan concurrenten ?

Die infrastructuur is betaald door ONS (Belgen excl. politiekers).
Het onderhoud aan die infrastructuur betalen WIJ (Wij betalen aan onze provider, onze provider betaald aan BGC)

We betalen aan Belgacom voor een "telefoonlijn" waarover internet moet geleverd worden... deze telefoonlijn is in gebreke...
Belgacom moet die in orde brengen...Discovery/Raw Copper whatever...
spijtig genoeg zegt Belgacom dat alles in orde is en het probleem bij de ISP ligt...
en de ISP zegt dat ze geen problemen zien aan hun kant...
wie liegt er?
je kunt geen 3de partij inhuren want alleen belgacom mag gaan kijken en die ...zien niets...tot je natuurlijk klant wordt bij Belgacom ...dan werkt opeens alles

maar je moet wel 70 euro verplaatsingskosten betalen aan Belgacom om te zeggen dat alles in orde is bij hun...
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 mar 2008, 22:33

skynetbbs schreef:
Prototype schreef:
Rimson schreef:hoe zou jij zijn moest jij je infrastructuur voor een bodemprijs moeten verhuren aan concurrenten ?

Die infrastructuur is betaald door ONS (Belgen excl. politiekers).
Het onderhoud aan die infrastructuur betalen WIJ (Wij betalen aan onze provider, onze provider betaald aan BGC)

We betalen aan Belgacom voor een "telefoonlijn" waarover internet moet geleverd worden... deze telefoonlijn is in gebreke...
Belgacom moet die in orde brengen...Discovery/Raw Copper whatever...
spijtig genoeg zegt Belgacom dat alles in orde is en het probleem bij de ISP ligt...
en de ISP zegt dat ze geen problemen zien aan hun kant...
wie liegt er?
je kunt geen 3de partij inhuren want alleen belgacom mag gaan kijken en die ...zien niets...tot je natuurlijk klant wordt bij Belgacom ...dan werkt opeens alles

maar je moet wel 70 euro verplaatsingskosten betalen aan Belgacom om te zeggen dat alles in orde is bij hun...


Belgacom is een uitvindsel van de Belgische staat.
Dus is het normaal dat ze hun klanten/burgers uitknijpen als citroenen.

Volgens mij hebben wij al meer dan genoeg betaald aan BGC. En wat hebben we ervoor terug gekregen? Veel te dure abonnementen en veel te lage limieten. Het verwonderd mij dat we nog niet moeten betalen om gewoon eens in een BGC winkel rond te kijken. :roll:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Prototype schreef:
Belgacom is een uitvindsel van de Belgische staat.
Dus is het normaal dat ze hun klanten/burgers uitknijpen als citroenen.


Lotto, Proximus, Telenet, De Post, De Lijn, De Nmbs ook...

Ik zou eerder Sabam, Auvibel, Belastingsdienst, Accijnzen etc opsommen dan
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

rare manier van werken vind ik persoonlijk...

bij ons (t2) komt meestal eerst een technieker on site om te checken of het probleem door de installatie / apparatuur wordt veroorzaakt. Indien niet, dan laat deze dat weten en wordt belgacom aangestuurd.

Indien wel, dan rekenen wij (afhankelijk van de vastgestelde problemen) die interventie aan aan de klant.

Zowiezo wordt bij ons elke belgacom interventie waarbij de oorzaak bij de klant lag of provider door belgacom aan de ISP gefactureerd en niet rechtstreeks aan de klant.

Gebeurt het dan toch eens, dan vragen wij een kopie van die factuur en betwisten deze voor de klant bij belgacom.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

320i schreef:rare manier van werken vind ik persoonlijk...
bij ons (t2) komt meestal eerst een technieker on site om te checken of het probleem door de installatie / apparatuur wordt veroorzaakt. Indien niet, dan laat deze dat weten en wordt belgacom aangestuurd.


M'n overbuur had soortgelijk probleem en zat bij t2... hij werd van kastje naar muurtje (t2 vs Belgacom) gestuurd; niemand wou kijken; Telenet is dan gekomen en heeft alles opgelost... is nu tevreden telenet kijker :(
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

[off topic]
Heb zo'n voorgevoel dat dit weer een zoveelste belgacom-bashing-topic gaat worden
[/off topic]

Vindt het toch maar raar dat twee techniekers apart van mekaar niets vinden.

En voor zover ik weet, kunnen ze bij Dommel ook vanachter hun bureau'tje een lijntest doen. Hebben ze daar iets van gezegd?

Voorlopig heeft Belgacom niets verkeerd gedaan, in mijn ogen. Ze vinden niets dus wordt de tussenkomst gefactureerd.

Heeft dommel een overeenkomst met belgacom dat als het probleem niet bij de klant en niet bij dommel ligt belgacom moet opdraaien voor de interventie aangezien het over hun infrastructuur gaat ?


Kan verkeerd zijn maar ik dacht dat het dommel was die de kosten dan doorfactureerde voor een "nutteloze verplaatsing". Zal waarschijnlijk wel verkeerd zijn maar ik dacht dat ik hier zoiets gelezen had
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Kenneth schreef:En voor zover ik weet, kunnen ze bij Dommel ook vanachter hun bureau'tje een lijntest doen. Hebben ze daar iets van gezegd?

voor de beslissing viel om Belgacom te sturen en nadat ik alles had vervangen zonder verschil; was er idd een adsl sync issue merkbaar.
Nadat Belgacom kwam en hooguit het profiel wijzigde; hebben ze nog eens een lijntest gedaan en zagen ze waardes die aangaven dat ik zeker sneller kon dan 4mbit...ze vonden het een rare oplossing die ze daarom zelf nooit zouden voorgesteld hebben...maar tussenkomst door belgacom om het profiel van 4mbit naar 3,2mbit te veranderen werd dus wel aangerekend...
straf dat ik op 4 jaar tijd opeens een lager profiel moet hebben...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Toen BGC bij mij moest komen omdat ik disconnecties had, heeft de technieker mij ook op een lager profiel gezet (7 ipv 9 Mbit --> Belgacom TV). Hij zei toen ook dat het wsl aan mijn binnenbekabeling lag maar dat hij er wel voor zou zorgen dat ik niks zou moeten betalen. Heel vriendelijke mens, trouwens.

Daarna heb ik mijn router aangesloten waar de telefoon binnenkomt en utp getrokken. Toen heeft een vriend die bij BGC werkt het boeltje zelfs terug gezet op 9 Mbit en alles werkte perfect, dus de binnenbekabeling was wel degelijk de schuldige geweest.

Nu zit ik op vdsl2 en werkt alles ook perfect :).

Moest ik nu niet bij BGC gezeten hebben, dan zou het misschien anders gelopen zijn bij de eerste interventie. Of misschien ook niet. Volgens mij hangt het ook veel af van de technieker zijn goodwill want uiteindelijk bepaalt hij toch voor een stuk door wat hij in zijn technisch rapport zet, wat aangerekend gaat worden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Goztow schreef:Toen BGC bij mij moest komen omdat ik disconnecties had, heeft de technieker mij ook op een lager profiel gezet (7 ipv 9 Mbit --> Belgacom TV). Hij zei toen ook dat het wsl aan mijn binnenbekabeling lag maar dat hij er wel voor zou zorgen dat ik niks zou moeten betalen. Heel vriendelijke mens, trouwens.


hier is er geen binnenbekabeling...
belgacom technieker heeft alles gemeten waar het binnenkwam in de garage (en waar ook de splitter & adsl modem stond)...

en technieker & telefonisch wist dommel ook te zeggen dat ik geen blaam trof... maar een terugbetaling ? oh maar... en schriftelijke bevestiging? oh dat kon niet...
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

alvast allemaal bedankt voor de post :). Het was absoluut niet mijn doel een Belgacom-bashing-topic te starten. Ben zelf 8 jaar tevreden ADSL klant geweest maar vond de limiet iets te beperkend :-D.

Terug naar het probleem.
Dommel heeft steeds zelf een interventie voorgesteld nadat ze een lijnmetig uitvoerde. Die blijkbaar steeds ongelooflijk slecht was, de technieker aan de telefoon omschreef ze zelfs als onrealistisch slecht. De eerste technieker heef zelfs metingen laten zien genomen enkele minuten na het aanmaken van een ticket (door dommel bij belgacom) dat de lijn bijna 0 waarden teruggaf.

Ik vind het een ingewikkelde situatie. Heb ondertussen via e-service dat gedeelte van de factuur betwist en heb dommel gecontacteerd voor meer uitleg maar tot op heden geen antwoord..

Voor de volgende keer zal ik de belgacom technieker een papier laten tekenen waarin staat dat ik niet verantwoordelijk was voor de panne en dus geen factuur verwacht :-D. Mijn persoonlijke policy.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Beostar schreef:Voor de volgende keer zal ik de belgacom technieker een papier laten tekenen waarin staat dat ik niet verantwoordelijk was voor de panne en dus geen factuur verwacht :-D. Mijn persoonlijke policy.

Qua idee is dit misschien goed, maar 'k denk dat die technieker vriendelijk gaat bedanken en zijn handtekening niet gaat plaatsen :lol:
If you can't beat them, confuse them.
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

Als gewone mondelinge overeenkomsten al niet meer werken blijft er niet veel meer over. Maar geen enkele technieker zal zo een formulier tekenen uiteraard :-D
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Even reageren: vroeger toen ik bij adsl2fit was kon ik niet op het net omdat er ook iets "scheelde", toen heeft adsl2fit ook een technieker gestuurd en bij mij was ook alles in orde in huis en het lag bij BGC. Ik heb nooit iets moeten betalen noch aan adsl2fit noch aan Belgacom.
Blackpitcher
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 mei 2007, 01:16

hey hallow, heb zelf ook in het begin met dommel een probleem meegemaakt ik had namelijk maar 50 KB\s download dus hadden ze een technieker gestuurd naar me, heb hiervoor dus ook geen extra kosten moeten betalen omdat het aan de 'kas die buiten staat' lag maar die was dus gestuurd door dommel..
Afbeelding
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Rimson schreef:belgacom chanteert ?

hoe zou jij zijn moest jij je infrastructuur voor een bodemprijs moeten verhuren aan concurrenten ?
alleja stel je eens in de plek van belgacom.


Eigenlijk, de EU laat niet langer toe dat de kosten van roamingverkeer gedekt worden: -77 miljoen euro. Notionele interest mag niet meer misbruikt worden en nu wil de fiscus 22 miljoen euro terug. Bovendien hebben ze al geen monopolie gekregen op GSM netwerk en is hun winst zowat het halve van wat het zou moeten zijn.

'k stel voor dat we een benefiet oprichten, iedereen mag gratis afkomen mits 50€ registratiekost
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Het beste is altijd dat je een aangetekend schrijven doet naar de hoofdzetel van je ISP dat het niet jouw fout is dat hun infrastructuur niet voldoet aan de beloofde waardes die je minimaaal moet krijgen. Kheb het zelf al 2 keer voorgehad en ook zomaar een faktuur gekregen.

Dan zeg je gewoon dat je met die praktijken niet akkoord gaat en dat als je geen kredietnota ontvangt voor die desbetreffende foute faktuur dat je dan zal opstappen.

Bij mij is dit 2 keer gelukt.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Is toch maar raar. Dommel noemt het resultaat van een lijntest onrealistisch slecht en de twee techniekers vinden niets.

Er moet toch ergens een fout zijn
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

Niet bij dommel, niet bij belgacom en niet bij mij. Maar het probleem is nog altijd aanwezig.. Zonet weer 2 maal een onderbreking van +/- 20 minuten meegemaakt. Een zeer frustrerende situatie.
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Kenneth schreef:Is toch maar raar. Dommel noemt het resultaat van een lijntest onrealistisch slecht en de twee techniekers vinden niets.

Er moet toch ergens een fout zijn


Mogelijks een verklaring?

Dommel vertrekt vanuit de Dommelinfrastructuur voor de lijntest.
Belgacom voert haar testen uit vanuit de eigen voor haar toegankelijke infrastructuur.

Dit soort problemen kun je best oplossen met een geintegreerde aanpak, m.a.w. technieker van Dommel en technieker van BGC. Of geef één technieker alle bevoegdheden op beide netwerk onderdelen. Alle andere vormen van diagnose levert een hopeloos welles/nietes spelletje op.
Met andere woorden: Bullshit.

Bij mijn weten gebeurd de login op PPPoE via Usename@ISP
In feite zou de BGC technieker in principe via deze lijn kunnen inloggen op een BGC test account, wat surfen en zo aantonen dat er aan de BGC kant niets loos is (geen disconnectie) of juist wel het probleem vaststellen.
Dit kan dan aan de eindgebruiker eenduidig gedemonstreerd worden, waarna er niet onterecht een factuur volgt.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

Zonet 15uur zonder internet gelegen... Probeer al anderhalf uur de helpdesk te bereiken maar krijg enkel de, ondertussen ambetante muziek te horen. Heb nog maar eens mijn vorige ticket geupdate en een nieuw aangemaakt maar dit zal weinig helpen denk ik. Vanaf gisteren ben ik 1 jaar bij dommel, wel het zal bij 1 jaar blijven, ik heb er genoeg van. Belgacom is misschien wel oneerlijk maar je kan ze wel bereiken en doen nog een "beetje" moeite, ik zal dan wel iets meer betalen en minder downloaden, als de verbinding al constant is zal ik al blij zijn.

Dit wou ik nog aan mij topic toevoegen :-D
Dank aan iedereen voor het posten :-D
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Als je een stabiele lijn wil kan je toch beter Telenet nemen? Sneller voor exact dezelfde prijs.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”