geen stopkontct

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

hey iedereen ik ben hier nieuw,

ik had vroeg telefoon en adsl van belgacom maar nu is zelf die stiker waar je die kabel erin moet steken weg, ik weet niet of het veel werk is, mss een gewoon standaart electriecien, kan het fixen?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Kijk , ik zeg ook maar wat de homelink software vertelt bij de activatie... Indien belgacom moet langskomen voor een aansluitingspunt zou deze interventie gratis zijn. Ik schrok even toen ik het las, maar het staat er wel degelijk :p
Maar even dubbel informeren kan geen kwaad bij zulke dingen hé.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Welkom op userbase, maar probeer toch je taal een beetje te verzorgen, het is nogal moeilijk leesbaar op dit moment...

Als je telefoonkabel er nog ligt, is het inderdaad niet veel werk om zo'n stekkerdoosje aan te sluiten. Als die kabel er echter ook niet meer ligt, is het echter wat meer werk!
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

ja sorry voor mijn spelling ik zit met twee gebroken vingers...
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

bke schreef:Welkom op userbase, maar probeer toch je taal een beetje te verzorgen, het is nogal moeilijk leesbaar op dit moment...

Als je telefoonkabel er nog ligt, is het inderdaad niet veel werk om zo'n stekkerdoosje aan te sluiten. Als die kabel er echter ook niet meer ligt, is het echter wat meer werk!


waarom zou een werkman van belgacom gratis komen, als ik een klant van dommel ben? en niet van belgacom? dat versta ik niet. ik denk toch niet dat het gratis zou zijn. moest het wel zijn zoveel te beter dan. maar een simpel electriecien kan het toch ook fixen?
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

naamloos schreef:ja sorry voor mijn spelling ik zit met twee gebroken vingers...


Het spijt me dat te horen ... maar ik zou zeggen, typ dan wat langzamer ? Heb indertijd nog getypt met 1 hand, en naar spelling toe veranderde dat niets hoor (voor de insiders, de d's en dt's bleven even fout ja ;-) )

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

naamloos schreef:waarom zou een werkman van belgacom gratis komen, als ik een klant van dommel ben? en niet van belgacom? dat versta ik niet. ik denk toch niet dat het gratis zou zijn. moest het wel zijn zoveel te beter dan. maar een simpel electriecien kan het toch ook fixen?
Omdat Belgacom netwerkbeheerder is en zij in opdracht (of niet) van Dommel komen. Alles voor het IS/RA-punt is voor Belgacom en heeft het niet veel zin om géén Belgacom te laten komen ... Als het na dat punt is kan een electricien dat normaal gezien ook ja.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Eigenlijk huurt dommel die kabel+contactpunt van Belgacom, de verhuurder is natuurlijk verantwoordelijk voor die kabel. Zo gek is het dus niet.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

dus uiteindelijk, moet ik gewoon die gigaset home boxen aanschaffen, laten actieveren, en zij sturen dan een electriecien bij u thuis?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

als je reeds belgacom aansluiting hebt sturen ze enkel een belgacomtechnieker om jouw lijn na te kijken

Alles wat na je eerste aansluitpunt komt (dichtste tegen het straat) , kan ook in kelder zijn , is op jouw kosten en voor eigen rekening
The eternal and true pessimist :D
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

a3ke schreef:als je reeds belgacom aansluiting hebt sturen ze enkel een belgacomtechnieker om jouw lijn na te kijken

Alles wat na je eerste aansluitpunt komt (dichtste tegen het straat) , kan ook in kelder zijn , is op jouw kosten en voor eigen rekening


ik heb geen adsl (ik had het heel lang geleden wel) maar nu die stopcontackt, is er niet meer, dus er moet een nieuwe sterk in, en ik weet niet of het voor mijn eigen rekening is of niet

of topic: mijn vriend wilt ook dommel, maar hij heeft schulden bij belgacom waar hij nu nog om de maand een afbetaling aan het doen is. de vraag is kan hij bij dommel zonder dat belgacom zeg "ow nee die heeft nog schulden bij ons" ?
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

als die bij die een regeling heeft via bijv. OCMW dan moet idd hij daar blijven tot de schulden weg zijn en einde (jaar)contract.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

neen niet met de ocmw via deurwaarders was er een akkoort tot afbetaling. maar ik bedoel dommel is toch geen belgacom, ? mijn vraag was heeft belgacom recht om te zeggen tegen een klant van dommel neen? (en hij staat niet op een zwarte lijst)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als u een abo op homeconnect neemt heeft belgacom daar geen zaken mee volgens mij, denk geen probleem
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

xenne schreef:als u een abo op homeconnect neemt heeft belgacom daar geen zaken mee volgens mij, denk geen probleem


dat is ook wat ik dacht (maar weet het ook niet zeker)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

naamloos schreef:
xenne schreef:als u een abo op homeconnect neemt heeft belgacom daar geen zaken mee volgens mij, denk geen probleem


dat is ook wat ik dacht (maar weet het ook niet zeker)

Dommel wordt dan 'klant' bij BGC voor die telefoonlijn en garandeert een betaling voor die lijn ook. Wie er uiteindelijk gebruik maakt van de telefoonlijn zal Belgacom worst wezen denk ik.
Afbeelding
Telespetter
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2008, 16:21
Locatie: Gent

naamloos schreef:neen niet met de ocmw via deurwaarders was er een akkoort tot afbetaling. maar ik bedoel dommel is toch geen belgacom, ? mijn vraag was heeft belgacom recht om te zeggen tegen een klant van dommel neen? (en hij staat niet op een zwarte lijst)


Als je een openstaande schuld hebt bij een telefoonoperater, kom je wel degelijk op een zwarte lijst terecht 'PREVENTEL' genaamd. Je kan dan bij geen enkele operator nog een aansluiting krijgen, tot die schuld vereffend is en je van de lijst verdwenen bent. Maar bij Dommel hebben ze misschien geen tijd om deze lijst te raadplegen. :lol:
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Preventel is enkel consulteerbaar door de leden: Base, Mobistar, Proximus en Telenet. Zelfs Belgacom is geen lid (meer) van Preventel .....

http://www.preventel.net
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Natuurlijk niet, ze raadplegen gewoon via proximus, komt hun veel goedkoper uit :wink:
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Heeft alles te maken met de (on)wettigheid van dergelijke lijsten en de interesse van test aankoop in soortgelijke lijsten :-)... . Belgacom heeft zich al een tijdje geleden terug getrokken uit preventel. Dus hun klanten worden ook niet meer opgenomen en zij kunnen ook niet meer raadplegen, ook niet via andere operatoren ....
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”