van wifi opnieuw naar lan?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Raf
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb een zeer grote noob vraag :-)

Thuis heb ik een WLAN (ADSL go, Belkin Wireless) en hiervan krijgen twee laptops internet. Dit gaat allemaal perfect. De router staat beneden, maar boven zit ik met een xbox 360, waarop ik nu Xbox Live wil hebben.

Is er een toestel dat internet draadloos ontvang om het daarna terug met kabel door te geven? Of moet ik gewoon een kabel tot aan de XBOX 360 trekken?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Waarom niet gewoon een Xbox wifi adapter kopen?

http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xb ... etadapter/

Eventueel kan een tweede (goedkope) router ook gebruikt worden. Deze zet je dan naast de Xbox en tussen de 2 gebruik je gewoon kabel.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Koop een powerplug!!!!

Ram je je netwerk door het stopcontact!
Is niet duur en vrij simpel te installeren, daarna kan je eventueel de boel weer in een AP steken mocht je dat willen.

Hier heb je een >>link<<
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

BasMSI schreef:Koop een powerplug!!!!

Ram je je netwerk door het stopcontact!
Is niet duur en vrij simpel te installeren.
Ik ben daar geen voorstander van, de snelheid van uw verbinding is zeer sterk afhankelijk van de kwaliteit van uw bedrading. In een oud huis krijgt ge nooit een goede, stabiele verbinding, zeker niet voor langere afstanden.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Yuk... dat DOE je niet. er is al genoeg ethervervuiling. Een Wifi adapter lijkt de beste oplossing of een kabel trekken natuurlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Zelete
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Was er zo geen X360 wireless adaptertje?

EDIT: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xb ... etadapter/
b012145214
Plus Member
Plus Member

Zelete schreef:Was er zo geen X360 wireless adaptertje?

EDIT: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xb ... etadapter/
Is al gezegd door Draco888

Mij lijkt het beste en snelste: gewoon een kabel trekke naar je Xdoos
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

on4bam schreef:
Yuk... dat DOE je niet. er is al genoeg ethervervuiling. Een Wifi adapter lijkt de beste oplossing of een kabel trekken natuurlijk.
Die ethervervuiling valt best mee hoor. En ik moet toegeven (heb zelf drie stroomadapters van Devolo). Die toestellen zijn toch verdomd handig (en leuk). Eventjes in je stopcontact stoppen en klaar is kees! Ze syncen op 100 Mbps (in naburige kamers op zelfde verdiep) en op 20 - 50 Mbps tussen boven en beneden-verdieping.

(gigabit) Kabel is zowiezo de beste, snelste, minst ether-vervuilende en stabielste oplossing.

De stroomadapters zijn even snel (of soms) sneller dan iedere Wifi-oplossing. Ze zijn ook veel stabieler (ik heb nog nooit problemen gehad van uitval of slecht signaal). Enige nadeel is dat (zeker een goed merk als Devolo) ze iets duurder kosten (in aankoop).

Heb een tijdje geleden nog een discussie gehad over het al dan niet schadelijk zijn van deze signalen (wifi, stroomadapters, bluetooth, gsm).

Een stroomadapter is even schadelijk als een babyfoon (maakt gebruik van zelfde principe). Heeft wel als nadeel dat het je radiosignaal kan verstoren (als radioamateur), dacht ik.

Wifi zendt ook straling uit (maar binnen een kleinere bandbreedte).

bluetooth technologie en gsm zijn alvast het meest schadelijk. Dus als je ether-vervuiling wenst tegen te gaan, laat je best zo weinig mogelijk (draadloze) toestelllen op basis van deze technologie aanliggen.

Oh ja, volgend jaar, komt Devolo met stroomadapters uit die tot 400 Mbits zullen syncen. Nu gaan ze tot 200 Mbit (maar in de prakijk zijn die geplafoneerd tot 100 Mbit netwerk snelheid; 10 / 100 / 1000 sync). Geen gigabit snelheden voorlopig dus. Binnen een paar maanden wel...

Of wifi die snelheden ook zal kunnen halen, is nog maar de vraag.
En of het een goede zaak is, als iedereen zo stroomadapters begint te steken ook...

Beste oplossing is en blijft de kabel...
Hoewel die ook een zekere straling uitgeeft natuurlijk.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

een access point of 2de router kopen is wel voordeliger dan zo'n xbox wifi adapter :)

of die adapters om over het stroomnetwerk te gaan
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

underkux schreef:een access point of 2de router kopen is wel voordeliger dan zo'n xbox wifi adapter :)

of die adapters om over het stroomnetwerk te gaan
shop.fon.com -> fonera voor 15,99euro incl tax & levering aan huis (PM voor een invite kortingscode)
je zet er "freewlan" op; -> www.freewlan.info
kiest bij internet instellingen "Wlan" en je vult dan je wpa paswoord & ssid in van je internet wifi modem ...

de WAN koppelen aan je XBOX ; die krijgt dan een ip in de 192.168.10.x range; eventueel de optie "bridge" en "WAN web access" aanvinken in de freewlan uitbreiding; zodat je xbox in dezelfde range zit als je andere servers (handig voor XBMC en zijn upnp support)

en tegelijkertijd heb je dus ook een wifi accesspoint (WISPr Enabled) in je woonkamer waar je terecht kunt met je pda, laptop, iphone, ipod touch, nokia wifi phone, Skype Wifi Phone, ....
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef: Die ethervervuiling valt best mee hoor.
Sta me toe je tegen te spreken. Heb je ervaring met dit systeem en de invloed op het HF (kortegolf) deel van de frequenties?

Gent32m schreef: Een stroomadapter is even schadelijk als een babyfoon (maakt gebruik van zelfde principe). Heeft wel als nadeel dat het je radiosignaal kan verstoren (als radioamateur), dacht ik.

Wifi zendt ook straling uit (maar binnen een kleinere bandbreedte).
Wifi zit op 2.4 GHz en straalt dus niet over de hele korte golf. Het gaat hem voornamelijk over de gebruikte frequenties, niet over het systeem op zich.
Bye, Maurice
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:Sta me toe je tegen te spreken. Heb je ervaring met dit systeem en de invloed op het HF (kortegolf) deel van de frequenties?
Het zorgt voor storingen (in het gebied van radio amateurs). Dat is frustrerend voor iemand die met HF bezig is. Er is overlapping. Dit maakt de stroomadapters echter niet 'slechter' dan Wifi. Wel voor een radio amateur natuurlijk :wink:
on4bam schreef:Wifi zit op 2.4 GHz en straalt dus niet over de hele korte golf. Het gaat hem voornamelijk over de gebruikte frequenties, niet over het systeem op zich.
Wifi zit idd op kleine bandbreedte (enkel op die 2.4 Ghz). Terwijl de stroomadapter in een ruimer spectrum wat uitstraalt. En dus voor storingen kan zorgen.

Echter schadelijk is deze technologie niet. Want dan kun je evengoed de babyfoon's in alle huiskamers gaan afschaffen :wink:

En nogmaals. Wifi zorgt misschien voor minder storing in het spectrum (doordat het in een kleiner gebied blijft). De schadelijke effecten van blootooth, gsm's en dergelijke zullen vele male 'slechter' zijn dan wat een stroomadapter teweeg brengt.

In alles zit straling. In je microgolf, de gsm zendmasten in je buurt, DVB-T uitzendingen, etc... Zelfs in de gewone netwerkkabel zit een vorm van straling.

Ether-vervuiling is er zowiezo.
Vraag is aan welke "ether-vervuiling" je de voorkeur geeft.

We gaan niet plots allemaal zonder gsm, stroomadapter, wifi, blootooth, microgolf-oven, tv, netwerk-kabel, etc gaan leven :wink:

Of de gsm zendmasten in onze achtertuin opblazen :wink:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het niet over de straling, ik had het over het feit dat de powerplugs het HF spectrum onbruikbaar maken in de buurt waar ze in gebruik zijn. Gelukkig hebben de powerplugs ook last van HF zenders in hun buurt :twisted: :evil: :twisted: :wink:
Bye, Maurice
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:Ik heb het niet over de straling, ik had het over het feit dat de powerplugs het HF spectrum onbruikbaar maken in de buurt waar ze in gebruik zijn. Gelukkig hebben de powerplugs ook last van HF zenders in hun buurt :twisted: :evil: :twisted: :wink:
Ik vermoed dat jij radio-amateur bent ofzo ? En hier al op hebt zitten vloeken :wink:
Het is natuurlijk niet leuk als ze hetzelfde spectrum delen.

Echter bij Wifi kun je dit ook hebben. Er zijn ook heel wat toestellen (zoals magnetrons en draadloze telefoons) die de 2.4 Ghz golf delen/storen.

Ik denk dat beide technologieën hun nut hebben. Als je bv internet van je zolder naar je woonkamer wilt trekken, is een stroomadapter heel handig (wegens slecht bereik van wifi doorheen meerdere plafonds).

Met je laptop draadloos surfen is dan weer aangenamer via wifi. Anders heb je nog steeds zo een kabel op je schoot lopen naar je router of powerplug.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Laat ik het eenvoudig stellen: Je luistert de hele dag naar de radio , op een dag installeert je buur een homeplugsystem dat de hele band stoort. Jij blij? Of toch niet.

Ik heb gelukkig geen homepluggers in mijn buurt trouwens, misschien zijn ze niet zo tevreden van het systeem ;-)
Bye, Maurice
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik zie die la fonera niet staan, enkel de fonera+ en die is bijna 40 euro.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:Ik heb gelukkig geen homepluggers in mijn buurt trouwens, misschien zijn ze niet zo tevreden van het systeem ;-)
Ik denk dat je ze schrik aangejaagd hebt met je "verhalen" :-)

Radio (in digitale kwaliteit) kan je ook altijd ontvangen via een DBT-antenne. Ik denk niet dat een stroomadapter hiervoor storing zorgt.

Maar daarmee heb je alleen de nationale zenders (niet de vrije).

Thuis (bij mijn ouders) zitten ze ook met een stroomadapter netwerk (van 3 adapters). Mijn moeder luistert alle dagen naar de radio en ik heb haar nog niet (over slechte ontvangst) horen klagen.

Dus misschien is dit alles toch wel een klein beetje overroepen ?
Qbe
Plus Member
Plus Member

als je powerplug gebruikt, zie dan wel da je op zelfste stroombaan zit.

Een huis heeft vershillende kringen een voor de badkamer en dan nog verschillende,...
Hou daar wel rekening mee dat je op zelfde kring aangesloten bent :-D
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef: Thuis (bij mijn ouders) zitten ze ook met een stroomadapter netwerk (van 3 adapters). Mijn moeder luistert alle dagen naar de radio en ik heb haar nog niet (over slechte ontvangst) horen klagen.

Dus misschien is dit alles toch wel een klein beetje overroepen ?
Ik gaf het maar als voorbeeld om de situatie te schetsen. De FM omroepband wordt niet gestoord door homeplug. Enkel korte golf. Als je even zoekt op het forum zal je wel links vinden die ik al in andere topics gaf. Zoek maar op BPL (Broadband over Power Lines). Het is net iets anders, het gaat daar om internet via de electriciteitsleidingen niet als thisnetwerk, maar het principe is hetzelfde. De links zijn filmpjes die "real life" demos laten zien van de storingen. Eigenlijk gaat het niet echt meer over storingen, korte golf wordt gewoon onbruikbaar.
Bye, Maurice
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”