on4bam schreef:BasMSI schreef:Koop een powerplug!!!!
Yuk... dat DOE je niet. er is al genoeg ethervervuiling. Een Wifi adapter lijkt de beste oplossing of een kabel trekken natuurlijk.
Die ethervervuiling valt best mee hoor. En ik moet toegeven (heb zelf drie stroomadapters van Devolo). Die toestellen zijn toch verdomd handig (en leuk). Eventjes in je stopcontact stoppen en klaar is kees! Ze syncen op 100 Mbps (in naburige kamers op zelfde verdiep) en op 20 - 50 Mbps tussen boven en beneden-verdieping.
(gigabit) Kabel is zowiezo de beste, snelste, minst ether-vervuilende en stabielste oplossing.
De stroomadapters zijn even snel (of soms) sneller dan iedere Wifi-oplossing. Ze zijn ook veel stabieler (ik heb nog nooit problemen gehad van uitval of slecht signaal). Enige nadeel is dat (zeker een goed merk als Devolo) ze iets duurder kosten (in aankoop).
Heb een tijdje geleden nog een discussie gehad over het al dan niet schadelijk zijn van deze signalen (wifi, stroomadapters, bluetooth, gsm).
Een stroomadapter is even schadelijk als een babyfoon (maakt gebruik van zelfde principe). Heeft wel als nadeel dat het je radiosignaal kan verstoren (als radioamateur), dacht ik.
Wifi zendt ook straling uit (maar binnen een kleinere bandbreedte).
bluetooth technologie en gsm zijn alvast het meest schadelijk. Dus als je ether-vervuiling wenst tegen te gaan, laat je best zo weinig mogelijk (draadloze) toestelllen op basis van deze technologie aanliggen.
Oh ja, volgend jaar, komt Devolo met stroomadapters uit die tot 400 Mbits zullen syncen. Nu gaan ze tot 200 Mbit (maar in de prakijk zijn die geplafoneerd tot 100 Mbit netwerk snelheid; 10 / 100 / 1000 sync). Geen gigabit snelheden voorlopig dus. Binnen een paar maanden wel...
Of wifi die snelheden ook zal kunnen halen, is nog maar de vraag.
En of het een goede zaak is, als iedereen zo stroomadapters begint te steken ook...
Beste oplossing is en blijft de kabel...
Hoewel die ook een zekere straling uitgeeft natuurlijk.