Hotel in Parijs

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Lang verhaal kort: nood aan een hotelletje in Parijs voor een romantisch weekend. Het aanbod is overweldigend, het ene al duurder dan het andere en de kwaliteit is niet altijd "je dat". Dus: mensen die goede ervaringen hebben? Niet te heel duur, liefst. Moet niet echt in het centrum liggen maar toch ook niet te heel ver met de metro ;).

Thanks.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

vrees dat je niet veel antwoorden gaat krijgen

:p

maar je weet nooit dat er nog een avontuurlijke ziel hier zit.

ben zelf maar nog 1 keer in Parijs geweest helaas een dagtrip.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Zoek een hotel in Parijs (of ergens anders) via :
www punt booking punt com : is echt een hele handige site, maar je moet wel een creditcard hebben om te kunnen boeken. De site haalt geen geld van je rekening af, je betaalt steeds in het hotel zelf. Je creditcard nummer is alleen maar nodig om er zeker van te zijn dat je geen nepboekingen doet. In dat geval wordt er een zogenaamde "no-show" (= niet-opgedaagd) kost aangerekend. Heb er zelf al hotels in Antwerpen en Delft langs geboekt en was tevreden over de service. Een referentie naar Parijse hotels kan ik je niet geven :-o

Of een hotel met de "Formule 1"-formule : Je betaalt een prijs per kamer ongeacht of je ze alleen, met zijn tweetjes of met drieën gebruikt. Hotels zijn sober van inrichting. op hotelformule1 punt com vindt je alle info (in het Frans of Duits)

Dit raad ik je ook aan (is wel geen hotel) :
http://www.ratp.info/informer/hollandai ... visite.php
Het Paris Visite kaartje is heel handig als je Parijs bezoekt, want hiermee kan je voor de door jou betaalde periode de ganse dag alle openbaar vervoer in 3 tot 5 zones nemen. De 3-zonekaart volstaat voor de meeste toeristen. Wil je toch buiten de zone reizen : reis dan met je Paris Visite naar een stopplaats net binnen de zones die je mag reizen en neem van daaruit een retourticket naar je bestemming. Een kaart met de zones kan je makkelijk vinden en evt. afdrukken.

Ga je met de auto naar Parijs : parkeer hem in een parkeergarage. Als je de franse parkeermethode in Parijs hebt gezien wil je daar echt niet met je auto tussen staan : die parkeren echt bumper aan bumper (lees : bumper tegen bumper). Je moet het gezien hebben om het echt te geloven. Dat is echt bam-bam een parkeerplaats innemen en verlaten.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
dr S.A.f.
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2004, 16:50
Contacteer:

kijk eens op www.weekenddesk.be
tripadvisor.com kan interessant zijn voor reviews. (eventueel boeken via booking.com
Verder hangt alles af van je budget en verwachtingen. Het sofitel aan la defense is wel leuk, maar kost ongeveer 380eur per nacht ;)

Ga ook niet 100% af op de prijs, het kan vb interessanter zijn om een kamer met ontbijt te nemen dan een kamer van 10euro minder per nacht, waar je het ontbijt apart moet bijbetalen.
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mja, ik weet al deze dingen wel: ik zoek eigenlijk gewoon ervaringen van mensen van UB.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

ik heb steeds via http://www.booking.com/ geboekt.
Hebben enorm voordelige tarieven vergeleken met de prijzen op de officiele hotelsites.

(persoonlijke ervaringen in praag, brno, dubai en luxembourg maar een collega van mij doet het regelmatig voor parijs...)

Succes!

\\edit : de commentaren en ratings van bezoekers zijn meestal erg correct)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

hotels.com

agoda.com is ook interessant daar zij je punten geven en je dus bij je volgende boeking korting kan bekomen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, d'er zijn 2000 hotels in Parijs natuurlijk.

Waar je alvast NIET moet gaan (ervaring van een paar maanden geleden): Hotel de l'Alma. bah bah.
En kleine kamers/bedden, 't was schande (kostte ook niet veel, dat wel :)).

Foto van onder de wastafel:
Bijlagen
IMG_7477 (Custom).jpg
Foto van onder de wastafel.
(21.64 KiB) 709 keer gedownload
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Goeie tip: in België mag een 2 sterren hotel al deftig zijn ... in Parijs ga je best voor minstens 3.

Voor het land waar ze uiterst minitieus Michelin sterren uitdelen zijn ze wel HEEL vrijgevig met die voor hotels 8)

Als ik terugvind waar wij enkele jaren geleden geslapen hebben voor onze city trip post ik dat nog ... daar moet je alvast ook niet gaan als je groter dan 1m70 bent ... ik denk dat die bedden nog uit de tijd van Napoleon stamden :roll:

Hoe dan ook lijkt mij de kans miniem dat je toevallig een hotel kiest dat iemand anders al geprobeerd heeft ... Parijs stikt van de hotelletjes.

Nog een tip: qua locatie leg je best even het metro plan ernaast. Sommige locaties lijken op het eerste zicht ideaal maar Parijs is groter dan je zou denken (te voet zeker) en een nabij metro station waar veel verschillende lijnen voorbij komen is dan echt een aanrader.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
fr3d0
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 mei 2005, 17:40

Ik ben reeds 3x de laatste 3 jaar naar Parijs geweest en ik kan je één ding vertellen. Zowel uit eigen ervaring als van familie: kamers in Parijs zijn ALTIJD klein. Of je moet een fortuin uitgeven om in een hotel te logeren. Wat ik wel merk is dat de prijzen via touroperators vaak enorm verschillen met de prijzen die je daar terplaatse ziet op hun prijslijst (in voordeel van touroperator). Wat ik wel vermoed is dat de kamers vaak de minste van kwaliteit zijn via de touroperator.

Het eerste hotel die wij gedaan hebben was HOTEL HOLIDAY INN MONTMARTRE

Ligging:

in het 18e arrondissement, tussen de Sacré-Coeur en het beroemde kerkhof van Montmartre, beide op 15 minuten wandelen. Metro: Lamarck-Caulaincourt (lijn 12) of Place de Clichy (lijnen 2 en 13), beide op 250 m


Dit hotel ligt eigenlijk redelijk bovenaan Parijs, ideaal om s'avonds naar show's te kijken maar wel minder centraal gelegen om andere bezienswaardigheden te bekijken, vooral een minpunt als je niet lang in parijs verblijft zoals een weekendje. Het hotel was toen (3 jaar geleden) zeker verzorgd, mooie douches goed ontbijt. Alles werkte zoals het moest.

Ik zou je persoonlijk meer aanraden om een hotelletje te zoeken in omgeving van de opera van Parijs. Daar hebben wij de tweede maal verbleven en dat was echt het beste van ligging, veel metrolijnen en niet zo ver van een paar interesante plaatsjes in Parijs.

Een hotel daar kan ik je niet direct aanraden omdat het hotel waar ik verbleef alles behalve aan mijn verwachting voldeed. Zeer klein , airco werkte niet (op dat moment 27°), dit was HOTEL MERCURE OPERA GARNIER. Het lijkt mooi op foto maar dat was het helaas in het echt niet echt.


Begin dit jaar ben ik dan nogmaals geweest :
HOTEL LA MANUFACTURE
Charmehotel met een rustige ligging, in de wijk Les Gobelins.
Best wel een deftig verzorgd hotel, de ligging was ook vrij dicht bij metrostations, en ook niet onbelangrijk, ligt net naast een politiekantoor.
Hebben dan ook geen last gehad van nachtlawaai of zwervers. Ik heb daar 5 nachten verbleven en heb nooit geen last gehad van sirene's ofzo.
Alle voorzieningingen maar het hotel begon wel al nood te krijgen aan vernieuwing.


Mijn conclusie is beste hotel voor zijn prijs was
Het eerste hotel in de wijk mont martre

Beste ligging was dan het tweede hotel rond de Opéra.

Beste gemiddeld was het laaste in de wijk Les Gobelins.


Dit zijn 3 hotel's die je geen hap uit je portefuille nemen. Er zijn vast betere hotels maar ik heb altijd op acties via neckerman geboekt inclusief treinrit.
Indien je binnenkort vertrekt zal je voor je Thalys ticket wel de volle pot betalen. Boek je echter een paar maand op voorhand dan kan je je ticket véél goedkoper boeken, geen verschil van klasse dit zijn de zelfde plaatsen maar gewoon tot de helft goedkoper als ik me niet vergis.


ps : tip voor een gezellig plaatsje: place du tertre wijk met kunstenaars en gezellige winkeltjes en restaurantjes dit ligt vlak bij de Sacré-Coeur helemaal bovenaan Parijs.

de algemene bezienswaardigheden:

http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/st ... arijs.html


Hopelijk is dit genoeg ervaring voor jou :)
Better to let people think your a fool then to open your mouth and remove all doubt
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Bedankt, fr3d0 :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Als je van kastelen en kasteeltuinen houdt, bezoek dan Château Versailles met het bijhorende park. Je krijgt daar makkelijk een dag gevuld, vooral als je het niet erg vindt om een halve dag in de tuinen te 'verdwalen' :-D
Mijn reisgezel had een boek gekocht over de tuinen met daarin een plattegrond. Zonder dat boek hadden we een groot deel van de tuin gemist met zijn verschillende beelden en afgezonderde siertuinen.
Voor de dag dat je Versailles bezoekt kan je best geen Paris Visite kaartje nemen, maar wel een gewoon retourticketje.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Probeer dit eens "Appia Lafayette Hôtel ", vlakbij het Gare du Nord. 3 sterren en redelijke ( voor Parijs!) prijzen. Je kunt het ook vinden in sommige brochures die citytrips naar Parijs aanbieden en dan ben je soms goedkoper uit dan rechtstreeks te boeken.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Een algemene tip van een man uit het vak, ik dus:

Zoek een corporate hotel uit. Voor de mensen die niet weten wat dat is... een hotel waar enkel zakenlui komen. Corporate hotels zijn steevast van goede kwaliteit en hebben een heel goede service. Bovendien zijn Corporate Hotels in het weekend onderbezet als het om klanten gaat. De economische regel is dat je beter een klein beetje inkomsten hebt dan helemaal geen want je kan een kamer geen twee maal per nacht verhuren, als hotel zijnde. Elke lege kamer is dus een verliespost.

Dus: Kies een Corporate hotel uit bvb Conrad Hilton, SAS Radisson, Hilton, Sheraton, Holiday Inn, Crowne Plaza, etc Bel hen een dag op voorhand en vertel hen dat je enkel naar hen wil komen maar dat je een beperkt budget hebt van 50€ per nacht, ontbijt inbegrepen. Natuurlijk zal de reserveringsofficer van dienst eerst weigeren. Blijven aandringen is de boodschap. Indien nodig vertel je hem dat elke lege kamer een verloren economische verlies betekent en dat ze beter 50€ verdienen dan niets.
In 80% van de gevallen zal je de gewenste kamer verkrijgen. Gemiddeld hebben zakenhotels een kamerprijs van 180€ à 350€. Toch mooi dat je er kan verblijven voor 50€ mits enige lef.

Ik heb destijds dit princiepe toegepast in Mercure Palais des Papes in Avignon en heb er drie weken overnacht begin juni 2005 voor amper... 20€ per nacht, ontbijt inbegrepen. Als je weet dat de normale prijs 120€ bedraagt.... Al ben ik zelf Hotel Manager, ik kreeg deze tip van een collega in 2005. Hij is nu Hotel Manager in Holiday Inn in Beijing.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”