Ik ben reeds 3x de laatste 3 jaar naar Parijs geweest en ik kan je één ding vertellen. Zowel uit eigen ervaring als van familie: kamers in Parijs zijn ALTIJD klein. Of je moet een fortuin uitgeven om in een hotel te logeren. Wat ik wel merk is dat de prijzen via touroperators vaak enorm verschillen met de prijzen die je daar terplaatse ziet op hun prijslijst (in voordeel van touroperator). Wat ik wel vermoed is dat de kamers vaak de minste van kwaliteit zijn via de touroperator.
Het eerste hotel die wij gedaan hebben was HOTEL HOLIDAY INN MONTMARTRE
Ligging:
in het 18e arrondissement, tussen de Sacré-Coeur en het beroemde kerkhof van Montmartre, beide op 15 minuten wandelen. Metro: Lamarck-Caulaincourt (lijn 12) of Place de Clichy (lijnen 2 en 13), beide op 250 m
Dit hotel ligt eigenlijk redelijk bovenaan Parijs, ideaal om s'avonds naar show's te kijken maar wel minder centraal gelegen om andere bezienswaardigheden te bekijken, vooral een minpunt als je niet lang in parijs verblijft zoals een weekendje. Het hotel was toen (3 jaar geleden) zeker verzorgd, mooie douches goed ontbijt. Alles werkte zoals het moest.
Ik zou je persoonlijk meer aanraden om een hotelletje te zoeken in omgeving van de opera van Parijs. Daar hebben wij de tweede maal verbleven en dat was echt het beste van ligging, veel metrolijnen en niet zo ver van een paar interesante plaatsjes in Parijs.
Een hotel daar kan ik je niet direct aanraden omdat het hotel waar ik verbleef alles behalve aan mijn verwachting voldeed. Zeer klein , airco werkte niet (op dat moment 27°), dit was HOTEL MERCURE OPERA GARNIER. Het lijkt mooi op foto maar dat was het helaas in het echt niet echt.
Begin dit jaar ben ik dan nogmaals geweest :
HOTEL LA MANUFACTURE
Charmehotel met een rustige ligging, in de wijk Les Gobelins.
Best wel een deftig verzorgd hotel, de ligging was ook vrij dicht bij metrostations, en ook niet onbelangrijk, ligt net naast een politiekantoor.
Hebben dan ook geen last gehad van nachtlawaai of zwervers. Ik heb daar 5 nachten verbleven en heb nooit geen last gehad van sirene's ofzo.
Alle voorzieningingen maar het hotel begon wel al nood te krijgen aan vernieuwing.
Mijn conclusie is beste hotel voor zijn prijs was
Het eerste hotel in de wijk mont martre
Beste ligging was dan het tweede hotel rond de Opéra.
Beste gemiddeld was het laaste in de wijk Les Gobelins.
Dit zijn 3 hotel's die je geen hap uit je portefuille nemen. Er zijn vast betere hotels maar ik heb altijd op acties via neckerman geboekt inclusief treinrit.
Indien je binnenkort vertrekt zal je voor je Thalys ticket wel de volle pot betalen. Boek je echter een paar maand op voorhand dan kan je je ticket véél goedkoper boeken, geen verschil van klasse dit zijn de zelfde plaatsen maar gewoon tot de helft goedkoper als ik me niet vergis.
ps : tip voor een gezellig plaatsje: place du tertre wijk met kunstenaars en gezellige winkeltjes en restaurantjes dit ligt vlak bij de Sacré-Coeur helemaal bovenaan Parijs.
de algemene bezienswaardigheden:
http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/st ... arijs.html
Hopelijk is dit genoeg ervaring voor jou
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Better to let people think your a fool then to open your mouth and remove all doubt