
Zal eerst de situatie wat schetsen
Telefoonlijn komt binnen -> gaat naar eeen Alcatal bakje-> In bakje vertrekken er 2 nieuwe kabels(1 internet, 1 telefoon).
Het Internet kabel zal naar 2 nieuwe plekken gaan, maar onnodig.
De Telefoonkabel vertrekt naar verschillende plaatsen, en onderweg zit er ook een alaminstallatie(van Belgacom services) op.
Nu, om Homeconnect te nemen, zal het zo simpel zijn:
Bij het alcatel bakje de lijn van telefoon eruitnemen, de router aansluiten op internetkabel. En op de router dan die Telefoonkabel aansluiten dmv van een gewone telefoonaansluiting(die ik er zelf nog moet opzetten)?
Zullen alle telefoons, en belangrijker, alarm goed functioneren?
Het alarm is geinstalleerd door Belgacom zelf. Het is wel belangrijk dat alle telefoons + alarm goed zouden functioneren. Ik weet dat Belgacom elke dag test of de telefoonlijn van het alarm nog goed werkt.
Ik las dat Dommel automatisch je discovery lijn opzegt? Ik weet dat we tijdje geleden een ofa ndere nieuwe tariefformule gekozen hebben-> probleem? Of mag je sowieso vertrekken doordat de prijs stijgt?
Ik zie tevens op de site v an dommel dat voor homeconnect de snelheid 12 mb is? Een paar weken terug was dit nog 9, niet?
Verandert er iets aan mijn telefoonlijn? Want als ik niets meer te maken heb met Belgacom, wie betaalt er dan voor die telefoonlijn die gewoon bij ons binnenkomt, waar we de adsl vanhalen? Of is het enkel het deel van de telefoon dat niet meer werkt, maar internet wel?
Dank u