Nieuwe Homeconnecter

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

sorry voor de nieuwe thread, maar het is een redelijk speciala geval ;)
Zal eerst de situatie wat schetsen

Telefoonlijn komt binnen -> gaat naar eeen Alcatal bakje-> In bakje vertrekken er 2 nieuwe kabels(1 internet, 1 telefoon).
Het Internet kabel zal naar 2 nieuwe plekken gaan, maar onnodig.
De Telefoonkabel vertrekt naar verschillende plaatsen, en onderweg zit er ook een alaminstallatie(van Belgacom services) op.

Nu, om Homeconnect te nemen, zal het zo simpel zijn:
Bij het alcatel bakje de lijn van telefoon eruitnemen, de router aansluiten op internetkabel. En op de router dan die Telefoonkabel aansluiten dmv van een gewone telefoonaansluiting(die ik er zelf nog moet opzetten)?
Zullen alle telefoons, en belangrijker, alarm goed functioneren?
Het alarm is geinstalleerd door Belgacom zelf. Het is wel belangrijk dat alle telefoons + alarm goed zouden functioneren. Ik weet dat Belgacom elke dag test of de telefoonlijn van het alarm nog goed werkt.

Ik las dat Dommel automatisch je discovery lijn opzegt? Ik weet dat we tijdje geleden een ofa ndere nieuwe tariefformule gekozen hebben-> probleem? Of mag je sowieso vertrekken doordat de prijs stijgt?

Ik zie tevens op de site v an dommel dat voor homeconnect de snelheid 12 mb is? Een paar weken terug was dit nog 9, niet?

Verandert er iets aan mijn telefoonlijn? Want als ik niets meer te maken heb met Belgacom, wie betaalt er dan voor die telefoonlijn die gewoon bij ons binnenkomt, waar we de adsl vanhalen? Of is het enkel het deel van de telefoon dat niet meer werkt, maar internet wel?

Dank u
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Dommel betaalt de raw copper lijn en de snelheid van Homeconnect is 12Mbits. Is alles waarmee ik u kan helpen.
Uloga
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Waarom gebruik je dat alcatel bakje?

Steek gewoon je inkomende lijn in je homeconnect router, en je binnen telefoonlijn ook in je router
:banana:
frado
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb geen idee waarom dat Alcatel bakje er is. Maar ik denk dat het wel een reden/functie heeft? Als ik er iets meer info/foto over zou kunnen verschaffen, kunnen jullie dan zeggen wat de functie is? Want ik denk toch wel dat het 'iets' doet?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Uloga schreef:Waarom gebruik je dat alcatel bakje?

Steek gewoon je inkomende lijn in je homeconnect router, en je binnen telefoonlijn ook in je router
Alcatel bakje is een algemene splitter die hij bedoelt. En dus beter dan overal splitters te plaatsen in je huis ;-)

Alleen goed opletten en informeren voor je alarm want hier werkt het uitgaand bellen niet op ons alarm via Homeconnect. Gelukkig dat er genoeg andere beveiliging is maar kom, het zou niet mogen. Volgens mij moet de kiezer ofzo terug ingesteld worden zodat deze naar buiten kan bellen. Wat de normale telefoons hier precies wel kunnen maar dat stoem alarm niet éh... :-)

Ik heb onze alarm installateur gecontacteerd voor een afspraak maar wacht nog af op zijn reactie...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
frado
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan zeggen dat er bij ons alleszins ook zo'n functie in zit. Als het alarm afgaat wordt er gebeld naar zo'n centrale. Mja, dit zal ik pas weten op het moment zelf zeker? En dat alcatel bakje: dit laat ik maar zitten dan? Kzou voor mijn eigen gemak dat allemaal zo met rust laten, en gewoon die internetkabel eroplaten. Geeft toch geen invloed?

Ben wel blij dat ik niet meer moet zien voor het alarm en zijn telefoonverbinding ed, doordat alle telefoons op 1 lijn zitten dus. Dit geeft geen problemen hoop ik? Dat al onze telefoons op 1 lijn zitten, en dat ik die lijn op die router aansluit?(dus alle telefoons+alarm)

En je moet ook wel weten dat ons alarm van Belgacom zelf is he:D . Dus als ik dan zo'n technieker moet bellen van BGC zelf :D . Alhoewel, net alsof die mannen dat hun kan schelen

*edit: en voor de facturen? Ik weet dat dit soms een pijnlijk punt is bij dommel. atm heb ik netconnect + boost sinds januari. Hoe zal dit in zen werk gaan om over te schakelen, en een soort creditnota te krijgen voor de alreeds betaalde netconnect maanden? Want je betaald altijd op voorhand hé. Best bellen daarvoor zeker? Anders doen ze wrs niks
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Gewoon bestellen en ze zetten je laatste betaalde maand op discontinued zodat je de volgende niet meer moet betalen. Hou wel rekening met minimum 1 maand nog te betalen. Overschakeling of niet.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
frado
Elite Poster
Elite Poster

op welke datum zou ik dan best activeren om zo min mogelijk geld kwitj te zijn?:p
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ken schreef:Gewoon bestellen en ze zetten je laatste betaalde maand op discontinued zodat je de volgende niet meer moet betalen. Hou wel rekening met minimum 1 maand nog te betalen. Overschakeling of niet.
wat wil je zeggen met minimum nog één maand te betalen?
mijn abonnement van neconnect loopt normaal tot 8juli (maar ik heb ook nog een factuur gekregen van 8juli tot 8 augustus) en ik zit nu op homeconnect?
dat lijkt mij toch een maand teveel niet?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”