Gedrag moderator

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Gesloten
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Ik reageerde onlang op een post ivm de ombudsdient en dommel. Volledig on topic. Plots vind moderator L-army het nodig om me af te schilderen als leugenaar. Tot 3x toe in 1 reactie. Andere gebruikers wijzen hem hier ook op maar L-army blijft er echter bij dat hij me geen leugenaar heeft genoemd. Ik verwachte een excuse maar verder dan "Ik ben misschien wel fout geweest met een dergelijke opmerking op deze manier te brengen." kwam hij niet blijkbaar is dit nog te moeilijk.

Als gebruikers zich aan regels moeten houden dan veronderstel ik dat Mod's dit ook moeten doen. Je mag een mening hebben maar persoonlijke aanvallen zijn not done en zeker als mod zou je dit moeten weten.

Moderatoren zijn scheidsrechters en wat zegt Frank Debleeckere altijd... als je heel de match niet opgevallen bent dan heb je een goeie match gefloten. Als moderatoren niet opvallen en ingrijpen waar nodig dan doen ze hun taak.

[url]Ik ben misschien wel fout geweest met een dergelijke opmerking op deze manier te brengen.[/url]
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

heb topic ook zitten volgen.. mocht zeggen dat je ook niet zuiveren koffie aanbiedt..

larmy heeft mss inderdaad betere woord keuze moeten gebruiken..

maar er is een verschil tussen
'uw bericht komt ongeloofwaardig over' tegen 'Je liegt dat kan helemaal niet'.


De vraag is, heeft hij als moderator gereageerd of als gewone 'user'?


als ik me niet vergis heb je gezegd dat dommel speciaal gebeld heeft ivm laster.. en naderhand zeg je dat ze gebeld hebben om je te helpen & toen ook spraken over het verwijderen van posten omdat het als 'laster' overkomt en ze daar de nodige stappen zouden tegen ondernemen..


dus feitelijk.. eerst zeg je A . en dan b... dus mss is halve waarheden vertellen wat hij bedoelt?
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

je vergist je welzeker. Ik heb niet gezegd dat dommel of davy de persoon in kwestie (want ik ben zeker dat hij in eigenbelang handelde en niet in naam van dommel) me speciaal daarvoor belde. Het was wel het eerste wat hij zei aan de telefoon. Ik had het verhaal al vroeger gepost en nogmaals heel de post doen was een onnodige belasting van de post. Later heb ik nogmaals heel de post gedaan op vraag van L-army.

Sorry maar schuilen achter ik heb gepost als mod of als user.... links staat mod dus is hij moderator met alles wat erbij hoort. Anders moet hij maar een useraccount aanmaken als hij wil als user antwoorden.

Wat hij wou zeggen is niet dat ik niet heel het verhaal deed maar dat dommel of hun medewerkers nooit zouden dreigen of userbase overdag lezen. Ze lezen wel degelijk mee, dat heeft L-army al in andere posts toegegeven. Door zijn interventies toont hij een gebrek aan objectiviteit. Als je iets meer weet over de werking van de firma dan probeer je de werkwijze uit te leggen. Maar het is niet omdat het een werkwijze is dat iedereen ernaar handelt. Mijn mening blijft dat de werknemer bang was dat andere personen van dommel het bericht zouden lezen met zijn naam en daarom uit eigenbelang handelde.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

en denk dat de posts die in het 'rood' staan mod posts zijn en in gewoon zwart als normale gebruiker..

als hij in het zwart post ivm 'hé pas op hé manneke dit is een waarschuwing' is meer onofficieel van.. hou het wat rustiger.. en gezellig houden..
thans zo ervaar ik het toch op verschillende forums..

omdat je mod bent betekend niet dat je geen persoonlijke mening kunt hebben

en sorry ;)dan zal dat een andere gebruiker geweest zijn.. (zoveel clone accounts etc)

btw dacht dat je de naam van de persoon nooit mag vermelden (thans zo is het bij telenet.. als je dat wel doet krijg je daar ook een melding over.. vb op tik)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Droopy,
Ik geef je gelijk hoor, heb het topic eens doorlezen, en heb niet het idee dat je aanvallend of zo bent geweest. Natuurlijk kan er enige scepsis bestaan rondom de correctheid van je verhaal, maar dat is een andere discussie waar L-army niet op terechte wijze op is ingegaan. Natuurlijk zal L-army vanuit zijn kennis/ervaring jouw ervaringen kunnen trekken, maar dan nog zijn er andere bewoordingen mogelijk dan dewelke hij gebruikt heeft.

Da's natuurlijk het gevaar als je "moderator" (of erger: crew) bent; je woorden wegen dubbel zo zwaar...

Waar je wel mee moet oppassen bij het plaatsen van berichten is dat je de privacyregels niet doorbreekt: je geeft namen van mensen op, en da's niet netjes.
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

droopy schreef:Ik reageerde onlang op een post ivm de ombudsdient en dommel. Volledig on topic. Plots vind moderator L-army het nodig om me af te schilderen als leugenaar. Tot 3x toe in 1 reactie. [/url]


Ah, lig er niet wakker van. Er zijn wel belangrijker zaken in het leven. ;)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Droopy, als jij je aangevallen voelt wil ik gerust mijn excuses aanbieden aan jou. Maar weet goed dat ik in geen geval de bedoeling had jou een leugenaar te noemen.

Ik twijfel wel sterk aan je verhaal, in dit geval heb ik inderdaad niet gehandeld als een waardige moderator, maar uit eigen mening gehandeld. Ik heb ook mijn argumenten gegeven dus ik denk niet dat ik daar fout ben in geweest.

Ik hoop in ieder geval dat dit je niet zal weerhouden om op dit forum te posten. Er zijn harde woorden gevallen langs beide kanten, maar wat mij betreft zand er over. Even goede vrienden.

Ik wil ook nog even benadrukken tegenover iedere user dat ik inderdaad in het verleden bij schedom nv (dommel.com) gewerkt heb en daardoor voorkennis heb op bepaalde vlakken, hierdoor kan het zijn dat ik net zoals iemand van dommel reageer. Dit omdat ik weet wat er net aan de hand is, niet omdat ik partij kies voor dommel. Ik heb totaal geen banden met dommel op dit moment.

Als er verder vragen zijn mag je die altijd stellen.

Als ik je een tip mag geven, stuur een brief naar dommel om hun op de hoogte te brengen van het feit dat die persoon jou zo behandeld heeft. Als je volledig in je recht bent dan zullen ze hier zeker begrip voor hebben.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Komkom, ik vind die excuses overbodig. Overigens vind ik ook dat je je vergist in deze meon. Ook ik geloof niks van wat daar staat. Dommel gaat -nooit- in naam van Dommel even een uur na een post hier een klant opbellen en hem bedreigen. Misschien was het een persoonlijk initiatief van iemand die er niet mee gediend is dat de TS zijn naam zonder meer hier vermeld, en dan kan ik er zeker in inkomen.

Maw: zouden jullie modjes even die persoon zijn naam kunnen censureren? Het is totaal ongepast om iemand publiek te beschuldigen en aan de schandpaal te klagen op een forum. En ik snap echt niet dat geen enkel modje hier al eerder is opgekomen.

Aan de TS: zou je je niet beter wat minder druk maken hier, en wat meer begrip opbrengen daar? Mogelijk bespoedigt dit een oplossing voor je probleem. Zie die verloren maand dan als schadeloosstelling voor die ene werknemer wiens naam je zomaar zonder zijn toestemming online vermeld.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik vind jou gedrag ook veel ongepast. Dat is dus niet echt een maatstaf.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

crapiecorn schreef:Ik vind jou gedrag ook veel ongepast. Dat is dus niet echt een maatstaf.
Mensen zonder geduld en zelfrespect... Ze bestaan.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik vind jou gedrag ook veel ongepast. Dat is dus niet echt een maatstaf.


Het ging hier dan ook niet om mijn gedrag. Overigens, als je zoveel moeite hebt met hoe ik me uitdruk, en er geen antwoord op kunt verzinnen, is dat heus niet mijn probleem.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

gans deze topic is ongepast.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Ik zal maar zwijgen zeker ? ? :wink:
Laatst gewijzigd door margaaas op 28 jun 2008, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

margaaas schreef:Ik zal maar,:
http://www.masternewmedia.org/images/ma ... orship.jpg
zeker ? ? :wink:


403
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

klik en ververs of gebruik een betere browser
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

margaaas schreef:klik en ververs of gebruik een betere browser
Stop nu eens met je idiote images, ze werken ook niet bij mij. Bespaar je de moeite :roll:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Lord Utopia schreef:
margaaas schreef:klik en ververs of gebruik een betere browser
Stop nu eens met je idiote images, ze werken ook niet bij mij. Bespaar je de moeite :roll:


hier gaat het ook niet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

margaaas schreef:klik en ververs of gebruik een betere browser


Werkt hier niet in Firefox, Opera of Iexplore ... Zelfs niet in Safari op m'n iPhone! Of had jij dan nog een betere browser?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

margaaas schreef:klik en ververs of gebruik een betere browser


Dude, enkel de slechtste browser Internet Exploder kan het plaatje laten zien.
Schande dat iemand zulke servers gebruikt!

IETab in Firefox laat hem wel zien, na een CTRL-F5, schandalige webserver daar.
netzak
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:11

klik op de link, 403. klik dan in de adresbalk en druk opnieuw op enter, werkt wel. exploder ftw!
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

margaaas schreef:klik en ververs of gebruik een betere browser


komaan makker, ververs jezelf eens. :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

hollebollegijs schreef:komaan makker, ververs jezelf eens. :-D


Aan vriendelijkheid weer "geen" gebrek zo te zien.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BasMSI schreef:
hollebollegijs schreef:komaan makker, ververs jezelf eens. :-D


Aan vriendelijkheid weer "geen" gebrek zo te zien.
desondanks heeft hij wel gelijk...
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Lord Utopia schreef:desondanks heeft hij wel gelijk...


Jemig hebben we dat ook weer, Jut en Jul :lol:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BasMSI schreef:
hollebollegijs schreef:komaan makker, ververs jezelf eens. :-D


Aan vriendelijkheid weer "geen" gebrek zo te zien.

oh ironie...
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

in de 7de post bied L-army zijn excuses aan, opgelost toch?

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

icekiller2k6 schreef:
margaaas schreef:Ik zal maar,:
http://www.masternewmedia.org/images/ma ... orship.jpg
zeker ? ? :wink:


403


Toch niet zo vreemd als de naam van het plaatje "MASS MEDIA CENSORSHIP" is?
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Is enkel zichtbaar ,voor de kenners :angel: :eek: :lol:
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

margaaas schreef:Is enkel zichtbaar ,voor de kenners :angel: :eek: :lol:


Kenners???

De afbeelding is NIET zichtbaar indien je via een (squid ??) proxy server werkt. Rechtstreekse connectie werkt wel, zowel firefox als IE.
(tools , internetoptions, connections, lan settings)

Het punt geeft m.i. niets met de versie van internetexplorer te maken, wel met de manier waarop de webserver requests behandeld. In de request wordt o.a. meegegeven of er een proxy gebruikt wordt, type browser etc....
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

gedeco,Je maakt die (vul hier maar in) véééél te slim :cry:
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Even OT: je bent beiden verkeerd... Die website filtert requests naar plaatjes a.d.h.v. de referer. Dit om bandbreedte-misbruik tegen te gaan. Als niet op de URL klikt hierboven, maar gewoon de URL copy/paste, dan werkt dat prima.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

O.T.
cloink schreef:Even OT: je bent beiden verkeerd... Die website filtert requests naar plaatjes a.d.h.v. de referer. Dit om bandbreedte-misbruik tegen te gaan. Als niet op de URL klikt hierboven, maar gewoon de URL copy/paste, dan werkt dat prima.


heel aannemelijk en het lijkt nog te kloppen ook, maar tenzij je de webmaster zelf bent is dit niet zeker...
(maar bij deze krijg je gelijk... :D)

Sommige websites zijn enkel toegankelijk met één bepaalde browser, met GEOIP kun je gaan filteren op het land van oorsprong voor een ip adres, kortom de filtering gebeurt op server niveau
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Beste forum gebruikers, willen jullie daar mee ophouden het UB forum te misbruiken?
Lees de http://www.userbase.be/forum/rules.php#3]Regels betreffende het plaatsen van berichten.
Post geen onzinnige antwoorden.

We (Crew en moderatoren, proberen hier wat orde in te krijgen)
Maar kan pas werken indien door alle members meegewerkt wordt.

Hier gaat een slotje op.

Blue-Sky
Gesloten

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”