met 2 abonnementjes mag ik dus op 40 Mbps gaan hopen,BasMSI schreef:<1,6 km 20 Mbps
daar denk ik al +/- 1.1/2 jaar aan
met 2 abonnementjes mag ik dus op 40 Mbps gaan hopen,BasMSI schreef:<1,6 km 20 Mbps
Nee, dat is 20 Mb per lijn, dat kun je niet optellen. Op de ene lijn download je aan 20 Mb, op de andere ook.margaaas schreef:met 2 abonnementjes mag ik dus op 40 Mbps gaan hopen,BasMSI schreef:<1,6 km 20 Mbps
Ja dat mag je, want het kan, zal niet makkelijk zijn en ik vrees dat je een Linux-bak met meerdere poorten aan je modems moet hangen.margaaas schreef:met 2 abonnementjes mag ik dus op 40 Mbps gaan hopen,BasMSI schreef:<1,6 km 20 Mbps
Daar heb ik nog nooit van gehoord, wel modems die 2 verbindingen ondersteunen, maar dat was fail-over-service.Kartouch schreef:Ik heb enkele maanden terug in de CT daarover iets gelezen. 'k geloof dat er zelfs modems bestaan die 2 verbindingen kunnen ondersteunen.
JA die modems ken ik, die doen failover service.• Dual-WAN ports for ADSL or cable modem or both
maar je had misschien ook de reactie moet lezen en deze zijn volgens mij correct:dbr schreef:Er zijn inmiddels verschillende aanbieders die dit aanbieden Linksys/cisco is er een van, maar ik geloof dat die vrij duur zijn.
Een goedkopere optie is draytek, hieronder een link naar een zdnet artikel over die router. Er staat ook letterlijk in dat het om load balancing gaat.
http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=66980
wij hebben op 't werk 3 T1 lijnen die gebundeld zijn (ja, ik woon in de US). Wij hebben daarvoor een Cisco 2610XM.qless schreef:Er bestaan routers die echt lijnen kunnen bundelen, maar dan moet de provider dat ook aan zijn kant zetten. Alle andere oplossingen doen load-balangcing, omdat je immers 2 verschillende IP-adressen hebt, en per communicatiekanaal moet dezelfde ip en retour weg gebruikt worden.