Veel disconnects en variabele snelheden opeens

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
smoke2001
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2008, 22:44

Hey,

Ik ben al een 8-tal maanden tevreden dommel klant. Nooit problemen, altijd 4.6 mbit, zeer weinig disconnects , meestal 1 keer na 16 uur online te zijn ofzo.

Maar ongeveer 3 dagen geleden, heb ik een aaneenschakelingen van disconnects (waarbij het modem icoontje geel wordt , dan even wachten tot het terug groen wordt voor ik terug kan connecten).

Nu gaat het toevallig weer goed een 2-tal uurtjes , maar daarnet ben ik zeker 10 keer gedisconnect op een half uurtje. En telkens na het herconnecten zij het netwerk icoontje "verbonden aan x.xx mbit", waarbij x.xx eens 4.2 , 3.8 , 1.2 ,3.9 , 2.8 was. Normaal gezien heb zegt het altijd 4.6 mbit bij mij.

Ligt dit nu aan dommel ? Je weet nooit , ook al gaat het 8-tal maanden goed.
Mijn kablering? (niets aan veranderd)
Mijn modem?

Iemand ervaringen , suggesties?

Hartelijk bedankt.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Andere modem nemen, en daarmee testen.

Het is vaak slecht/moeilijk om te weten wat het probleem is.

Soms kan de line sync enorm vreeeeeemd doen, echt schommelen tussen enorm lage getallen, en dan ineens is het terug normaal, dit terwijl er niets verander is wat dan ook...
smoke2001
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2008, 22:44

hmmja , ik had een tweede modem liggen om te testen lange tijd , maar vind hem niet meer. Zal eens kijken of ik aan een goedkope ergens kan raken.

Ik heb nog een adsl2meu linksys modem ook liggen , maar die heb ik nooit aan de praat gekregen , reset elke 5 seconden lijkt het.

Zou spijtig zijn dat men groene rog modempje het gaat begeven ;)
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Heb hetzelfde probleem: zijn reeds geweest van Belgacom, volgens hun lag het aan een slecht kabel: kabel vervangen (€69.00 voor hun interventie). Het is inderdaad even goed geweest en gisteren plots weer van hetzelfde: constant disconnects (nochtans heb ik de kabel niet vervangen). Volgens Belgacom ligt het steeds aan de klant, telkens €69.00 is mooi meegenomen!!!
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
smoke2001
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2008, 22:44

voorbije dagen is het relatief goed gegaan , alleen s'avonds problemen. Kan volgens mij toch niet aan modem of kabels liggen als het zich alleen binnen bepaalde uren voordoet.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

al naar snr margins gekeken? waarschijnlijk zakt die weg op drukke momenten met disconnects tot gevolg. lager profiel kan dit oplossen. de reden van de plotse verslechtering kan zeer divers zijn (iets in centrale, kabels in de grond, etc)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
smoke2001
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2008, 22:44

Ja daarvoor heb ik schrik , dat lager profiel. Ik heb al zonder problemen 6 jaar 3.6 mbit en nu bij dommel 4.0 mbit. Dus ik ga zwijgen tegen helpdesk (ook al zou er geen antwoord komen ;p), want lager profiel ongedaan maken is hopeloos.

Ik zal nog ff doorbijten met de disconnects en hopen dat het over gaat.

SNR ken ik niet echt , niet goed op de hoogte van al die dingen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”