Hey,
Ik ben al een 8-tal maanden tevreden dommel klant. Nooit problemen, altijd 4.6 mbit, zeer weinig disconnects , meestal 1 keer na 16 uur online te zijn ofzo.
Maar ongeveer 3 dagen geleden, heb ik een aaneenschakelingen van disconnects (waarbij het modem icoontje geel wordt , dan even wachten tot het terug groen wordt voor ik terug kan connecten).
Nu gaat het toevallig weer goed een 2-tal uurtjes , maar daarnet ben ik zeker 10 keer gedisconnect op een half uurtje. En telkens na het herconnecten zij het netwerk icoontje "verbonden aan x.xx mbit", waarbij x.xx eens 4.2 , 3.8 , 1.2 ,3.9 , 2.8 was. Normaal gezien heb zegt het altijd 4.6 mbit bij mij.
Ligt dit nu aan dommel ? Je weet nooit , ook al gaat het 8-tal maanden goed.
Mijn kablering? (niets aan veranderd)
Mijn modem?
Iemand ervaringen , suggesties?
Hartelijk bedankt.
Veel disconnects en variabele snelheden opeens
Andere modem nemen, en daarmee testen.
Het is vaak slecht/moeilijk om te weten wat het probleem is.
Soms kan de line sync enorm vreeeeeemd doen, echt schommelen tussen enorm lage getallen, en dan ineens is het terug normaal, dit terwijl er niets verander is wat dan ook...
Het is vaak slecht/moeilijk om te weten wat het probleem is.
Soms kan de line sync enorm vreeeeeemd doen, echt schommelen tussen enorm lage getallen, en dan ineens is het terug normaal, dit terwijl er niets verander is wat dan ook...
hmmja , ik had een tweede modem liggen om te testen lange tijd , maar vind hem niet meer. Zal eens kijken of ik aan een goedkope ergens kan raken.
Ik heb nog een adsl2meu linksys modem ook liggen , maar die heb ik nooit aan de praat gekregen , reset elke 5 seconden lijkt het.
Zou spijtig zijn dat men groene rog modempje het gaat begeven
Ik heb nog een adsl2meu linksys modem ook liggen , maar die heb ik nooit aan de praat gekregen , reset elke 5 seconden lijkt het.
Zou spijtig zijn dat men groene rog modempje het gaat begeven
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Heb hetzelfde probleem: zijn reeds geweest van Belgacom, volgens hun lag het aan een slecht kabel: kabel vervangen (€69.00 voor hun interventie). Het is inderdaad even goed geweest en gisteren plots weer van hetzelfde: constant disconnects (nochtans heb ik de kabel niet vervangen). Volgens Belgacom ligt het steeds aan de klant, telkens €69.00 is mooi meegenomen!!!
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
al naar snr margins gekeken? waarschijnlijk zakt die weg op drukke momenten met disconnects tot gevolg. lager profiel kan dit oplossen. de reden van de plotse verslechtering kan zeer divers zijn (iets in centrale, kabels in de grond, etc)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ja daarvoor heb ik schrik , dat lager profiel. Ik heb al zonder problemen 6 jaar 3.6 mbit en nu bij dommel 4.0 mbit. Dus ik ga zwijgen tegen helpdesk (ook al zou er geen antwoord komen ;p), want lager profiel ongedaan maken is hopeloos.
Ik zal nog ff doorbijten met de disconnects en hopen dat het over gaat.
SNR ken ik niet echt , niet goed op de hoogte van al die dingen.
Ik zal nog ff doorbijten met de disconnects en hopen dat het over gaat.
SNR ken ik niet echt , niet goed op de hoogte van al die dingen.