Linksys WAG200G instellingen voor Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

Is er hier iemand die bij Dommel zit en een Linksys WAG200G gebruikt? Ik krijg dat ding niet aan de praat, alhoewel men bij Dommel beweert dat mijn account actief is.

Ik heb al met de DNS settingen gespeeld, DSL modulation, DHCP server manueel gezet, maar niets helpt. Het uiterst rechtse lichtje op m'n Linksys blijft rood.

Afbeelding

Ook nog dit van uit de tab "DSL Connection":

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 18 db
Upstream Margin: 22 db
Downstream Line Attenuation: 25 db
Upstream Line Attenuation: 5.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db


Help!
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Alles behalve auto detect dat van mij op enabled staat is het zelfde. Probeer username en paswoord nog eens te typen, ik had ook de eerste keer gemist. Verschil tusse o en 0 en die dingen :P
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

ik ben bij edpnet, niet bij dommel.
maar moet je bij je Username ****@SCHEDOM de schedom niet in hoofdletters zetten?
bij skynet was da zo, edpnet ook, dus dommel ook?
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

toerist schreef:ik ben bij edpnet, niet bij dommel.
maar moet je bij je Username ****@SCHEDOM de schedom niet in hoofdletters zetten?
bij skynet was da zo, edpnet ook, dus dommel ook?

Bij mij staat het niet in hoofdletters en het werkt :-) .
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

Matthias schreef:Alles behalve auto detect dat van mij op enabled staat is het zelfde. Probeer username en paswoord nog eens te typen, ik had ook de eerste keer gemist. Verschil tusse o en 0 en die dingen :P


Ik heb de username en paswoord gecopiëerd uit de mail van Dommel, dus de kans dat ik hem verkeerd heb getypt is 0,0% :)

En die auto-detect had ik ook al geprobeerd. Tevergeefs..
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Zijt ge juist aangesloten of ben je al langer aangesloten. Soms kan het zijn dat je een uurtje ofzo moet wachten als je net je accountdetails gekregen hebt.
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

Matthias schreef:Zijt ge juist aangesloten of ben je al langer aangesloten. Soms kan het zijn dat je een uurtje ofzo moet wachten als je net je accountdetails gekregen hebt.


Aangesloten sinds vanochtend, en een vriendin van mij heeft mijn account details gebruikt, en ze werken bij haar.

Ik heb even wat printscreens genomen van de linksys configuratie, zal ze posten.
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

Afbeelding
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

dit baart me wat zorgen..

"Interface down"????




Afbeelding
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

Afbeelding
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

Afbeelding
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

Afbeelding
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

krazykatie schreef:dit baart me wat zorgen..

"Interface down"????



Klik eens op Connect , logt ie dan in ?
best ook in het tabblad Setup "Keep Alive" aanzetten ipv "Connect on demand" als je dat geselecteerd hebt.

Beveilig ook best uw WiFi connectie :
SSID wijzigen
WPA-PSK/TKIP versleuteling instellen (WPA2 is nog veiliger maar je apparatuur moet het slikken)
Floris Bakker for president!
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

Nee, als ik op Connect klik gebeurt er helemaal niets.

En hij staat al op "keep alive" (zie screenshot in mijn eerste post)..

Ik heb alle beveiling eraf gehaald denkende dat dat misschien part of the problem was. Niet dus.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Probeer is met de volgende informatie :

PCR : 4000
SCR : 4000
MBS : 10

MTU : 1492

DNS 1 : 208.67.220.220
DNS 2 : 208.67.222.222

NAT enabled

Modulation : G.DMT, T1.413

BTW staat er op het CRM paneel van Dommel dat je toelevering in orde is?
Is je telefoonlijn en splitter goed aangesloten, enz.?
(Normaal gezien wel want anders zou je niet kunnen zien welke waarden je lijn heeft, 4.6/512)
Heb je de wijzigingen al si bewaard en je modem/router herstart?
Krijg je voor je instelling (zie eerste afbeelding) nog andere PPPoe keuzes?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

Zoals je kan zien is volgens CRM alles in orde. Dit werd ook bevestigd door iemand op de Dommel helpdesk.

Afbeelding

Ik heb al die waarden geprobeerd die je vermeld hebt (waarvoor mijn dank) maar helaas pindakaas, nog steeds noppes.

Niet alleen heb ik de modem/router al herstart (ben ondertussen de tel kwijt) maar ik heb ook al drie factory resets gedaan, en helemaal opnieuw begonnen.

Alles is goed aangesloten, heb al meerdere telefoonkabels en twee verschillende splitters geprobeerd, en zoals je zelf zei, anders zou ik de waarden van de lijn niet zien. :)

En nee, PPPoE heeft maar één keuze. Ik heb ook bridged en PPPoA geprobeerd, trouwens, naar hier ergens een post gelezen te hebben van iemand die dat aanraadde (niet dat het die andere persoon hielp).
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

krazykatie schreef:
Matthias schreef:Zijt ge juist aangesloten of ben je al langer aangesloten. Soms kan het zijn dat je een uurtje ofzo moet wachten als je net je accountdetails gekregen hebt.


Aangesloten sinds vanochtend, en een vriendin van mij heeft mijn account details gebruikt, en ze werken bij haar.

Ik heb even wat printscreens genomen van de linksys configuratie, zal ze posten.

installeer ff de laatste firmware en zet defaults aan, kan zeer zeker helpen(als het aan de modem ligt).
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

ik heb dezelfde linksys en ik ben ook bij dommel .

rood lampje wil zeggen dat dommel de lijn heeft geband altijd ! ! !

of belgacom dat zou ook kunnen mischien vergeten je 4€ elke maand te storten naar belgacom ??

ik heb trouwens een raw copper line aangeschaft na dat ik dat dus voorhad dat ik belgacom was vergeten te betalen.


greetz

in geval van router problemen moet je altijd default settings terug roepen en ne keer nen hardware boot doen.

dan vulde op uw gemak de gegevens in
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Heb je de mogelijkheid van even een andere modem te testen? Op die manier sluit je uit of het aan je modem of aan je lijn ligt.

@ B___V

4 € ? Bedoel je € 6,85 voor de discovery line?
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik zal straks eens kijken bij mij thuis hoe de instellingen staan.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik denk probleem met de modem - heb dit nog al gehoord
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
krazykatie
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:08

Ik zal de firmware eens updaten vanavond, en zien wat dat geeft.

Bedankt voor alle suggesties alvast!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

denk niet dat een update van de firmware veel zal uithalen. vrees een fatal error van de modem, het goeie nieuws is dat er 2 jaar garantie op zit. als het niet lukt eens proberen met andere modem
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

Ik heb precies hetzelfde probleem, met hetzelfde modem. Ben gister geactiveerd.
Alle instelling zijn juist.
Maar hij wil geen verbinding maken.
Modem is goed, want mijn oude provider doet het wel.

krazykatie is het al opgelost?
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Ik was van plan om een Linksys WAG-300N aan te schaffen vermits ik overschakel van TN naar xdADSL.
Dit omdat ik nooit probs heb gehad met mijn eigen Linksys router WRT54GS maar nu begin ik toch al een beetje te twijfelen :?

Iemand al ervaring met xdADSL en een Linksys WAG-300N ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

cordoso schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem, met hetzelfde modem. Ben gister geactiveerd.
ben je zeker dat de activatie plaats gehad heeft? soms zit er al een vertraging op van een dag, kijk op het crm paneel of er 'actief' staat

hmm... hoe zou het afgelopen zijn bij krazykatie?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

xenne schreef:
cordoso schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem, met hetzelfde modem. Ben gister geactiveerd.
ben je zeker dat de activatie plaats gehad heeft? soms zit er al een vertraging op van een dag, kijk op het crm paneel of er 'actief' staat

hmm... hoe zou het afgelopen zijn bij krazykatie?


Staat actief.
Voor de rest alle instellingen geprobeerd.
Ik denk dat de fout dan bij dommel ligt?
Ik zal ze maandag in ieder geval is bellen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

wie weet. check iig paswoord nog eens dubbel, en probeer PPPoA ipv PPPoE (of vice versa)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

xenne schreef:wie weet. check iig paswoord nog eens dubbel, en probeer PPPoA ipv PPPoE (of vice versa)


Ik heb het nog eens geprobeerd, maar het bovenste lampje blijft ''rood'' branden; dus geen verbinding.

Vul ik mijn oude gegevens weer in, doet hij het weer metteen zoals nu.
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

xenne schreef:wie weet. check iig paswoord nog eens dubbel, en probeer PPPoA ipv PPPoE (of vice versa)


Ik heb het nog eens geprobeerd, maar het bovenste lampje blijft ''rood'' branden; dus geen verbinding.

Vul ik mijn oude gegevens weer in, doet hij het weer metteen zoals nu.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tsja, als de login gegevens correct zijn dan moet het wel haast aan dommel liggen :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

cordoso schreef:
xenne schreef:wie weet. check iig paswoord nog eens dubbel, en probeer PPPoA ipv PPPoE (of vice versa)


Ik heb het nog eens geprobeerd, maar het bovenste lampje blijft ''rood'' branden; dus geen verbinding.

Vul ik mijn oude gegevens weer in, doet hij het weer metteen zoals nu.


Je moet de gegevens invullen die je ingegeven hebt bij inschrijving met kleine letters: dsl26997@schedom
PPPoA-VC-UBR-multimode-8-35.
pjpietje
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2007, 10:59

ik heb ook zo'n modem, hij werkte bij mij ook niet meer. Belgacom enzo laten komen, en ze zeiden dat er iets scheelde met men netwerkkaart.
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

Ik heb het nog is met bovenstaande instelling geprobeerd, echter blijft rode lampje branden.
En inlog/wachtwoord zijn 100% goed ingevuld.

En aan de modem ligt het niet, want als ik dus mijn gegevens van mijn oude provider invul, dan doet hij het direct.
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

Ik heb dommel vandaag gebeld, en die hebben de lijn getest, en hun konden ook niks vinden.
Hun vertelden dat ik is met een andere modem moest proberen.
En de bekabeling, splitter enz.
Als het dan nog niet lukt, komt er iemand langs.

Ik heb nog is alles gecontroleerd alles is oke, de bekabeling, splitter enz.

Echter hoe kan het aan het modem liggen, als ik met een andere provider wel online kan??
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

cordoso schreef:Echter hoe kan het aan het modem liggen, als ik met een andere provider wel online kan??
heb je dat gezegd aan dommel? kan de modem niet zijn eh. ofwel één of andere instelling verkeerd ofwel zit het probleem bij dommel :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

Ja heb ik gezegd,
alleen hun zeggen met een ander modem proberen voordat ze een technicus langssturen. Dus daar zit ook wel wat in.
Instelling zijn 100% goed ingevoerd
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

cordoso schreef:Ja heb ik gezegd,
alleen hun zeggen met een ander modem proberen voordat ze een technicus langssturen. Dus daar zit ook wel wat in.
Instelling zijn 100% goed ingevoerd

ander netwerk broba vs bruo?
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

Kan je is uitleggen wat je precies hier mee bedoeld?
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

Probleem opgelost. Belgacom had de aansluitingen buitens huis niet goed geinstalleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”