help! dommelaar kan niet meer naar ****@skynet.be mailen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik ben een dommelaar waarvan alle mails naar @SKYNET niet kunnen worden afgeleverd :|

Code: Selecteer alles

Hi. This is the qmail-send program at kim.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<[email protected]>:
195.238.5.129 does not like recipient.
Remote host said: 459 Too many recipients (RL)
Giving up on 195.238.5.129.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

--- Below this line is a copy of the message.
als ik dan kijk op de site van Belgacom:
V: Waarom wordt mijn SMTP connectie verbroken, met een 4xx tijdelijke fout?
A: Hieronder kan u de mogelijke tijdelijke foutmeldingen vinden, en de voorzorgen die u kan nemen om die te voorkomen.

* 459 Too many recipients (RL)

o U wordt ervan verdacht ongewenste mail uit te sturen; u dient de nodige maatregelen te treffen, om ongeoorloofd gebruik van uw diensten te voorkomen
o Uw IP adres is mogelijk een dynamisch IP adres; u dient de relay dienst van uw Service Provider te gebruiken
o U heeft geen reverse DNS (PTR); u dient een PTR record aan te maken (of door uw SP te laten aanmaken) voor uw IP adres

geen idee waarvan ik verdacht zou worden :roll: ik ben geen spammer, en ik stuur ook dezelfde mail niet naar tientallen mensen.

ik moet wel zeggen dat er zaterdag blijkbaar problemen waren met de uitgaande mail van dommel, de mails die ik rond de middag stuurde zijn maar een uur of 12 later afgeleverd. vanaf dan problemen. zondag & maandag kwam er af&toe één die ik naar skynet mailde terug met de melding Remote host said: 421 #4.4.5 Too many connections from your host, maar gisteren kwam alles dat ik stuurde naar skynet terug (20-tal foutmeldingen met foutcode 459). hopen dat het tijdelijk is? of heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn? :roll: zou het aan dommel liggen of aan belgacom? heb al ander IP gevraagd & gekregen maar dat bracht geen soelaas.

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TjoekTjoek
Member
Member

Wees gerust, 't is niet uw schuld. :-D

Via de smtp server van dommel (relay.dommel.be) heb ik naar "[email protected]" een test e-mail verzonden en dezelfde "failure notice" ontvangen.
Ik koppel mijn adres van dommel aan mijn gmailadres opdat ik in hoofde van mijn dommeladres e-mail kan verzenden(maar met de smtp server van google). Vervolgens dezelfde mail verzonden en van belgacom mooi een antwoord ontvangen (ze willen mij niet helpen 8)).

Server van dommel is blijkbaar geblokkeerd (gehackt? spammende dommelaar? Bgc wil e-mailmonopolie verwerven? :oops: ).

Ik zou gewoon veranderen van e-mailadres of minstens een andere smtp server instellen. Probeer mijn manier eens om je dringende e-mail in elk geval al te verzenden.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Blijkbaar blokkeert de policy op de Ironport van Skynet de SMTP server van Dommel. Daar kan je als gebruiker niks aan doen behalve een ticket loggen bij Dommel dat ze hun relay eens moeten nakijken.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:Blijkbaar blokkeert de policy op de Ironport van Skynet de SMTP server van Dommel. Daar kan je als gebruiker niks aan doen behalve een ticket loggen bij Dommel dat ze hun relay eens moeten nakijken.
ik heb al paar tickets open staan, voorlopig geen reactie. zal straks eens bellen. maar het is ergens een opluchting dat ik niet de enige ben met het probleem. moest het niet in orde komen op korte termijn zal ik ook wel moeten overschakelen op gmail en daar m'n bestaande dommel accounts aan koppelen.

mvg,
Insom
Pro Member
Pro Member

ik had t onlangs ook gemerkt.

Feit is dat ik nog nooit zovéél spam heb ontvangen als bij dommel.
abuse@dommel wordt blijkbaar niet op gereageerd.

zelfs op adressen die ik zelfs niet gebruik krijgen soms spam...

Kvermoed dat bgc ook wel es last van de lakse spamfilter van dommel ondervindt.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik heb nog geen ENKEL spambericht ontvangen op mijn dommel adressen, maar ik let dan ook op wat ik er mee doe (bv nooit op websites, fora, mailinglists etc posten)

om nog even een update te geven op deze zaak, ik had vandaag geen probleem meer om te mailen naar @skynet, blijkbaar was het een tijdelijk ongemak. ik heb wel nog een ticket openstaan, ik kan al voorspellen welk antwoord ik zal krijgen over een dag of XX, nl "Ervaart u dit probleem nog steeds?" :lol:
xenne
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:ik heb wel nog een ticket openstaan, ik kan al voorspellen welk antwoord ik zal krijgen over een dag of XX, nl "Ervaart u dit probleem nog steeds?" :lol:
reactie op ticket, en anders dan verwacht :eek:

Code: Selecteer alles

Geachte Xenne,

hartelijk dank voor uw email !

Kan u ons de foutmelding bezorgen die u van belgacom terugkrijgt?
de foutmelding stond al in het ticket dus dit is weer een overbodige reactie
:| en ondertussen heeft het probleem zich trouwens niet meer voor gedaan
xenne
Elite Poster
Elite Poster

heb de foutmelding dan toch nog eens doorgestuurd, kreeg vandaag nog na zo'n 8 weken (?) reactie (was het hele voorval ondertussen vergeten)
Geachte Xenne,

Hartelijk dank voor uw email !

Dit is veroorzaakt door een beveiliging die skynet ingesteld heeft
op hun mailservers.
Hieraan kunnen we helaas niet veel doen en deze blokkering lost
zich na enkel uren normaal vanzelf op.

Mocht dit niet duidelijk zijn, kan u onze helpdesk telefonisch contacteren tijdens kantooruren.

Zij helpen u hier graag mee verder!
U kan hen bereiken op het nummer 070 224 305.

Alvast bedankt!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

xenne schreef:heb de foutmelding dan toch nog eens doorgestuurd, kreeg vandaag nog na zo'n 8 weken (?) reactie (was het hele voorval ondertussen vergeten)
Dit is veroorzaakt door een beveiliging die skynet ingesteld heeft
op hun mailservers.
Hieraan kunnen we helaas niet veel doen en deze blokkering lost
zich na enkel uren normaal vanzelf op.
Standaard antwoord op mailproblemen.
Eind 2007 had ik ook het probleem dat Hotmail mails vanaf mijn domein weigerde (spamissue!) en Skynet gaf ook foutmeldingen. Na een tijdje kreeg ik zowat hetzelfde antwoord, niet onze schuld, gaat vanzelf weg en anders bel je maar.

2 maanden terug, zelfde probleem met een US provider die in zijn foutmelding een URL van een formulier gaf om het IP van de mailserver terug te whitelisten. Na enkele weken reply van dommel dat het gebeurt dat IPs in spamlijsten komen en dat het vanzelf zou weggaan.

.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:ik heb nog geen ENKEL spambericht ontvangen op mijn dommel adressen, maar ik let dan ook op wat ik er mee doe (bv nooit op websites, fora, mailinglists etc posten)

om nog even een update te geven op deze zaak, ik had vandaag geen probleem meer om te mailen naar @skynet, blijkbaar was het een tijdelijk ongemak. ik heb wel nog een ticket openstaan, ik kan al voorspellen welk antwoord ik zal krijgen over een dag of XX, nl "Ervaart u dit probleem nog steeds?" :lol:
ik maar enkele wetende dat ik de dommel adressen gebruik om mij aan te melden bij 10(0)'en forums om bvb. een plugin te downloaden.mailadressen genoeg.
Kvind het een zeer goeie mailomgeving in ieder geval.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”