Code: Selecteer alles
Hi. This is the qmail-send program at kim.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
<[email protected]>:
195.238.5.129 does not like recipient.
Remote host said: 459 Too many recipients (RL)
Giving up on 195.238.5.129.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
--- Below this line is a copy of the message.
V: Waarom wordt mijn SMTP connectie verbroken, met een 4xx tijdelijke fout?
A: Hieronder kan u de mogelijke tijdelijke foutmeldingen vinden, en de voorzorgen die u kan nemen om die te voorkomen.
* 459 Too many recipients (RL)
o U wordt ervan verdacht ongewenste mail uit te sturen; u dient de nodige maatregelen te treffen, om ongeoorloofd gebruik van uw diensten te voorkomen
o Uw IP adres is mogelijk een dynamisch IP adres; u dient de relay dienst van uw Service Provider te gebruiken
o U heeft geen reverse DNS (PTR); u dient een PTR record aan te maken (of door uw SP te laten aanmaken) voor uw IP adres
geen idee waarvan ik verdacht zou worden ik ben geen spammer, en ik stuur ook dezelfde mail niet naar tientallen mensen.
ik moet wel zeggen dat er zaterdag blijkbaar problemen waren met de uitgaande mail van dommel, de mails die ik rond de middag stuurde zijn maar een uur of 12 later afgeleverd. vanaf dan problemen. zondag & maandag kwam er af&toe één die ik naar skynet mailde terug met de melding Remote host said: 421 #4.4.5 Too many connections from your host, maar gisteren kwam alles dat ik stuurde naar skynet terug (20-tal foutmeldingen met foutcode 459). hopen dat het tijdelijk is? of heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn? zou het aan dommel liggen of aan belgacom? heb al ander IP gevraagd & gekregen maar dat bracht geen soelaas.
mvg,