VDSL2, newsflashes gevraagd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
riddickbe
Member
Member

Kan iemand mij eens zeggen wat het laatste nieuws hierover is.

Belgacom heeft nu al aardig wat erin geinvesteerd,
maar ik ben echt benieuwd hoe ver het er nu mee staat.

En, 100mbit zou dus toch mogelijk zijn hé?

:)

L-army: Ik heb even je topic titel aangepast, het is VDSL2 en niet VDSL2+
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user :)
Telenet < Dommel, ik kan het weten
Afbeelding
Afbeelding
Catullus
Member
Member

Ten eerste is het VDSL2, zonder +

Ten tweede, Belgacom is dit aan het uitrollen en heeft er veel geld voor betaald, daarom willen ze het niet zomaar openstellen voor de andere providers.
Dommel zegt wel al een overeenkomst te hebben met Belgacom om dit te gebruiken, maar dit is nog nergens bevestigd.
Voorlopig is het wachten op de uitspraak in de zaak of Belgacom zijn netwerk moet openstellen.
Aangezien Dommel momenteel nog druk bezig is met zijn ADSL2+ netwerk ( vele vertragingen opgelopen ook), zal het nog wel een jaartje duren eer ze beginnen met het (eventueel) inrichten van VDSL2-aansluitingen.
Afbeelding
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

vdsl2 komt in de lente. Het zou beschikbaar zijn voor 60% van de bevolking en in theorie kan het inderdaad 100mbit aan.
In de praktijk gaan ze dat alleen nooit doen en zal je waarschijnlijk 20mbit krijgen.
riddickbe
Member
Member

pfff khaat et.

Als belgacom weer de opperhand wil hebben zullen ze de zware gebruikers ermee moeten overtuigen
Afbeelding
Afbeelding
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Catullus schreef: zal het nog wel een jaartje duren eer ze beginnen met het (eventueel) inrichten van VDSL2-aansluitingen.
Catullus waar haal je dit nieuws :???:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ketter schreef:
Catullus schreef: zal het nog wel een jaartje duren eer ze beginnen met het (eventueel) inrichten van VDSL2-aansluitingen.
Catullus waar haal je dit nieuws :???:
logisch nadenken -.-
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

100Mbit zal in het allerbeste geval pas voor 2010 zijn ;)
Belgacom gaat nooit sneller maken dan telenet, en als belgacom dat doet kan dommel ook niet sneller gaan.

Ik denk dat je je mag verwachten op 24-30Mbit/3Mbit tegen eind 2008 - begin 2009.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

L-army schreef:100Mbit zal in het allerbeste geval pas voor 2010 zijn ;)
Belgacom gaat nooit sneller maken dan telenet, en als belgacom dat doet kan dommel ook niet sneller gaan.

Ik denk dat je je mag verwachten op 24-30Mbit/3Mbit tegen eind 2008 - begin 2009.
De BGC installateur die mijn lijn kwam aansluiten sprak over maart. Hij had eens in de kast gekeken en 'de VDSL2 blokken steken al klaar'. Ik heb altijd gelezen 'ergens in de lente' en die begint als ik me niet vergis op 21 maart. Enigste vraag is natuurlijk hoe het met de openstelling van het VDSL2 netwerk zal gaan. Nu het BIPT den arm van BGC probeert om te wringen, zal BGC wel eens den ambetante kunnen gaan uithangen en alles (inclusief Dommel) zolang mogelijk proberen uit te stellen. Wat ze Dommel bieden zou misschien wel eens de referentie kunnen worden die BGC aan iedereen moet gaan bieden. Dommel claimt dat ze een mondelinge afspraak heeft, maar wat stelt dat voor ?
Laatst gewijzigd door Uzzi 24 feb 2008, 21:02, in totaal 1 gewijzigd.
riddickbe
Member
Member

als belgacom luisterd naar de vlaamse internet gebruikers bieden ze iets aan dat even snel / sneller is dan Telenet , met meer traffic enzo

Ik denk dat dat de enige kans is om BGC weer marktleider in vlaanderen te maken
Afbeelding
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

riddickbe schreef: Ik denk dat dat de enige kans is om BGC weer marktleider in vlaanderen te maken
Marktleider ? BGC is marktleider voor xDSL oplossingen en Telenet is alleenheerser voor de kabel. Meer moeten/willen ze niet hebben. Elk de baas op zijn domein.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Belgacom maakt geen prioriteit van snelheid, 99% van de mensen weet niet eens dat er 'iets' snellers bestaat. Je moet userbase.be niet als HET internet bekijken hoor ;)
Wij zijn kleine vissen in een veel te grote oceaan ;)

Voor de zomer zullen er geen VDSL2 aansluitingen voor internet gebeuren, dat durf ik je op papier te zetten ;)

Ik verwacht dat dommel eind 2008 de eerste aansluitingen gaat doen, en dan nog zullen ze de eerste zijn die VDSL2 aanbied voor internet buiten Belgacom. Belgacom gaat volgens mij starten met VDSL2 in augustus of september.

Belgacom legt de prioriteit op HDTV, internet is op dit moment bijkostig vrees ik.

Verder zegt telenet wel dat ze het snelste internet hebben, maar om een dom voorbeeld te geven. Mijn schoonbroer zit bij telenet, hij heeft een Turbo, zijn hoogste snelheid tot hiertoe is 600KB/s ;)
De netwerk belasting van telenet ligt gewoon veel te hoog.

Trouwens, het BIPT stelt echt niet zoveel voor. BIPT mag zo hoog springen als ze willen, Belgacom heeft voldoende kapitaal om BIPT nog jaren te laten springen.
riddickbe
Member
Member

das mooi gezegt, en ook wel waar.

Maar het is zo jammer dat er in belgie zo weinig vernieuwing, en vooral zo een trage revolutie is op dat vlak. Althans dat vind ik toch.

De ADSL snelheid gaat al wat, 5-6 jaar mee?

Microsoft mag wat druk op belgie uitoefenen :)
Afbeelding
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Q2 voor Belgacom tv, maar enkel als onderliggend medium, zoals ze nu ook al met VDSL doen. Dus vdsl lijn met adsl snelheid voor internet en de rest voor (hd)tv.

Datum voor internet heb ik nog niet gezien.
peewee
Plus Member
Plus Member

VDSL2 is reeds een feit vandaag maar nog niet voor een gewone internet vrbinding wel al voor TV.
En ja reken op 20Mb/s niet sneller.
Wat ze met het internet gaan doen is nog niet bekend. Zal ook nog wel effe duren.
The world is not enough!
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

L-army schreef:100Mbit zal in het allerbeste geval pas voor 2010 zijn ;)

Ik denk dat het waarschijnlijk 20-24mbit/3mbit zal zijn, al hoop ik zelf op 5mbit up . .ma ja we leven in la Belgique he.

Hopelijk kan Dommel het wel tegen een deftigere prijs aanbieden. Ik vermoed dat BGC ergens tussen de 60-90 euro zal vragen (voor misschien 60gig?), ik hoop dat Dommel ergens tussen de 50 en 70 zal vragen.
(ik weet niet waarom, maar als ik aan BGC denk komt er iets van een 86,iets euro in me op)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacom:
DOWN/UP - VOL - PRIJS
20/1 - 50 GB - 70 EUR

ADSL abo's zullen ze opwarderen naar Telenet standaarden. Dus light naar 4 Mb, Go en Plus naar 10 Mb.

Dommel:
DOWN
20/1 - 100 GB - 60 EUR
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Lord Utopia,

Is dit gebaseerd op een bron, of is dit een gok? Het is maar dat 20/1 te weinig is om telenet te nekken. Als belgacom VDSL2 uitbrengt moet dat opbrengen, dat gaat hun nooit lukken met enkel Belgacom TV.

Ik gok op snelheid 30/4, go en plus 20/1 en light 6/640.

Als je rekening houd dat telenet in 2009 wil beginnen (testen wel te verstaan) met 100Mbit is het zoiezo geen slimme zet als ze de snelheid niet voor minstens 1 jaar hoger stellen als Telenet.

95% van de internet gebruikers in belgië is enkel geïntereseert in snelheid.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Zelf verzonnen. Trouwens, was het niet dat Belgacom geen hogere snelheden mocht hanteren dan Telenet? Ik dacht dat hollebollegijs zei dat de uploadsnelheid al langer stond op de agenda van Belgacom, maar dat ze niet mochten van het BIPT.

Daarom dat ik denk dat hun snelheden niet hoger zullen zijn dan die van Telenet.

'k Denk dat de uploadsnelheid die jullie zeggen, veel te groot is. 4 Mb upload, in onze verste dromen nog niet :P
Telenet zei wel dat ze testen in 2008, maar pas in 2009 zullen verkopen.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Het wordt toch tijd voor een hoger Upload.
Backup, foto's voor ontwikkeling, ...
Zou fijn zijn als er een lijst beschikbaar zou zijn.
Maar das BGC, dus zal niet gebeuren.
Coop
Premium Member
Premium Member

meer dan 40€ geef ik er niet aan uit, dan blijf ik wel bij dommel netconnect.
Surfen gaat vlot genoeg, het duurt alleen wat langer voor iets te downloaden, maar hey, ik ik heb het uiteindelijk wel.

Prijzen moeten omlaag gaan mensen, niet omhoog !
Is VDSL2 in Nederland gemeengoed ? en wat kost dat speel daar per maand ?
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

VDSL2 is nog niet beschikbaar in NL bij mijn weten, België zal een van de eerste landen zijn die VDSL2 gaat gebruiken.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Belgie wordt gezien als een testterrein. Hoe kan ik mijn adsl netwerk redelijk goedkoop upgraden naar hedendaagse normen.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

L-army schreef:VDSL2 is nog niet beschikbaar in NL bij mijn weten, België zal een van de eerste landen zijn die VDSL2 gaat gebruiken.
Maar binnen het jaar hebben de nederlanders ook vdsl2, voor de helft van de prijs en geen datalimiet. Met adsl was het ook zo.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

brooklyn schreef:
L-army schreef:VDSL2 is nog niet beschikbaar in NL bij mijn weten, België zal een van de eerste landen zijn die VDSL2 gaat gebruiken.
Maar binnen het jaar hebben de nederlanders ook vdsl2, voor de helft van de prijs en geen datalimiet. Met adsl was het ook zo.
dat nederland goedkoper is, is ergens wel te begrijpen. Die markt is ook 50% groter als belgie. wat de limieten betreft, heb ik al eerder gezegd, heb je gelijk.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

brooklyn schreef:Maar binnen het jaar hebben de nederlanders ook vdsl2, voor de helft van de prijs en geen datalimiet. Met adsl was het ook zo.
Voor de helft van de prijs, is dat een gok of ben je helderziende?
Of zal de Europese Commissie er eens moeten tussenkomen, zodat dit niet meer kan?

Overal in de EU moeten identieke wetten gehanteerd worden, om het even bij welke provider je klant bent.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Jaja, en in België is altijd nét dat ietsje anders. Want Belgacom heeft 99,8% dekking, ze ervaren grote concurentie door Telenet, het netwerk is anders, de mensen zijn anders, de apparatuur is nét dat ietsje duurder.

Feit is, in Nederland zal VDSL2 niet duur zijn, omdat er in bepaalde gebieden al fiber ligt, 40 EUR voor 60 Mb, 20 EUR voor 20 Mb. KPN zal moeten volgen met die prijszettingen. 't Zelfde voor UPC, die gaan ook alles uit de kast moeten halen, om te kunnen volgen, daarom dat ze onlangs hun snelheden naar 24 Mb hebben opgewardeerd.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:dat nederland goedkoper is, is ergens wel te begrijpen. Die markt is ook 50% groter als belgie.
Maar Nederland is een pak minder dicht bevolkt als Vlaanderen dus de investering is veel groter.

Nederland is goedkoper omdat er echte concurrentie is en de OPTA daar een serieus set ballen heeft. Hier heb je een duopolie en een watje van een telecom waakhond.
daxer
Member
Member

Och kijk toch eens aan.
Het is allemaal politie jongens.
Vorig weekend waren ze op de zevende dag ook bezig over een waakhond ( energieprijzen ), maar wat stelt dat voor zo'n waakhiond als die niet mag bijten en enkel af en toe eens blaffen, niet te hard weliswaar.
Geef BIPT echte macht als je wil dat ze als regulator optreden.
Ik denk hier bvb aan iets als:
Niet in orde tegen vooropgestelde datum, en/of moeilijk doen ( allerlei uitvluchten ) => serieuze boete en rekeningen geblokkeerd.
Def. serieuze boete:
Twee miljoen euro per week onmiddelijk te betalen, anders 100% interest.
Blokkeren van alle top executives salarissen.
Ik vermoed dat dat wel eens zou kunnen werken.
Twee miljoen euro per week is voor bvb BGC niet te veel om direct overkop te gaan, maar ik vermoed dat ze het toch liever niet betalen.
Het gezeik over investeringen die ze hebben gedaan, moet maar eens ophouden.
Ze hebben ze gedaan, wel als ze produkten aan degelijke prijs verkopen hebben ze niks te vrezen.
Als ze natuurlijk een winstmarge van 300% in het oog hebben, tja ...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef: dat nederland goedkoper is, is ergens wel te begrijpen. Die markt is ook 50% groter als belgie. wat de limieten betreft, heb ik al eerder gezegd, heb je gelijk.
De zoveelste opmerking die kan gecatalogeerd worden onder "de foefkes van Belgacom"

Feit is gewoon dat er in Nederland tenminste een "open markt" is. hier is Belgacom alles aan het opkopen (Scarlet, winkelketen in Wallonie, ...) om terug te keren naar de RTT tijden als alleen heerser op de markt. Ik hoop dat Nellie hier eens deftig kuis komt maken en Belgacom op zijn plek zet.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Ze hebben ze gedaan, wel als ze produkten aan degelijke prijs verkopen hebben ze niks te vrezen.
Wat is er zo moeilijk te begrijpen? De prijzen van bgc worden bepaald door het bipt, als bgc daarvan zou afwijken zou het te marktverstorend zijn!
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Mag ik even vriendelijk verzoeken om het beleeft te houden in dit topic, daarmee bedoel ik ook providers niet zo lieve koosnaampjes geven ;)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

hollebollegijs schreef:
brooklyn schreef:
dat nederland goedkoper is, is ergens wel te begrijpen. Die markt is ook 50% groter als belgie. wat de limieten betreft, heb ik al eerder gezegd, heb je gelijk.
BE is net 1 grote stad, veel mensen op een kleine oppervlakte, .. dus eigenlijk zelfs nog meer winst !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”